پارک جنگلی سیاهداران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بعد از رشت دومین شهر پر جمعیت گیلان تالش می باشد که به دلیل جاذبه های طبیعی و گردشگری خود توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب نماید. تالش به دلیل آب و هوای خود، حیوانات و جنگل های انبوهش به یکی از زیبا ترین شهر های دنیا مبدل شده است. یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی تالش پارک جنگلی سیاهداران می باشد که موضوع مقاله امروز ماست.

درباره پارک جنگلی سیاهداران

این پارک در جنوب غربی تالش قرار گرفته که در سال های اخیر توسط شهرداری این شهر به یک مکان تفریحی و گردشگری تبدیل شده است. با درست کردن پله و ساخت مسیر مناسب این مکان به تفریگاهی مناسب و دیدنی مبدل شده که امکاناتی هم چون آلاچیق، رستوران و سرویس بهداشتی را نیز دارا می باشد. علت نامگذاری این منطقه این است که در گذشته روستای سیاه داران دارای درختانی بزرگ بلوط بوده که وجود توده عظیمی از این دذرختان مانع ورود افراد به روستا میشده و به همین دلیل بعد ها این منطقه به منطقه پوشیده شده از درختان سیاه معروف گشت که بعد از سکونت ییلاق نشین ها به سیاه داران تبدیل شد.

بهترین زمان برای بازدید از بام تالش

شمال ایران جزو مناطقی است که آب و هوایی شرجی در فصول گرم سال دارد و پارک جنگلی سیاهداران نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس اگر قصد سفر به این منطقه را دارید با در نظر گرفتن این موضوع برای سفر اقدام کنید. در تابستان گوزن های این منطقه نیز در روز چرا نمی کنند و این کار در نزدیکی غروب انجام می دهند. پس بهترین زمان برای سفر ابتدای بهار و اوایل پاییز می باشد. آب و هوا در ماه های فروردین، اردیبهشت و مهر و آبان برای این منطقه مناسب تر از تابستان است. در زمستان نیز می توانید برای سفر اقدام کنید ولی به دلیل هوای سرد ممکن است نتوانید زیبایی های مناظر اطراف را به خوبی تماشا کنید.

پارک جنگلی سیاهداران

تفریحات پارک جنگلی سیاهداران

این پارک با داشتن انواع تفریحات برای مسافران تبدیل به نقطه ای در تالش شده که عده ی زیادی از مردم خواهان دیدن آن و گذراندن وقت خود در آنجا می باشند. هم چنین از آن جا که عده ی زیادی از گردشگران مقصد سفرشان تالش می باشد، در نهایت به دلیل نزدیکی این پارک با تالش که در حدود 12 دقیقه است، برای استفاده از تفریحات درون این پارک اقدام به رفتن به بام تالش می کنند.

سورتمه پارک جنگلی سیاهداران

یکی از تفریحاتی که اکثر مردم خواستار تجربه آن هستند، سورتمه سواری می باشد. این سورتمه به دلیل قرار گیری در منطقه ای جنگلی با پوشش گیاهی انبوه باعث شده تا سورتمه  به یک تفریح فوق العاده در پارک تبدیل شود. این سورتمه به طول یک کیلومتر ب همکاری یک کمپانی آلمانی در سیاهداران ساخته شده و کیفیت ساخت بالایی دارد. سرعت سورتمه تا 40 کیومتر هم بالا می رود و برایتان تجربه ای هیجان انگیز خواهد بود. در حال حاضر می توانید دو نفره از سورتمه استفاده کنید ولی مجموع وزنتان نباید بیشتر از 120 کیلو شود. سورتمه ریلی تالش که در بین کوه های سیاهداران کشیده شده در واقع یک جاذبه مدرن در یک جاذبه طبیعی است که همین موضوع به جذابیت آن اضافه کرده است. این سروتمه از دو مسیر مارپیچ و صاف تشکیل شده که سرعت عبور از بین این مسیرها به هیجان آن اضافه می کند.

اگر در تعطیلات یا تابستان که تعداد گردشگران نسبتا بالاست بخواهید بلیط سورتمه را تهیه کنید باید صفی طولانی را تحمل کنید تا بتوانید بلیط خود را بخرید. ولی با این حال عده ی زیادی از مسافران با تحمل این صف برای تجربه سورتمه سواری در دل طبعت اقدام می کنند. هم چنین در طول مسیر نیز دستگاهی به صورت اتومات از شما عکس می گیرد که در صورتی که مایل باشید می توانید با پرداخت 10000 تومان آن را خریداری نمایید.

هزینه استفاده از سورتمه پارک جنگلی سیاهداران: تک نفره 30000 تومان و دو نفره 40000 تومان (باتوجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر این مقدار وجود دارد)

ساعت استفاده از سورتمه پارک جنگلی سیاهداران: از 8 صبح تا 18 در زمستان و پاییز و 8 تا 21 در بهار و تابستان

شماره تماس بخش سورتمه پارک جنگلی سیاهداران: 44226775-013

سورتمه پارک جنگلی سیاهداران

دیدن گونه های جانوری

در پارک جنگلی سیاهداران چند قلاده گوزن مارال (گوزن قرمر ایرانی یا خزری) زیست دارند که اغلب اوقات می توانید آن ها را ببینید. با این که این قسمت از پارک جنگلی محافظت شده است ولی در هنگام عبور در پارک یا استفاده از سورتمه می توانید آن ها را ببینید ولی به هیچ وجه نمی توانید نزدیکشان شوید. محل نگه داری آن ها در سمت چپ ورودی سورتمه است. هم چنین گونه های دیگری نیز در پارک زندگی می کنند که می توان به آهو ها و غاز ها اشاره نمود. هم چنین پوشش گیاهی این منطقه نیز باعث شده تا این گونه های جانوری بهتر بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

بام تالش

بام تالش نامی است که پارک جنگلی سیاهداران به آن معروف است که حتی در بخشی از پارک هم این نام مشخص شده. همان طور که بام هر منطقه ای نمایی کلی از آن منطقه را نشان می دهد، بام تالش نیز مناظر جذاب  شهر تالش را به تصویر می کشد. شما با رفتن به بام تالش که از جزو تفریحات پارک می باشد، می توانید طبیعت زیبای فصول مختلف را تماشا نمایید. اگر در فصل پاییز به بام تالش بروید، می توانید رنگ های زیبای این فصل را در منظره رو به رویتان ببینید.

پارک جنگلی سیاهداران کجاست و مسیر دسترسی

برای رفتن به پارک باید به سمت جنوب غربی تالش و خیابان خرمشهر بروید. از طرف چپ خیابان به جاده رشت-آستارا و خیابان شهید رجایی وارد شوید. بعد از رسیدن به شهر هشت پر و خیابان ساحل دریای هشت پر به تابلو های مختلفی برخورد می کنید که با استفاده از آن ها می توانید مسیر رسیدن به پارک جنگلی را پیدا کنید. هم چنین باید بدانید سمت دیگر پارک که امکان استفاده از بازی های مختلف و پر هیجان وجود دارد، مسیر متفاوت و جداگانه دیگری نیز دارد که می توانید از آن هم استفاده کنید.

آدرس پارک جنگلی سیاهداران: استان گیلان، جنوب غربی تالش، پارک جنگلی سیاهداران

بام تالش

اقامتگاه های نزدیک بام تالش

یکی از اقامتگاه هایی که در نزدیکی پارک جنگلی سیاهداران قرار گرفته، اقامتگاه بوم گردی خوش قدم است و در 22 کیلومتری پارک واقع شده است. این اقامتگاه به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای زیبا باعث شده تا بتواند بین مسافران جایگاه خوبی داشته باشد. هم چنین چند اقامتگاه دیگر مثل اقامتگاه سنتی کلبه تالش و اقامتگاه بوم گردی بام های سفالی نیز از دیگر جاهایی است که می توانید برای اقامت خود از آن ها استفاده نمایید. در 73 کیلومتری پارک نیز کلبه های ییلاقی وجود دارد که البته فاصله نسبتا زیادی با مقصد شما دارد. شایان ذکر است که در اطراف تالش در شهر ها و روستاهای آن، کلبه ها و اقامتگاه های دیگری نیز می توانید بیابید. این اقامتگاه ها به دلیل سرو غذا های محلی و قرار گرفتنشان در منطقه ای دیدنی، بسیار محبوب هستند.

کمپینگ در اطراف بام تالش

همانند بسیاری از نقاط دیگر کشور، می توانید در اینجا نیز برای کمپینگ اقدام نمایید. برای این کار حتما لوازم ضروری مثل کیسه خواب، چادر مسافرتی و لوازم ضروری مثل کیسه زباله به همراه داشته باشید. شما می توانید برای کمپ کردن در نزدیکی پارک یا در تالش بدین منظور اقدام نمایید. اگر در تابستان می خواهید برای کمپ کردن به این منطقه بروید، سعی کنید کرم ضد آفتاب و عینک دودی نیز به همراه داشته باشید.

اجاره اقامتگاه در نزدیکی پارک جنگلی سیاهداران

یکی از موضوعات مهمی که در سفر مورد توجه قرار می گیرد، موضوع اقامت می باشد. اگر می خواهید از اقامت گاه های نزدیک پارک جنگلی سیاهداران استفاده کنید، می توانید با اجاره ویلا و سوئیت در تالش از سایت لوکس ویلا اقدام نمایید. سعی کنید قبل از سفر این مورد را مد نظر قرار دهید تا بعد از رسیدن به مقصد با مشکل رو به رو نشوید. شما هم چنین می توانید ویلا یا سوئیت را از قبل نیز رزرو کنید.

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، جنوب غربی تالش، پارک جنگلی سیاهداران

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه