پارک جنگلی تلار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان زیبای مازندران، دارای تعداد زیادی پارک جنگلی است که این پارک های جنگلی، علاوه بر ایفای نقش مهم در زمینه بهبود آب و هوای این استان، در صنعت گردشگری آن نیز نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.

پارک جنگلی تلار قائم شهر یکی از جاذبه های مهم گردشگری در استان مازندران می باشد که یکی از قطب های مهم گردشگری قائم شهر به شمار می رود و هرساله سیل عظیمی از گردشگران و مسافران را مجذوب خود می سازد.

در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا با پارک جنگلی تلار قائم شهر بیشتر آشنا شوید و اطلاعات کاملی را درباره این پارک جنگلی کسب نمایید.

پارک جنگلی تلار

معرفی پارک جنگلی تلار

پارک جنگلی تلار قائم شهر یکی از زیبا ترین پارک های جنگلی استان مازندران و قائم شهر می باشد. پارک جنگلی تلار در انتهای مسیر موسوم به جاده نظامی در ورودی غربی قائم شهر قرار گرفته است و این محدوده در انتهای جاده بابل بابل و قبل از پل ارتباطی قائمشهر به بابل که روی رود تلار ساخته شده است، به طرف جنوب از جاده اصلی جدا می‌شود و در موازات رود تلار امتداد می ‌یابد.

در طول مسیری که برای رسیدن به این پارک جنگلی بی نظیر طی می کنید، شاهد مناظر طبیعی بسیار زیبایی خواهید بود که اگر بخواهیم از مهم ترین آنها یاد کنیم، قطعا دریاچه زیبایی که در حاشیه جاده واقع شده است و نام آن دریاچه جاده نظامی است را نام می بریم.

پارک جنگلی تلار یکی از جاذبه های قدیمی و زیبای شهرستان قائم شهر است و دارای مساحتی بالغ بر 147 هکتار می باشد. همچنین این پارک جنگلی محبوب و بی نظیر، دارای 20 واحد اقامتی به مساحت 1000 متر مربع می ‌باشد.

[widgetkit id=”236″ name=”پارک جنگلی تلار”]

دریاچه جاده نظامی

همانطور که گفتیم در مسیر رسیدن به پارک جنگلی تلار و در جاده نظامی، دریاچه ای بسیار زیبا به نام دریاچه جاده نظامی واقع شده است که بر زیبایی های این منطقه می افزاید.

جاده نظامی مسیری است در ورودی غربی قائمشهر که در انتهای جاده بابل به طرف جنوب از جاده اصلی جدا شده و در موازات رود تلار امتداد می ‌یابد.

در کنار این جاده دریاچه ای زیبا قرار گرفته که با نام دریاچه جاده نظامی شناخته می شود که وجود دریاچه جاده نظامی در حاشیه این پارک جنگلی، محیطی را فراهم آورده است تا مسافران و گردشگران با خاطری آسوده از این مکان و امکانات طبیعی و خدادادی بکر این طبیعت استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

دریاچه جاده نظامی

امکانات پارک جنگلی تلار

از آنجا که پارک جنگلی تلار هرساله میزبان سیل عظیمی از گردشگران و مسافران می باشد و یکی از دیدنی های قائم شهر به شمار می رود، دارای امکانات خاص و کامل رفاهی نیز می باشد و از لحاظ امکانات تفریحی و رفاهی بسیار تکمیل می باشد. در ادامه تمامی امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی تلار را برایتان آورده ایم.

  • پارک جنگلی تلار دارای یک ساختمان تمام چوب می باشد که این ساختمان دو طبقه است و دارای مساحتی حدود 1500 متر مربع است و دارای سالن پذیرایی، سالن غذاهای سنتی، کافی شاپ و رستوران ، نمازخانه ، سرویس بهداشتی مجزا، انبار و سردخانه می باشد.
  • همچنین این پارک دارای 20 مجموعه کمپینگ اقامتی نیز می باشد. واحدهای پذیرایی به صورت کاملا مجزا هستند و در طبقات همکف 35 و 45 متر مربعی و همچنین دوبلکس 110 متر مربعی قابل رزروهستند. همچنین تمامی واحد ها دارای امکاناتی چون حمام و سرویس بهداشتی، سیستم سرمایش و گرمایش، کابینت، گاز و دوش آب گرم و سرد می باشند.
  • لازم به ذکر است که این پارک بی نظیر دارای یک جاده سلامت و تندرستی برای پیاده روی مسافران است که طول آن حدود 5 کیلومتر می باشد و دارای ست های ورزشی، صندلی و نیمکت، تیرهای روشنایی و پیست موتور برقی می باشد.
  • امکانات تفریحی که در این پارک برای تفریح مسافران مهیا شده است شامل: 20 عدد موتور چهارچرخ ، 30 عدد دوچرخه کوهستان و 20 عدد موتور برقی می باشد.
  • پله های طراوت یکی دیگر از امکانات جذاب این پارک است که تعداد 300 پله در راه زیبا و جنگلی واقع شده اند و بر جذابیت های این پارک افزوده اند. لازم به ذکر است که این پله ها برای ثبت عکس های یادگاری بسیار زیبا هستند و در اطرافشان مملو از درختان سرسبز و منظره ای چشم نواز است.
  • در کنار جاده سلامت و پله طراوت، مجموعه ای با نام فود استریت ( (food street واقع شده است که دارای 13 مجموعه کامل شامل پذیرایی، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، غذاهای بومی و محلی می باشند.
  • در پارک جنگلی تلار 3 مجموعه تجاری برای تامین محصولات و اقلام مورد نیاز مسافران وجود دارد.
  • تجهیزات ایستگاه آتش نشانی و اطفاء حریق
  • پیست آفرود دوچرخه و چهار چرخه
  • نگهبانی در دو طرف مسیر ورودی و خروجی

قائم شهر

جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف پارک جنگلی تلار

در اطراف پارک جنگلی تلار، علاوه بر دریاچه زیبای جاده نظامی که تقریبا جزو جاذبه های پارک محسوب می شود، جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به چند مورد از آنها پرداخته ایم.

پارک جنگلی صنم

یکی از جاذبه های بکر و دست نخورده اطراف پارک جنگلی تلار، پارک جنگلی صنم است که دارای وسعت بسیاری است و دارای امکانات رفاهی کاملی نیز می باشد. پارک جنگلی صنم یک مکان فوق‌العاده عالی با درختان تنومند بومی مانند انجیلی و درخت آزاد می باشد و دارای طرفداران بسیاری نیز می باشد.

بابلرود

بابلرود یا رود بابل یا باوُل رود، یکی از بزرگ ‌ترین رودخانه های شمال ایران است که در استان مازندران قرار دارد. این رود از ترکیب سه رودخانه آذررود، کارسنگ رود و اسکلیم رود در سد البرز تشکیل شده و پس از گذر از شهرستان‌های سوادکوه شمالی، بابل و بابلسر به دریای مازندران می ‌ریزد. فاصله بابلرود تا پارک جنگلی تلار مسافتی حدود 20 کیلومتر است که اگر بخواهید تا آنجا رانندگی کنید به حدود 23 دقیقه زمان نیاز دارید.

پارک جنگلی تلار کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که گفتیم برای دسترسی به پارک جنگلی تلار می بایست به جاده نظامی در خروجی غربی قائمشهر بروید و در موازات رود تلار مسیر را ادامه دهید تا با کمک تابلوهای راهنمایی که در مسیر قرار دارند، خود را به پارک جنگلی تلار برسانید.

آدرس پارک جنگلی تلار: مازندران، قائمشهر، جاده نظامی در خروجی غربی قائمشهر، موازات رود تلار، پارک جنگلی تلار

تلار

اجاره روزانه خانه در قائم شهر

اگر قصد اقامت در نزدیکی پارک جنگلی تلار را دارید، پیشنهاد می کنیم که برای اقامت در شهر زیبای قائم شهر، گزینه اجاره روزانه خانه در قائم شهر را انتخاب نمایید تا با اقامتی خوش در قائم شهر بتوانید خاطرات هیجان انگیزی را در این سفر دلچسب برای خود و خانواده و یا دوستانتان ثبت نمایید و لذت ببرید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، قائمشهر، جاده نظامی در خروجی غربی قائمشهر، موازات رود تلار، پارک جنگلی تلار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه