تفریحات آبی در ساحل متل قو

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

برای روزهای گرم سال چه برنامه ای دارید؟ معمولا این سوالی است که به ذهن همه به خصوص در فصول گرم سال می آید. خانواده ها برای گذراندن روز های تعطیل و گرم خود به فکر تفریحاتی هستند که مربوط به ساحل و شهر های ساحلی است. پارک های آبی و تفریحات آبی معمولا اولین ایده هایی است که به ذهن هر کسی می آید. یکی از مکان هایی که معمولا مسافران برای گذران تعطیلات در روزهای گرم خود انتخاب می کنند، تفریحات آبی در ساحل متل قو می باشد که این مقاله نیز راجع به همین موضوع است.

ساحل متل قو

متل قو یا همان سلمان شهر فعلی تقریبا ده هزار نفر جمعیت دارد و در روز های اوج مسافر بالغ بر 250 هزار نفر مهمان به آن وارد می شود. وسعت شهر بیست کیلومتر مربع بوده و از تهران برای رسیدن به متل قو می توان از جاده های چالوس، هراز و جاده ساحلی چابکسر استفاده کرد. از دلایل شهرت و جذابیت این شهر می توان به نزدیک بودن تا ساحل اشاره نمود که تنها با قدم زدن می توان به ساحل دریا رسید. یکی دیگر از دلایل معروف بودن آن وجود برج های عظیم زاده متل قو در کنار ساحل سلمان شهر است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده اند. برج های قو الماس خاورمیانه بوده و دارای 292 واحد، 5 پنت هاوس و یک هتل و شهربازی می باشد. هم چنین در نزدیکی ساحل متل قو می توانید از مناطق دیدنی متل قو نیز استفاده کنید تا سفر خود را جذاب تر نمایید. در ادامه چند نمونه از تفریحات آبی در ساحل متل قو را معرفی خواهیم کرد.

تفریحات آبی در متل قو

اگر به این منطقه سفر کنید امکان ندارد تفریحات مختلف دریایی و ورزش های آبی را امتحان نکنید. ساحل متل قو دارای امکانات فراوانی است که گردشگران می توانند برای تجربه کردن آن ها اقدام کنند. این ساحل با داشتن تفریحات مختلف خود توانسته در روز های گرم سال عده ی زیادی از مردم را به خود جذب نماید. بعضی از این تفریحات آبی متل قو را برای شما نام بردیم تا بتوانید در زمان رسیدن به مقصد با اطلاعات کامل از آن ها استفاده کنید.

پلاژ های متل قو

می توان گفت یکی از بهترین سواحل استان مازندران، ساحل متل قو می باشد که با داشتن پلاژ های زیبا در درون خود سبب شده تا این مورد در کنار تفریحات آبی مختلف متل قو باعث شود مسافران از سفر خود نهایت استفاده را ببرند. در ساحل متل قو تمامی تجهیزات و تفریحات آبی وجود دارد. از امکانات پلاژ ساحلی متل قو می توان به منطقه ویژه برای شنا اشاره نمود. هم چنین ورود گردشگران به پلاژ سبب شده تا انواع رستوران و کافه، مراکز فروش وسیله های شنا، مکان های مناسب دوش گرفتن و فروشگاه های مواد غذایی به وجود آید.

پاراسیلینگ متل قو

پاراسل یک ورزش یا بهتر است بگوییم یک تفریح آبی است که به عنوان تفریحات آبی متل قو شناخته شده است. این تفریح چون نیاز به مهارت خاصی برای استفاده از آن نیست در زمره ورزش قرار نمی گیرد. در تجربه از پاراسل یک تا سه نفر با جلیقه ایمنی به صندلی و دو قلاب چتر بست داده می شوند و به وسیله یک قایق موتوری در هوا و روی آب کشیده می شوند. در مکان های مختلف قیمت و ارتفاع پاراسیلینگ متفاوت می باشد ولی در حالت معمول زمان تقریبی استفاده از پاراسل 5 دقیقه در کم ترین ارتفاع یعنی 50 متر است. لازم به ذکر است که هرچه هوا آرام تر باشد استفاده از پاراسل بهتر است. هم چنین وزن مسافران در بازه ی 40 تا 180 کیلو متغییر است.

قیمت پاراسیلینگ متل قو: هر نفر 280000 تومان که این مقدار برای 6 دقیقه پاراسیلینگ در ماکسیمم ارتفاع و 45 دقیقه قایق سواری می باشد. (با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر این رقم وجود دارد)

آدرس پاراسیلینگ متل قو: سلمان شهر، برج های دو قلو

پاراسیلینگ متل قو

جت اسکی سلمانشهر

یکی دیگر از تفریحات آبی متل قو جت اسکی می باشد که قابلیت های فراوانی دارد و می توانید هم تک سرنشین و هم با سه سرنشین از آن استفاده کنید. این مورد یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات آبی شناخته می شود که در سفر خود به متل قو می توانید از آن استفاده نمایید. جت اسکی در حقیقت یک موتور است که روی آب با سرعت بالا حرکت می کند. این تفریح یک نوع ورزش نیز به حساب می آید. سرعت جت اسکی بالغ بر 100 کیلومتر است و در برخی از مدل های جدید و پیشرفته آن این عدد به 130 نیز می رسد.

قیمت جت اسکی متل قو: 380000 تومان (با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر این رقم وجود دارد)

فلای بورد متل قو

یکی دیگر از ورزش های آبی که به عنوان تفریح نیز شمرده می شود، فلای برد متل قو بوده که در واقع قدرت بدنی و نمایشی شما را نشان می دهد. فلای بورد یا تخته هوایی یک وسیله است که با وصل شدن به یک جت اسکی فرد را به روی آب معلق نگه می دارد و با پمپاژ آب باعث می شود تا فرد حرکات نمایشی انجام دهد. افردی که عارضه قلبی دارند یا دچار مشکل در کتف می باشند نباید از این تفریح آبی استفاده کنند. اگر قصد سفر به متل قو را دارید سعی کنید حتما فلای بورد متل قو را امتحان کنید تا تجربه ای متفاوت از سفر خود داشته باشید. این مورد نیز یکی دیگر از تفریحات آبی متل قو می باشد که بسیار پر طرفدار است.

قیمت فلای بورد متل قو: 400000 تومان (با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر این رقم وجود دارد)

فلای بورد متل قو

شاتل سواری متل قو

شاتل در واقع یک تیوپ بادی بزرگ است که گردشگران می توانند به صورت تکی یا چند نفره روی آن سوار شوند. این تیوپ با یک قایق تندرو کشیده می شود و هرچه سرعت قایق بیشتر باشد این تیوپ روی آب تکان های بیشتری می خورد و هیجان بالاتری را تجربه خواهید کرد. گاهی اوقات ناخدای قایق ها در هنگام دور زدن سرعت را بالا می برند تا شما را به درون آب بیندازند که البته به دلیل پوشیدن جلیقه اتفاقی برایتان نخواهد افتاد و شما هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. ساحل متل قو با دارا بودن این مورد که یکی از تفریحات آبی متل قو بوده، سبب شده تا مسافران لذت بالایی از سفر خود داشته باشند. شاتل سواری بین 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و شما می توانید در این مدت نهایت هیجان را تجربه کنید.

قیمت شاتل متل قو: هر نفر 65000 تومان (با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر این رقم وجود دارد)

شاتل سواری متل قو

رزرو ویلا و سوئیت ساحلی در متل قو

اگر به تفریحات آبی متل قو علاقه دارید می توانید برای تجربه این موارد به این منطقه سفر کرده و آن ها را تجربه کنید. متل قو با داشتن تفریحات و امکانات زیاد خود برای گردشگران، باعث شده تا اکثر کسانی که به این منطقه سفر می کنند چند روزی را در این ناحیه سپری نمایند. اگر شما نیز به دنبال اقامت در اطراف متل قو هستید می توانید با اجاره ویلا ساحلی در متل قو از سایت لوکس ویلا برای چند روز در این منطقه ساکن شوید. درواقع یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای چند روز ماندن و استفاده از تمامی امکانات و جاذبه های اطراف آن، سلمان شهر بوده که دارای تفریحات آبی متنوع برای گذراندن روزهای گرم سال می باشد.