پل آبرسان بادامک شهریار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اگر شماهم جز علاقمندان به آثار تاریخی هستید به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید زیرا ما در این مقاله قصد درایم به معرفی یک آثار تاریخی باقی مانده از دوره قاجاریان که در اطراف تهران و در شهریار  واقع شده است یاد کنیم و این آثار باستانی زیبا وجالب را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید تا به دل تاریخ برویم.

پل آبرسان بادامک شهریار

معرفی پل آبرسان بادامک شهریار

ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که به آثار تاریخی اهمیت بسیاری می دهید و بازدید از آثار باستانی و سفر در تازیخ برای شما بسیار جالب باشد. یا بخواهید اخر هفته خود را به بازدید از آثار تاریخی به جا مانده در اطراف شهر تهران بگذارنید. همان طور که ممکن است بدانید که شهر شهریار علاوه بر آب وهوای خوبی که دارد و برای گذراندن اوقات فراغت مکانی بسیار مناسب است، از آثار تاریخی متعددی برخوردار است که از جمله می توان به پل آبرسان بادامک اشاره نمود.

در ابتدا خوب است بدانید که در واقع پل آبرسان چیست و در گذشته چه کاربردی داشته؟ به طور کلی می توان این گونه بیان کرد که در گذشته های نه چندان دور در شهر ها و روستا ها برای آبرسانی به اراضی کشاورزی از آنها استفاده میشد. به این سازه ها یا پل های آب در گذشته آباره نیز گفته میشد و از اهمیت بالایی برخوردار بود که امروزه به عنوان آثار ملی شناخته می شود و از نظر میراث فرهنگی و آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است. خوب است بدانید که اهالی روستا های ورامینک و بادامک این پل آبرسان را با نام نا سمان نیز می شناسند و یکی از جاذبه های دیدنی شهریار محسوب می شود.

از جمله پل های آبرسانی که در اطراف تهران دیده می شود و از نظر تاریخی بسیار مورد توجه قرار گرفته است پل آبرسان شهریار است که در روستای بادامک واقع شده است و در تاریخ 11 شهریور 1382 با شماره 9896 به  عنوان آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است. لاز است بدانید که پل آبرسان بادامک در قسمت غربی روستای بادامک و در مجاورت با اراضی روستای ورامینک واقع شده است. به دلیل تزئینات و آجر های لوزی شکل نوع معماری گهواره ای بر دو سطح سقف و تلفیق  آجر و سنگ در این آثار ملی، گفته می شود که این پل در اوایل دوره قاجاری و دوران اسلامی ساخته شده است.

پل آبرسان بادامک کجاست و مسیر دسترسی به آن

همان طور که گفته شد یکی از بارز ترین آثار تاریخی در شهر شهریار و در روستای بادامک، پل آبرسان است. این پل در غرب روستای بادامک و در مجاورت با زمین های ورامینک واقع شده و برای رسیدن به آن باید از جاده سعید آباد شهریار به آنجا بروید و پس از طی نمودن مسافتی اندک به روستای بادامک برسید و از این آثار تاریخی و ملی دیدن نمایید. هم چنین می توانید در این منطقه از دیگر جاذبه های دیدنی آنجا چون دشت شقایق شهریار دیدن نمایید.

رزرو باغ ویلا در شهریار

شهر شهریار به دلیل آب و هوای مطبوع و خوبی که دارد یکی از بهترین مکان ها برای گذارندن اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته است و شما می توانید. اگر دلتان می خواهد که تعطیلات آخر هفته خود را در باغ ها و اب و هوای خوب این شهر بگذارنید، می توانید از طریق سایت لوکس ویلا به اجاره باغ در شهریار بپردازید و مکان مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید و چند روزی را به دور از شلوغی های شهر با خانواده و دوستانتان در این آنجا بمانید و لذت ببرید. لازم است بدانید که پشتیبانان سایت لوکس ویلا همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان جهت رزرو و اجاره ویلا،خانه، آپارتمان و سوئیت در شهر خوش آب و هوای شهریار و سایر نقاط توریستی کشور هستند.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، شهرستان شهریار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 23

یک‌شنبه

8 الی 23

دو‌شنبه

8 الی 23

سه‌شنبه

8 الی 23

چهار‌شنبه

8 الی 23

پنج‌شنبه

8 الی 23

جمعه

8 الی 23
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه