دریاچه گل پل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های هر شهر، دریاچه ها و چشمه های طبیعی آن شهر هستند. شهر زیبای قائم شهر، یکی از شهر های مهم مازندران از لحاظ دارا بودن جاذبه های بکر و طبیعی می باشد و هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. دریاچه گل پل یکی از زیباترین و چشم نواز ترین جاذبه های بکر و طبیعی قائم شهر می باشد. این دریاچه زیبا و منحصر به فرد، درقسمت جنوب شرقی شهرستان قائم شهر بعد از روستای برنجستانک  در استان مازندران قرار دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا با دریاچه زیبا و محبوب گل پل بیشتر آشنا شویم.

معرفی دریاچه گل پل

همانطور که گفتیم، دریاچه گل‌ پل، در جنوب ‌شرقی شهرستان قائم ‌شهر بعد از روستای برنجستانک و سد خاکی زمزم در میان جنگل قرار گرفته و دارای دو حوضچه کاملا مجزا می باشد. وسعت و بزرگی دریاچه گل پل حدود 5 هکتار است و عمق این دریاچه نیز بین 1 تا 5 متر می باشد که در نواحی مختلف دریاچه متفاوت است.

دریاچه زیبای گل پل، به علت آب شیرینی که دارد، به یک زیستگاه برای ماهی ها و پرندگان آبزی تبدیل شده است و ماهیان و پرندگان آبزی بسیاری این دریاچه را به عنوان محلی برای زیست خود برگزیده اند.

دریاچه گل پل، دارای چشم انداز های بی نظیر و جنگلی بسیار زیبایی می باشد که هر انسانی را به وجد می آورد و همچنین این دریاچه در اطراف خود، دارای محوطه مناسب و دنجی می باشد که گردشگران از آن به عنوان یک استراحتگاه استفاده می کنند.

قائم شهر

تفریحات دریاچه گل پل

طبیعت بسیار زیبا و بکری که این دریاچه دارد، دارای تفریحات بسیاری نیز می باشد که یکی از آنها، شنا کردن و ماهی گیری در دریاچه گل پل است که اکثر گردشگران به این تفریح در دریاچه گل پل می پردازند.

یکی دیگر از تفریحاتی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید، کمپینگ در محوطه زیبای اطراف دریاچه است. طبیعت بکر و محیط و محوطه دریاچه گل پل، بسیار شبیه به دریاچه الیمالات است و اگر با تجهیزات کامل به این دریاچه سر بزنید، می توانید استراحت شبانه و کمپ در محوطه این دریاچه را تجربه نمایید و از آن لذت ببرید.

پیشنهاد می شود هنگام بازدید از دریاچه بی نظیر گل پل، حتما چند عکس یادگاری نیز بگیرید و خاطرات به یاد ماندنی را در این دریاچه رویایی تجربه نمایید.

دریاچه گل پل

جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف دریاچه گل پل

همانطور که گفتیم، دریاچه گل پل، یکی از جاهای دیدنی قائم شهر به شمار می رود و در اطراف این دریاچه نیز، مملو از جاذبه های دیدنی و گردشگری است که می توانید ضمن بازدید از دریاچه، از آنها نیز دیدن کنید و لذت ببرید. در ادامه این مطلب برایتان لیستی از جاذبه های دیدنی و گردشگری که در اطراف این دریاچه واقع شده اند را آورده ایم.

آبشار ارزفون

یکی از جاذبه های بکر و زیبایی که در نزدیکی دریاچه گل پل واقع شده است، آبشار ارزفون می باشد. این آبشار زیبا، در میان جنگل های سر به فلک کشیده و تنومند و محوطه ای سبز و جنگلی واقع شده است که منظره بسیار زیبا و حیرت انگیزی را به شما نمایش خواهد داد. فاصله آبشار ارزفون تا دریاچه گل پل، حدود 74 کیلومتر است که با ماشین حدود 2 ساعت زمان نیاز است تا خود را به آن برسانید.

جنگل و آبشار پلنگ دره

دومین جاذبه دیدنی و گردشگری و البته بکر و طبیعی که در نزدیکی دریاچه گل پل واقع شده است، جنگل و آبشار پلنگ دره است که حتما نام آن را شنیده اید. جنگل و آبشار و همچنین رودخانه پلنگ دره از زیباترین مناطق طبیعی و جاذبه های دیدنی سوادکوه است که در منطقه شیرگاه قرار دارد. جنگل زیبای پلنگ دره در منطقه ای بسیار بکر و باصفا واقع شده است واز محبوب ترین جنگل های استان مازندران می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که پلنگ دره، جزو جنگل‌های هیرکانی به شمار می رود و فاصله پلنگ دره تا دریاچه گل پل حدود 31 کیلومتر است و حدودا 1 ساعت و نیم زمان بر می باشد.

آبشار خریم

دیگر جاذبه بکر و چشم نوازی که می توان در اطراف دریاچه گل پل از آن یاد کرد، آبشار خریم می باشد. این آبشار در سواد کوه و منطقه جنگل لفور واقع شده است و دارای منظره بسیار زیبا و چشم نوازی است که انسان را به وجد می آورد. به تمامی مسافرانی که قصد سفر به سواد کوه و منطقه لفور را دارند، پیشنها می شود که حداقل و دست کم برای یک بار هم که شده، به بازدید از این آبشار حیرت انگیز بپردازند و صحنه های طبیعی و زیبایی که طبیعت آن را خلق کرده است را به هیچ عنوان از دست ندهند.

همچنین لازم به ذکر است که فاصله دریاچه گل پل تا آبشار خریم، مسافتی حدود 53 کیلومتر می باشد که حدود 1 ساعت و 25 دقیقه زمان بر است.

دریاچه گل پل کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به دریاچه زیبای گل پل، کافیست خود را به روستای برنجستانک برسانید و پس از پشت سرگذاشتن روستای برنجستانک، به جاده‌ای جنگلی برمی ‌خورید. حدود 20 دقیقه از ابتدای جاده تا دریاچه فاصله است. توجه داشته باشید که بخش کوتاهی از مسیر ماشین رو نیست و بهتر است پیاده آن را طی کنید تا بهشت قائم شهر را با چشمانتان ببینید.

آدرس دریاچه گل پل : مازندران، جنوب شرقی قائم شهر، 5 کیلومتر بعد از روستای برنجستانک و سد خاکی زمزم

دریاچه گل پل قائم شهر

اجاره سوئیت در قائم شهر

اگر با خواندن این مطلب و دیدن عکس های زیبا از دریاچه گل پل و دیگر جاذبه های اطراف این دریاچه، علاقمند به سفر به قائم شهر و بازدید از این دریاچه شده اید و مکانی را برای اقامت در طول این سفر انتخاب نکرده اید، پیشنهاد لوکس ویلا به شما برای اقامت در قائم شهر، اجاره سوئیت در قائم شهر می باشد.

چراکه با اجاره یک سوئیت خوب و مناسب، می توانید اقامتی خوش و به یاد ماندنی را در شهر زیبای قائم شهر تجربه نمایید و با قیمتی مقرون به صرفه کیفیتی فوق العاده خوب را برای خود مهیا کنید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، جنوب شرقی قائم شهر، 5 کیلومتر بعد از روستای برنجستانک و سد خاکی زمزم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه