پارک جنگلی سوکان سمنان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک جنگلی سوکان سمنان به عنوان بزرگترین پارک جنگلی سمنان شناخته شده که در جاده سمنان – دامغان قرار داشته و گردشگران زیادی برای گردش و طبیعت گردی به سراغ آن می روند. سمنان شهری زیبا و قدیمی در بخش مرکزی ایران است که به پایتخت نزدیک بوده و این مسافت کم آن توانسته بر محبوبیت آن بی افزاید و افراد زیادی را برای بازدید از جاذبه های دیدنی سمنان به سمت خود جذب نماید. سمنان شهری زیبا و جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوع است که توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده و می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای گردش و سفر به شمار بیاید. در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا با پارک جنگلی سوکان سمنان که از دیدنی های سمنان محسوب می شود، بیشتر آشنا شویم.

پارک جنگلی سوکان سمنان کجاست و مسیر دسترسی

پارک جنگلی سوکان سمنان که از دیدنی های این شهر به حساب می آید و توجه بسیاری از اهالی سمنان را به خود جلب نموده، در جاده سمنان – دامغان قرار داشته و اگر بخواهید به آن دسترسی پیدا کنید، می توانید ابتدا خود را به میدان قدس این شهر رسانده و از طریق خیابان قدس خود را به میدان استاندارد برسانید و با وارد شدن به بلوار جوان به راحتی به سمت این پارک حرکت نمایید.

آدرس پارک جنگلی سوکان سمنان: استان سمنان، سمنان، کیلومتر 3 جاده سمنان – دامغان

پارک جنگلی سوکان سمنان

آشنایی با پارک جنگلی سوکان سمنان

پارک های جنگلی یکی از بهترین گزینه ها برای گردش، تفریح و استراحت و از دیدنی های سمنان به شمار می روند که در انواع متنوعی در شهرهای مختلفی از ایران وجود دارند. هنگامی که نام پارک جنگلی به گوشمان می خورد، طبیعتی سرسبز با درختان انبوه و تنومند با پستی بلندی های متعدد در ذهنمان تداعی می شود که می توانیم برای طبیعت گردی و استراحت و لذت بردن از طبیعت به سراغ آن ها برویم. شاید به اشتباه تصور کنیم که تنها شهرهای شمالی هستند که انواع پارک های جنگلی سرسبز و انبوه را در طبیعت خود جای داده اند و دیگر شهرها تنها پارک های کوچکی دارند. اما خوب است بدانیم شهرهای دیگری همانند تهران، سمنان و غیره انواع پارک های جنگلی زیبا و مختلفی دارند که هر یک از آن ها به لحاظ زیبایی، امکانات و موقعیت مکانی با یکدیگر متفاوت می باشند.

شهر سمنان که شهری در نزدیکی تهران است، پارکی زیبا و پرطرفدار به نام پارک جنگلی سوکان سمنان را در خود جای داده که از معروف ترین جاهای دیدنی سمنان شناخته می شود. پارک جنگلی سوکان سمنان پارکی زیبا و گردشگری در 3 کیلومتری جاده سمنان به دامغان می باشد و از آنجایی که این پارک مقابل دانشگاه سراسری سمنان قرار گرفته است، تبدیل به بهترین پاتوق برای دانشجویان این دانشگاه شده است و می توانند اوقات فراغت خود را در محیطی زیبا، سرسبز و خوش آب و هوا سپری کنند. منطقه ای که پارک جنگلی سوکان سمنان را در خود جای داده در مسیر زمینی تهران – مشهد و بالعکس واقع شده و حتی مسافرین نیز می توانند برای استراحت و شب مانی به سراغ آن بروند.

اگر تا امروز تصور می کردید که شهر سمنان جاذبه های دیدنی کمی داشته و برای سفر و گردش این شهر را انتخاب نمی کردید، خوب است بدانید سخت در اشتباه بوده اید و انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری در این شهر وجود دارند که شامل جاذبه های طبیعی و انواع بناهای تاریخی و آثار باستانی می شوند. عمارت و باغ امیر سمنان یکی از قدیمی ترین و بهترین جاذبه های تاریخی این شهر محسوب شده که می توانید از آن دیدن کنید. از همین رو خوب است این شهر را برای یک بار هم که شده به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده و به آن سفر کنید و این جاذبه های دیدنی را از نزدیک مشاهده کنید. خوشبختانه شهرهای ایران جاذبه های گردشگری، تفریحی و دیدنی مختلفی را در خود جای داده اند که بازدید از آن ها خالی از لطف نمی باشد.

نهالستان جنگلی سوکان

بخشی از پارک جنگلی سوکان سمنان به عنوان نهالستان جنگلی سوکان شناخته می شود. در سال 1346 هجری شمسی، نهالستان جنگلی سوکان با هدف تولید نهال غیر مثمر برای جنگل کاری، توسعه فضای سبز استان سمنان و احداث پارک های جنگلی احداث گردید. نهالستان جنگلی سوکان مساحتی حدود 16.5 هکتار را به خود اختصاص داده که 22 قطعه با مساحت مختلف در آن جای گرفته اند و در ضلع جنوبی پارک جنگلی سوکان سمنان و در فاصله 2 کیلومتری از شهر سمنان واقغ شده است. انواع درختان مختلف و انبوهی در این نهالستان وجود دارند که درختان سوزنی برگ آن شامل سرو شیرازی، سرو خمره ای، سرو نقره ای و کاج تهران و همچنین درختان پهن برگ نظیر اقاقیا، ارغوان، بید، چنار، ایلان، کبوده، زبان گنجشک، ابریشم مصری، سنجد و تبریزی می شوند.

پارک جنگلی سوکان سمنان

امکانات پارک جنگلی سوکان سمنان

همانطور که می دانیم، پارک های جنگلی انواع امکانات و خدمات رفاهی را در خود جای می دهند و به همین جهت به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در طبیعت شناخته می شوند و گردشگران زیادی در تمام طول سال به سراغ آن ها می روند. پارک جنگلی سوکان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و امکانات رفاهی و خدماتی مختلفی همچون نمازخانه، محل مناسب برای چادر زدن و سرویس بهداشتی در آن وجود دارند و گردشگران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهند، به این پارک مراجعه نمایند. وجود جایگاه CNG در محدوده نزدیک این پارک، از امکانات آن محسوب می شود.

اقامت در پارک جنگلی سوکان سمنان

پیش تر اشاره شد که این پارک در مسیر تهران – مشهد و بالعکس بوده و بسیاری از مسافرینی که از مسیر زمینی برای سفر خود استفاده می کنند، برای استراحت و شب مانی به این پارک مراجعه می کنند و حتی برخی از مسافرین در فضای پارک جنگلی سوکان سمنان چادر به پا کرده و شب خود را در فضای این پارک به صبح می رسانند.

راهنما سایت

آدرس

استان سمنان، سمنان، کیلومتر 3 جاده سمنان - دامغان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه