پیست اسکی های تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پیست اسکی های تهران جزء پرطرفدارترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران برای فصل زمستان به شمار می روند. کشور ایران، کشوری چهار فصل بوده و از آنجایی که تهران نیز به عنوان پایتخت این کشور به حساب می آید، این شهر هم شهری چهار فصل بوده و خوشبختانه انواع مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری برای فصل های مختلف سال در ایران و پایتخت آن وجود دارند که گردشگران می توانند برای گردش و تفریح خود به سراغ جاذبه های مورد علاقه خود بروند. با آمدن فصل زمستان و بارش اولین برف، پیست های اسکی تهران از شلوغ ترین مکان های تفریحی محسوب می شوند و اسکی بازان زیادی آخر هفته ها و ایام تعطیل خود را در بهترین پیست اسکی های تهران سپری می کنند. همچنین علاوه بر اسکی بازان مبتدی و حرفه ای، گردشگران عادی نیز می توانند برای برف بازی و لذت بردن از کوه های برفی به سراغ پیست های اسکی بروند و ساعات لذت بخشی را به همراه خانواده و دوستان خود تجربه کنند. اگر در زمستان ها برف به میزان کافی ببارد، پیست های اسکی تهران در وصعیت مناسبی به سر خواهند برد و حدود 4 ماه در سال، بستری مناسب برای اسکی بازی به حساب می آید. لوکس ویلا در این مطلب به معرفی تمام پیست های اسکی تهران پرداخته تا اگر امسال هم برای اسکی بازی و برف بازی خود به دنبال پیست اسکی های تهران هستند، بتوانند بهترین گزینه ها را برای تجربه لذت و هیجان خود انتخاب نمایند. پیشنهاد می شود اگر شما هم جزء طرفداران اسکی هستید، تا انتهای مطلب همراه لوکس ویلا باشید.

پیست اسکی توچال

پیست های اسکی متنوع و مختلفی در تهران وجود دارند که هر یک از آن ها از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برخوردار می باشند. اگر برای آخر هفته های خود به دنبال نزدیک ترین پیست اسکی به تهران هستید، می توانید به سراغ پیست اسکی توچال تهران بروید که علاوه بر نزدیک بودن مسافت آن به تهران، از امکانات متنوعی بهره برده که همین موضوع سبب گردیده که پیست اسکی توچال جزء پیست های اسکی پرطرفدار در تهران شناخته شود.

اگر چه تفریحات پیست اسکی های تهران تنها به اسکی محدود نمی شود، بلکه انواع امکانات تفریحی در این پیست ها وجود دارند که به عنوان مکان های تفریحی در زمستان ها به شمار می روند. خوشبختانه در اطراف تهران، پیست های اسکی متعددی وجود دارند که هر کدام از آن ها به عنوان محیطی تفریحی و مناسب برای دور شدن از تمام دغدغه ها و شلوغی های روزمره زندگی محسوب می شوند و گردشگران می توانند یک روز هیجان انگیز و لذت بخش را در آن ها تجربه کنند.

پیست اسکی توچال در سال 1355 افتتاح گردیده و مرتفع ترین نقطه آن در ارتفاع 3.850 متری و پایین ترین نقطه آن در ارتفاع 3.500 متری از سطح دریا قرار دارد و علاوه بر آن که از بهترین پیست اسکی های تهران به شمار می رود، همچنین از بهترین مکان ها برای کوهنوردی در تهران به حساب می آید. اگر به ورزش و تفریح اسکی علاقه مند هستید، یک مدرسه اسکی در پیست اسکی توچال تهران وجود دارد و جزء بهترین امکانات این مجموعه تفریحی بوده که علاقه مندان می توانند با مراجعه به آن، تحت نظر مربیان حرفه ای و مجرب، این ورزش زمستانی و هیجان انگیز را آموزش ببینند.

پیست های مختلفی در این مجموعه وجود دارند که شامل 3 پیست بوده و با نام های پیست اسکی ایستگاه هفتم (قله)، پیست اسکی ایستگاه هفتم (دامنه غربی) و پیست اسکی ایستگاه هفتم به پنجم شناخته می شوند. پیست اسکی توچال تهران موفق به دریافت عنوان بین المللی از طرف فدراسیون جهانی شده و دوره های مختلف مسابقات بین المللی اسنوبرد در آن برگزار شده است.

امکانات پیست اسکی توچال

با توجه به امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی که در پیست اسکی توچال وجود دارند، بی دلیل نیست که آن را جزء یکی از بهترین پیست اسکی های تهران به حساب می آورند. از انواع امکانات این پیست می توان به تله کابین توچال، تله اسکی، تله سیژ، اسنوموبیل توچال، هتل، پارکینگ، رستوران و مدرسه اسکی توچال اشاره نمود که وجود هر یک از آن ها، سبب محبوبیت بیشتر این پیست در میان گردشگران شده است. ناگفته نماند، برای رفاه حال گردشگران ماشین های برفی در این مجموعه وجود دارند که گردشگران می توانند از آن ها برای جا به جایی استفاده نمایند.

شماره تماس پیست اسکی توچال: 02124875000

آدرس پیست اسکی توچال تهران: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تفریحی و ورزشی پیست اسکی توچال

پیست اسکی های تهران

پیست اسکی دیزین

پیست های اسکی زیادی در قله های اطراف تهران وجود دارند که هر کدام از آن ها به دلیل برخورداری از امکانات متنوع، به شهرت و محبوبیت در میان اسکی بازان و گردشگران رسیده اند. پیست اسکی دیزین به عنوان یکی از بهترین و معروف ترین پیست های اسکی تهران شناخته می شود که در سال 1384 افتتاح و شروع به فعالیت نموده است.

پیست اسکی دیزین به عنوان اولین پیست اسکی ایران شناخته می شود و به دریافت مجوز استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات جهانی از طرف فدراسیون جهانی اسکی شده است. از آنجایی که پیست اسکی دیزین در مسیر جاده چالوس قرار داشته و حدود 123 کیلومتر از تهران فاصله دارد، از معتبرترین و بهترین پیست اسکی های تهران محسوب می گردد. از انواع امکانات پیست اسکی دیزین می توان به وجود 4 تله کابین، 1 تله اسکی چکشی و 9 تله اسکی بشقابی اشاره نمود.

پایین ترین نقطه این پیست اسکی در ارتفاع 2.650 متر و مرتفع ترین نقطه آن در ارتفاع 3.600 متر از سطح دریا قرار دارد. پیست اسکی دیزین با قرارگیری در میان کوه های البرز، تمام موارد فنی در آن رعایت گردیده که می توان به طول استاندارد و شیب مناسب آن اشاره نمود. پیست اسکی دیزین به عنوان بزرگترین پیست اسکی تهران شناخته می شود و اگر آخر هفته و روزهای تعطیل در فصل زمستان را برای بازدید خود از این پیست اسکی در نظر بگیرید، با جمعیت انبوهی مواجه خواهید شد.

فصل اسکی در پیست اسکی دیزین از اواخر آبان ماه شروع شده و اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. به بیان دیگر، با اولین بارش برف زمستانی فعالیت اسکی در این پیست آغاز شده و تا زمانی که برف های این پیست ذوب شوند، میزبان اسکی بازان می باشد. در صورتی که لوازم و تجهیزات اسکی ندارید، می توانید تمام تجهیزات را به همراه اسکی از مجموعه کرایه کنید و یا از فروشگاه فروش لوازم اسکی در این پیست، خریداری نمایید. از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه می توان به 5 رستوران، 2 هتل، 19 کلبه، پارکینگ، اورژانس و مسجد اشاره کرد.

پیست های مختلفی در پیست اسکی دیزین وجود دارند که شامل پیست اسنوپارک، پیست اسکی روی چمن، پیست یو و پیست مبتدی می شود و تعداد پیست های آن به 23 پیست می رسد. پیست های اسنوپارک و یو برای اسکی بازان حرفه ای در نظر گرفته شده که در ناحیه شمالی رستوران چمن و پیست مبتدی نیز در ناحیه شمال شرقی رستوران چمن قرار دارد. کلاس های آموزش اسکی نیز در پیست مبتدی مجموعه برگزار می گردند.

همچنین پیست یو نیز مخصوص ورزشکاران حرفه ای اسنوبرد می باشد. از کل مساحت این مجموعه تفریحی و ورزشی، حدود نیمی از آن به پیست های مبتدی و حرفه ای و نیم دیگر آن به پیست پیشرفته و مناسب برای برگزاری مسابقات اختصاص یافته است. برای دسترسی به بام پیست ها بایستی از تله کابین و تله سیژهای مجموعه استفاده نمایید.

پیست اسکی تابستان پیست دیزین

یکی از منحصر به فردترین ویژگی های پیست اسکی دیزین، پیست اسکی روی چمن آن می باشد که در تابستان ها نیز فعالیت دارد و علاقه مندان به ورزش اسکی می توانند حتی در روزهای تابستان نیز اسکی بازی را تجربه کنند و تنها تفاوت آن به اسکی در زمستان این است که در پیست اسکی تابستان، اسکی روی چمن را تجربه خواهند نمود. در واقع پیست اسکی دیزین به عنوان تنها پیست ایران است که دارای پیست اسکی تابستان می باشد.

ساعت کاری پیست اسکی دیزین: 0215215041

آدرس پیست اسکی دیزین: کرج، جاده چالوس، کیلومتر 90، منطقه گاجره، پیست اسکی دیزین

پیست اسکی های تهران

پیست اسکی آبعلی

اگر از عاشقان ورزش اسکی هستید، قطعا از وجود پیست های اسکی مختلفی در تهران آگاه هستید و می دانید انواع پیست های اسکی با امکانات متنوع در ناحیه های مختلفی از اطراف تهران وجود دارند که توجه اسکی بازان مبتدی و حرفه ای را به خود جلب نموده اند. پیست اسکی آبعلی یکی دیگر از بهترین پیست اسکی های تهران است که در منطقه آبعلی قرار داشته و از آنجایی که دارای مسیر دسترسی مناسبی به تهران می باشد، افراد زیادی به آن مراجعه می کنند. اولین بالابر در این پیست در سال 1332 نصب گردیده و به عنوان نخستین پیست اسکی ایران است که برای اولین بار دستگاه بالابر در آن نصب شده است.

به همین جهت، پیست اسکی آبعلی به عنوان یکی از قدیمی ترین پیست اسکی های تهران شناخته می شود. بالاترین نقطه پیست اسکی آبعلی 2.650 متر و کمترین نقطه آن نیز 2.400 متر ارتفاع از سطح دریا دارد. این پیست اسکی به دلیل برخورداری از مسافت کوتاه از تهران، به یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین پیست اسکی های تهران تبدیل گردیده و 5 زمین اسکی در آن وجود دارند. از این 5 پیست، 3 پیست از آن ها توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و یکی از آن ها نیز در اختیار شرکت ملی نفت ایران و دیگری نیز در در دست سازمان تربیت بدنی قرار دارند. علاوه بر زمین های اسکی مختلف، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در این مجموعه تفریحی ورزشی وجود دارند که شامل 5 تله اسکی بشقابی، 3 تله اسکی چکشی، 1 تله کابین، تله سیژ، رستوران، کمک های پزشکی، هتل و پارکینگ می شوند که وجود هر کدام از امکانات نام برده شده در این پیست سبب جذب اسکی بازان و گردشگران زیادی از تهران و دیگر شهرهای اطراف شده است.

این پیست در منطقه ای کوهستانی و سردسیر قرار داشته که همین موضوع نیز تأثیر مستقیمی بر روی بارش بیشتر برف در زمستان ها در این پیست می شود و حجم برف زیادی در پیست اسکی آبعلی جمع می شود و شرایط مناسبی را برای اسکی فراهم آورده است. پیست اسکی آبعلی بر خلاف پیست اسکی توچال و دیزین مدت زمان کوتاه تری در طول سال می توان در آن اسکی کرد. حتی اگر قصد اسکی در پیست اسکی آبعلی را نداشته باشید، می توانید به همراه خانواده و یا دوستان خود به این مجموعه مراجعه نموده و از تیوپ سواری و برف بازی در این پیست لذت برده یک روز تفریحی و هیجان انگیز را در یکی از بهترین پیست اسکی های تهران تجربه نمایید. از بهترین زمان های رفتن به پیست اسکی آبعلی، اوایل دی ماه تا اواخر اسفند ماه می باشد و در تابستان هم می توانید برای کایت سواری، سوارکاری و تنیس به این مجموعه مراجعه کنید.

مسیر دسترسی به پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی در حدود 60 کیلومتری از تهران قرار داشته و از آنجایی که جزء بهترین پیست های اسکی تهران به شمار می رود، گردشگرانی از تهران و دیگر شهرها و مناطق اطراف به آن مراجعه می کنند. برای دسترسی به این پیست اسکی می توانید با استفاده از بزرگراه های تهران – پردیس، زین الدین شرق یا بابایی خود را به جاده قدیم جاجرود برسانید. در طول مسیر خود، از شهر رودهن عبور خواهید کرد که بایستی آن را پشت سر بگذارید و به سمت امامزاده هاشم حرکت کنید. در این منطقه تابلوهای راهنما به سمت پیست اسکی آبعلی وجود دارند که می توانید از طریق آن ها خود را به این پیست اسکی برسانید.

شماره تماس پیست اسکی آبعلی: 02176532743

ساعت کاری پیست اسکی آبعلی: 8 صبح تا 15:30

آدرس پیست اسکی آبعلی: تهران، شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز، حدفاصل آبعلی و امامزاده هاشم، پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی های تهران

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک به عنوان دومین پیست اسکی ایران شناخته می شود که موفق به دریافت عنوان بین المللی گردید و در سال 1375 با ایجاد تغییرات فنی در مسیر پیست و شیب آن، استانداردهای جهانی را دریافت نمود. پیست اسکی شمشک در سال 1337 افتتاح گردید که در آن موقع امکاناتی نظیر 3 تله اسکی بشقابی، 2 تله اسکی چکشی و 2 تله سیژ وجود داشتند و از همان زمان تا کنون همواره به عنوان یکی از بهترین و معروف ترین پیست اسکی های تهران محسوب می شود. در واقع در سال 1327 و همزمان با دوره حکومت پهلوی، زیرسازی پیست اسکی شمشک توسط مهندسان معدن آلمانی انجام پذیرفت و در سال 1337 به مرحله بهره برداری رسید و با نسب تله سیژ، فعالیت آن به صورت رسمی و حرفه ای آغاز گردید. پیست اسکی شمشک جزء منطقه رودبار قصران بوده و حدود کمتر از 60 کیلومتر از تهران فاصله دارد و به عنوان تنها پیست اسکی تهران شناخته می شود که دارای پیست شبانه می باشد.

پیست شبانه این مجموعه حدود 950 کیلومتر طول داشته و ساعت فعالیت آن از 18 عصر تا 22 شب می باشد اما در حال حاضر این پیست فعال نیست. بلندترین نقطه این پیست در ارتفاع 3.050 متری و کوتاه ترین نقطه آن نیز در ارتفاع 2.550 متری از سطح دریا قرار دارد. پیست اسکی شمشک دارای 4 پیست می باشد که شامل پیست های آفتاب، مهتاب، شب و مبتدی می شود و هر کدام از این پیست ها دارای طرفداران خاص خود می باشند. تله سیژ آفتاب که از سال 1354 در این مجموعه نصب گردید، یکی از هیجان انگیزترین امکانات محسوب می شود که از جنوب پیست تا قله بوده که خطی به مسافت حدود 1.200 متر می باشد. پیست مهتاب در ضلع غربی این مجموعه قرار داشته و طول آن به حدود 1.950 متر می رسد و تله سیژ مهتاب در سال 1341 در آن نصب شد و مسافتی به طول 600 متر را از مسیر جنوب تا نیم قله طی می کند. مسیر نیم قله تا پایین پیست مهتاب برای اسکی بازان مبتدی در نظر گرفته شده که دارای طول 800 متر و اختلاف ارتفاع 130 متر بوده و می توانید برای رسیدن به آن از تله اسکی مهتاب که در سال 1348 در پیست اسکی شمشک نصب گردید، استفاده کنید.

از امکانات رفاهی پیست اسکی شمشک می توان به هتل های آن اشاره نمود که یکی از آن ها هتل شمشک و دیگری هتل بوتیک نام دارند و در ضلع جنوبی پیست مهتاب واقع شده اند. لازم به ذکر است، گردشگران و اسکی بازان می توانند به غیر از استراحت و اقامت در این دو هتل، برای صرف وعده غذا و میان وعده به کافه و رستوران هتل ها مراجعه نمایند. علاوه بر کافه و رستوران های هتل ها، تعدادی رستوران دیگر در این مجموعه فعالیت دارند که در نیم قله قرار گرفته اند و انواع غذا و نوشیدنی ها را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

پیست اسکی شمشک در اوایل آذر ماه تا اواسط فروردین ماه در بهترین حالت ممکن خود قرار دارد و در این بازه زمانی، اسکی بازان زیادی برای ورزش اسکی به سراغ این پیست می روند. برخی از پیست اسکی های تهران نظیر پیست های اسکی دیزین و آبعلی دارای پیست تابستانه هستند و پیست اسکی شمشک نیز از این امر مستثنا نبوده و در تابستان ها نیز میزبان خوبی برای گردشگران می باشد. تنها نقطه ضعف پیست اسکی شمشک، عدم داشتن پارکینگ می باشد که گردشگران بایستی خودروی خود را خارج از مجموعه پارک نمایند.

معرفی بخش های مختلف پیست اسکی شمشک

همانطور که پیش تر اشاره شد، پیست اسکی شمشک به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی تهران محسوب می شود و با توجه به انواع امکانات و پیست های مختلفی که در آن وجود دارند، گردشگران و اسکی بازان زیای برای گردش و اسکی کردن به سراغ آن می روند. در این بخش به معرفی انواع پیست های این مجموعه خواهیم پرداخت.

پیست مبتدی

پیست مبتدی یکی از مهمترین بخش های پیست اسکی شمشک به شمار می رود که علاقه مندان می توانند به صورت اختصاصی آموزش های لازم را ببینند و با آموزش و تمرین تحت نظر مربیان مجرب، دوره مبتدی را با موفقیت پشت سر بگذارند. پیست مبتدی با طول 400 متر در بخش جنوب غربی پیست آفتاب قرار گرفته و تله اسکی مبتدی را با طول خط 400 متر و اختلاف ارتفاع 40 متر، در خود جای داده است.

پیست آفتاب

پیست آفتاب به عنوان یکی از پیست های این مجموعه تلقی می گردد که طول آن به 1.850 متر می رسد و از امکانات آن می توان به تله سیژ آفتاب اشاره نمود. این تله سیژ دارای طول 1.200 متر بوده و اختلاف ارتفاع آن به 550 متر می رسد. اسکی بازان بعد از آن که دوره مبتدی را پشت سر بگذارند، می توانند از پیست آفتاب استفاده نمایند.

پیست مهتاب

پیست مهتاب یکی دیگر از بخش های پرطرفدار پیست اسکی شمشک به شمار می رود و با طول 1.950 متر، به عنوان طولانی ترین پیست این مجموعه محسوب می گردد. در واقع پیست مهتاب مخصوص اسکی بازان حرفه ای بوده و در ضلع جنوب پیست شمشک واقع شده است. تله اسکی یکی از امکانات پیست مهتاب است که طول خط آن به 600 متر می رسد.

پیست شب

شاید خیلی از اسکی بازان به دنبال فرصتی باشند تا بتوانند لذت اسکی در شب را در یکی از بهترین پیست اسکی های تهران تجربه کنند. خبر خوش برای این دسته از اسکی بازان این است که یکی از بخش های پیست اسکی شمشک، با نام پیست شب خوانده شده و ساعت فعالیت آن از 18 عصر تا 22 شب در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه می باشد. پیست شب با طول 950 متر در ضلع غربی پیست اسکی شمشک قرار گرفته که مسیر آن از هتل شمشک شروع شده و تا نیم قله امتداد یافته است. برای نورپردازی این پیست از نورافکن های زرد استفاده شده است.

شماره تماس پیست اسکی شمشک: 02126527445

آدرس پیست اسکی شمشک: تهران، جاده لشگرک، جاده اوشان – فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک

پیست اسکی های تهران

پیست اسکی دربندسر

پیست های اسکی متنوعی در ایران وجود دارند که بسیاری از مشهورترین آن ها در تهران جای گرفته اند و برخی از آن ها جزء پیست های بین المللی تهران محسوب می شوند. پیست اسکی دربندسر یکی دیگر از بهترین پیست اسکی های تهران است که در سال 1361 فعالیت خود را آغاز نموده و به عنوان تنها پیست اسکی ایران شناخته می شود که دارای دستگاه برف ساز بوده و از بهترین زمان های بازدید از این پیست، اواخر آذر ماه تا اواخر اسفند ماه می باشد. ارتفاع بلندترین نقطه این پیست در 3.050 متر و پایین ترین نقطه آن در ارتفاع 2.600 متری از سطح دریا می باشد. امکانات موجود در پیست اسکی دربندسر شامل تله اسکی بشقابی، چندین تله سیژ، 3 دستگاه برف کوب، تله کابین 12 نفره، تله اسکی چکشی، 1 دستگاه برف ساز، مدرسه اسکی، کافه و رستوران و اورژانس می شوند.

پیست اسکی دربندسر نیز جزء آن دسته از پیست اسکی های تهران است که همانند پیست اسکی شمشک دارای پیست شبانه بوده و علاقه مندان می توانند پیست اسکی شب در دربندسر را تجربه کنند. لازم به ذکر است پیست شبانه دربندسر مخصوص اسکی بازان بوده و از آنجایی که شب ها نورپردازی مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده، احتمال برخورد اسکی بازان مبتدی با اسکی بازان حرفه ای وجود دارد. پیست اسکی دربندسر نیز همانند دیگر پیست های اسکی تهران دارای طرفداران خود بوده و با اولین بارش برف زمستانی، اسکی بازان و گردشگران به سمت این مجموعه راهی می شوند.

از سال 1394 پیست تابستانه این مجموعه شروع به فعالیت نموده و فضایی بسیار مناسب را برای گردشگران و اسکی بازان فراهم آورده تا با مراجعه به این مجموعه در گرم ترین روزهای سال بتوانند از گرمای طاقت فرسای تهران دور شوند و از هوای خنک این منطقه لذت ببرند. مناطق اطراف این پیست اسکی، منطقه ای کوهستانی و سردسیر بوده و در صورتی که علاوه بر پیست اسکی دربندسر، تمایل به گردش بیشتری داشتید، می توانید از انواع جاذبه های دیدنی مختلفی که در این منطقه وجود دارند، دیدن کنید و گردشی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. همانطور که می دانیم، پیست های اسکی متعددی در تهران وجود دارند که جزء بهترین پیست اسکی های تهران محسوب می گردند و پیست اسکی دربندسر نیز به دلیل برخورداری از مسیرهای متنوع و طبیعی، از مهمترین پیست های اسکی تهران به شمار می رود. از آنجایی که امکانات متنوع در فضاهای مختلفی در پیست اسکی دربندسر وجود دارند، هر گردشگری می تواند از تفریح در این مجموعه لذت ببرد.

دو تله سیژ در پیست اصلی این مجموعه تعبیه شده اند که اسکی بازان می توانند برای رفتن به ارتفاعات کوه از آن ها استفاده نمایند. علاوه بر این، یک تله کابین نیز در این مجموعه وجود دارد که مسافت آن نسبت به تله سیژ طولانی تر بوده و اسکی بازان را به پیست سرلو می رساند. هنگامی که در تله کابین در حال طی کردن مسافت برای رسیدن به پیست سرلو هستید، مناظر پوشیده از برف زیبایی را می توانید مشاهده کنید. در واقع پیست سرلو دارای شیب بیشتری بوده و برای اسکی بازان حرفه ای مناسب می باشد. از جمله ویژگی های مهم پیست اسکی دربندسر، مجزا بودن مسیر پیست های مبتدی و حرفه ای از یکدیگر می باشد.

لاینی که برای اسکی بازان مبتدی در نظر گرفته شده، لاین خیابانی نام داشته و از دو تقاطع با مسیر پیشرفته تشکیل شده است. کلاس های آموزشی مختلفی در مدرسه اسکی پیست اسکی دربندسر برگزار می شوند که علاقه مندان می توانند با ثبت نام در این کلاس ها، اسکی را از سطح مبتدی تا پیشرفته زیر نظر مربیان حرفه ای و کارآزموده، آموزش ببینند. در نظر داشته باشید، پیش از مراجعه به این پیست اسکی، از ساعت فعالیت مجموعه اطمینان حاصل نمایید.

شماره تماس پیست اسکی دربندسر: 02126525175

آدرس پیست اسکی دربندسر: تهران، اتوبان منطقه شمیرانات، رودبار قصران، شمشک، پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی های تهران

پیست اسکی خور

پیست اسکی خور شاید برای بسیاری از گردشگران و حتی اسکی بازان، نامی نا آشنا باشد. چرا که پیست اسکی خور جزء پیست های اسکی کمتر شناخته شده تهران می باشد و نام آن برای بسیاری از افراد، ناآشنا تلقی می گردد. شاید جالب باشد بدانید، پیست اسکی خور در سال 1352 افتتاح گردیده و حتی از قدیمی ترین پیست های اسکی تهران به شمار می رود و در محدوده نزدیکی از روستای تاریخی خور واقع شده است. این پیست از دو مسیر تشکیل شده که یکی از آن ها 1.850 متر طول داشته و طول دیگری نیز به 350 متر می رسد. ارتفاع کوتاه ترین نقطه پیست اسکی خور به 2.800 متر و بلندترین نقطه آن نیز به 3 هزار متر از سطح دریا می رسد.

در حال حاضر مدیریت این مجموعه تحت نظارت سازمان تربیت بدنی استان تهران می باشد. پیست اسکی خور همانند دیگر پیست اسکی های تهران از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برخوردار بوده که می توان به تله اسکی، تله اسکی بشقابی، دستگاه بالابر، اسنوموبیل، دستگاه برف کوب، کمپ قله، مدرسه اسکی، کافه و رستوران آن اشاره نمود. وجود مدرسه اسکی در پیست اسکی خور باعث شده افرادی که به ورزش اسکی علاقه مند هستند، بتوانند با شرکت در کلاس های آموزشی این مجموعه، تحت نظر مربیان حرفه ای ورزش اسکی را به صورت حرفه ای آموزش ببینند و از آن لذت ببرند. علاوه بر اسکی، در این مدرسه اسنوبرد نیز آموزش داده می شود.

اگر قصد اسکی کردن ندارید، می توانید به بخش بیرون از محوطه پیست اسکی مراجعه نمایید و از امکاناتی که برای تیوپ سواری و سرسره بازی در نظر گرفته شده، لذت ببرید و ساعات هیجان انگیز و لذت بخشی را در میان منطقه ای برفی تجربه کنید. همانطور که پیش تر اشاره شد، پیست های اسکی تهران تنها برای اسکی کردن نبوده و در واقع منطقه ای گردشگری محسوب شده و گردشگران می توانند به همراه خانواده و دوستان خود به آن ها مراجعه کنند و لحظات شاد و هیجان انگیزی را تجربه نمایند. سر خوردن از روی برف و ساخت آدم برفی یکی از لذت بخش ترین تفریحات زمستانی است که خوشبختانه با وجود پیست های اسکی تهران، پایتخت نشینان نیز می توانند از این لذت بهره مند شوند.

مسیر دسترسی به پیست اسکی خور

پیست اسکی خور که از بهترین پیست های اسکی تهران به حساب می آید، در محدوده نزدیک سد امیرکبیر در استان کرج قرار داشته و برای رسیدن به آن بایستی از طریق جاده کرج – چالوس خود را به آن برسانید. در کیلومتر 15 این جاده، پیش از سد کرج مسیری فرعی وجود دارد که باید وارد آن شوید و تابلوی راهنمایی را خواهید دید که نام پیست اسکی خور بر روی آن خودنمایی می کند و به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

شماره تماس پیست اسکی خور: 02635364282

آدرس پیست اسکی خور: استان البرز، کرج، جاده چالوس، روستای خور، پیست اسکی خور

پیست اسکی های تهران

مطالب مشابه