پارک ساحلی سیمرغ کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

ساحل و دریای نیلگون خلیج فارس و امکانات تفریحی که فراهم شده از مهمترین دلایلی است که می تواند گردشگران و مسافران زیادی را در تمام طول سال به خود جذب کند. جزیره زیبای کیش اسکله های تفریحی زیاد با جذابیت های مختلف را در خود جای داده است. علاوه بر ساحل و دریای نیلگون، پارک های متعددی در این جزیره وجود دارد که هرکدام زیبایی های خاص خود را برای این جزیره به وجود آورده اند. پارک ساحلی سیمرغ کیش نیز یکی از همان پارک هایی است که در کیش قرار دارد و می خواهیم در این مقاله به توضیح بیشتر آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

معرفی پارک ساحلی سیمرغ

جزیره زیبای کیش دارای 8 الی 10 پارک از جمله پارک ساحلی سیمرغ، پارک شهر کیش، پارک مرجان، پارک خانواده، پارک ساحلی مرد ماهیگیر، پارک مرجان، پارک پرنده، پارک آهوان، پارک و اسکله میر مهنا، پارک آبشار و ساحل درختان نارگیل می باشند. پارک ساحلی سیمرغ در بخش جنوب شرقی جزیره کیش و در کنار جاده جهان، فضایی به وسعت 15 هزار هکتار و طول 300 متر ساحل را از آن خود کرده است. این پارک از جمله اماکن تفریحی دنج و زیبای این جزیره است که بسیاری از گردشگران برای خلوت و تفریح آن را انتخاب می کنند و ساعاتی را در آنجا می گذرانند. پارک ساحلی سیمرغ به اماکن تفریحی نظیر مراکز خرید و دلفیناریوم کیش نزدیک بوده و دسترسی از آنجا به این اماکن راحت می باشد. همچنین ساحلی بسیار متفاوت و زیبا در شرق جزیره کیش وجود دارد که با نام ساحل درختان نارگیل کیش شناخته می شود و انواع تفریحات مختلف نیز در آن وجود دارند و گردشگران زیادی به سمت آن می روند.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

ساحل پارک سیمرغ کیش

همانطور که از نام پارک ساحلی سیمرغ کیش پیداست، یکی از زیباترین پارک های ساحلی کیش بوده که دارای شن و ماسه های مرجانی می باشد. هنگامی که نور خورشید برروی این شن و ماسه ها می تابد، تصویری بسیار زیبا را از خود به نمایش می گذارند.

در ساحل این پارک انواع مختلفی از صدف ها، ستاره های دریایی و گوش ماهی هایی وجود دارند که زیبایی این مکان را صد چندان کرده اند. بسیاری از گردشگران این صدف ها را برای تهیه تزئینات و حتی به عنوان سوغات جمع آوری می کنند که همین امر سبب شده صدف های این جزیره رو به کاهش رود. گردشگران می توانند علاوه بر تفریحات موجود، ساعت ها در کنار این ساحل بنشینند و از دریای زیبای نیلگون خلیج فارس و طبیعت بی نظیر این منطقه توریستی نهایت لذت را ببرند.

از آنجایی که پارک ساحلی سیمرغ در جنوب شرقی جزیره واقع شده است، به اغلب اماکن تفریحی و دیدنی این جزیره دسترسی راحتی دارد. گردشگران می توانند برای یک گشت نیم روزه ابتدا به دلفیناریوم وآکواریوم کیش بروند، از آنجا به یکی از رستوران های جزیره رفته و و در نهایت برای ادامه تفریح و استراحت به پارک ساحلی سیمرغ مراجعه کنند.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک ساحلی سیمرغ در بخش جنوب شرقی کیش قرار دارد که هتل سیمرغ، هتل ماریناپارک و مجموعه دلفیناریوم کیش در نزدیکی آن قرار دارد و اگر در یکی از این هتل ها اقامت داشته باشید می توانید به راحتی به این پارک زیبا دسترسی پیدا کنید. موقعیت مکانی این پارک بین دو جاده جهان و دوچرخه سواری می باشد. همچنین فاصله این پارک تا فرودگاه کیش 11 کیلومتر بوده که حدود 14 دقیقه با ماشین زمان می برد.

پارک ساحلی سیمرغ

امکانات تفریحی پارک ساحلی سیمرغ

همانطور که گفته شد، در پارک ساحلی سیمرغ به دلیل موقعیت مکانی فوق العاده ای که دارد امکانات تفریحی متعددی از جمله پیست اسکی، زمین های ورزشی بدمینتون، پینگ پنگ، پارک لوله، مسیر هایی زیبا برای دوچرخه سواری و پیاده روی  فراهم آورده است. امکاناتی که در این منطقه وجود دارد هم برای افراد بزرگسال مناسب می باشد هم برای کوکان.

در این پارک ساحلی حتی زمین بازی مخصوص برای کودکان ساخته شده است. اغلب تفریحات دریایی و ساحلی از جمله پاراموتور، پاراگلایدر، جت اسکی و غواصی در نزدیکی این پارک تجمع یافته اند. اما با وجود تمام این امکاناتی که ذکر شد، تا کنون مغازه یا فروشگاهی در این ساحل ساخته نشده و توصیه می شود پیش از رفتن به این پارک بهتر است هرچه که نیاز دارید همراه خود ببرید.

پارک ساحلی سیمرغ

مجموعه تفریحات پاراسل، پاراگلایدر و پاراموتور

مجموعه تفریحات پاراسل، پاراگلایدر و پاراموتور از پر طرفدارترین تفریحات جزیره کیش بوده که خوب است هر کسی یک بار آن ها را تجربه کند. شما می توانید برای استفاده از پاراسل به صورت تک نفره و یا با دو نفر دیگر بروید. همچنین بهتر است در اینترنت جستجو کنید و از سایت هایی که تخفیف برای این تفریحات را در نظر گرفته اند استفاده کنید.

لازم است پیش از استفاده از این تفریحات نکاتی که در اینجا ذکر می شود را مطالعه نمایید تا از تفریح و سفرتان بیشتر لذت ببرید. مهمترین نکته مبلغی است که در ازای استفاده از این مجموعه تفریحات می پردازید و این است که همان ابتدا یک مبلغ مشخصی را می پردازید و دیگر نیازی به پرداخت مبلغ بیشتری نیست. اما در صورت تمایل می توانید مبلغی را برای عکاسی و فیلمبرداری به کلوب های کیش بپردازید. این روزها با توجه به این که اغلب افراد گوشی های هوشمند در دست دارند کمتر کسی برای عکاسی و فیلمبرداری هزینه پرداخت می کند.

نکته دوم این که بهتر است همراه خود یک دست لباس اضافه و حوله ببرید تا در صورتی که اگر خیس شدید یا در آب افتادید بتوانید لباس خیس خود را تعویض کنید. علاوه بر حوله و لباس اضافه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب با خود ببرید. شاید ممکن باشد نور آفتاب باعث آزار شما شود. نکته سوم مربوط به شرایط جوی آب و هوا می باشد و در صورتی که شرایط جوی مناسب نباشد و وزش باد به گونه ای باشد که احتمال خطر برای گردشگران وجود داشته باشد استفاده از پاراسل امکان پذیر نیست.

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که آیا می شود کودکان و زنان باردار از پاراسل استفاده کنند؟ برای کسانی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند و یا کودکان و زنان باردار، امکان استفاده از این ورزش وجود ندارد. اما کودکان به همراه پدر و مادر هایشان می توانند از پاراسل استفاده نمایند.

پارک ساحلی سیمرغ

مجسمه های پارک ساحلی سیمرغ

اگر سواحل کیش را مشاهده کرده باشد، متوجه وجود مجسمه های بزرگی خواهید شد که البته بیشتر آن ها در این پارک قرار گرفته اند. این مجسمه ها ابعاد بسیار بزرگی داشته و  بسیار مفهمومی می باشند. یکی از اصلی ترین مجسمه ها مربوط به عطار نیشابوری شاعر معروف ایرانی است که با مو و ریش های بلند در ساحل پارک سیمرغ قرار گرفته است. این مجسمه کاملا سفید بوده و ترکیب رنگ های آسمان و دریا آبی و مجسمه سفید باعث زیبا تر شدن این ساحل شده است. علاوه بر مجسمه عطار نیشابوری مجسمه های کودکانه دیگری در این ساحل وجود دارند که می توانند برای کودکان بسیار جذاب باشند. همچنین می توانید در کنار این مجسمه های مشهور تصاویر زیبا و خاطره انگیزی را برای خود ثبت کنید.

پارک ساحلی سیمرغ

آلاچیق های پارک ساحلی سیمرغ

از آنجایی که جزیره کیش در بیشتر زمان ها دارای آفتابی تند و سوزان است بسیاری از گردشگران و مسافران برای دوری از آفتاب به این آلاچیق ها می روند و از نمای ساحل و دریا نهایت لذت را می برند.

زمین های بازی در ساحل پارک سیمرغ

در جزیره کیش و به خصوص پارک ساحلی سیمرغ امکانات فراوانی برای گردشگران در هر سن و سالی فراهم شده است که یکی از آن ها وجود زمین های بازی و مسیر دوچرخه سواری در کنار این ساحل است. اما این زمین های بازی به اینجا ختم نمی شوند و از دیگر امکانات آن ها می توان به پینگ پنگ، اسکیت و بدمینتون اشاره کرد که افراد می توانند یکی از بهترین لحاظات خود را در کنار ساحل سیمرغ تجربه کنند.

امکان شنا در پارک ساحلی کیش

شنا در پارک ساحلی سیمرغ کیش مجاز می باشد. اغلب افراد با دیدن دریای زلال و شفاف خلیج فارس علاقه دارند در آن شنا کنند و خبر خوب این است که گردشگران در دریای ساحل پارک سیمرغ می توانند تنی به آب بزنند و شنا کنند. اما لازم به ذکر است که در تمام نقاط دریای خلیج فارس امکان شنا وجود ندارد.

پارک ساحلی سیمرغ

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، کیش، ضلع جنوب شرقی جزیره، مجاور هتل ماریناپارک، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه