پیست اسکی پاپایی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پیست اسکی پاپایی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری زنجان می باشد که در فاصله حدود 35 کیلومتری از جنوب غرب این شهر واقع شده و توجه بسیاری از اسکی بازان و علاقه مندان به اسکی را به سمت خود جلب کرده است. پیست های اسکی از بهترین و مهیج ترین جاذبه های تفریحی محسوب می شوند که در برخی از شهرهای ایران در انواع مختلفی وجود دارند و بهشتی برای علاقه مندان به ورزش و تفریح اسکی می باشد. شهرستان زنجان که مرکز استان زنجان می باشد، در ناحیه شمال غربی ایران جای گرفته و از بزرگترین شهرهای این ناحیه از کشور به حساب می آید و به واسطه آب و هوای خنکی که دارد، انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری را در خود جای داده و از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی به شمار می رود. شهر زنجان از جمله شهرهایی است که به لحاظ جاذبه های گردشگری از تنوع بالایی برخوردار بوده و از آن دسته شهر هایی به شمار می آید که حداقل یک بار باید به آن سفر کرد و از تنوع جاذبه های دیدنی در طبیعت آن لذت برد. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با پیست اسکی پاپایی که از مهیج ترین پیست های اسکی ایران می باشد، آشنا شویم.

پیست اسکی پاپایی کجاست و مسیر دسترسی

پیست اسکی پاپایی یکی از بهترین پیست های اسکی کشور می باشد که در فاصله حدود 35 کیلومتری از جنوب غربی شهر زنجان واقع شده و با شهرستان ایجرود نیز حدود 3 کیلومتر فاصله دارد. در صورتی که بخواهید این پیست اسکی را از میان جاذبه های دیدنی زنجان انتخاب نمایید و به سراغ آن بروید، بهتر است ابتدا خود را به جاده زنجان – بیجار رسانده و در این مسیر به حرکت خود ادامه دهید تا به زرین آباد نزدیک شوید. در این مسیر جایگاه سوخت زرین آباد را خواهید دید که بایستی آن را دور زده تا وارد مسیر زنجان شوید. در این مسیر به حرکت خود ادامه داده تا در این مسیر پیست پاپایی را مقابل خود مشاهده نمایید و وارد مجموعه شوید.

آدرس پیست اسکی پاپایی: استان زنجان، 36 کیلومتری جنوب غربی زنجان

پیست اسکی پاپایی

آشنایی با پیست اسکی پاپایی

در بسیاری از شهرهای ایران و به خصوص شهرهایی که در ناحیه شمال غرب کشور قرار دارند، پیست های اسکی متنوعی وجود دارند که هر کدام از آن ها از بهترین جاذبه های تفریحی محسوب می شود و به دلیل رعایت استانداردهای لازم، از بهترین پیست های اسکی ایران به شمار می رود. پیست های اسکی متنوعی در برخی از شهرهای ایران وجود دارند که برخی از همانند پیست اسکی دیزین، نسبت به دیگر پیست های اسکی ایران از شهرت بیشتری برخوردار بوده؛ اما اگر از علاقه مندان به تفریح و ورزش اسکی باشد، خوب است بدانید پیست های اسکی مختلفی در برخی از شهرهای ایران قرار گرفته اند که انتظار شما را می کشند و می توانید با مراجعه به آن ها، لحظات مفرح و هیجان انگیزی را تجربه نمایید.

پیست اسکی پاپایی با مساحتی حدود 80 هکتار به عنوان تنها پیست اسکی استاندارد در شهر زنجان شناخته می شود و در ارتفاع 2.200 متری از سطح دریا واقع شده و مرتفع ترین نقطه آن به 3 هزار متر ارتفاع می رسد و محدوده گسترده ای را از آن خود کرده و به همین جهت با مراجعه به این پیست، می توانید از تفریح و ورزش در آن لذت ببرید. این پیست از سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرده و از قدیمی ترین پیست های اسکی ایران به شمار می رود. پیست اسکی پاپایی زنجان از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده که هر کدام از آن ها دارای امکانات خاصی بوده که مراجعه کنندگان می توانند با توجه به توانایی های خود، به سراغ این بخش ها بروند. بخش شرقی پیست پاپایی از شیب ملایم تر و کمتری برخوردار بوده و مناسب اسکی بازان مبتدی و افراد عادی می باشند که می توانند در فضایی ایمن از برف بازی و اسکی نهایت لذت را ببرند و ساعات هیجان انگیز و دلپذیری را تجربه کنند.

قسمت شرقی پیست پاپایی که دارای شیبی ملایم می باشد، بهترین محدوده برای افرادی است که قصد اسکی بازی نداشته و تنها می خواهند از امکانات تفریحی و برف بازی در این بخش لذت ببرند، محسوب می شوند. بخش غربی پیست اسکی پاپایی نیز دارای شیبی تندتر بوده و مناسب اسکی بازان حرفه ای می باشد که این ورزش را به صورت حرفه ای انجام می دهند و هیجان بیشتری را تجربه می کنند. این پیست اسکی می تواند 5 هزار نفر را به صورت هم زمان در خود جای دهد. از آنجایی که پیست اسکی پاپایی در ارتفاع نسبتا مرتفعی واقع شده، در بیشتر مواقع سال و به خصوص فصل زمستان، بیشترین میزان یخ زدگی را به خود می بیند و این پیست اسکی در محدوده ای خلاف جهت تابش خورشید قرار گرفته است. نکته حائز اهمیت درباره مجموعه اسکی پاپایی این است که فعالیت این پیست با اولین برف زمستانی آغاز می گردد. این پیست به واسطه فاصله کوتاه و اندکی که از شهر زنجان دارد،

امکانات رفاهی و تفریحی پیست اسکی پاپایی زنجان

منطقه ای که پیست اسکی پاپایی در آن قرار گرفته، علاوه بر پیست اسکی، انواع امکانات تفریحی و رفاهی در آن وجود دارند که بر محبوبیت این پیست افزوده و به یکی از بهترین پیست های اسکی ایران تبدیل شده است. از امکانات رفاهی و تفریحی پیست اسکی پاپایی زنجان می توان به مدرسه اسکی، تله اسکی، کافی شاپ، رستوران و سوئیت اشاره نمود. همچنین این مجموعه مجهز به پارکینگ اختصاصی می باشد که می توانید با پرداخت ورودی، خودروی خود را در آن پارک کرده و نگران جای پارک خودروی خود نباشید.

پیست اسکی پاپایی

مدرسه اسکی پاپایی

مدرسه اسکی پیست پاپایی با داشتن بهترین و مجرب ترین مربی های اسکی حرفه ای، از بهترین امکانات و خدمات این مجموعه تلقی می گردد که علاقه مندان به اسکی می توانند با مراجعه به این بخش از مجموعه تفریحی، ورزش اسکی را تحت نظر بهترین مربی ها آموزش ببینند و تا مراحل حرفه ای پیش بروند. این مدرسه اسکی دارای مساحتی حدود 15 هزار متر مربع بوده و 20 مربی کارآزموده و حرفه ای در آن مشغول به کارهای آموزشی می باشند.

تله اسکی پیست پاپایی

تله اسکی از جمله امکانات تفریحی است که در بسیاری از پیست های اسکی وجود دارند و اسکی بازان و مراجعان می توانند از آن برای بالا رفتن به داخل مجموعه استفاده نمایند. با استفاده از تله اسکی هم می توانید از تماشای مناظر اطراف خود از ارتفاع بالا لذت ببرید و همچنین خود را به داخل مجموعه برسانید.

کافی شاپ و رستوران های مجموعه پیست اسکی پاپایی

مجموعه پیست اسکی پاپایی که از بهترین جاهای دیدنی زنجان به حساب می آید، انواع امکانات تفریحی و رفاهی را در خود جای داده تا گردشگران و اسکی بازان بتوانند از زمان خود در این مجموعه بهترین استفاده و لذت را برده و لحظات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. در میان هر تفریح و گردشی، شکم گردی حرف اول را می زند. مگر می شود به سراغ یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری رفت و از خوردن میان وعده و یا وعده غذایی دلچسب به راحتی گذشت؟ از دیگر امکانات رفاهی پیست پاپایی زنجان می توان به کافی شاپ و رستوران مجموعه اشاره نمود که گردشگران می توانند با مراجعه به یکی از آن ها، لذت میل کردن یک میان وعده و یا وغده غذایی را در میان منطقه ای مملو از برف و سفیدپوش تجربه کنند.

پیست اسکی پاپایی

دستگاه های پیست اسکی پاپایی

پیست اسکی پاپایی جزء آن دسته از پیست های اسکی ایران است که به بهترین و به روز ترین دستگاه ها و امکانات دنیا مجهز گردیده و بهترین دستگاه ها برای تفریح و ورزش در آن به کار برده شده اند که در این بخش به آشنایی با برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

دستگاه برف کوب

دستگاه برف کوب یکی از بهترین دستگاه هایی است که در این پیست اسکی به کار برده شده و در سال 1387 مدل 260 آن از کشور آلمان خریداری شده است. این دستگاه نقش به سزایی در آماده سازی و بهینه سازی فضای این مجموعه دارد و علاوه بر پیست پاپایی، در پیست اسکی دربندسر نیز وجود دارد.

دستگاه بالابر

یکی دیگر از مهمترین دستگاه هایی که در این پیست اسکی به کار رفته، دستگاه بالابر می باشد که توانسته توجه بسیاری از گردشگران و اسکی بازان را به خود جلب نماید. دو دستگاه بالابر در پیست اسکی پاپایی وجود دارند که یکی از آن ها ساخت فرانسه بوده و در سال 1384 خریداری گردیده و دیگری نیز ساخت ایران بوده و در سال 1386 آن را به این مجموعه افزوده اند.

نکات لازم برای بازدید از پیست اسکی پاپایی

پیست های اسکی از بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی در ایران برای فصل های زمستان محسوب می شوند؛ اما برخی از آن ها نیز به دلیل بهره مندی از امکانات متنوع و ویژگی های خاص، امکان استفاده از آن ها در تمام فصل های سال وجود دارند. در ادامه این بخش می خواهیم به آشنایی با برخی از نکاتی که جهت بازدید از این پیست رعایت نماید را ذکر کنیم تا بتوانید از گردش و تفریح خود در این مجموعه نهایت لذت را تجربه نمایید.

  • تیوپ سواری در مجموعه اسکی پاپایی ممنوع می باشد.
  • برای بازدید از این مجموعه نیازی به پرداخت هزینه نبوده و رایگان می باشد و تنها در صورتی که بخواهید از دستگاه ها و امکانات مجموعه استفاده نمایید، بایستی هزینه های آن را پرداخت کنید.
  • فعالیت این مجموعه به صورت رسمی از اواخر پاییز یا اوایل فصل زمستان آغاز گردیده و تا اوایل فروردین ماه ادامه خواهد داشت که در این بازه زمانی می توانید به آن مراجعه نمایید و از ورزش اسکی و دیگر تفریحات زمستانی در این پیست لذت ببرید.
  • در صورتی که جزء اسکی بازان مبتدی هستید، بخش غربی این مجموعه برای شما مناسب نمی باشد.

زمان بازدید و قیمت بلیط پیست اسکی پاپایی

مجموعه پیست اسکی پاپایی از اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان فعالیت خود را آغاز کرده و در تمام روزهای هفته و حتی آخر هفته ها، آماده پذیرایی و میزبانی از مراجعه کنندگان می باشد. همچنین برای بازدید از این مجموعه نیازی به تهیه بلیط و پرداخت هزینه نبوده و تنها برای استفاده از امکانات و خدمات مجموعه بایستی هزینه هایی را پرداخت نمایید.

پیست اسکی پاپایی

راهنما سایت

آدرس

استان زنجان، 36 کیلومتری جنوب غربی زنجان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8:30 الی 17

یک‌شنبه

8:30 الی 17

دو‌شنبه

8:30 الی 17

سه‌شنبه

8:30 الی 17

چهار‌شنبه

8:30 الی 17

پنج‌شنبه

8:30 الی 17

جمعه

8:30 الی 17
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه