جاذبه های گردشگری قائمشهر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

30 شهریور

اقامتی خاطره انگیز در ویلاهای قائمشهر

یکی از بزرگ ترین شهرهای استان مازندران که توانسته عده زیادی از افراد را در طول سال به سمت خود جذب نماید شهر زیبای قائمشهر می باشد. این شهر دارای جاذبه های مختلفی است و به همین دلیل […]

30 تیر

قائم شهر

یکی از بزرگ ترین شهر های مازندران که در منطقه البرز مرکزی واقع شده و در گذشته به نام شاهی معروف بود، قائم شهر می باشد. این شهر توانسته در طول سال عده زیادی از افراد را به […]

30 فروردین

پارک جنگلی تلار

استان زیبای مازندران، دارای تعداد زیادی پارک جنگلی است که این پارک های جنگلی، علاوه بر ایفای نقش مهم در زمینه بهبود آب و هوای این استان، در صنعت گردشگری آن نیز نقش بسیار مهمی را ایفا کرده […]

27 فروردین

دریاچه گل پل

بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های هر شهر، دریاچه ها و چشمه های طبیعی آن شهر هستند. شهر زیبای قائم شهر، یکی از شهر های مهم مازندران از لحاظ دارا بودن جاذبه های بکر و طبیعی می […]

25 آبان

تالاب کرچنگ قائمشهر

استان مازندران دیدنی های زیادی را در خود جای داده است که یکی از آن ها تالاب کرچنگ قائمشهر می باشد. تالاب ها در شهرهای شمالی یکی از جاذبه های دیدنی محسوب می شوند که در این مقاله […]

21 آبان

سد زمزم روستای برنجستانک

سدها و دریاچه هایی که پشت آنها در ایران ایجاد شده اند، همیشه یکی از تفرجگاه های اصلی مردم ایران بوده اند. سد های لتیان، امیرکبیر، آبیدر و موارد دیگر همه تأییدی بر این موضوع هستند. در این […]

26 مهر

بهترین رستوران های قائمشهر

قائمشهر در انتهای جاده فیروزکوه قرار دارد و بخاطر جاذبه های دیدنی کمتری که نسبت به سایر شهرهای جنگلی شرق مازندران دارد، میزبان گردشگران و طبیعت گردان کمتری می باشد لذا قائمشهر از جمله شهرهای همیشه خلوت مشرق […]

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

با فرا رسیدن روزهای آخر هفته و تعطیلات چند روزه، همواره گردشگران راهی معروف ترین شهرهای استان مازندران می شوند و با ازدحام جمعیت در این مناطق روبرو می شویم. اما اگر به دنبال منطقه ای به مراتب خلوت تر بوده و می خواهید بهترین خاطرات سفر به شمال و طبیعت گردی را برای خود رقم بزنید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به شهر قائمشهر بیاندازید. در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید تا نگاهی به جاذبه های گردشگری قائمشهر بیاندازیم.

تاریخچه قائمشهر

قائمشهر در گذشته های دور، نامش عشق آباد بوده و در دوره ای هم با نام قصر شیرین شناخته میشد اما تا پیش از انقلاب سال 1357، نام شهر شاهی بود و بعد از انقلاب تصمیم گرفته شد تا نام شهر قائمشهر جایگزین شود. قائمشهر با 450کیلومتر مربع مساحت، نسبت به اکثر شهرهای مازندران از وسعت کمتری برخوردار است اما نزدیک به 2 درصد از جمعیت استان در این شهر زندگی می کنند. مردم شهر قائمشهر به زبان مازندرانی صحبت می کنند اما گویش مردم شهر، سوادکوهی، ساروی، فیروزکوهی و جویباری است.

قائمشهر در میان شهرهای تاریخی استان مازندران قرار دارد و به لطف شواهد موجود و همچنین جاذبه های زیارتی محبوب شهر، گفته می شود قدمت این شهر به قرن 6 هجری قمری برمیگردد. امروزه گردشگران برای بازدید از قائمشهر کافیست وارد جاده فیروزکوه شوند تا در انتهای جاده، به این شهر دیدنی و بکر برسند اما در نظر داشته باشید از مسیر جاده هراز نیز می توان به این شهر رسید اما می بایست در جاده هراز هنگامی که به شهر آمل رسیدید، آمل را به سمت بابل و ترک کرده و در شرق بابل به قائم شهر برسید.

دریاچه گل پل

در میان جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی قائمشهر، همواره اکثر گردشگران در سفر به این شهر ابتدا به سراغ دریاچه گل پل می روند. این دریاچه در جنوب قائم شهر واقع شده و با 2.5 هکتار مساحت در میان بزرگترین دریاچه های شرق مازندران قرار دارد. اگر شما هم در سفر به قائمشهر قصد بازدید از دریاچه گل پل را داشتید می بایست ابتدا در جنوب قائم شهر وارد روستای برنجستانک شده و قبل از اینکه به سد خاکی زمزم برسید، در میان جنگل های مازندران دریاچه را مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید دریاچه گل پل دارای آب شیرین می باشد و این موضوع باعث شده آبزیان، گیاهان و پرندگان بسیاری در این منططقه زندگی کنند. اگر در این شهر به دنبال منطقه ای بکر، سرسبز، خوش آب و هوا و دلنشین به همراه چشم انداز زیبا از مناطق جنگلی هستید، بازدید از  دریاچه گل پل را حتماً در برنامه خود قرار دهید.

دریاچه گل پل

تالاب کرچنگ

اگر روزی تصمیم گرفتید به شهر دیدنی و سرسبز قائمشهر سفر کنید، پیشنهاد می کنیم حتما از تالاب کرچنگ بازدید کنید چراکه این تالاب در میان جذاب ترین و زیباترین تالاب های استان مازندران قرار دارد و خوب است بدانید این تالاب در میان محبوب ترین جاذبه های گردشگری قائمشهر نیز قرار دارد. برای بازدید از تالاب کرچنگ ابتدا می بایست در شهر قائمشهر وارد جاده روستای ساروکلا شده و پس از 11 کیلومتر به روستای کرچنگ برسید تا در این روستا، تالاب را مشاهده کنید.

روستای کرچنگ در میان روستاهای کوهستانی قائمشهر واقع شده و همواره آب و هوای دلنشینی بر منطقه حاکم است اما خوب است بدانید بخش قابل توجهی از وسعت روستا را زمین های شالی تشکیل داده و تالاب میان شالی و جنگل های سرسبز قرار دارد. لازم به ذکر است به لطف تالاب کرچنگ، درآمد قابل توجه مردم روستا از طریق گردشگری تامین شده و همچنین در این روستا می توانید برنج های مرغوبی را تهیه کنید.

تالاب کرچنگ

پارک جنگلی تلار

همواره در سفر به شهرهای مختلف استان مازندران، گردشگران بسیاری هستند که می خواهند به مناطق جنگلی و طبیعت گردی شهر مراجعه کرده و با پهن کردن بساط پیک نیک خود، ساعت ها از طبیعت سرسبز و هوای دلنشین مازندران نهایت لذت را ببرند. در سفر به قائمشهر نیز مناطق طبیعت گردی بسیاری وجود دارد که در میان آن ها، پارک جنگلی تلار جزء محبوب ترین ها به شمار می رود.

پارک جنگلی تلار با 15هزار هکتار یکی از بزرگترین پارک های جنگلی در شرق استان مازندران به شمار می رود و گردشگران با ورود به این منطقه درواقع وارد یکی از 60 مناطق نمونه گردشگری استان مازندران شده اند. این پارک در جاده ای معروف به جاده نظامی واقع شده و برای دسترسی به پارک می بایست به فاصله 10 کیلومتری قائمشهر مراجعه کرد.

اگر شما هم قصد بازدید از پارک جنگلی تلار را دارید خوب است بدانید این پارک به قدری بزرگ است که در فصل بهار و تابستان مصادف با شلوغ ترین زمان پارک، همچنان می توانید بهترین منقطه مورد نظر برای پیک نیک و اتراق را پیدا کنید. لازم به ذکر است در فصل پاییز و زمستان به لطف هوای بارانی و سرد، همواره مه غلیظی بر پارک جنگلی تلار حاکم می شود که جذاب و در عین حال ترسناک می باشد.

پارک جنگلی تلار

مقبره سید ابوصالح (ع)

همانطور که می دانیم، بناهای زیارتی قائمشهر نقش مهمی در تاریخ این شهر دارند و مقبره سید ابوصالح (ع) در میان این بناها قرار دارد. درواقع مقبره سید ابوصالح (ع) جزء قدیمی ترین جاذبه های گردشگری قائمشهر قرار دارد و و هنگامی که به مقبره برسید، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد چراکه مقبره سید ابوصالح (ع) بنایی آجری دارد که بر روی دیوارهای بیرونی آن، اشکال هندسی بسیار زیبا و همچنین گچ بری های شکیلی مشاهده می شود که باعث شده مقبره سید ابوصالح (ع) در میان بناهای زیارتی زیبا و خاص قائمشهر به شمار رود.

هنگامی که می خواهید وارد مقبره سید ابوصالح (ع) شوید، با کتیبه ای کنده کاری شده روبرو خواهید شد که درواقع حدیث بوده و وقتی که هم وارد می شوید، ضریحی چوبی و مشکی رنگ را مشاهده می کنید که بطور بسیار زیبایی آیات قرآن و اشعار با خط نسخ نوشته شده است.

مقبره سید ابوصالح

جنگل کوتنا

در میان مناطق طبیعت گردی قائمشهر، اگر در جستجوی منطقه ای بکر و سرسبز به همراه آب و هوای دلنشینی هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به جنگل کوتنا واقع در جنوب شرقی قائم شهر بیاندازید. برای بازید از جنگل کوتنا می بایست ابتدا به پل معروف سیاهرود مراجعه کنید و بعد از پل، با استفاده از تابلوهای راهنما، وارد روستای کوتنا شده و در اطرف روستا، جنگل سرسبز را مشاهده خواهید کرد.

جالب است بدانید کوتنا در زبان محلی به معنای کوه تنها می باشد چراکه در این جنگل، تنها یک کوه وجود دارد و در اطراف آن، فقط دشت های زمین و شالیزارهای مختلف مشاهده می شود که این زمین ها نقش مهمی در سرسبزی و جذابیت منطقه دارند.

جنگل کوتنا

تپه باستانی گردکوه

این تپه تاریخی با 26 متر ارتفاع، در میان محبوب ترین جاذبه های گردشگری قائم شهر قرار دارد چراکه علاوه بر قدمت تاریخی، در منطقه ای خوش آب و هوا و دیدنی واقع شده و گردشگران بر روی تپه، از چشم انداز بی نظیر دشت ها و مناطق سرسبز اطراف لذت خواهند برد.

قدمت تپه باستانی گردکوه به 5هزار سال پیش مصادف با عصر مفرغ برمیگردد هرچند سکونت در این منطقه در دوران پارت ها بوده و در دوران ساسانیان نیز کاربرد نظامی داشته است. لازم به ذکر است در گذشته، از تپه باستانی گردکوه به عنوان پادگان استفاده میشده است. تپه باستانی گردکوه با نام تپه باستانی گردکوه جمنان نیز شناخته می شود و  برای بازدید از این تپه می بایست در شهر قائم شهر به سمت روستای آهنگرکلای بیشه سر مراجعه کرد و اگر در فصل بهار و تابستان مراجعه می کنید، با جمعیت قابل توجهی در این منطقه روبرو خواهید شد.

تپه باستانی گردکوه

پل آجری بالا تجن

قائمشهر دارای جاذبه هایی است که بیانگر اهمیت شهر در دوران مختلف تاریخ می باشد. یکی از این جاذبه ها، پل آجری قائمشهر می باشد. برای بازدید از پل آجری بالا تجن کافیست شهر را به سمت روستای استرآباد ترک کنید و هنگامی که به روستا رسیدید، با کمی پرس و جو از بومی ها، به پل آجری بالا تجن برسید. لازم به ذکر است پل آجری بالا تجن از جمله یادگاری های قاجاریه برای گردشگران و مردم قائمشهر به حساب می آید و خوب است بدانید در میان جاذبه های گردشگری قائمشهر، پل آجری بالا تجن از جمله معدود جاذبه هایی به حساب می آید که در سال 1383 به فهرست آثار ملی ایران افزوده شده است.

پل آجری بالا تجن

تالاب قادی کلا

جاذبه های گردشگری قائمشهر مملو از جذابیت و اهمیت بالایی هستند که تالاب قادی کلا هم از این قاعده مستثنی نیست. برای بازدید از تالاب قادی کلا کافیست به جنوب قائمشهر مراجعه کرده و در فاصله 5 کیلومتری جنوب شهر، به روستای قادی کلا مراجعه کنید اما در نظر داشته باشید روستای قادی کلا از دو منطقه قادی کلا کوچک و بزرگ تشکیل شده و تالاب نیز در نزدیکی قادی کلای بزرگ واقع شده است.

روستای قادی کلا یکی از بزرگترین و توریستی ترین روستاهای قائمشهر به شمار می رود چراکه نزدیک به 4هزار نفر در این روستا زندگی کرده و به لطف طبیعت بکر و تالاب، گردشگری یکی از مهم ترین صنعت های درآمدزایی مردم روستا به حساب می آید. گردشگران در این روستا می توانند انواع مرکبات، برنج و کنجد با کیفیتی را تهیه کنند. تالاب قادی کلا در فاصله چند کیلومتری روستا واقع شده در میان بکرترین مناطق سرسبز و طبیعت گردی قائمشهر قرار دارد لذا اگر به دنبال منطقه ای بکر و سرسبز برای اتراق هستید تا چند ساعت به دور از شلوغی باشید، بی شک تالاب قادی کلا می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

تالاب قادی کلا

سد خاکی زمزم

برای بازدید یکی از مهم ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری قائمشهر، کافیست در این شهر راهی روستای برنجستانک شده و به خاکی زمزم برسید. این سد خاکی که پایه آن خاک رس می باشد، به عنوان مهم ترین سد در شرق مازندران و بخصوص قائمشهر به شمار می رود چراکه نقش بسیار مهمی در تامین آب زمین های کشاورزی و شالیزارهای اطراف شهر و روستاها دارد.

سد خاکی زمزم در روستای برنجستانک واقع شده و به لطف این موضوع، گردشگران این سد را با نام سد برنجستانک نیز میشناسند. سد خاکی زمزم قابلیت نگهداری 9 میلوین متر مکعب آب را دارد و به دلیل اینکه منطقه ای زیبا و دلنشینی را به وجود آورده، در میان توریستی ترین جاذبه های گردشگری قائمشهر قرار دارد.

سد خاکی زمزم

آب بندان ساروکلا

یکی دیگر از تفریحگاه های جذاب و دیدنی قائمشهر، آب بندان سروکلا است. گردشگران برای بازدید از این آب بندان می بایست در شهر قائم شهر به شمال شهر مراجعه کرده و وارد جاده قائمشهر – جویبار شوند تا پس از چند کیلومتر رانندگی، به روستای سروکلا برسند تا در اطراف روستا، آب بندان را مشاهده کنند. این آب بندان درواقع دریاچه ای مصنوعی می باشد که درکنار سد خاکی زمزم، نقش مهمی در تامین آب زمیی های کشاورزی و شالیزارهای اطراف را دارد.

اگر میخواهید از آب بندان ساروکلا بازدید کنید، پیشنهاد می کنیم علاوه بر به همراه داشتن لوازم اتراق و پیک نیک، با خود لوازم ماهیگیری نیز به همراه داشته باشید چراکه در این دریاچه، ماهی های مختلفی از جمله ماهی کپور وجود دارد و یکی از رایج ترین تفریحات در آب بندان سروکلا، ماهیگیری می باشد.

جاذبه های گردشگری قائمشهر

منطقه حفاظت شده خیبوس

جنگل خیبوس یکی از مهم ترین و بزرگترین جنگل های قائمشهر به شمار می رود و همچنین در عین حال، در میان محبوب ترین جاذبه های گردشگری قائمشهر قرار دارد. جنگل خیبوس از سال 1378 جزء مناطق حفاظت شده مازندران قرار گرفت و به لطف این موضوع، شکار در این منطقه ممنوع می باشد.

گردشگران در منطقه محافظت شده خیبوس با تنوعی از پوشش گیاهی روبرو می شوند که شامل ممرز، راش، پلت شیردار، انجیری، توسکا، ملچ، خرمندی، نمدار و غیره بوده و همچنین تنوعی از گونه های نادر جانوری هم در منطقه زندگی می کنند و چون جنگل خیبوس تنها زیستگاه برخی از آن ها به شمار میرود، این موضوع از دلایل مهم انتخاب خیبوس به عنوان منطقه حفاظت شده می باشد. این گونه های جانوری شامل خرس قهوه ای، پلنگ، روباه، لوس مار، رودک، شوکا، سنجابک درختی، کبوتر جنگلی، توکای گلو سیاه توکای پشت بلوطی و غیره هستند لذا پیشنهاد می کنیم اگر قصد بازدید از جنگل خیبوس را داشتید، مراقب این حیوانات نیز باشید.

منطقه حفاظت شده خیبوس

پارک نمونه گردشگری پایین لموک

پارک جنگلی پایین لموک در سال 1389 به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده و امروزه هم در میان 60 منطقه نمونه گردشگری استان مازندران قرار دارد لذا در کنار اهمیت بالا، جزء محبوب ترین و شلوغ ترین جاذبه های گردشرگی قائمشهر قرار دارد. گردشگران برای بازدید از منطقه نمونه گردشگری پایین لموک می بایست ابتدا قائم شهر را به سمت آبادی لموک ترک کرده و در این آبادی راهی روستای پایین لموک شوند تا به منطقه برسند.

پارک نمونه گردشگری پایین لموک نزدیک به 8هزار هکتار مساحت دارد که عنوان بزرگترین پارک نمونه گردشگری کشور را بر دوش می کشد. این پارک دارای آلاچیق های بسیاری است و گردشگران می توانند بهترین خاطرات طبیعت گردی و پیک نیک را در این منطقه سرسبز و دیدنی برای خود رقم بزنند. لازم به ذکر است در پارک نمونه گردشگری لموک، امکانات و خدمات رفاهی مختلفی برای گردشگران در نظر گرفته که شامل مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری، اسکیت، رستوران ها و کافه های مختلف، آبنماهای جذاب و دیدنی هستند.

پارک نمونه جنگلی پایین لموک

آرامگاه سید محمد زرین نوا (ع)

یکی از مهم ترین و تاریخی ترین جاذبه های گردشگری قائمشهر، آرامگاه سید محمد زرین نوا (ع) می باشد. قدمت این بنای تاریخی که در سال 1379 هم به فهرست آثار ملی ایران افزوده شده، به قرن 8 هجری قمری برمیگردد. گردشگران جهت بازدید از این آرامگاه می بایست به روستای چمازکتی در اطراف قائمشهر مراجعه کنند و هنگامی که به آرامگاه سید محمد زرین نوا (ع) برسید، با بنایی بسیار خاص و زیبا روبرو خواهید شد که با اکثر آرامگاه های ایران تفاوت دارد.

بر روی دیوارهای بیرون آرامگاه سید محمد زرین نوا (ع) تزئینات و ظریف کاری های بی نظیری مشاهده می شود که در نوع خود بسیار جذاب و زیبا هستند. وقتی هم که وارد آرامگاه می شوید، با ضریحی چوبی روبرو خواهید شد که منبت کاری های ظریف و شکیلی بر روی آن مشاهده می شود. همچنین صندوقی هم در آرامگاه سید محمد زرین نوا (ع) مشاهده می شود که در نوع خود زیبا می باشد. در آخر هم خوب است بدانید در گذشته، کتیبه های تاریخی مربوط به 1500 سال پیش از میلاد مسیح در این آرامگاه وجود داشت که امروزه در گنجینه میراث فرهنگی مازندران قرار دارند.

آرامگاه سید محمد زرین نوا

بقعه امامزاده زکریا (ع)

یکی دیگر از امامزاده های محبوب در قائمشهر، امامزاده زکریا (ع) می باشد. قدمت بقعه امامزاده زکریا (ع) به دوران قاجاریه برمیگردد لذا در میان تاریخی ترین جاذبه های گردشگری قائمشهر قرار داشته و همچنین خوب است بدانید این بنایی تاریخی در سال 1383 به فهرست آثار ملی ایران افزوده شده است. گردشگرانی که در سفر به قائمشهر قصد بازدید از بقعه امامزاده زکریا (ع) را دارند می بایست در بخش مرکزی قائمشهر وارد دهستان علی آباد شوند و با استفاده از تابلوهای راهنما یا پرس و جو از بومی های منطقه، به سمت روستای واسکس رفته و در این روستا به بقعه برسند.

بقعه امامزاده زکریا (ع)

چشمه آب معدنی هزارون

امامزاده زکریا (ع) در میان محبوب ترین زیارتگاه های قائمشهر به شمار میرود و اگر شما هم از این آرامگاه بازدید کردید، خوب است نگاهی هم به چشمه آب معدنی هزارون در نزدیکی بقعه امامزاده زکریا (ع) هم بیاندازید. چشمه آب معدنی هزارون در روستای واسکس واقع شده و برای دسترسی به این چشمه می بایست به بخش مرکزی قائمشهر مراجعه کرده و در دهستان علی آباد، راهی روستا شوید.

چشمه آب معدنی هزارون در میان جنگل های بکر و سرسبز اطراف روستا واقه شده و هنگامی که به چشمه برسید، با آبشارهای کوچک و بزرگی روبرو خواهید شد که در میان درختان بلندقامت و با قدمت چند صد ساله قرار داشته و در نهایت به چشمه ختم می شوند. آب چشمه معدنی هزارون دارای املاح بسیاری بوده و دارای خواص درمانی می باشد که مناسب انواع بیماری های پوستی می باشد و همچنین خوب است بدانید بومی های منطقه می گویند که این آب شفابخش می باشد.

پل افراکتی

دومین پل تاریخی در میان جاذبه های گردشگری قائمشهر، پل افراکتی است. این پل تاریخی از دیگر یادگاری های دوران قاجاریه برای مردم شهر و گردشگران می باشد که در گذشته از ارزش بالایی برخوردار بود. گردشگرانی که در سفر به قائمشهر قصد بازدید از پل افراکتی را دارند کافیست ابتدا به بخش مرکزی قائمشهر مراجعه کنند تا وارد دهستان بالا تجن شده و در این دهستان راهی روستای پایین افراکتی شوند. پل افراکتی امروزه در میان محبوب ترین جاذبه های تاریخی قائمشهر قرار داشته و همچنین در سال 1383، به فهرست آثار ملی ایران افزوده شده است.

پل افراکتی

منطقه محافظت شده آبشار شیرگاه

یکی از جاذبه های گردشگری قائمشهر که بازدید از آن را به شدت توصیه می کنیم، منطقه محافظت شده آبشار شیرگاه است. برای بازدید و دسترسی به این منطقه محافظت شده کافیست به جنوب قائمشهر مراجعه کنید تا وارد جاده فیروزکوه شده و پس از طی کردن 22 کیلومتر، به شهر شیرگاه برسید. سپس به شرق شیرگاه مراجعه کرده و در میان جنگل های سرسبز و بی نظیر مازندران به منطقه محافظت شده آبشار شیرگاه برسید.

منطقه جنگلی آبشار شیرگاه به لطف تنوع بالا و باارزش پوشش گیاهی و جانوری در سال 1378 به عنوان منطقه محافظت شده انتخاب شد لذا هرگونه شکار در این منطقه ممنوع می باشد. گردشگران در منطقه محافظت شده آبشار شیرگاه با منطقه ای بکر و دیدنی روبرو می شوند که در میان طبیعت گردان جزء محبوب ترین مناطق استان مازندران به شمار می رود اما پیشنهاد می کنیم حتماً نگاهی هم به آبشار شیرگاه، معروف ترین جاذبه دیدنی منطقه هم بیاندازید چراکه آبشار شیرگاه در میان مرتفع ترین آبشارهای استان مازندران قرار دارد.

منطقه حفاظت شده آبشار شیرگاه

پل آجری خرما کلا

در مطالب فوق با برخی از جاذبه های تاریخی و پل های آجری مختلف در قائمشهر آشنا شدید که قدمت اکثر آن ها به دوران قاجاریه برمیگردد چراکه در آن دوران، قائمشهر در میان محبوب ترین و پراهمیت ترین شهرهای مازندران به حساب می آمد اما صفویان هم یادگاری های مختلفی را در این منطقه برجای گذاشتند که پل آجری خرما کلا یکی از آن ها به شمار می رود.

گردشگرانی که قصد بازدید از پل آجری خرما کلا را دارند می بایست به غرب قائمشهر مراجعه کرده و وارد جاده دسترسی به روستای خطیرکلا شده و در ابتدای جاده هنگامی که به روستای خرما کلا رسیدند، با استفاده از تابلوهای راهنما به پل آجری خرما کلا برسند.لازم به ذکر است در سال 1383 تصمیم گرفته شد تا در میان جاذبه های گردشگری قائمشهر، پل آجری خرما کلا به فهرست آثار ملی ایران افزوده شود.

پل آجری خرماکلا

اقامت در قائمشهر

اگر شما هم تصمیم دارید به قائمشهر سفر کنید و از تمام جاذبه های گردشگری قائمشهر از جمله بناهای تاریخی و مناطق طبیعت گردی شهر بازدید کرده و خاطرات خوشی را از سفر به شهرهای شمالی مازندران برای خود ثبت کنید، همواره می توانید برای اجاره ویلا در قائمشهر به کارشناسان لوکس ویلا مراجعه کنید.

ویدئو مناطق دیدنی قائمشهر

[vc_column_text text_larger=”no”][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_js]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[/vc_raw_js][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_tta_accordion c_align=”right” active_section=””][vc_tta_section title=”قائمشهر کجاست؟” tab_id=”1615120592480-aef79391-e359″][vc_column_text text_larger=”no”]قائمشهر شهری بین ساری و بابل که در قسمت شرقی شمال ایران قراردارد، همچنین از سمت شمال به بابلسر و فریدونکنار منتهی می شود.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”بهترین زمان برای سفر به قائمشهر؟” tab_id=”1615120592545-00f2a569-ace5″][vc_column_text text_larger=”no”]معمولا همه نسبت به سلیقه و وقتی که دارن مسافرت میرن، برای لذت بردن از جاهای دیدنی قائمشهر، پیشنهاد ما به دلیل شرجی بودن در تابستان و سرد بودن در زمستان، فصل بهار و پاییز است.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”بهترین مناطق دیدنی قائمشهر ؟” tab_id=”1615120657458-94cab1de-13a5″][vc_column_text text_larger=”no”]دریاچه گل پل، تالاب کرچنگ، جنگل کوتنا، تپه باستانی گردکوه، پل آجری بالا تجن، سد خاکی زمزم، پل افراکتی، منطقه حفاظت شده آبشار شیرگاه از جمله بهترین جاذبه های گردشگری قائمشهر هستند.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”آیا تاریخچه و تغییر اسم قائمشهر میدانید؟” tab_id=”1615120687804-021de8ab-de2b”][vc_column_text text_larger=”no”]در زمان های قدیم نامش عشق آباد و حتی در دوره ای به اسم قصر شیرین شناخته میشد ولی تا پیش از انقلاب سال 1357 نام این شهر شاهی بود که بعد از انقلاب تصمیم گرفته شد تا نام آن قائمشهر شود.[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row]