آبشار دربندسر شمشک

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

در بخش شمال شرق تهران منطقه ای خوش آب و هوا به نام روستای دربندسر قرار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی این روستا، همیشه یکی از مقاصد گردشگری برای گردشگران و مسافران قرار می گیرد. همچنین در این روستای خوش آب و هوا آبشاری زیبا به نام آبشار دربندسر شمشک قرار گرفته است. منطقه شمشک علاوه بر پیست اسکی بین المللی شمشک طبیعت های زیبا و متعدد دیگری نیز دارد. در این مقاله قصد داریم به توضیح بیشتر این آبشار زیبا بپردازیم، با ما همراه باشید.

منطقه دربندسر شمشک

روستای دربندسر در بخش شمال رودبار قصران که از توابع شهرستان شمیرانات استان تهران محسوب می شود قرار گرفته است. روستای دربندسر در دامنه جنوبی کوهی با نام کوه کلون بستک و بخش جنوبی دیزین می باشد. این کوه دارای 4200 متر ارتفاع بوده و توانسته زیبایی خاصی را در این منطقه به وجود آورد و برای گردگشران و مسافران تصویری چشم نواز می باشد. ناگفته نماند که پیست اسکی بین المللی دربندسر نیز در همین منطقه واقع شده است.

آبشار دربندسر شمشک

معرفی ابشار دربندسر شمشک

آبشار دربندسر شمشک از سرشاخه مهم دره ای معروف به نام تل تنگه در بخش شمال شرق و دره دیگری به نام کهوگریه در بخش جنوب غربی سرچشمه می گیرد و در نهایت در بخش جنوب شرقی به دره دربندسر می رسد. آب این آبشار بسیار زلال و شفاف بوده و همچنین محیط و طبیعتی که در اطراف آن وجود دارد سرسبز و خوش آب و هوا می باشد.

اگر در فصل بهار به منطقه ای که آبشار دربندسر در آن قرار دارد سری بزنید با گلپر و گل های رنگارنگ و خوشبو در این منطقه رو به رو خواهید شد که در تمام مسیر رسیدن به آبشار روییده اند. اگر این مسیر را ادامه دهید به دره معروف تل تنگه خواهید رسید که یکی از مسیرهای صعود به قله کلون بستک می باشد. این قله با ارتفاع 4200 متر یکی از مرتفع ترین قلل البرز مرکزی را تشکیل می دهد.

آبشار دربندسر یکی از جاذبه های گردشگری اطراف تهران است که مردم اهالی تهران می توانند برای بازدید از آن، یک آخر هفته را مشخص کنند و به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا راهی شوند و یک گردش خاطره انگیز و خوب را برای خود و همراهان خود رقم بزنند.

آبشار دربندسر شمشک

بهترین زمان سفر به دربندسر

از آنجایی که منطقه دربندسر در کوهپایه های البرز جنوبی قرار گرفته است، زمستان در آنجا نسبت به استان تهران سرد تر است. برای اینکه بتوانید از آب و هوای خوب این منطقه بهره مند شوید بهتر است در نیمه اول سال به این منطقه سفر کنید. گفتنی است که آبشار دربندسر در فصل پاییز چهره بسیار زیبایی به منطقه می بخشد و یکی از دیدنی های دربندسر می باشد که گردشگران می توانند تا اواخر ماه آبان و پیش از شروع بارش برف به این منطقه سفر کنند و از زیبایی ها لذت ببرند.

ابشار دربندسر شمشک کجاست و مسیر دسترسی به آن

در جاده شمشک به دیزین آبشاری به نام آبشار دربندسر قرار دارد. اگر از استان تهران قصد سفر به این منطقه را دارید، برای دسترسی به این آبشار می بایست خود را به جاده لشگرک تهران برسانید. از جاده لشگرک حدود 50 کیلومتر به سمت شمشک پیش بروید و مسیر خود را به سمت دیزین ادامه دهید.

در سمت راست جاده و حدود 3 کیلومتر جلوتر از جاده شمشک، همچنین  یک پیچ 180 درجه ای قرار دارد و آبشار دربندسر در آنجا واقع شده است. برای اینکه به آبشار دربندسر دسترسی پیدا کنید، می بایست از کنار جاده و به صورت پیاده بروید.

اقامت در دربندسر

اگر می خواهید تمام زیبایی ها و دیدنی های منطقه شمیرانات و فشم را مشاهده کنید، باید بدانید که دیدن تمام مناطق گردشگری این منطقه در یک روز ختم نمی شود. اگر در فصل تابستان و نیمه اول سال قصد سفر به این منطقه را دارید می توانید به کمپ زدن در طبیعت فکر کنید که بسیار هم لذت بخش و به یاد ماندنی خواهد بود.

اما این نکته را فراموش نکنید که این منطقه همواره در تمام طول سال دارای آب و هوای خنک تری نسبت به تهران بوده، پس بهتر است با لباس های گرم تر و مجهزتری سفر کنید. حال اگر در فصل زمستان و سرما به این منطقه سفر کردید، فکر کمپ زدن را هم نکیند، زیرا حتی در روزها نیز این منطقه آب و هوای سردی دارد و بهتر است از ویلاهای اجاره ای که در این منطقه وجود دارند استفاده کنید.

راهنما سایت

آدرس

تهران، ۳ کیلومتر بعد از شمشک به سمت دیزین

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه