پیست اسکی شمشک

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا نمایش

پیست اسکی شمشک از معروف ترین پیست های اسکی در اطراف تهران است که از زمان گذشته تا به امروز گردشگران و اسکی بازان زیادی را به سمت خود جذب می کند. همانطور که اغلب ما می دانیم، اسکی یکی از ورزش ها و تفریحاتی است که اکثرا قشر مرفه جامعه به سراغ آن می روند. اما با توجه به انواع امکانات تفریحی و هیجان انگیزی که در پیست های اسکی ایران وجود دارند، تقریبا تمام اقشار جامعه می توانند برای تفریح و ورزش و استفاده از انواع امکانات تفریحی به سراغ آن ها بروند. از زمان های گذشته تا به امروز، مردم اهالی شهر تهران در فصول گرم سال برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهر تهران برای تعطیلات و تفریح خود، ارتفاعات شمال تهران و مناطق ییلاقی دامنه البرز انتخاب می کردند. یکی از آن مناطق خوش آب و هوا که همیشه مورد انتخاب گردشگران تهران قرار می گرفت، منطقه رودبار قصران شمشک بود. امروزه نیز به علت موقعیت مکانی که دارد تبدیل به پیست اسکی شمشک شده است. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا بتوانیم به آشنایی بیشتری با پیست بین المللی اسکی شمشک بپردازیم.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک کجاست و مسیر دسترسی به آن

پیست اسکی شمشک در فاصله 57 میلومتری شمال شرق تهران و در منطقه رودبار قصران شهرستان شمیرانات واقع شده است. مسیرهای دسترسی به پیست اسکی شمشک از لشگرک – فشم و کرج – گچسر امکان پذیر است. اگر از شهر تهران قصد سفر به پیست بین المللی اسکی شمشک را دارید ابتدا باید خود را از اتوبان شهید بابایی به جاده لشگرک برسانید. در ادامه می خواهیم با هر دو مسیر دسترسی به این منطقه آشنا شویم.

مسیر اول جاده لشگرک

برای استفاده از مسیر اول برای دسترسی به پیست اسکی شمشک ابتدا خود را به شرق تهران برسانید و سپس از طریق اتوبان بابایی یا خیابان استخر راهی جاده لشگرک شوید. استفاده از این مسیر می تواند نسبت به مسیر دوم بهتر و سریع تر باشد و حدود 1 تا یک ساعت و نیم در مسیر خواهید بود. پس از آن که به جاده لشگرک رسیدید و حدود 5 دقیقه در آن حرکت کردید، پلیس راه را خواهید دید. به سمت راست بچرخید و مسیرتان را ادامه دهید تا به میدان دسترسی پیدا کنید. در این مسیر که قرار بگیرید، تابلوهایی را خواهید دید که شما را به سمت فشم راهنمایی می کنند. هنگامی که به میدان برسید، جاده ای وجود دارد که می تواند شما را به لواسان برساند. در این جاده به حرکت خود ادامه دهید تا به میدان اصلی فشم دسترسی پیدا کنید. در سمت چپ جاده حرکت خود را ادامه دهید. در این مسیر بایستی میگون و درود را پشت سر بگذارید تا به یک دو راهی برسید. مسیری که در سمت راست قرار دارد، می تواند شما را به پیست بین المللی اسکی شمشک برساند.

مسیر دوم جاده تلو

برای استفاده از مسیر دوم هم باید خود را به شرق تهران برسانید و وارد اتوبان بابایی شوید و این مسیر را تا انتها پیش بروید تا زمانی که به منطقه حکیمیه نزدیک شدید، جاده تلو را مشاهده نمایید. با استفاده از جاده تلو می توانید به بلوار امام خمینی دسترسی پیدا کنید. سپس به سمت جاده غربی حرکت کرده و ادامه مسیر خود را در آن پیش روید. هنگامی که در حال حرکت در این مسیر هستید، خروجی فشم را در سمت ران جاده خواهد دید. در این بخش از مسیر، مابقی مسیر همانند مسیر اول شده و می توانید پس از آن که به میدان اصلی فشم رسیدید، از میگون و درود عبور کرده و و از طریق مسیر سمت راست دوراهی که بر سر راهتان قرار خواهد گرفت، خود را به پیست شمشک برسانید.

شماره تماس پیست اسکی شمشک: 02126529612

آدرس پیست اسکی شمشک: تهران، شمیرانات، رودبار قصران، شمشک، پیست بین المللی اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک

معرفی پیست اسکی شمشک

پیست های اسکی مختلفی در اطراف و نزدیکی های تهران وجود دارند که از بهترین جاذبه های گردشگری شمشک در فصل های پاییز و به خصوص زمستان به شمار می روند و بسیاری از اسکی بازان را از نواحی مختلف ایران و حتی دیگر کشورهای جهان به سوی خود دعوت می کنند. همچنین پیست اسکی شمشک که جزء پیست های بین المللی ایران محسوب می شود، مزید بر علت شده و اسکی بازان زیادی از سرتاسر جهان برای استفاده از این ورزش و تفریح به سراغ آن ها می آیند. از جمله بهترین و معروف ترین پیست های اسکی ایران، پیست بین المللی اسکی شمشک می باشد که در بخش شمال شرقی تهران جای گرفته است. خوشبختانه ایران به عنوان کشوری چهار فصل در میان کل کشورهای جهان شناخته می شود و همین سبب گردیده انواع جاذبه های دیدنی، گردشگری و تفریحی مختلفی در آن وجود داشته باشند. اسکی یکی از بهترین ورزش ها و تفریحاتی است که افراد زیادی به آن علاقه مند هستند و به عنوان ورزش زمستانی شناخته می شود و افراد در زمستان ها و زمان هایی که بارش برف به صورت زیادی اتفاق افتاده باشد، می توانند از آن بهره مند گردند.

همانطور که گفته شد، پیست های اسکی مختلفی در اطراف تهران وجود دارند که اگر به دنبال تفریحی هیجان انگیز در زمستان ها باشید تا بتوانید یک روز هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید، تنها کافی است به سراغ یکی از پیست های اسکی اطراف تهران سری بزنید. حتی اگر این ورزش را بلد نباشید و یا به هر دلیلی قصد اسکی در پیست های اسکی را نداشته باشید، می توانید به سراغ یکی از آن ها بروید و از دیگر امکانات تفریحی و یا برف بازی در ارتفاعات به همراه دوستان و یا خانواده لذت ببرید. زمانی که هوا رو به سرما می رود و کوه ها زیر لایه هایی از برف پوشیده می شوند، زمان آن فرا می رسد که با رفتن به سراغ پیست های اسکی تهران، نهایت لذت را از این فصل و نعمت های خدادادی ببریم. بهره برداری پیست اسکی شمشک در تاریخ 1337 انجام شد.

امروزه با توسعه پیدا کردن شهر تهران و تفریحات موجود در پیست بین المللی اسکی شمشک، گردشگران در فصول سرد سال نیز به این منطقه زیبا و کوهستانی سفر می کنند و از تفریحات آن نهایت لذت را می برند. پیست اسکی بین المللی شمشک و پیست اسکی بین المللی دیزین همیشه در رقابت بوده اند و مقاصدی برای افرادی که اهل ورزش اسکی هستند، محسوب می شود. همچنین پیست اسکی شمشک نسبت به پیست اسکی دیزین دم دست تر بوده و برای کسانی که اسکی را به صورت یک ورزش حرفه ای انجام نمی دهند گزینه مناسب تری می باشد. هرساله تقریبا زمان بازگشایی پیست اسکی شمشک در اواخر پاییز است. زمان آغاز فعالیت این پیست به صورت یک جشن است که با حضور اسکی بازان انجام می شود.

این پیست در فاصله 57 کیلومتری از شرق تهران واقع شده و جزءی از بخش رودبار قصران به شمار می رود. بالاترین ارتفاع پیست اسکی شمشک از سطح دریا 3050 متر و همچنین پایین ترین نقطه آن نیز 2550 متر می باشد. نزدیک بودن این منطقه به شهر تهران باعث جلب جمع زیادی از گردشگران و اسکی بازان ایرانی و حتی خارجی شده است. یکی از نقاط قوت پیست بین المللی اسکی شمشک در فصل زمستان راه اندازی پیست شب اسکی شمشک می باشد که با قرار دادن نورافکن های زرد توانسته موجب جلب رضایت بسیاری از اسکی بازان شود و می توانند تا پاسی از شب، از ورزش اسکی خود لذت ببرند. لازم به ذکر است که پیست اسکی بین المللی شمشک در رتبه دوم پس از پیست اسکی بین المللی دیزین می باشد.

پیست اسکی شمشک

تاریخچه پیست اسکی شمشک

پایه گذاری پیست اسکی شمشک توسط مهندسین معدن آلمانی انجام شد. در سال 1327 فعالیت این پیست اسکی شروع و 10 سال بعد یعنی در سال 1337 تله اسکی با طول 250 متر نصب شد و کار این پیست بسیار حرفه ای تر صورت پذیرفت. در سال 1375 نیز به پیست اسکی بین المللی شمشک تبدیل شد. این پیست اسکی در نزدیکی دره آهنگرک شمشک که از دیدنی های شمشک می باشد، قرار گرفته و اگر به قصد گردشگری می خواهید به سراغ این منطقه بروید، می توانید از این دره زیبا هم دیدن کنید.

افتخارات پیست بین المللی اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک اولین فعالیت های خود را از سال 1325 آغاز نمود و در سال 1332 فدراسیون اسکی با 30 دست وسیله توانست یک بانک اسکی در نزدیکی تهران احداث کند. در سال 1337 نیز اولین تله اسکی در آن نصب گردید. همچنین در سال 1341 نیز اولین تله سیژ به وسیله کاتیار که از کارخانه پوما بود، نصب گردید. از سال 1379 مسابقات مختلف بین المللی در این پیست اسکی برگزار شدند. همچنین در همین سال مسابقه قهرمانی اسکی نوجوانان آسیا که 10 کشور آسیایی در این مسابقه حضور داشتند، برگزار گردید.

حوادث پیست اسکی شمشک

هر تفریح و ورزشی خطرناک مخصوص به خود را دارد و این خطرات می توانند هر کسی را تهدید کنند. اسکی هم از آن دسته ورزش و تفریحاتی است که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می تواند حادثه ساز باشد. متأسفانه در سال 1386 اتفاق ناگواری در پیست اسکی شمشک رخ داد؛ ماجرا از این قرار بود که با خروج یک کابل سبب شده بود اسکی بازان سقوط کنند و در این حادثه 6 نفر دچار جراحت شدند.

پیست اسکی شمشک

آشنایی با بخش های مختلف پیست بین المللی اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک که خود از بهترین پیست های اسکی ایران محسوب می شود، از چهار بخش تشکیل شده که هر کدام از آن ها دارای امکانات و جذابیت های مخصوص به خود می باشد و گردشگران می توانند بر حسب توانایی و سلیقه خود به سراغ آن ها بروند. جالب است بدانید مجموعه تفریحی توچال نیز از دیگر جاذبه های تفریحی تهران است که در پایتخت جای گرفته و از بهترین پیست های اسکی تهران به شمار می رود و انواع امکانات تفریحی را در خود جای داده است. در ادامه با انواع بخش های مختلف پیست بین المللی اسکی شمشک آشنا می شویم.

پیست مبتدی

از پر طرفدارترین بخش های مختلف این پیستاسکی، پیست مبتدی می باشد که افراد مبتدی می توانند با مراجعه به آن آموزش های لازم را دریافت کنند و از گردش و تفریح خود در این پیست لذت ببرند. پیست مبتدی اسکی شمشک به صورتی طراحی شده و از امکاناتی بهره می برد که کودکان، نوجوانان و جوانان می توانند از آموزش ورزش و تفریح اسکی استفاده کنند. پیست مبتدی شمشک دارای طول 400 متر بوده و در بخش جنوب غربی پیست شمشک قرار گرفته است. اگر جزء اسکی بازان مبتدی هستید و یا قصد دارید این ورزش را تازه فرا گیرید، می توانید به سراغ این بخش از پیست بروید و تحت نظارت مربی های مجرب و کارآزموده ورزش اسکی را آموزش ببینید. از دیگر امکانات پیست مبتدی می توان به تله اسکی اشاره نمود که طول خط آن 400 متر می باشد و اختلاف ارتفاع آن به 40 متر می رسد.

پیست آفتاب در پیست بین المللی اسکی شمشک

بخش دیگری در پیست شمشک وجود دارد که با نام پیست آفتاب شناخته می شود و دارای طول بیشتری نسبت به پیست مبتدی می باشد. بعد از آن که دوره مبتدی پیست اسکی را با موفقیت پشت سر گذاشتید و توانستید آن را به خوبی فرا گیرید، می توانید برای بیشتر لذت بردن از این تفریح در شمشک، ب سراغ پیست آفتاب بروید. پیست آفتاب در بخش جنوبی پیست شمشک واقع شده است و برای استفاده از آن بایستی به سراغ این بخش از این مکان تفریحی بروید. پیست آفتاب به صورت کلی دارای 1850 متر طول بوده، اما این میزان هر سال متفاوت است و وابسته به میزان برفی می باشد که می بارد و مسافت بین مدرسه اسکی شمشک تا قله را از آن خود کرده است.

تله سیژ از جمله امکاناتی است که در برخی از پیست های اسکی وجود دارند و کارایی آن ها بدین صورت است که می تواند گردشگران را تا بالاترین نقطه پیست برساند. تله سیژ از امکانات پیست آفتاب در پیست اسکی شمشک به شمار می رود که دارای طول خط 1200 متر می باشد و اختلاف ارتفاع آن به 550 متر می رسد.

پیست اسکی شمشک

پیست مهتاب در پیست اسکی شمشک

اگر جزء اسکی بازان حرفه ای هستید و یا به دنبال پیستی هستید که بتوانید بیشترین زمان را در آن به تفریح بپردازید و لذت بیشتری را تجربه نمایید، می توانید به سراغ پیست مهتاب در پیست شمشک بروید. پیست مهتاب می تواند بهترین میزبان برای اسکی بازان حرفه ای به شمار رود و طول آن به 1950 متر می رسد و اگر می خواهید به سراغ پیست مهتاب در شمشک بروید، باید به سمت بخش جنوب پیست مراجعه نمایید. اگر جزء اسکی بازان حرفه ای هستید، می توانید پیست مهتاب را انتخاب کنید و می توانید تمرین بیشتری در آن داشته باشید. از امکانات پیست مهتاب می توان به تله سیژ مهتاب اشاره نمود که دارای طول 1200 متر بوده و اختلاف ارتفاع آن به 600 متر می رسد و می تواند گردشگران را به بالاترین نقطه کوه برساند. پیست مهتاب مسافتی حد فاصل هتل شمشک تا قله را از آن خود کرده و تله سیژ هم در نزدیکی آن قرار گرفته است.

پیست مهتاب دارای امکانات بیشتری نسبت به پیست مبتدی و پیست آفتاب بوده و یک تله اسکی هم در آن وجود دارد. تله اسکی پیست مهتاب پیست اسکی شمشک به طول 600 متر می رسد و پشت هتل شمشک قرار گرفته است. این تله اسکی می تواند مسافتی حدود 800 متر شما را پیش ببرد. اگر به دنبال پیست اسکی هستید که دارای طول زیادی باشد تا بتوانید از این ورزش و تفریح در مدت زمان و مسافت بیشتری بهره مند شوید، پیست مهتاب می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

پیست شب

جالب توجه ترین بخش پیست اسکی شمشک، پیست شب آن می باشد که نمی توان آن را در هر پیست اسکی پیدا کرد. خوشبختانه پیست بین المللی اسکی شمشک توانسته این امکان را برای اسکی بازان فراهم آورد تا بتوانند لذت اسکی در شب را نیز تجربه کنند. پیست شب اسکی شمشک در بخش ضلع غربی این منطقه قرار گرفته و شروع آن از هتل پیست شمشک بوده و تا نیم قله به پایان می رسد و دارای مسافت 950 متر می باشد. زمانی که هوا رو به تاریکی می رود و خبری از نور خورشید در آسمان نیست، نورافکن های زرد رنگ پیست شب روشن می شوند و فضایی بسیار زیبا و مناسب را برای اسکی فراهم می آورند تا اسکی بازان بتوانند از اسکی در این بخش از پیست بین المللی اسکی شمشک نهایت لذت را ببرند. ساعت کاری پیست شب شمشک در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 18 عصر تا 22 شب می باشد. اگر ورزش و تفریح اسکی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، پیشنهاد می شود حتما سری به پیست شب پیست اسکی شمشک بزنید.

مدرسه اسکی پیست بین المللی اسکی شمشک

اگر به ورزش و تفریح اسکی علاقه دارید و می خواهید اسکی را از مبتدی و به صورت حرفه ای آموزش ببینید، می توانید به سراغ مدرسه اسکی پیست اسکی شمشک بروید. مربیان بسیار مجرب و کارآزموده ای در این مدرسه اسکی مشغول به فعالیت هستند که می توانید با ثبت نام در آن، آموزش های اولیه را فرا گرفته و با تلاش و کوشش بیشتر، به سراغ سطح های نیمه حرفه ای و حرفه ای بروید. این مدرسه در کنار ورودی اصلی پیست بین المللی اسکی شمشک قرار داشته و از ساعت 9 صبح تا 15 بعد از ظهر فعالیت دارد.

پیست اسکی شمشک

آب و هوای منطقه شمشک

به علت موقعیت مکانی این منطقه در تابستان و فصول گرم سال بسیار مورد توجه گردشگران تهرانی می باشد که می خواهند از گرمای طاقت فرسای شهر تهران برای گردش یک روزه فرار کنند. آب و هوای این منطقه حتی در تابستان خنک و دلپذیر بوده و اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید لباس گرم همراه خود داشته باشید.

امکانات تفریحی پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک امکانات ورزشی و تفریحی متعددی را برای اسکی بازان در نظر گرفته است که می توان به دو دستگاه تله سیژ، دو دستگاه اسکی چکشی و دو دستگاه اسکی بشقابی اشاره کرد. همانطور که در بالا ذکر شد، در این مجموعه تفریحی نورافکن زرد رنگ قرار داده اند تا افرادی که دوست دارند تا شب هنگام به ورزش اسکی بپردازند با مشکل مواجه نشوند. یکی دیگر از امکاناتی که برای این مجموعه قرار داده شده، مدرسه اسکی می باشد. تله سیژها از جمله پر طرفدارترین امکانات تفریحی پیست شمشک به شمار می روند که با سوار شدن بر روی آن ها، می توانید فضای سفیدپوش و زیبای بیشتری را مشاهده کنید و لذت ببرید. از جمله بهترین تفریحی که می توانید با استفاده از آن نهایت لذت و هیجان را تجربه کنید، برف بازی می باشد. همچنین می توانید از روی برف ها سر بخورید و با سرعت به سمت پایین بیایید و آدرنالین خون خود را تا بالاترین میزان، افزایش دهید.

پیست اسکی شمشک

امکانات رفاهی در پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک از بهترین جاذبه های تفریحی و گردشگری در نزدیکی تهران به شمار می رود که علاوه بر امکانات تفریحی و انواع جاذبه های گردشگری، امکانات تفریحی مناسبی را در خود جای داده که توانسته جزء محبوب ترین پیست های اسکی ایران به شمار رود. از امکانات رفاهی پیست شمشک می توان به وجود دو هتل که محلی برای اقامت گردشگران و ورزشکاران می باشد اشاره کرد. یکی از این هتل ها هتل جهانگردی شمشک می باشد که 17 اتاق در آن وجود دارد. همچنین از میراث فرهنگی و کردشگری دارای 3 ستاره مباشد. هتل شمشک نیز دارای یک بوتیک می باشد که در بازسازی ای که در سال 1397 برای آن انجام شد، 15 واحد اقامتی دارد. همچنین در این منطقه رستوران هایی وجود دارد که یکی از آن در قله قرار گرفته است.

قیمت بلیط پیست اسکی شمشک

پیست های اسکی معمولا دارای قیمت های مختلفی هستند که از قیمت ورودی گرفته و تا قیمت کرایه لوازم و تجهیزات اسکی متغیر هستند. قیمت ورودی پیست اسکی شمشک در سال 1399 مبلغی بین 100 تا 250 هزار تومان بوده است. لازم به ذکر است که هر کدام از پیست های اسکی دارای قیمت های متفاوتی هستند و در روزهای تعطیل و آخر هفته این نرخ با افزایش مواجه می شود.

پیست اسکی شمشک

رستوران های پیست شمشک

پیست اسکی شمشک که جاذبه ای گردشگری و تفریحی در شمال شرق تهران به شمار می رود، گردشگران زیادی برای تفریحات مختلف زمستانی از جمله اسکی به سراغ آن می روند. لذا گردش و تفریح در این پیست ملزم آن است که ساعات نسبتا زیادی از روز را برای آن در نظر بگیریم. به همین جهت رستوران های مختلف و متنوعی در این پیست وجود دارند که گردشگران می توانند برای صرف یک میان وعده دلچسب و خوشمزه به سراغ یکی از آن ها بروند. چهار رستوران مجهز و با کیفیت در فضای پیست شمشک وجود دارند که از پرطرفدارترین رستوران های شمشک محسوب می شوند و اسکی بازان و گردشگران زیادی آن را انتخاب کرده و به آن مراجعه می کنند. اسکی از آن دسته ورزش و تفریحاتی است که انرژی زیادی را باید برای آن صرف نمود. لذا وجود رستوران های متعدد در این پیست گزینه بسیار مناسب و واجبی می باشد. لازم به ذکر است که رستوران های پیست شمشک تنها در زمان هایی که پیست اسکی شمشک فعالیت دارند، باز بوده و در دیگر فصل های سال که این پیست فعالیتی ندارد، تعطیل می باشند.

کافی شاپ های پیست شمشک

علاوه بر رستوران، کافی شاپ نیز از دیگر امکانات رفاهی این پیست به شمار می رود که انواع نوشیدنی های گرم و خوشمزه را به دست گردشگران و اسکی بازان ارائه می دهد. نوشیدن یک لیوان نوشیدنی گرم و خوشمزه در میان برف زیاد و هوای سرد می تواند بسیار لذت بخش و دلچسب باشد. این کافی شاپ تعدادی میز و صندلی در محوطه بیرون کافه قرار داده است، که می توانید با رفتن به سراغ آن و نشستن در فای باز کافه، از نوشیدن یک لیوان نوشیدنی گرم و تماشای مناظر زیبا و هیجان انگیز اطراف خود لذت ببرید و خاطرات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

هتل ها و اقامتگاه های شمشک

انواع اقامتگاه های مختلف در این منطقه وجود دارند که جزء امکانات رفاهی پیست شمشک محسوب می شوند. یکی از معروف ترین این اقامتگاه ها، هتل های شمشک هستند که با نام های هتل شمشک و هتل جهانگردی شناخته می شوند که هتل شمشک 15 واحد اقامتی و هتل جهانگردی 17 اتاق را در خود جای داده است. جالب است بدانید هتل شمشک با نام بوتیک هتل شمشک شناخته می شود و در سال 1397 بازسازی هایی در آن صورت پذیرفته اند. هتل جهانگردی که جزء هتل های سه ستاره محسوب می شود، فعالیت خود را از زمان پیش از انقلاب آغاز کرده و همچنان از بهترین هتل های این منطقه به شمار می رود. این دو هتل در نزدیکی پیست اسکی شمشک و پیست اسکی دربندسر قرار گرفته اند.

پیست اسکی شمشک

برای رفتن به پیست اسکی شمشک چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

هر جاذبه ای که می خواهیم به سراغ آن برویم، نکاتی را بایستی پیش از رفتن به آن جاذبه در نظر بگیریم و آن نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم گردش و تفریحی لذت بخش را تجربه کنیم. پیست های اسکی از جاذبه های گردشگری در زمستان ها هستند و زمانی که برف به میزان کافی در آن مناطق روی دهد، فعالیت خود را آغاز می کنند. لذا منطقه ای که پیست بین المللی اسکی شمشک در آن قرار گرفته است، دارای دمای چندین درجه زیر صفر بوده و برای رفتن به آن بایستی حتما علاوه بر داشتن لباس گرم و مناسب، تجهیزات و وسایل ضروری خود را همراه داشته باشیم. بهتر است علاوه بر داشتن لباس گرم و مناسب، یک دست لباس اضافه را همراه خود ببرید؛ حتی اگر قصد شب ماندن در آن منطقه را نداشته باشید.

کفش مناسب و یا چکمه مناسب را فراموش نکنید که این نکته بعد از لباس، از مهمترین نکات و وسایل ضروری است که باییستی حتما به همراه داشته باشید تا بتوانید به راحتی و بدون مشکل در میان برف ها قدم بردارید. اگر قصد دارید در پیست اسکی شمشک از این تفریح استفاده کنید و لباس اسکی به همراه ندارید، جای نگرانی وجود نداشته و می توانید با مراجعه به بخش مربوطه، لباس اسکی و وسایل و تجهیزات لازم برای اسکی را کرایه کنید و از این ورزش و تفریحی زمستانی لذت ببرید. پیش از آن که سفر خود را به این منطقه آغاز نمایید، تمام وسایل و لوازم شخصی و ضروری خود را جمع آوری کرده و ترجیحا داخل یک کوله پشتی قرار دهید تا حین مسیر اذیت نشوید. نکته آخری که بایستی رعایت نمایید، مربوط به مسیر رسیدن به پیست بین المللی اسکی شمشک می باشد که مسیری بسیار پر پیچ و خم و خطرناک بوده و ترجیحا خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنید تا در طول مسیر با مشکلی مواجه نشوید.

بهترین زمان سفر به پیست اسکی شمشک

فصل پیست اسکی شمشک از اوایل آذر ماه شروع می شود و تا اواسط فروردین ماه ادامه داشته و متغیر است. این بازه زمانی را بارش برف در ارتفاعات آنجا تعیین می کند. این منطقه علاوه بر فصل زمستان که مناسب ورزش های زمستانی از جمله اسکی می باشد، می تواند در فصول گرم سال نیز میزبان گردشگرانی باشد که می خواهند یک روز گردش را به دور از گرمای شهر تهران بگذرانند. اما نکته ای که نباید فراموش شود این است که پیش از اقدام به سفر به پیست بین المللی اسکی شمشک ابتدا با مجموعه تماس بگیرید و از فعالیت آن اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال می توان گفت که در پاییز سال 1401 به دلیل کافی نبودن بارش برف، این پیست فعالیتی نداشت. اما این موضوع بدان معنا نیست که از فعالیت آن ناامید شویم. چرا که بایستی برای رفتن به پیست اسکی تا اوایل زمستان نیز زمان وجود دارد و ممکن است بارش برف به میزان کافی رخ دهد و این پیست در زمستان فعالیت خود را آغاز کند و میزبان اسکی بازان و گردشگران باشد.

اجاره کلبه در پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک از جاذبه های گردشگری تفریحی در نزدیکی تهران است که برخی از گردشگران ترجیح می دهند اقامتگاهی را برای 1 تا چند شب استراحت خود در این منطقه رزرو نمایند. علاوه بر هتل هایی که در این منطقه وجود دارند، انواع اقامتگاه های مختلفی همچون کلبه و یا شله های متنوع در شمشک قرار دارند که جزء بهترین و پرطرفدارترین اقامتگاه های شمشک به شمار می روند. شما نیز می توانید با اجاره شله در شمشک اقامتی متفاوت و هیجان انگیز را در این منطقه زیبا و تفریحی تجربه نمایید.

پیست اسکی شمشک

سوالات متداول

آیا پیست اسکی شمشک باز است؟

خیر

پیست اسکی شمشک کجاست؟

پیست اسکی شمشک در شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران و شهر شمشک واقع شده است.

فاصله تهران تا پیست اسکی شمشک چقدر است؟

از تهران تا پیست اسکی شمشک حدود 57 کیلومتر مسافت وجود دارد.

پیست اسکی شمشک چه امکاناتی دارد؟

دو دستگاه تله اسکی بشقابی، دو دستگاه تله سیژ، دو دستگاه تله اسکی چکشی، رستوران و هتل از امکانات پیست اسکی شمشک می باشند.

ساعت کاری پیست اسکی شبانه شمشک چگونه است؟

از ساعت 18 عصر تا 22 شب


[html_block id=”66739″]

راهنما سایت

آدرس

تهران، شمیرانات، رودبار قصران، شمشک، پیست بین المللی اسکی شمشک

شماره تماس
هزینه بازدید

۱۰۰/۰۰۰ الی ۲۵۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 15

یک‌شنبه

8 الی 15

دو‌شنبه

8 الی 15

سه‌شنبه

8 الی 15

چهار‌شنبه

8 الی 15

پنج‌شنبه

8 الی 15

جمعه

8 الی 15
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه