روستای باغو کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

همان طور که می دانید جزیره کیش یکی جذاب ترین از مناطق گردشگری و توریستی ایران است که به دلیل جاذبه های دیدنی متعددی که دارد هرساله گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند. لازم است بدانید که این جزیره علاوه بر جاذبه های دیدنی مدرنی و جالب که دارد از جاذبه های تاریخی متعددی برخوردار است که بازدید از آنها خالی از لطف نبیت و پیشنهاد می شود که در هنگام سفرتان به این جزیره از جاذبه های تاریخی چون روستای باغو نیز مشاهده کنید. روستای باغو کیش یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره محسوب می شود که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در این مقاله قصد داریم به معرفی این  روستا بپردازیم پس در ادامه با لوکس ویلا همراه ما باشید.

روستای باغو کیش

معرفی روستای باغو کیش

شهر کیش علاوه بر بافت مدرن و شهرسازی و مراکز تجاری جذابی که دارد از سوی گردشگران طرفدارن بسیاری دارد، اما اگر شما جزء افرادی هستید که به جاذبه های تاریخی و بافت شهری قدیمی علاقمند هستید و به نام اهمیت می دهید خوب است که به روستای باغو بروید و مدت زمانی را از شلوغی های شهر فاصله بگیرید و از زندگی گذشتگان و محل سکونتشان را مشاهده کنید. این روستا در جنوب غربی جزیره واقع شده و بازدید از زیبایی های منحصر به فرد این روستا با قدمت چندین ساله اش خالی از لطف نیست. لازم است بدانید که این  روستا به دلیل خانه های قدیمی و بافت شهری قدیمی که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و بازدید از آن بهترین زمان برای فاصله گرفتن از شلوغی ها و آشنایی با سبک زندگی گذشتگان و نیکان این جزیره است. در واقع می توان گفت که روستای باغو جز قدیمی ترین روستا های کیش به شمار می رود و جز جاهای دیدنی جزیره کیش محسوب می شود.

دلیل نام گذاری روستای باغو

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا اسم این روستای تاریخی باغو است و دلیل نام گذاری آن چیست؟

جالب است بدانید که نام باغو برگرفته از نام یک پیرزن 100 ساله به نام باغو است که گفته می شود که هنگامی که پرتغالی ها در این جزیره سکونت داشتند و آنجا را تصرف و اشغال کرده بودند، این پیرزن در روستا زندگی می کرد. هم چنین در برخی از داستان از این پیرزن با نام افسانه باغو یاد می شود.

روستای باغو کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم، روستای باغو در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده است و برای دسترسی به آن لازم است که به سمت میدان غروب کیش بروید و از آن میدان به سمت جاده باغو و این روستای زیبا و تاریخی بروید.هم چنین شما می توانید از طریق بزرگراه خلیج فارس نیز خود را به جاده باغو برسانید و از آنجا به سمت روستا بروید. این روستا مسیر دسترسی آسانی دارد و تنها برای رسیدن به این مکان کافی است که تابلو های راهنما را دنبال کنید. روستای باغو نیز مانند شهر زیرزمینی کاریز کیش یکی از جاذبه های تاریخی این جزیره است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

فاصله بندرعباس تا روستای باغو کیش

روستای باغو در جنوب غربی کیش قرار دارد و فاصله این روستا تا بندر عباس مسافتی کوتاه است و کافیست از بندرعباس از طرق کشتی به جزیره کیش بروید و از جزیره به سمت روستای باغو حرکت کنید. در واقع شما با طی نمودن مسافتی کوتاه می توانید از بندر عباس به این روستا بروید.

جاهای دیدنی روستای باغو

لازم است بدانید که به دلیل محیط بومی این روستا، روستای باغو کیش از جاذبه های دیدنی متعددی نظیر مسجد تاریخی وجود دارد که بازدید از مسجد تاریخی این روستا که در اطرف آن چاهی زیبا وجالب حفر شده  بسیار پیشنهاد می شود.

مسجد تاریخی روستای باغو یا همان مسجد النبی یکی از مساجد تاریخی با مناره های کوتاه است و در اطراف آن طبیعت زیبا وجود دارد. این مسجد در سال 981 هجری ساخته شده و قدمتی چندین ساله دارد به همین دلیل جزء جاذبه های تاریخی و دیدنی این روستا به شمار می رود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

از دیگر جاذبه های دیدنی روستای باغو می توان به درختان بومی و کمیاب لور اشاره نمود. این درختان به دلیل آب و هوای خوب روستای باغو در این منطقه رشد نموده اند و جلوه ای دیدنی و زیبایی را خلق کرده اند. درختان لور همان طور که گفته شد جزء کیماب ترین درختان در جهان شناخته می شوند. این درختان به دلیل برگ های بیضی شکل و میوه های ریز قرمز رنگ بسیار زیبا هستند و منظره ای خارق العاده ای در روستا ایجاد نمودند.

همچنین به دلیل گردشگری بودن این منطقه، برای زیبا سازی این مکان در چند سال گذشته پارکی به نام دلیران در این منطقه با مساحت 60 هکتاری احداث شده است و در آن انواع امکانات رفاهی و تفریحی مناسب برای گردشگران و توریستان قرار داده شده است. در واقع احداث این مکان با امکانات رفاهی موجب شده است که گردشگران بسیاری برای بازید از مکان های دیدنی روستا بیایند.

روستای باغو

درباره اهالی روستا

در  ابتدا باید بدانید که این روستا جمعیت بسیار کمی دارد و مکانی بسیار آرام است و اغلب جمعیت این منطقه را افراد بومی و تعدادی افراد غیر بومی تشکیل می دهند که افراد غیر بومی دارای لهجه، گویش و رنگ پوست تیره مختص به خود هستند. لازم است بدانید که شغل اغلب ساکنین روستا دامداری و کشاورزی است. این وستا به دلیل آبو هوا و خاک حاصلخیزی که دارد امکان کشاورزی در آن وجود دارد و در چند سال اخیر نیز کشاورزی در روستای باغو رونق بسیاری یافته است. در واقع مردم روستا با دامداری و کشاورزی بخشی از گوشت و محصولات مورد نیاز جزیره را فراهم می کنند و از این راه درآمد کسب می کنند.

از مواردی که از بدو ورودتان به روستای باغو می توانید مشاهده کنید و نظر افراد را به خود جلب می کند، چادر هایی هستند که در آنها تدارک غذا های سنتی و فروش عسل مشاهده می شود و هم چنین در این چادر ها می توانید با آئین سنتی منطقه نیز آشنا شوید که این مسئله برای گردشگرانی که برای بازدید به روستا می روند بسیار جالب است و هم چنین به کسب و کار مردم روستا نیز کمک می کند.

بهترین زمان بازدید از روستای باغو کیش

همان طور که می دانید جزیره کیش به دلیل آب و هوای گرم و شرجی که دارد، در فصول گرم سال بسیار اذیت کننده است و سفر در این فصول ممکن است بسیار آزار دهنده باشد. به همین دلیل نیز توصیه می شود که اگر قصد سفر به جزیره کیش و بازدید از روستای باغو را دارید در نیمه دوم سال یعنی فصل پاییز و زمستان که هوا معتدل تر است به این مکان سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید.

اجاره خانه مبله در کیش

همان طور که در ابتدا نیز گفته شد جزیره کیش به دلیل جاذبه های دیدنی فراوانی که یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می رود و از همین رو سالیانه افراد بسیاری جهت بازدید از زیبایی های این مکان به جزیزه کیش سفر می کنند. اگر شما هم قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می خواهید مدتی را در این جزیره خارق العاده اقامت داشته باشید می توانید از طریق سایت لوکس ویلا به اجاره خانه مبله در کیش بپردازید و اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب و رزرو نمایید. پشتیبانان سایت لوکس ویلا همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان جهت اجاره و رزرو اقامتگاه در کیش و سایر نقاط ایران هستند.

 

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان باغو، روستای باغو

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه