پارک ساحلی میرمهنا کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک ساحلی میرمهنا پارکی کوچک، دوست داشتنی و نزدیک به ساحل کیش است و همانطور که از نامش مشخص است، در منطقه مسکونی میرمهنا قرار دارد، جایی که بیشتر ساکنانش بومی های کیش هستند و به دور از بخش توریستی جزیره قرار دارد. در لوکس ویلا میخواهیم شما را با این پارک خلوت و آرامش بخش بیشتر آشنا کنیم.

پارک ساحلی میرمهنا کجاست و مسیر دسترسی

بطور کلی، بخش شرقی جزیره کیش قسمت توریستی جزیره محسوب می شود و بیشتر جاذبه های دیدنی، رستوران های معروف، سواحل و تفریحات آبی و هتل ها در این منطقه قرار دارند. از سوی مقابل، در بخش غربی بخصوص شمال غربی کیش منطقه بومی نشین کیش است و بجز چند هتل و شهرک، باقی نقاط منطقه محل سکونت کیشوندان می باشد. در بخش شمال غربی کیش دو منطقه معروف هست یکی با نام نوبنیاد و دیگری با نام میرمهنا و میرمهنا به ساحل کیش هم نزدیک تر است.

منطقه میرمهنا بیشتر جاهای دیدنی کیش که در غرب جزیره قرار دارند را در خود جای داده و ساحلی بسیار بکر و خلوت هم دارد. این ساحل درواقع همان پارک ساحلی میرمهنا است که در بخش شمالی بلوار پیامبر و نزدیک به بازار عرب ها واقع شده.

چون پارک ساحلی میرمهنا در شمال غرب جزیره کیش قرار دارد و اکثر توریست ها هم در منطقه شرقی کیش اقامت دارند، دسترسی به پارک کمی زمان بر است. به عبارت دیگر، اگر ما مبدأ را میدان امیر کبیر در شرق جزیره کیش در نظر بگیریم که یکی از شلوغ ترین و معروف ترین میادین کیش به شمار میرود، مسیری 10 دقیقه ای باید طی شود تا به پارک ساحلی میرمهنا رسید. از سوی دیگر، فاصله پارک ساحلی میرمهنا تا فرودگاه بین المللی کیش 15 کیلومتر بوده و بیش از 15 دقیقه هم طول میکشد تا از فرودگاه به این پارک رسید.

آدرس پارک ساحلی میرمهنا کیش: جزیره کیش – منطقه بومی نشین میرمهنا در شمال غربی کیش – ضلع شمالی بلوار پیامبر

پارک ساحلی میرمهنا

معرفی پارک ساحلی میرمهنا کیش

پارک ساحلی میرمهنا از شمال میدان نیایش آغاز می شود و تا نزدیکی اداره شیلات کیش ادامه دارد. میدانیم که دور تا دور جزیره کیش مسیر مخصوص دوچرخه سواری است و اگر به فکر این هستید که در جزیره کیش تجربه دوچرخه سواری و طی کردن نوار ساحلی کیش را داشته باشید، از پارک ساحلی میرمهنا هم عبور خواهید کرد. چون پارک ساحلی میرمهنا در جای خلوت شمال غربی جزیره کیش قرار دارد همیشه خلوت است و لحظاتی آرامش بخش به همراه صدای آب و باد و پرندگان را در اینجا تجربه خواهید کرد. از آنجایی که جزیره کیش هوایی گرم و شرجی دارد و آفتابش هم آزار دهنده می باشد، در پارک ساحلی میرمهنا آلاچیق های مختلفی در نظر گرفته شده که به شما ویو زیبایی از دریا را ارائه می دهند.

پارک ساحلی میرمهنا در شمال بازار عرب ها قرار دارد. اگر تا به حال تجربه سفر به کیش و گشت و گذار بین مراکز خرید کیش را نداشتید، این موضوع را در نظر بگیرید بطور کلی همه مراکز خدماتی، بازار ها و فروشگاه ها بجز جاهای دیدنی کیش ساعت کاریشان از 7 صبح است تا 1 ظهر و بخاطر گرمای آزاد دهنده، همه این مراکز تعطیل می شوند تا ساعت 5 عصر و سپس از ساعت 5 مجدد باز می شوند تا پاسی از شب. اگر تصمیم داشتید بین مراکز خرید کیش گشت و گذاری در بازار عرب ها داشته باشید و در ساعات 13:00 تا 17:00 به این بازار رسیدید می توانید تا زمان باز شدن درب بازار عرب ها در پارک میرمهنا بنشینید و از ویو زیبا، بادهای دلنشین آن هم زیر سایه آلاچیق ها لذت ببرید. همچنین در این پارک چهار کافی شاپ با نام های کافه فست فود زیتون، بابا لقمه، کافه نعمت و کافه شب های بدر هم هست.

در اواسط نوار ساحلی پارک میرمهنا یک اسکه بزرگ هم هست با نام اسکله تفریحی میرمهنا و از آنجایی که اسکله های تفریحی کیش همیشه شلوغ هستند، اینجا جایی ایده آل و مناسب عکس برداری است. در نظر داشته باشید اسکله تفریحی پارک ساحلی میرمهنا از جمله مناطق محبوب کیشوندان برای ماهیگیری است و اگر علاقمند به ماهیگیری هستید و ابزارش را هم دارید، می توانید در این اسکله بنشینید و از ماهگیری لذت ببرید اما در نظر بگیرید بطور کلی ماهیگیری در جزیره کیش طی ایام زاد و ولد ماهی ها ممنوع است. همچنین درست است که شنا در آب های جزیره کیش بسیار لذت بخش می باشد اما اسکله تفریحی میرمهنا بخاطر صخره هایی که دارد، شنا کردن در آن محوطه ممنوع است.

جاهای اطراف پارک ساحلی میرمهنا

در اطراف پارک ساحلی میرمهنا جاهای دیدنی، مراکز خرید و فروشگاه هایی هست که برخی از آن ها آنقدری نزدیک هستند که می توانید پیاده هم از پارک به آن ها دسترسی داشته باشید و برخی هم دورتر هستند حال با چند دقیقه پیاده روی به آن ها دسترسی خواهید داشت یا می توانید با استفاده از تاکسی های کیش به آن ها دسترسی داشته باشید. جاهای دیدنی و مراکز مهمی که در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا کیش قرار دارند شامل بازار عرب ها، مرکز خرید دیپلمات کیش، مسجد انبیاء، خانه تک بادگیر کیش، پارک گلستان و اداره شیلات کیش هستند. کمی دورتر که مسیر پیاده روی بیشتر می شود یا با تاکسی هم می توانید دسترسی داشته باشید مرکز خرید پارس خلیج است.

لازم به ذکر است در اطراف پارک ساحلی میرمهنا خانه مردم شناسی بومیان کیش قرار دارد که جزء معروف ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می رود و فاصله این خانه تاریخی تا پارک 1 کیلومتر است به عبارت دیگر، اگر بخواهید با پیاده روی به این جاذبه تاریخی دوست داشتنی برسید 12 دقیقه در راه خواهید بود در حالیکه با خودرو این زمان به 1 دقیقه کاهش می یابد.

پارک ساحلی میرمهنا کیش

رستوران های نزدیک به پارک ساحلی میرمهنا

بی شک رستوران گردی و گشت و گذار بین رستوران های کیش جزء لذت بخش ترین تفریحاتی است که در این جزیره می توان تجربه کرد. در اطراف پارک ساحلی میرمهنا هم رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد. 4 کافه که در پارک ساحلی میرمهنا قرار دارند را بالاتر معرفی کردیم اما در نزدیکی پارک، رستوران های سنتی طباخ، ناخدا فود، رستوران پاشا، چلوکبابی ذغالی میزبان و کافه کباب لاری قرار دارند. در نزدیکی بازار عرب ها هم شامرزا و تی کافه هستند که از دستشان ندهید.

معرفی فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا در دو فاز ساخته شده. فاز اول همانی است که پیش تر به آن اشاره کردیم. فاز 1 پارک ساحلی میرمهنا مساحتی 40هزار متر مربعی دارد و از مسجد انبیاء تا اداره شیلات ادامه داشته و در سال 1385 هم به بهره برداری رسیده. در سمت غرب پارک به اداره شیلات میرسیم، مجاورش کارگاه تعمیرات شناور کیش بندر میرمهنا قرار دارد اما بعد از آن وارد فاز دوم پارک ساحلی میرمهنا قرار دارد.

فاز دوم پارک ساحلی میرمهنا با 50هزار متر مربع مساحت، بزرگتر از فاز 1 است و همچنین چون جدیدتر هم هست، امکانات و خدمات بشتری نسبت به فاز 1 دارد. فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا از نزدیکی خانه مردم شناسی بومیان کیش و مجاورش، سجد جامع سفین شروع می شود و در میدان جاسک به پایان می رسید. فاز 2 امکاناتی همچون ماهگیری، کتابخانه، مسجد، زمین والیبال، زمین فوتبال، مسیر دوچرخه سواری، کلی آلاچیق و حتی زمین بازی برای کودکان دارد. از طرفی در فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا در روزهایی که هوا به شدت تمیز است می توانید کوه های جنوب ایران معروف به کوه های آفتاب را هم مشاهده کنید.

پارک میرمهنا

جاهای دیدنی اطراف فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا

در سمت شرقی فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا خانه مردم شناسی بومیان کیش قرار دارد و کنارش هم مسجد جامع سفین واقع شده است. مک بنارد کباب، شاورما سفین، کبابی الغدیر و کیش کافه چای کرک کافه ها و رستوران های نزدیک به بخش شرقی فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا هستند. راستی نزدیک به مسجد جامع سفین هم عمارت شیخ مهراد قرار دارد از که از جاذبه های کمتر شناخته شده کیش محسوب می شود. همچنین در غرب فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا و ضلع شرقی میدان جاسک هم مجموعه ورزشی میرمهنا واقع شده و جزء جذاب ترین تفریحگاه های کیش بخصوص برای ورزشکاران می باشد.

در نزدیکی فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا مراکز خریدی نیست که بتوان پیاده به آن ها دسترسی داشت با با استفاده از تاکسی، نزدیک ترین مراکز خرید به غیر از بازار عرب ها، پارس خلیج و دیپلمات، مرکز خرید آرین است که در منطقه نوبنیاد قرار دارد. همچنان با استفاده از خودروی شخصی یا سامانه های تاکسیرانی، نزدیک ترین جاذبه های دیدنی و رستوران ها به فاز 2 پارک ساحلی میرمهنا ساحل غروب آفتاب، سایت کایت سواری کیش، کلبه هور، رستوران معروف سالود و صخره قارچی هستند که پیشنهاد می کنیم حتماً از آن ها بازدید کنید.

راستی کمی جلوتر از میدان جاسک، هتل ترنج قرار دارد که جزء لوکس ترین و خاص ترین هتل های جزیره کیش به شمار میرود و بازدید از این هتل ها را هم در برنامه های خود قرار دهید.

پارک میرمهنا کیش

اقامت در کیش

کیش به لطف اینکه توریستی ترین منطقه جنوب کشور محسوب می شود، هتل های بسیاری دارد و گردشگران می توانند با صرف هزینه های بالا در این هتل ها اقامت داشته باشند. اما هتل ها علاوه بر افزایش هزینه های سفر، قوانین خاص خود را دارند و اگر به فکر کاهش هزینه های سفر هستید، میخواهید اقامتگاهی دربست داشته باشند با امکانات و شرایط خوب آن هم در شهرک های معروف، به شما اجاره روزانه آپارتمان، خانه و ویلا را در کیش پیشنهاد می کنیم. شهرک هایی همچون دامون ساحلی، میرمهنا، رز و غیره از جمله معروف ترین مناطق برای اجاره ویلا استخردار در کیش نزدیک به ساحل با ویو زیبای جزیره و دریا هستند.

سوالات متداول

پارک ساحلی میرمهنا کیش کجاست؟

در بخش شمالی غربی کیش و نزدیک به بازار عرب ها

نزدیک ترین مرکز خرید به پارک ساحلی میرمهنا کدام است؟

بازار عرب ها و مرکز خرید دیپلمات نزدیک ترین مراکز خرید به پارک ساحلی میرمهنا هستند.

کافه های پارک ساحلی میرمهنا کدام ها هستند؟

کافه شب های بدر، نعمت، بلوط، زیتون.

جاهای دیدنی اطراف پارک ساحلی کیش کدام ها هستند؟

خانه مردم شناسی بومیان کیش، مسجد جامع سفین و خانه تک بادگیر کیش

راهنما سایت

آدرس

جزیره کیش – منطقه بومی نشین میرمهنا در شمال غربی کیش – ضلع شمالی بلوار پیامبر

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه