جنگل تیلاکنار متل قو

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از شهر های گردشگری استان مازندران، متل قو یا سلمانشهر است که به عنوان یکی از شهر های ساحلی ایران توانسته میزبان توریست ها و مسافران زیادی در طول سال باشد. هم چنین دارای جاذبه های زیادی بوده که از جمله ی آن ها می توان به جنگل تیلاکنار متل قو اشاره کرد. این جنگل در دامنه رشته کوه البرز قرار گرفته و پوشش جنگلی انبوه و درختان بی شماری دارد. در این مقاله به بررسی بیشتر جنگل تیلاکنار خواهیم پرداخت.

درباره جنگل تیلاکنار

این جنگل که تیله کنار نیز نامیده می شود، یکی از جذاب ترین جنگل های شمال ایران بوده و یکی از مناطق دیدنی متل قو محسوب می شود که در استان مازندران قرار گرفته است. زیبایی این جنگل در فصل بهار بسیار بیشتر است چرا که وجود مه و باران نم نم سبب می شود تا محیط جنگل تیلاکنار زیبا تر از هروقت دیگری شود. این جنگل بعد از خیابان دریا گوشه سلمان شهر قرار گرفته. در پشت کلارآباد چندین قهوه خانه و رستوران محلی وجود دارد که به دلیل داشتن غذاهای بومی معروف شده اند. جنگل تیلاکنار متل قو با قرار گرفتن در دامنه رشته کوه البرز زیبایی بی نظیزی به این منطقه بخشیده و با هوای مطبوع خود و داشتن رودخانه لذت پیاده روی را نیز دو چندان کرده. لازم به ذکر است که با ماشین نمی توانید به رودخانه برسید. از ویژگی های خوب این جنگل نزدیکی به ساحل است که راهی فرعی برای رسیدن به کلاردشت دارد. البته این راه بدون داشتن راهنمای محلی، مناسب شما نمی باشد و باید برای استفاده از آن حتما از لوکیشن و یک راه بلد کمک بگیرید.

یکی از زیبایی های این مسیر فرعی تا کلارآباد و کلاردشت، وجود دریاچه دایورک بوده که لذت از مسیر را بیشتر می کند. همان طور که در اطراف جنگل تیلاکنار ساختمان های مدرن و جذابی قرار گرفته، در دل جنگل نیز یک هتل چهار ستاره وجود دارد. اگر قصد استفاده از جنگل را دارید سعی کنید حتما قبل از ورود به آن یک کیسه زباله به همراه داشته باشید تا مسیر و زیبایی های جنگل به خاطر زباله کثیف نشود.

روستای تیلاکنار

روستای تیلاکنار با آب و هوای معتدل خود به عنوان یکی از شهر های ساحلی دریاچه خزر شناخته می شود و در دهستان کلارآباد غربی قرار گرفته. این روستا در سلمانشهر بوده و با عباس آباد 11 کیلومتر فاصله دارد. مردم بومی این منطقه به زبان مازندرانی و فارسی صحبت می کنند و شغل رایج اکثر مردم این روستا و روستای اطراف کشاورزی و دامداری می باشد. این روستا تا همین چند سال پیش بسیار قدیمی و مخروبه بود ولی اخیرا با ساخت ویلا ها و ساخت و ساز خانه های روستا، چهره روستا تغییر کرده است. مردم این منطقه با فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی به درآمد خانواده کمک می کنند.

آدرس روستای تیلاکنار: سلمانشهر، شهرستان عباس آباد، تیلاکنار

روستای تیلاکنار

بهترین زمان سفر به جنگل تیلاکنار

جنگل تیلاکنار می تواند بعد از تجربه تفریحات آبی در ساحل متل قو شما را در پربار کردن سفرتان یاری کند. این جنگل دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب می باشد. پس می توانید انتظار تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد را در این منطقه داشته باشید. لذا برای سفر سعی کنید در اواسط بهار و اواخر تابستان به این منطقه بروید. البته این جنگل به دلیل پوشش گیاهی انبوه و درختان سر به فلک کشیده خود می تواند حتی در گرمای تابستان نیز نسیم خنک ایجاد کند. ولی به دلیل تعداد بالای مسافران در روزهای گرم تابستان پیشنهاد می کنیم همان بازه زمانی گفته شده را برای سفر انتخاب نمایید. لازم به ذکر است متل قو در زمستان آب و هوای سردی دارد و حتی برف شدید و یخبندان نیز اتفاق می افتد. ولی در پاییز با وجود هوای سردی که در جنگل حاکم است، منظره ای زیبا از رنگ های مختلف را در اختیارتان خواهد کذاشت.

رستوران های اطراف جنگل تیلاکنار

اگر بخواهید در جنگل تیلاکنار قدم بزنید و سفر خود را با جنگل گردی ادامه دهید، به یک رستوران خوب بعد از پیاده روی نیاز دارید. برای این منظور می توانید از رستوران های اطراف جنگل استفاده کنید. از آن جا که این جنگل جذاب در سلمانشهر قرار گرفته، می توانید از بهترین رستوران های این منطقه استفاده نمایید. ما در این جا دو نمونه از بهترین رستوران های این ناحیه را به شما معرفی می کنیم.

فست فود دانانو

این مورد برای کسانی مناسب است که غذاهای برنجی و کباب را نمی پسندند و به دنبال فست فود می باشند. فست فود دانانو به دلیل موقعیت مخاطب پسند خود توانسته عده زیادی از گردشگران را به خود جذب نماید. هم چنین به عنوان رستوران های خوب متل قو از نظر مردم شناخته شده است. شما در این رستوران می توانید هم در فضای باز بنشینید و هم در فضای زیبای داخل. انواع برگر به خصوص چیز برگر، سالاد سزار و پیتزا پپرونی این مجموعه طرفداران زیادی دارد.

آدرس فست فود دانانو: مازندران، نرسیده به برج های عظیم زاده، نبش دهکده شیرین

شماره تماس فست فود دانانو: 01154630469

رستوران فرزین

این رستوران با داشتن غذاهای محبوب گردشگران مثل کباب ترش، میرزا قاسمی و ماهی با مزه ی فوق العاده توانسته بین مردم جایگاه خوبی به دست آورد. فضای نیمه باز این رستوران در حالی که رو به دریاست آرامش خاصی را برایتان به وجود می آورد. منوی رستوران فرزین علاوه بر غذاهای شمالی، شامل انواع دیگر غذاهای ایرانی، انواع فست فود ها و غذا های ایتالیایی نیز می شود. شما می توانید بعد از یک پیاده روی فوق العاده در جنگل تیلاکنار برای خوردن شیشلیک یا اناردون به این رستوران بروید. لازم به ذکر است که در روزهای شلوغ سال احتمال دارد که در صف بایسید و هم چنین قیمت غذا ها نیز ارزان نبوده پس قبل سفارش به دقت منو را مطالعه کنید.

آدرس رستوران فرزین: مازندران، متل قو

شماره تماس رستوران فرزین: 01154614905

جنگل تیلاکنار کجاست و مسیر دسترسی

جنگل تیلاکنار یکی از مناطقی است که جذب بالایی در گردشگر دارد و عده ی زیادی از مردم در تمام طول سال برای دیدن این جاذبه ی طبیعی روانه سلمانشهر می شوند. از تهران تا جنگل تیلاکنار متل قو 174 کیلومتر در حدود 3 ساعت فاصله است که برای رسیدن به آن می توانید از جاده چالوس استفاده کنید. هم چنین می توانید از جاده هراز بعد از محمودآباد به چالوس بروید و سپس مسیر متل قو را برای رفتن به جنگل تیلاکنار طی کنید. هم چنین می توانید از آزادراه قزوین-رشت بعد از رشت به سمت لاهیجان بروید و از آن جا به رامسر و بعد تنکابن و بالاخره مسیر متل قو را ادامه دهید.

آدرس جنگل تیلاکنار متل قو: مازندران، عباس آباد، سلمانشهر، جنگل تیلاکنار

جنگل تیلاکنار متل قو

اجاره آپارتمان مبله در متل قو

اگر قصد سفر به سلمانشهر یا متل قو را دارید بهتر است چند روزی را در این منطقه اقامت کنید تا بتوانید نقاط دیدنی و جاذبه های اطراف را با دل فرصت تماشا کنید. جنگل تیلاکنار متل قو یکی از جاذبه هایی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. برای این منظور می توانید با اجاره آپارتمان روزانه در متل قو هر چند روزی که بخواهید در سلمانشهر بمانید. کافیست به سایت لوکس ویلا رفته و برای اجاره آپارتمان اقدام نمایید. بهتر است قبل از سفر و رسیدن به مقصد برای رزرو مکان اقامتی خود اقدام کنید تا در موقع ورود دچار مشکل نشوید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، عباس آباد، سلمانشهر، جنگل تیلاکنار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه