برج های عظیم زاده متل قو

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بسیاری از ما با سفر به شهرهای شمالی به خصوص شهر های مازندران، برج های عظیم زاده متل قو را دیده ایم. برج هایی که در سراسر ایران معروف هستند و حتی با نام الماس خاورمیانه شهرت پیدا کرده اند. در این مقاله می خواهیم به توضیح برج های الماس خاورمیانه بپردازیم، با ما همراه باشید.

معرفی برج دوقلوی متل قو

برج دوقلوی متل قو شامل 25 طبقه بوده که 292 واحد آپارتمانی و 5 واحد پنت هاوس بسیار با شکوه و زیبا را در خود جای داده است. این مجتمع مسکونی دارای واحدهایی است که از جدیدترین ابزارهای مهندسی با استفاده از بهترین مصالح دنیا ساخته شده است. واحدهایی که در این مجموعه برج های عظیم زاده هستند متراژ آن ها از 80 متر تا 180 متر مربع می باشند که دارای چشم اندازی بی نظیر از طبیعت سرسبز و دریای بی کران شمال کشور می باشد.

برج های عظیم زاده متل قو

احد عظیم زاده صاحب پروژه برج های متل قو

جالب است بدانیم که صاحب پروژه الماس خاورمیانه یا همان برج های عظیم زاده متل قو، شخصی به نام احد عظیم زاده است که در 7 سالگی پدر خود را از دست داده و برای کسب درآمد و امرار معاش، به اجبار ترک تحصیل کرده و مشغول به قالی بافی شده است و شب ها را به درس خواندن می پرداخت. در نهایت در سن 18 سالگی 100 هزار تومان که 20 هزار تومان سرمایه خودش بود، 20 هزار تومان از پسرعموی پدرش قرض گرفته بود و 60 هزار تومان نیز از بانک وام گرفت.

در اینجا بود که فکری به ذهنش رسید و آن این بود که به کشور های دیگر صادرات را انجام دهد. به هامبورگ سفر کرد و در پانسیونی که اقامت داشت با یک نفر آشنا شد که جرقه ای را در ذهنش روشن کرد.

به احد عظیم زاده پیشنهاد کرد که فرش گرد ببافد. از آنجایی که آقای احد عظیم زاده شخصی بسیار ریسک پذیر بود، ویزای 15 روزه سوئیس را گرفت و به ژنو سفر کرد. در آنجا با سلیقه ها آشنا شد. به ایران برگشت و به ده خود سفر کرد. در آنجا مکانی را برای کسب و کار خود اجاره کرد. کسب و کار خود را رونق داد و حتی به بسیاری از کشورهای اروپایی فرش صادر می کرد.

به گفته آقای احد عظیم زاده کارفرمای پروژه ی عظیم متل قو می گوید که: همیشه علاقه داشته که پروژه ساخت هتلی 35 طبقه را در کشور خود راه اندازی کند. اکنون که این هتل در حال ساخت است 500 نفر در شیفت روز و 150 نفر در شیفت شب به کار مشغولند که در مجموع 650 نفر می باشند. همچنین در صورت تکمیل این پروژه 1000 نفر در این مجموعه از جمله بخش های مجموعه ورزشی، هتل، پارکینگ طبقاتی، اسکله و مجتمع های مسکونی و تجاری به کار مشغول خواهند شد.

معماری مجتمع مسکونی متل قو یا برج های عظیم زاده

در  مجتمع مسکونی برج های عظیم زاده متل قو، اقامتی و گردشگری علاوه بر 292 واحد مسکونی این برج ها، 5 واحد پنت هاوس را در خود جای داده است که متشکل از 4 پنت هاوس 870 متر مربع و یک واحد پنت هاوس دیگر که با متراژ 1700 متر مربع، با استفاده از به روزترین علوم معماری، زیباترین و استثنائی ترین پنت هاوس در سراسر دنیا می باشد. بیشترین چیزی که توانسته این برج را به یکی از برج های دولوکس خاورمیانه تبدیل کند، طراحی واحدهای پنت هاوس می باشد.

مجموعه برج های مجتمع قو الماس خاورمیانه

مجموعه برج های عظیم زاده از سه برج تشکیل شده که دو برج آن به عنوان مسکونی و تجاری از آن ها استفاده می شود و سومین برج نیز هتل مجللی است که دارای 38 طبقه می باشد. در فضای حدفاصل میان برج های مسکونی و هتل، مجموعه ورزشی قرار گرفته است. برج های مسکونی متل قو شامل 21 طبقه می باشند که در کل 297 واحد آن با احتساب پنت هاوس ها مسکونی می باشند. همچنین سه طبقه تجاری در طبقات پایین این برج ها قرار گرفته که از 486 واحد تجاری تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که قبل از انجام مراحل فونداسیون این پروژه عظیم، مهندسین مشاور بررسی هایی که مربوط به نوع خاک و میزان باربری و ویژگی های فنی خاک را در عمق 30 متری را انجام دادند. کنترل کیفی غیر مخرب برای برج های مسکونی متل قو که آزمایشات MT, PT, VT, PT,UT را شامل می شود انجام گرفته است.

برج های عظیم زاده متل قو

لابی برج دوقلو متل قو

برای مجتمع مسکونی برج های عظیم زاده متل قو، لابی بسیار شیک و زیبایی که دارای مساحت 604 متر مربع می باشد ساخته شده است. همچنین در ساخت آن از بهترین سنگ های ایتالیایی استفاده شده که میزبان ساکنان این برج می باشد.

مجتمع تجاری برج های عظیم زاده

بخش مجتمع تجاری برج های دوقلو متل قو، در سه طبقه که دارای ورودی مجزا از قسمت مسکونی می باشد، تعداد 486 واحد تجاری با متراژهای مختلف را شامل می شود که در ادامه به توضیح بیشتر آن می پردازیم.

طبقه همکف: طبقه همکف دارای متراژی برابر با 6074 مترمربع بوده که 1725 متر از آن به برندها اختصاص داده شده و همچنین 890 متر از آن شامل 19 واحد فست فود و فضایی با 5450 مترمربع مربوط به تراس بوده که مشتریان و گردشگران می توانند در آنجا به استراحت بپردازند.

طبقه اول: طبقه اول متراژی برابر با 6720 مترمربع بوده که 1764 متر از آن را قسمت برندها شامل شده است.

طبقه دوم: طبقه دوم نیز دارای متراژ 4114 متر مربع می باشد که 2120 متر از آن را به بخش هایپر اختصاص داده اند.

برج های عظیم زاده متل قو

هتل

در مجموعه برج های عظیم زاده هتلی 5 ستاره ی دولوکس بین المللی الماس، که دارای 35 طبقه، 2440 سوئیت زیبا و مجلل با تمام امکانات رفاهی طراحی شده و اکنون در حال ساخت می باشد. این مجموعه به علاوه بخش برندینگ، مساحتی برابر با 72 هزار مترمربع بوده که 14 واحد رویال سوئیت استثنائی، 8 واحد سوئیت VVIP، 8 واحد رستوران، سالن هایی برای برگزاری مراسم های کنفرانس و جشن های بزرگ، کتابخانه، فروشگاه های متنوع، گالری آثار هنری با لابی بسیار مجلل و فوق العاده شکیل را از آن خود کرده است.

بخش ورزشی

در حد فاصل برج های مسکونی و هتل 5 ستاره دولوکس بین المللی برج های عظیم زاده مت قو بخش ورزشی در دو طبقه ساخته شده که شامل: استخرهای سرپوشیده با جدیدترین روش های تصفیه آب، سونای خشک، سونای بخار، سونای تایلندی، سونای مجزای اسکاتلندی، حمام ترکی، سونای بیولوژیک، راشن سونا یا سونای روسی، ، غار باران باران مصنوعی و بخشهای ماساژ تایلندی، جکوزی، حوضچه های آب گرم و سرد برای آب درمانی، سالن های بدنسازی با بهترین و به روزترین دستگاه های بدنسازی برای آقایان و بانوان به صورت مجزا که دارای مساحتی برابر با 3 هزار و 486 مترمربع می باشد.

همچنین فضای باز نیز شامل زمین های مینی گلف خانواده، کورت های اختصاصی تنیس مخصوص آقایان و بانوان و در محیطی بسیار زیبا و رویایی در کنار اسکله تفریحی اختصاصی مجتمع قو الماس خاورمیانه به همراه 5 استخر روباز مخصوص کودکان و بزرگسالان در کنار محوطه ساحلی دریای خزر، فضای مخصوص اسکی روی آب و ورزش های آبی، قسمتی مخصوص برای بازی کودکان، و اماکنی برای استراحت و تفریحات سالم به بهترین شکل ممکن در کل با مساحتی تقریبا به 19 هزار مترمربع در فضای بیرونی پروژه و همچنین در خط ساحلی دریای خزر طراحی شده و در دست ساخت می باشد.

برج های عظیم زاده

ویژگی های منحصر به فرد برج های قو الماس خاورمیانه

این مجموعه به دوربین های مداربسته تجهیز شده که در تمامی بخش های آن نصب شده اند. همچنین آنتن مرکزی، اینترنت اختصاصی دارد. سیستم اطفاء حریقی که برای این مجموعه به کار رفته از نوع سیستم اطفاء حریق هوشمند هم از نوع تر و هم از نوع خشک می باشد.

در تمام این مجموعه 29 دستگاه آسانسور پاناروما به کار رفته است. بدین صورت که 4 دستگاه آسانسور در مجتمع مسکونی که 2 تا از آن ها از کابین طلا ساخته شده اند. 12دستگاه آسانسور در بخش مجتمع تجاری، 3 دستگاه آسانسور در بخش مجتمع ورزشی، 12 دستگاه آسانسور در قسمت هتل 5 ستاره سوپرلوکس بین المللی، 8 دستگاه آسانسور تنها برای رفاه حال مسافران و میهمانان هتل که در این بخش نیز 2 آسانسور دستگاه آن از کابین طلاساخته شده است، 4 دستگاه آسانسور برای حمل و جا به جایی غذا، 2 دستگاه آسانسور برای انجام امور خدماتی و 2 دستگاه آسانسور برای بخش استخر مجموعه متل قو کار گذاشته شده است.

این مجموعه بزرگ نیز به باند فرود هلی کوپتر نیز مجهز شده است. بدین صورت که روی هر برج یکی از آن ها قرار دارد.

بخش مراقبت های بهداشتی و همچنین درمانگاه برای مجموعه هتل متل قو وجود دارد.

سیستم تهویه ای که برای این برج ها در نظر گرفته شده است سیستم تهویه هوشمند مطبوع VRV که ساخت کشور های بلژیک و ژاپن می باشند به کار رفته است.

برج های عظیم زاده

برج های عظیم زاده متل قو کجاست

مجموعه الماس خاورمیانه که شامل 3 برج می باشد در مازندران و شهر سلمانشهر و در خط ساحلی دریای خزر واقع شده است.

شماره تماس: 54631060 – 011 – 54633008 – 011

فکس: 54610103 – 011

برج های عظیم زاده

راهنما سایت

آدرس

مازندران، شهر سلمانشهر، در خط ساحلی دریای خزر

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

9:15 الی 23

یک‌شنبه

9:15 الی 23

دو‌شنبه

9:15 الی 23

سه‌شنبه

9:15 الی 23

چهار‌شنبه

9:15 الی 23

پنج‌شنبه

9:15 الی 23

جمعه

9:15 الی 23
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه