روستای اسبچین سلمانشهر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

روستای اسبچین یکی از جاهای دیدنی در شهرستان عباس آباد سلمانشهر می باشد. سلمانشهر دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری متعددی می باشد که روستای تاریخی اسبچین نیز یکی از آن ها می باشد. در این مقاله می خواهیم با این روستای زیبا بیشتر آشنا شویم تا در صورتی که به سلمانشهر سفر کردید این روستا را نیز در لیست گردشگری خود قرار دهید.

معرفی روستای اسبچین سلمانشهر

روستای اسبچین از ضلع شمالی به محدوده قانونی شهرداری های سلمانشهر و عباس آباد از ضلع شرقی به روستای سلامت سرا و تازه آباد از ضلع جنوبی به روستای خشکلا از ضلع غربی به روستای کرکاس و تالش خیل منتهی می شود. روستای اسبچین یکی از روستای بسیار قدیمی در شهرستان عباس آباد می باشد که از پیدایش و آباد شدن آن سال های بسیار طولانی می گذرد. به گونه ای است که قدمت آن را به هزاران سال گذشته این شهرستان نسبت داد. در این روستای قدیمی 650 خانوار زندگی می کنند.

علت نامگذاری روستای اسبچین سلمانشهر

رشته کوه های البرز به صورت دیوارهای سنگی که به شکل دیواری سفید رنگ از دور مشخص می باشد، در زبان تبری، سفید را با واژه اسبه و دیوار را با واژه چینه می نامند. این واژه ها در کنار یکدیگر اسبه چینه خوانده می شدند که به مرور زمان حرف «ه» از آخر این دو واژه حذف شد و نام اسبچین نیز برای آن انتخاب شد. در حال حاضر نیز این روستا با نام اسبچین شناخته می شود.

روستای اسبچین سلمانشهر

دیدنی های روستای اسب چین

روستای اسب چین که از دیدنی های متل قو به شمار می رود دیدنی های متنوعی در خود جای داده است. رودخانه ای دائمی به نام گوشیر در روستای اسب چین وجود دارد که از روستایی به نام روستای آسمان سرا سرچشمه می گیرد. این رودخانه یکی از رودخانه های مهم این روستا به شمار می رفت، زیرا که حدود 150 هکتار از اراضی کشاورزی را آبیاری می کرد. در این رودخانه ماهی های زیادی وجود دارند که معروف ترین آن ها ماهی سفید می باشد. به دلیل تغذیه این ماهی ها از جلبک های موجود در بستر رودخانه، باعث متفاوت شدن طعم ماهی شده است.

در این روستای قدیمی یک پل تاریخی وجود دارد که با نام پل تاریخی اسبچین شناخته می شود. برخی شواهد نشان می دهند که حدود سال 1309 ساخته شده است.

از آنجایی که اهالی این روستا اعتقاد بسیار زیادی به اهل بیت دارند، امامزادگانی همچون امامزاده سیدعلی و آقا سید محمد در این روستا وجود دارند.

امرار معاش اهالی روستای زیبای اسبچین

اهالی روستای تاریخی اسبچین تا سال 1365 به تولید و پرورش انواع مختلفی از گیاهان و گل های زینتی مشغول بودند که از این طریق امرار معاش می کردند و از سال 1365 شروع به پرورش کیوی نیز کردند که توانستند اقتصاد خود را وسیع تر کنند.

رزرو اقامتگاه در سلمانشهر

بهتر است بدانیم که متل قو که یکی از مشهورترین شهرهای استان مازندران است، نام قدیم آن سلمانشهر بوده و بعدها به متل قو تغییر نام داده است. متل قو یکی از پرجاذبه ترین شهرهای توریستی شمال محسوب می شود. پیش از آنکه به این منطقه سفر کنید به رزرو اقامتگاه در سلمانشهر اقدام نمایید.

اغلب گردشگران و مسافران برای اقامت خود به دنبال اجاره ویلا هستند. اجاره ویلا سلمانشهر نیز خواهان بسیار زیادی دارد. همچنین از ویلای اقتصادی گرفته تا لاکچری، در این شهر وجود دارند. این ویلاها مجهز به تمام امکانات می باشند و به ویلاهای استخردار سرپوشیده و روباز تقسیم می شوند که گردشگران طبق سلیقه و فصل، ویلای مناسب را برای اقامت خود انتخاب می کنند.

روستای اسبچین سلمانشهر

راهنما سایت

آدرس

: استان مازندران، شهرستان عباس‌آباد، سلمان شهر و در نزدیکی متل قو، روستای اسب چین

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه