هتل گل یخ

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از زمان های گذشته تا به امروز، مردم اهالی شهر تهران در فصول گرم سال برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهر تهران برای تعطیلات و تفریح خود، ارتفاعات شمال تهران و مناطق ییلاقی دامنه البرز انتخاب می کردند. شمشک یکی از مناطق خوش آب و هوای شمال شرق شهر تهران است که همواره مقصد سفر های گردشگری کوتاه مدت اهالی پایتخت بوده و  به دلیل موقعیت جغرافیایی این روستا، همیشه یکی از مقاصد گردشگری برای گردشگران و مسافران قرار می گیرد.

این دهکده زیبا، بخشی از منطقه رود بار قصران شمیرانات به شمار می آید و در سال 1391 هجری شمسی از بهم پیوستن چند منطقه و روستا به وجود آمده است. در سفر به این منطقه می توانید در هتل گل یخ شمشمک اقامت داشته باشید و از دیدنی های همچون آبشار دربند سر، راپ سوئینگ، قلعه کی قباد، هفت چشمه و پیست اسکی نیز دیدن کنید.

یکی از هتل های شیک و دیدنی در منطقه شمشک تهران که مناسب اسکی بازان و علاقمندان به ورزش های زمستانی بوده، هتل گل یخ است. این هتل 67 اتاقه قبل از دو راهی دربند سر به شمشک واقع شده و دارای بهترین امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران محترم است. اگر قصد رفتن به منطقه شمشک و اجاره اقامتگاه در هتل گل یخ را دارید ما برای شما در این مقاله اطلاعات کامل درباره این هتل خاص را جمع آوری کردیم و بهتر است که قبل از اقدام برای رزرو آن را مطالعه کنید.

اقامتگاه بارین

درباره هتل گل یخ شمشک

یکی از زیبا ترین و متفاوت ترین مجتمع های مسکونی ایران که به سبک خانه های اسکیمو ها در طبیعت برفی شمشک ساخته شده مجتمع گل یخ شمشک است. شاید در گذر از جاده چالوس بنای زیبای این هتل را دیده باشید که در کنار جاده خود نمایی می کند. هتل گل یخ در زمینی به مساحت 5000 متر مربع و با زیر بنای مفید 5700 متر مربع در محدوده شمشک احداث شده است.

این مجتمع در 10 طبقه که 7 طبقه آن به صورت مسکونی و 3 طبقه آن پارکینگ می باشد طراحی شده و دارای 66 واحد مسکونی در متراژ های 48 الی 313 متر و دارای 75 واحد پارکینگ مستقل می باشد. مجتمع گل یخ با نام اقامتگاه اسکی بارین شمشک یا هتل اسکیمو ها نیز شناخته می شود و این هتل زیبا دارای معماری خاص اتاق ها و نمای بیرونی است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

اسکی باز هایی که در زمستان برای اسکیت به این مکان می آیند، می توانند آنها را رزرو کنند و در آن به طور موقتی زندگی کنند. اقامتگاه اسکی بارین یک مجتمع مسکونی با مالکیت شخصی است که آپارتمان های آن کاملا مبله و با تمامی امکانات رفاهی می باشد. هتل گل یخ جالب ترین هتل کوهی ایران در منطقه شمشک است که طراحی منحصر به فردی دارد. هتل اسکی جدید در دومین پیست اسکی بزرگ ایران است که یکی از مدعیان بزرگ هتل های جالب کوهی جهان می باشد.

ایده اولیه تعیین شکل این هتل از پناهگاه های ساخته شده توسط ساکنان بومی قطب شمال الگو برداری شده است اما با این تفاوت که به جای استفاده از بلوک یخی بر روی یکدیگر از لابه های توپوگرافی استفاده شده است. این اقامتگاه با زیر بنای شش هزار متر مربع برای اسکی بازان در نظر گرفته شده و سازندگان این اثر زیبا هدف از ساخت این پروژه را نمایش ایده های جدید دانسته اند که به اصطلاح رابطه بین معماری و طبیعت را به سبک جدید نشان دهند.

ظاهر و دیزاین بیرونی این هتل شبیه به استخوان بوده اما ظاهر خمیده آن با در نظر گرفتن فضای اطراف، طراحی شده است. طراحی متمایز این هتل کوهی از سوی استودیو ری انجام شده و مفهموم اصلی ظاهر این هتل که به شکل مکعب است از این ایده گرفته شده که چشم انداز این هتل که در میان کوه قرار دارد پوشیده از برف باشد.

منطقه دربند سر شمشک

روستای دربند سر در بخش شمال رود بار قصران که از توابع شهرستان شمیرانات استان تهران محسوب می شود قرار گرفته است. روستای دربند سر در دامنه جنوبی کوهی با نام کوه کلون بستک و بخش جنوبی دیزین می باشد. این کوه دارای 4200 متر ارتفاع بوده و توانسته زیبایی خاصی را در این منطقه به وجود آورد و برای گردگشران و مسافران تصویری چشم نواز می باشد. نا گفته نماند که پیست اسکی بین المللی دربند سر نیز در همین منطقه واقع شده است.

موقعیت مکانی هتل بارین

هنگامی که نام شمشک به گوشمان می خورد، بدون شک پیست اسکی شمشک در ذهنمان تداعی می شود. اما باید بدانیم که شمشک علاوه بر پیست اسکی اماکن دیدنی دیگری نیز دارد پس اگر قصد ماندن در این مکان را داشته باشید باید اقامتگاهی را در نظر بگیرید که از نظر موقعیت مکانی به تمامی نقاط نزدیک و دارای دسترسی آسان به تمامی جاذبه های دیدنی باشد.

در بخش شمالی کشور و در شهرستان شمیرانات اماکن دیدنی متعددی وجود دارند که در روز های جمعه و ایام تعطیل میزبان بسیاری از گردشگران می باشند. اقامتگاه گل یخ در طبیعت برفی شمشک ساخته شده است شاید در گذر از جاده چالوس این هتل را دیده باشید که در کنار جاده خود نمایی می کند. این هتل مبله در شمشک جیرود نرسیده به دو راهی شمشک دربند سر و نزدیک به میگون قرار دارد.

بارین شمشک

معماری هتل گل یخ

محل این پروژه در شمشک، دومین منطقه اسکی در ایران پس از دیزین در نظر گرفته شد. معماران این پروژه با توجه به طبیعت چشمگیر منطقه شمشک، تصمیم گرفتند که رابطی بین طبیعت و معماری خلق کنند. هدف از طراحی این اقامتگاه، استفاده از ایده های جدید و با هدف نمایش ارتباط معماری و طبیعت و پرهیز از هرگونه تکرار کور کورانه از مدل های بومی و یا کپی کردن سبک های وارداتی در نظر گرفته شد.

معماران این پروژه قصد داشتند تا محصولی منطقی، با استفاده از فرآیند طراحی معماری آزاد و انعطاف پذیر خلق کنند که این محصول می بایست پاسخی به نیرو های طبیعی اطراف خود باشد. با توجه به وجود پوشش سفید برف در مناظر منطقه، رنگ سفید برای اقامتگاه انتخاب شد. بدنه داخلی نیز با الگو برداری از خطوط مایع کوه و برف های لایه لایه، طراحی شد.

همان طور که به آن اشاره کردیم، ایده اولیه تعیین شکل این پناهگاه از پناهگاه های ساخته شده توسط ساکنان بومی قطب شمال الگو برداری شده بود، اما با این تفاوت که به جای استفاده از بلوک های یخی بر روی یکدیگر، از لایه های توپوگرافی استفاده شده است. در نهایت، استفاده از اشیاء طبیعی و اشیاء ساخته شده توسط بشر و تلفیق این دو با یکدیگر، منبع الهام بخش برای رسیدن به فرم نهایی بود.

در این طرح، تمامی نیاز های پروژه در بدنه اصلی تعریف شده است و فضای داخلی نمایانگر خلوص و صداقت و یکرنگی و دقیقا شبیه رفتار برف در پوشاندن زمین و تبدیل تمامی رنگ ها به رنگ سفید، می باشد.

طراحی داخلی هتل بارین

در پاییز سال ۱۳۸۷ هجری شمسی طراحی داخلی پروژه را آغاز کردند و به طور همزمان معماران هتل  در حال کار بر روی نمای خارجی نیز بودند. هتل بارین در یک کیلومتری پیست اسکی شمشک و در قلب کوه واقع شده است و ۵۵ دقیقه از تهران با خودرو فاصله دارد. طبیعت چشمگیر آن منطقه معماران را بر آن داشت تا این کار را به عنوان یک پروژه نمایشی که رابطه بین طبیعت و معماری را جستجو می کند در نظر بگیرند.

معماران این پروژه خاص، استودیو ری را، آقای عباس ریاحی فرد و خانم فریناز رضوی نیکو بودند که با کمک اعضای تیم خود که شامل اشکان باقری اقدم، نوید نصر الله ‌زاده، یاسر کریمیان، حامد تابش، سروش علی ‌پور، حسام رئوف ‌پناه، مرتضی رهبر،علی عاشوری، مینا وکیلی، مصطفی محمدی، علی زرندی، امیر خادمی می شدند، توانستند این پروژه را به بهترین شکل ممکن به اتمام برسانند. گروه طراحی ری را برای دستیابی به محصولی منطقی، هر فرایند طراحی معماری باید شکلی آزاد و انعطاف ‌پذیر در پاسخ به نیرو های طبیعی پیرامون خود داشته باشد.

در این منطقه نیروهای طبیعی مناظر پوشیده از برف که ویژگی خاص این منطقه هستند و خطوط سیال کوه‌ ها که ساختمان را در بر می ‌گیرند هستند. در این هتل جمعا ۶۷ اتاق خصوصی وجود دارد که اندازه های متفاوتی دارند. اندازه ی اتاق‌ ها از ۴۵ مترمربع در اتاق ‌های آپارتمانی تا ۲۷۰ مترمربع در پنت هاوس ‌هاست که به نظر می ‌رسد مانند غار های طبیعی کوه های یخی کنده کاری شده اند. هر اتاق گنبدی شکل، حس گرمای یک غار معمولی و صمیمانه برای استراحت پس از اسکی در هوای سرد را در افراد بوجود می آورد.

این روند طراحی در داخل اتاق ‌ها و راه رو ها نیز ادامه می ‌یابد که در واقع آنها نیز به شکلی طبیعی طراحی شده اند. پنجره ‌ها نیز به شکل قلوه سنگ طراحی شده اند که منظره ی فوق العاده ای از رشته کوه های اطراف را به نمایش می ‌گذارند. تمامی این عوامل، اقامتگاه اسکی بارین را به ساختمان جامعی تبدیل کرده است که مکمل زیستگاه طبیعی اطرافش است.

طراحی داخلی بارین

پنت هوس هتل گل یخ

اتاق های پنت هوس مانند غارهای طبیعی کوه های یخی کنده کاری شده است. اتاق ها به شکل کلبه های اسکیمو ها طراحی شده اند طراحی منحصر به فرد این هتل، حتی در شکل راهرو ها دیده می شود هر چه به طبقات بالا تر بروید اتاق ها بزرگ تر می شود. تراس اتاق ها به شکل منحنی و دارای حوض آب گرم می باشد که تجربه آب تنی  در هوای سرد را هیجان انگیز می کند.

این سوئیت ها دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی مطبوع هستند. مجموعه گل یخ  علاوه بر اتاق ها دارای ۴ پنت هوس فوق لوکس و مبله است که پنجره های آن به شکل قلوه سنگ طراحی شده اند و منظره زیبایی از رشته کوه های اطراف را به نمایش می گذارند پنجره های این هتل نیز به گونه ای طراحی شده است که فضای اطراف به خوبی قابل مشاهده است. از دیگر نقاط مثبت این اتاق ها اشراف به پیست اسکی نزدیک به هتل است.

سوئیت های هتل گل یخ

سوئیت های هتل بارین 75 متری می باشد و دارای یک تخت خواب دو نفره و یک تخت تک نفره بوده و ظرفیت کافی برای اقامت تعداد سه نفر میهمان را دارا است. سیستم گرمایشی و سرمایشی سوئیت ها مجهز به رادیا تور و اسپیلت می باشد و ظرفیت استاندارد سوئیت ها 3 نفر است که تا یک نفر اضافه هم اجازه ورود دارد که ظرفیت استاندارد آنها به 4 نفر برسد.

هر سوئیت دارای یک پارکینگ، یکم سرویس بهداشتی ایرانی و یک فرنگی می باشد. از دیگر امکانات سوئیت های هتل گل یخ تراس، آسانسور، تلویزیون، سشوار، جارو برقی، آشپزخانه با تمامی لوازم مورد نیاز برای پخت و پز، حمام است.

پنت هوس گل یخ

جوایز دریافتی هتل گل یخ

هتل گل یخ شمشک به خاطر همین معماری خاصی و زیبای خود که دارد چند جایزه خاص و مهم ملی و بین المللی را برای استودیو “ری را” به ارمغان آورده است.

جایزه معمار در بخش عمومی در سال 1390

قرار گرفتن در شورت لیست WORLAD ARCHITECTURE FESTIVAL 2012

برنده جایزه بین المللی معماری شیکاگو

امکانات رفاهی هتل اسکیمو ها

هتل زیبای گل یخ هم مانند تمامی هتل های دیگر دارای امکانات رفاهی می باشد که یکی از خاص ترین آنها این است که اقامتگاه اسکی بارین یک مجتمع مسکونی با مالکیت شخصی است که آپارتمان های آن کاملا مبله می باشد، برای اقامت در این فضا یا باید مالکیت یکی از واحد های مسکونی مجتمع را داشته باشید و آن را خریداری کنید یا واحد های آن را به صورت سالیانه اجاره نمایید.

از دیگر امکانات  هتل گل یخ می توان به موارد مانند پارکینگ ، آسانسور، پوشش شبکه اینترنت در قسمت لابی، ترانسفر، سیستم تهویه هوا و رادیاتور در اتاق ها، بالکن با ویو بی نظیر، ویلچر برای جا به جایی افراد نا توان، سیستم صوتی و تلویزیون، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، آشپزخانه با تمامی امکانات آشپزی، جارو برقی، باربیکیو، سشوار، چای ساز، سیستم صوتی و …اشاره کرد.

تفریحات هتل گل یخ

از جمله تفریحات بسیار هیجان انگیز در این هتل زیبا آب تنی و شنا کردن در اتاق ها و استخر آن است. همچنین به دلیل نزدیک بودن به پیست اسکی شمشک شما می توانید با حضور در این پیست اوقات مفرح را برای خود و خانواده به ارمغان آورید. علاوه بر آن شما می توانید با عکاسی از این لوکیشن زیبا قاب عکس های زیبایی را به یادگار نگه دارید.

جاذبه های دیدنی اطراف هتل گل یخ

منطقه شمشک، یکی از زیبا ترین منطقه های تهران به لحاظ دارا بودن قدمت تاریخی و طبیعتی بی نظیر و جاذبه های گردشگری می باشد. در حقیقت زمانی که شما به شمشک سفر کنید، تنها یک مقصد برای گردشگری نخواهید داشت زیرا جاهای دیدنی شمشک اینقدر متنوع و جذاب هستند که حداقل چند مورد از آن ها را برای بازدید و گردش انتخاب خواهید کرد.

در ادامه این یادداشت به معرفی تعدادی از بنا های تاریخی که در فاصله کمی از هتل گل یخ شمشک قرار دارند می پردازیم تا پس از اقامت در این هتل زیبا، به بازدید از آن ها هم بروید. از جاذبه های اطراف و نزدیک به هتل گل یخ  می توان به پیست اسکی شمشک، جاده چالوس، دریاچه ولشت، کندلوس، غار یخ مراد اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود دارای منظره های تماشایی هستند. ما در ادامه برای شما توضیحی مختصر را درباره این مکان ها ارائه می دهیم.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک در منطقه رود بار قصران، در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران و در شهر شمشک واقع شده‌ است. این پیست اسکی برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ میلادی مورد استفاده قرار گرفت و توسط فدراسیون بین ‌المللی اسکی به دلیل ایجاد تغییراتی در پیست در سال ۱۹۹۷ مورد تأیید فدراسیون اسکی قرار گرفت. پیست اسکی شمشک در ارتفاع ۲۵۵۰ متر تا ۳۰۵۰ متر از سطح دریا با افت عمودی ۵۰۰ متر و عمق برف دو تا چهار متر قرار دارد.

پیست اسکی شمشک پس از پیست اسکی دیزین، دومین پیست اسکی بزرگ ایران است، پیست اسکی شمشک بیشتر به دلیل دامنه‌ های شیب دار، مورد استفاده اسکی بازان پیشرفته قرار می‌ گیرد. همچنین بهترین اسکی بازان ایرانی را در این یست اسکی ملاقات خواهید کرد. در حالی که اسکی بازان جسور و اسنو بورد آزاد در پیست اسکی شمشک که یکی از بهترین پیست‌ های سر ازیری در کشور است لذت خواهند برد، امکان اسکی برای اسکی بازان مبتدی نیز در این پیست فراهم است.

فاصله هتل گل یخ تا پیست اسکی شمشک 21 دقیقه با خودرو می باشد. از امکانات آن می‌ توان دو دستگاه تله ‌سیژ، دو دستگاه تله ‌اسکی بشقابی و دو دستگاه تله ‌اسکی چکشی را نام برد. پیست همچنین مجهز به نور افکن زرد بوده و می‌ توان تا پاسی از شب در آن به اسکی پرداخت.طول فصل اسکی معمولاً از اوایل آذر تا اواسط فروردین می ‌باشد.

پیست شمشک

دره هملون

دره هملون با شمال خاوری شهر تهران نزدیک به 35 کیلومتر دوری دارد با هتل بارین 3 دقیقه با خودرو فاصله دارد. پس چندان از پایتخت دور نیست. این دره، با قله‌ ها و آبشار ها و درختان پر بارش، میان دو روستای مِیگون و شمشک پهنا گشوده است. میگون در شمار دهستان‌ های رود بار قصران است، با کوهستانی سرد و باغ ‌هایی پُر بار. قصران را سه بخش اوشان، فشم و میگون شکل می ‌دهند.

شمشک نیز از شهر های همان قصران شمرده می ‌شود. کوه‌ های پُر برف آنجا آوازه‌ ی بسیاری دارد. نام دره از روستای هملون گرفته شده است. آبشار یخی دره هملون نیز یادکردنی است. این آبشار در زمستان، در دمایی زیر صفر درجه یخ می ‌زند و قندیل‌ هایی می‌ بندد که خیره کننده‌اند. بسیاری از کوه‌ نوردان، برای دیدن همین آبشار یخی است که دشواری گام نهادن در سرمای زمستان دره هملون را تاب می ‌آورند تا از این آبشار و یخ زدگی ‌ای که به آن شکلی تماشایی بخشیده است، دیدن کنند.

به ویژه بالا رفتن از دیواره ‌های یخی آبشار، ورزش دلخواه کوه نوردان حرفه ‌ای است. دره هملون پُر بار از درختان نیز هست. به ویژه درختان سیب که فراوان ‌اند و پُر شاخ و برگ. باغ ‌های دره درختان گیلاس، آلبالو و سیب را پرورش می‌ دهند. در این دره گیاهان گون و آویشن و نمونه ‌های دیگر هم یافتنی است.

مدرسه یخ نوردی میگون

فاصله مدرسه یخ نوردی میگون با هتل گل یخ 3 دقیقه با خودرو می باشد. مدرسه یخ نوردی میگون واقع در منطقه رودبار قصران کیلومتر ۵ میگون ،شمشک ،در ابتدای دره هملون واقع شده است و به یکی از مراکز عمده آموزش یخ نوردی در منطقه تبدیل شده است. یخ نوردی یکی از رشته های بسیار پر هیجان و نشاط آور ورزشی است که امروزه بسیاری از کوهنوردان به ویژه جوانان ونوجوانان گرایش زیادی به ان دارند. وجود منطقه ای با امکانات لازم جهت آموزش و پرداختن به این رشته از نیازهای اساسی منطقه شمیرانات وحتی استان تهران بوده است.

این مجموعه در سال ۱۳۸۸ هجری شمسی برای فعالیت های یخ نوردی و صعود از دیواره های یخی جهت علاقمندان آماده بکار شد است. این مجموعه پس از بازگشایی مجدد، از روز پنجشنبه تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۹۲ هجری شمسی آماده ارئه خدمات به ورزشکاران گرامی شده است. از ویژگی های بارز و ارزشمند این مدرسه فاصله بسیار کم آن با جاده ۵۰ متر نزدیکی به شهر تهران 50 دقیقه و وجود یخ و برف ضخیم و مناسب از ۱۵ آبان تا ۱۵ فروردین ماه است.

پیست شب مدرسه یخ نوردی میگون در روز های پنجشنبه شب ها از ساعت ۱۶ عصر الی ۲۲ شب دایر می باشد . شما هم می توانید یخ نوردی را در مدرسه یخ نوردی میگون و زیر نظر مربیان مجرب این رشته بیاموزید و در این محیط زیبا و طبیعت بکر به این ورزش پر نشاط بپردازید و از هوای پاک کوهستان لذت ببرید.

مدرسه یخ نوردی میگون

آبشار ده تنگه آهار میگون

فاصله هتل گل یخ با آبشار ده تنگه آهار میگون 24 دقیقه با خودرو و در مسیر بدون ترافیک می باشد. آبشار ده تنگه چهل پله  در استان تهران واقع است. برای رسیدن به این آبشار از تهران از طریق جاده لشگرک به دو راهی لواسان و فشم باید رفت. در مسیر فشم، به سمت اوشان و سپس روستای آهار که آخرین نقطه ماشین رو می ‌باشد، بقیه مسیر پیاده باید طی شود. روستای آهار روستایی در شمال شرقی تهران در بخش اوشان منطقه رودبار قصران است.

این منطقه که در البرز مرکزی و پشت ارتفاعات توچال قرار دارد، از نظر هوایی فاصله چندانی با روستا های شهرستانک در جاده چالوس، روستای گاجره در نزدیکی گچسر و پیست اسکی شمشک و دیزین ندارد ولی به دلیل وجود قله های توچال، صندوق چال و سی چال در بین آنها، ارتباط زمینی بین آنها یا مقدور نبوده و یا به سختی ممکن است.

روستا کندلوس

روستای کندلوس با آب و هوای ییلاقی در دامنه ‌های سبز و خرم رشته‌ های کوه‌ های البرز در منطقه کجور نوشهر در استان مازندران، ایران واقع شده ‌است. کندلوس به علت موقعیت تاریخی خود و آب و هوای مطبوعش از روستا های گردشگری و ییلاقی مازندران محسوب می ‌شود. این روستا جزو روستا های برتر ایران است و از اهداف گردشگری کشور محسوب می‌ شود.

محله ‌های کندلوس شامل درزی ‌کلا، ملا کلا، جور سری، جیر سری، بنیم‌ سری و سری دله است. موزه مردم ‌شناسی کندلوس نخستین موزه روستایی جهان است و یکی از غنی ‌ترین موزه‌ های مردم ‌شناسی خاورمیانه می ‌باشد. این موزه در دو طبقه و با محوریت آثار بومی و منطقه ‌ای ساخته شده ‌است و از کتاب ‌های خطی بسیار قدیمی گرفته تا انواع ابزار آلات کهن، اشیای قدیمی و لباس‌ های محلی را می ‌توان در آن مشاهده کرد. روستا کندلوس یک حمام خزینه ای قدیمی دارد که به دوره قاجار منصوب است.

در ۵ کیلومتری روستای کندلوس، آبشاری ۱۰ متری قرار دارد که توسط جنگل احاطه شده ‌است. در این آبشار، آب از فراز دماغه کوه بیرون آمده و به صورت قطرات ریز آب همانند باران به پایین می ‌ریزد و منظرهٔ رؤیایی را ایجاد می ‌کند. برخی منابع این دهکده را گذر گاه رستم ذکر می ‌کنند. کمال الملک در سفری که به همراه ناصر الدین شاه به این روستا داشته ‌است، تابلویی از این دهکده نقاشی کرده ‌است که در حال حاضر در کاخ موزه  صاحب قرانیه قرار دارد.

قوانین و مقررات هتل گل یخ

  • ساعت ورود میهمانان به هتل 14 و خروج از هتل 12 می باشد . چنانچه میهمان نسبت به خروج از هتل بعد از ساعت 12 الی 18 اقدام نماید می بایست نصف هزینه اقامت یک شب و اگر بعد از ساعت 18 نسبت به ترک هتل اقدام نماید کل هزینه اقامت یک شب را پرداخت نماید.
  • به ازای هر نفر همراه بالای سه سال، مبلغ 2،000،000 ریال هزینه اقامت دریافت می گردد.
  • مدارک مورد نیاز مهمانان ایرانی جهت پذیرش: اصل شناسنامه، اصل پاسپورت و یا اصل کارت ملی می باشد. کارت های ارگانی، گواهی نامه، کارت پایان خدمت و سایر غیر قابل قبول هستند. لازم به ذکر است برای پذیرش زوج های ایرانی حتما یکی از زوجین باید دارای شناسنامه باشند، پذیرش نفر دوم با کارت ملی یا پاسپورت بلا مانع می باشد.
  • مدرک مورد نیاز برای پذیرش مهمانان خارجی اصل پاسپورت به همراه ویزا و مهر ورود به ایران با تاریخ اعتبار می باشد.
  • صیغه نامه باید دارای مهر برجسته قوه قضاییه باشد و تنها مهر دفتر خانه عاقد به تنهایی مورد قبول نمی باشد.
  • طبق قوانین هتل در صورت نقص مدارک شناسایی و عدم احراز هویت امکان پذیرش وجود ندارد و هزینه پرداخت شده مستردد نمی گردد.
  • کلیه مهمانان ملزم به رعایت شئونات اسلامی و قوانین داخلی هتل می باشند.
  • چنانچه مهمان خسارتی به اموال هتل گل یخ وارد نماید براورد هزینه آن بر عهده هتل بوده است و مهمان ملزم به پرداخت هزینه کارشناسی شده می باشد.

بهترین زمان سفر به شمشک و اقامت در هتل بارین

از آنجایی که منطقه دربند سر و شمشک در کوهپایه های البرز جنوبی قرار گرفته است، زمستان در آنجا نسبت به استان تهران سرد تر است. برای اینکه بتوانید از آب و هوای خوب این منطقه بهره مند شوید بهتر است در نیمه اول سال به این منطقه سفر کنید. گفتنی است که هتل گل یخ شمشک در فصل پاییز و زمستان چهره بسیار زیبایی به خود می گیرد و شما صحنه ای بسیار چشم نواز و منحصر به فردی را می توانید از اتاق های هتل گل یخ  ببینید. گردشگران می توانند تا اواخر ماه آبان و در زمان شروع بارش برف به این منطقه سفر کنند و از زیبایی ها لذت ببرند.

گل یخ شمشک

هتل گل یخ کجاست و مسیر دسترسی به آن

ار برای حرکت به سمت هتل گل یخ مبدا شما استان تهران باشد باید به سمت شرق اتوبان امام علی را مسیر خود قرار دهید و وارد خیابان انقلاب، بزرگراه امام على و سپس اتوبان شهید بابایی و جاده لشکرک بسوی جاده ۴۲۵ در درود شوید پس از طی کردن این مسیر که شما با خودرو شخصی و شرایط بدون ترافیک 1 ساعت و 30 دقیقه را پیش رو دارید، به هتل بارین می رسید.

آدرس هتل بارین ( گل یخ ): استان تهران، منطقه شمشک، جیرود، هتل گل یخ شمشک

شماره تماس هتل گل یخ شمشک: 02188149730

اجاره سوئیت ارزان در شمشک

اگر می خواهید تمام زیبایی ها و دیدنی های منطقه شمیرانات و فشم و شمشک را مشاهده کنید، باید بدانید که دیدن تمام مناطق گردشگری این منطقه در یک روز ختم نمی شود. اگر در فصل تابستان و نیمه اول سال قصد سفر به این منطقه را دارید می توانید به کمپ زدن در طبیعت فکر کنید که بسیار هم لذت بخش و به یاد ماندنی خواهد بود.

اما این نکته را فراموش نکنید که این منطقه همواره در تمام طول سال دارای آب و هوای خنک تری نسبت به تهران بوده، پس بهتر است با لباس های گرم تر و مجهز تری سفر کنید. حال اگر در فصل زمستان و سرما به این منطقه سفر کردید، فکر کمپ زدن را هم نکیند، زیرا حتی در روز ها نیز این منطقه آب و هوای سردی دارد و بهتر است از ویلا ها و سوئیت های اجاره ای که در این منطقه وجود دارند استفاده کنید. همان گونه که در ابتدای متن گفته شد، شمشک یکی از مناطق خوش آب و هوا و پر طرفدار ییلاقی شمال شرق تهران است.

از این رو اقامتگاه های این منطقه همیشه خواهان بسیار داشته اند و همین موضوع باعث رشد و توسعه گردشگری و امکانات اقامتگاهی در این منطقه شده است. بسیاری در سفر به این منطقه، به دنبال اجاره سوئیت در شمشک هستند و برخی دیگر اجاره ویلا مبله در شمشک را ترجیح می دهند. هر کدام از این موارد که مطلوب شما باشد، می توانید بهترین گزینه ها را در وب سایت ما بیابید.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، منطقه شمشک، جیرود، هتل گل یخ شمشک

شماره تماس
هزینه بازدید

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه