باغ راه فدک تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

باغ راه فدک تهران پارکی زیبا، بکر و دوست داشتنی در منطقه غرب تهران است که همانند پارک های چیتگر، پرواز، کوهسار، پردیسان و غیره از معروف ترین و محبوب ترین پارک های غرب تهران محسوب می شود. در سایت لوکس ویلا می خواهیم شما را با باغ راه فدک یا پارک فدک تهران آشنا کنیم، پارکی زیبا که در منطقه شهرک غرب قرار دارد.

معرفی و تاریخچه باغ راه فدک

اینجا درواقع باغ راه فدک نام دارد اما همه آن را با نام پارک فدک می شناسند. این پارک در گذشته، پاتوق معتادان بوده و افراد بی خانمان روزگار خود را در این منطقه سپری می کردند البته در آن زمان، هنوز باغ راه فدک احداث نشده بود. تجمع بی خانمان ها و معتادان در این منطقه برای اهالی شهرک غرب به یک معضل بزرگ تبدیل شده بود بخصوص از آنجایی که اینجا یک منطقه لاکچری محسوب می شود، تجمع این افراد چهره منطقه را زشت میکرد.

در سال 1393، تصمیم گرفته شد که در منطقه شهرک غرب 27هزار متر مربع به پارک یا باغ راه فدک اختصاصی پیدا کند و این پارک هم دقیقاً در محل تجمع معتادان قرار دارد. بعد از چند سال، باغ راه فدک به عنوان بزرگترین و جذاب ترین پارک شهرک غرب تهران افتتاح شد و بخاطر امکانات خیلی خوبی که داشت، دسترسی آسان و همچنین قرارگیری در کنار اتوبان و مراکز خرید معروف شهرک غرب از جمله مرکز خرید گلستان، به مقصد جذابی برای گشت و گذار، پیک نیک و لذت بردن از فضای سبز تبدیل شد. تمامی امکانات و تفریحاتی که باغ راه فدک دارد یک طرف، ویو بسیا زیبایی که از تهران و برج میلاد در این پارک هست هم صفای خودش را دارد بطوریکه اینجا پاتوق خیلی ها برای عکس برداری از برج میلاد است.

پارک فدک

باغ راه فدک کجاست؟

باغ راه فدک از زیباترین پارک های غرب تهران است که در محدود شهرک غرب قرار دارد. برای دسترسی به این پارک، بهترین مسیر از طریق میدان صنعت است. اگر بین پارک های تهران می خواهید اینبار به باغ راه فدک مراجعه کنید، برای دسترسی می توانید از بلوار های فرحزادی، خوردین و اتوبان شیخ فضل الله به میدان صنعت برسید البته در نظر بگیرید انتهای اتوبان شیخ فضل الله به سمت شمال، میدان صنعت است. در ضلع شرقی میدان صنعت همان اوایل بلوار خوردین، سمت راست وارد بلوار ایرام زمین می شوید. با عبور از مرکز خرید گلستان که در آنسوی بلوار قرار دارد ورودی پارک فدک را مشاهده خواهید کرد.

بلوار ایران زمین از بلوارهای معروف شهرک غرب است، کلی آپارتمان، خانه های ویلایی و مجتمع های بزرگ دارد و از طرف دیگر، مرکز خرید گلستان، کلی رستوران و کافه در اطرافش، مرکز خرید ایران زمین و غیره باعث شده این بلوار علاوه بر ترافیک های همشیگی، جای پارک هم نداشته باشد البته با اینکه مرکز خرید گلستان پارکینگ اختصاصی و بزرگ دارد اما خیلی ها ترجیح می دهند خودروی خود را بیرون و در بلوار ایران زمین پارک کنند از این رو، جای پارک همیشه در این بلوار برای مردم یک چالش بزرگ بوده و هست. شما علاوه بر اینکه می توانید در بلوار ایران زمین خودروی خود را پارک کنید، بلکه در کنار پارک فدک یک پارکینگ بزرگ و خصوصی هم هست که با هزینه ای مناسب می توانید آنجا پارک کرده و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

همچنین اگر هم تمایل دارید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به پارک فدک برسید، می توانید از اتوبوس ها و تاکسی های میدان صنعت استفاده کنید. با استفاده از این تاکسی ها در خود میدان پیاده خواهید شد. اما اگر بخواهید با استفاده از مترو به پارک فدک برسید، زمانی که از ایستگاه متروی صنعت پیاده شوید، فاصله ای تا میدان صنعت دارید که باید پیاده بروید. بعد از آن، 150 متر تا بلوار ایران زمین و یک کیلومتر هم از ابتدای بلوار ایران زمین تا پارک فدک فاصله خواهید داشت.

تفریحات پارک فدک

امکانات و تفریحات باغ راه فدک تهران

باغ راه فدک جایی فراتر از یک پارک برای استراحت و پیک نیک و قدم زدن است. در منطقه شلوغی مانند میدان صنعت که همیشه ترافیک و سر و صدا دارد، باغ راه فدک محل آرامش بخشی برای صرف ساعاتی دلنشین می باشد. اینجا مثل بهترین پارک های تهران، یک زمین بازی برای کودکان دارد که همیشه شلوغ است و کلی تفریحات و امکانات سرگرمی از انواع تاب و سرسره برای کودکان در نظر گرفته هرچند هرموقع به زمین بازی باغ راه فدک مراجعه کنید، کنار کودکان بیشتر نوجوانان و حتی بزرگسالان را میبینید که مشغول استفاده از این دستگاه های بازی هستند.

پارک فدک برای دوچرخه سواران پارکی بسیار باصفا و ایده آل می باشد. تصور کنید در پارکی با فضای سبز بسیار زیبا و دوست داشتنی، مسیری برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده که 3400 متر طول دارد و بخاطر ارزش بالایی که دوچرخه سواری در پارک دارد، برای مسیر دوچرخه سواری پارک فدک از بتن دکوراتیو ساخته شده و این موضوع باعث می شود نه تنها دوچرخه سواری در این مسیر راحت تر و نرم تر باشد بلکه صدای لاستیک هم در این مسیر به حداقل برسد تا علاوه بر صدای کمتر برای دوچرخه سواران، افرادی هم که در گوشه و کنار پارک اتراق کرده اند سر و صدایی نباشد که آن ها را آزار دهد. از همه مهم تر، اینجا باجه کرایه دوچرخه هم دارد و اگر دوچرخه ندارید اما میخواهید در پیست دوچرخه سواری باغ راه فدک آن را امتحان کنید می توانید به این باجه مراجعه کردید و بین انواع و اقسام دوچرخه ها از معمولی تا دنده ای هرکدام را که می خواهید اجاره کنید.

پارک ها اصولاً از بهترین مناطق تهران برای ورزش و پیاده روی محسوب می شود بخصوص ورزش با استفاده از دستگاه های ورزشی مخصوص پارک ها. در بسیاری از پارک های تهران، دستگاه های ورزشی تعبیه شده و اغلب افرادی هم که از این دستگاه ها استفاده می کنند سالمندان هستند اما متاسفانه در بسیاری از پارک های تهران، جوانان و نوجوانان گاه عمدی طوری از این دستگاه ها استفاده می کنند که آن ها آسیب میبینند و دیگر ورزشکاران و سالمندان نمی توانند از دستگاه های ورزشی تعبیه شده در پارک استفاده نمایند اما در پارک فدک تهران نه تنها تنوع بالایی در دستگاه های ورزشی هست بلکه به دلیل نزدیک بودن نگهبانان به این دستگاه ها، چون کسی جرأت نمی کند آسیب برسانند خوشبختانه سالم هستند.

پارک فدک تهران

در بخش دیگری از باغ راه فدک تهران نیز زمین های بزرگ فوتبال، والیبال، بسکتبال و بدمینتون قرار دارد. استفاده از این زمین ها رایگان است و نیازی نیست که از قبل سانس رزرو کنید اما مشکل اینجاست که همیشه یک عده ای را در این زمین ها میبینید حال بخشی از زمین را به خد اختصاصی داده اند و مشغول بازی هستند یا کل زمین را به تصرف خود درآورده اند و اگر میخواهید از یکی از این زمین ها استفاده کنید باید منتظر بمانید تا خالی شود.

امکانات باغ راه فدک تهران تنها به زمین دوچرخه سواری و زمین بازی کودکان و فضای سبز ختم نمی شود. باقی امکاناتی که در این پارک در نظر گرفته شده درواقع مهم ترین و بزرگترین دلایل محبوبیت اینجا بین علاقه مندان به پارک ها محسوب می شود. بیشتر افرادی که به پارک فدک مراجعه می کنند خانواده ها و گروه های دوستانه است برای همین، کلی آلاچیق در جای جای این باغ راه برای آن ها در نظر گرفته شده و اکثر این آلاچیق ها هم ظرفیتی تا 8 نفر دارند. همچنین کنار هر آلاچیق باربکیو هم تعبیه شده تا در صورتیکه مراجعه کنندگان می خواهند بساط جوجه و سیب زمینی ذغالی را به راه کنند از آن استفاده نمایند البته در برخی از روزهای آخر هفته و بخصوص 13 بدر، به لطف این باربکیو ها کل مسیرهای باغ راه فدک مه می شود.

از درب ورودی پارک که وارد محوطه می شوید، در جلویتان یک حوضی بزرگ و باریک قرار دارد که در اطرافش نورپردازی شکیلی هم تعبیه شده. اینجا پاتوق خیلی ها برای عکس برداری است چون نه تنها حوض و آبنمایش زیبا است، بلکه در پشت سر نیز برج میلاد قرار دارد ویو زیبایی برای عکس برداری خواهد بود. چه در اطراف این حوض و چه در همه نقاط پارک با فاصله های مناسب، نیمکت های چوبی در نظر گرفته شده اما شب ها که به باغ راه فدک مراجعه می کنید میبینید اکثر این نیمکت ها را گربه ها اشغال کرده و روی آن ها خوابیده اند. همچنین در همان اوایل ورودی باغ راه فدک یک بوفه بزرگ هم هست که انواع کالاهای سوپرمارکتی به همراه کلی نوشیدنی و غذا هم سرو می کند. اگر هم تمایل داشتید، می توانید به رستوران هایی که در پارک فدک یا حتی اطراف آن است مراجعه کنید که غذا های متنوع تر و لذیذتر اما گران تر دارند.

در پارک ها امنیت و نظافت همیشه حرف اول را میزند. در پارک فدک تهران کیوسک نیروی انتظامی هست و اینجا از معدود پارک های تهران است که به ندرت پیش می آید در آنجا اتفاق های ناخوشایند، دعوا و درگیری و حتی دزدی رخ دهد چون نه تنها کیوسک پلیس به پارک نزدیک است بلکه همیشه نگهابانان و ماموران در حال گشت و گذار در پارک هستند تا امنیت برای خانواده ها و مراجعه کنندگان برقرار باشد. همچنین در خصوص بحث نظافت، نه تنها همیشه رفتگران متعددی را در پارک فدک میبینید، بلکه در همه جای پارک سطل زباله های مختلف هم تعبیه شده بطوریکه فاصله نیمکت یا آلاچیق تا نزدیک ترین سطل زباله تنها در حد چند قدم خواهد بود.

همه این امکاناتی که باغ راه فدک تهران دارد یکطرف، اینکه اینجا پارکینگ اختصاصی هم دارد خودش یک مزیت بزرگ محسوب می شود. در مجاورت ورودی پارک، یک ورودی هست که شما را به پارکینگ اختصاصی باغ راه فدک تهران هدایت می کند. این پارکینگ ظرفیت بزرگی دارد و کم پیش می آید آنقدر پارک شلوغ شود که دیگر ظرفیت پارکینگ تکمیل شود. این پارکینگ برای باغ راه فدک تهران در شرایطی یک مزیت بزرگ محسوب می شود که بسیاری از پارک ها فاقد پارکینگ اختصاصی هستند اما برای اینکه وسیله نقلیه خود را در این پارکینگ پارک کنید نیاز است که مبلغی را پرداخت نمایید و رایگان نیست. این پارک زیبا از بخش های مختلفی تشکیل شده که از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران محسوب می شود.

باغ راه فدک

جاهای دیدنی اطراف باغ راه فدک تهران

همانطور که اول این مقاله هم ذکر کردیم، باغ راه فدک تهران از معدود پارک های شهرک غرب تهران است که در جایی بسیار خوب واقع شده و نه تنها با وسایل حمل و نقل عمومی چه تاکسی باشد یا اتوبوس و حتی مترو دسترسی خیلی خوبی به این باغ راه دارید. خود باغ راه فدک تهران هم کلی جای دیدنی و تفریحی در اطرافش دارد که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را می خواهیم معرفی کنیم.

برج میلاد تهران

بی شک معروف ترین و بزرگترین جاذبه دیدنی در اطراف باغ راه فدک تهران برج میلاد است. برج میلاد در ضلع جنوبی باغ راه فدک تهران قرار دارد و یکی از تفریحاتی که مردم در این پارک انجام می دهد عکس برداری از برج میلاد است چون ویو زیبایی از برج میلاد در این باغ راه وجود دارد. با این حال، برج میلاد تهران که قرار بود تنها یک برج مخابراتی باشد، تفرجگاهی محبوب بین تهرانی ها است چون در بیرونش یک شهربازی بزرگ و مدرن دارد، سالن های آمفی تئاتر و کنسرت که علاوه بر برگزاری کنسرت های متعدد، کلی برنامه های شاد و کمدی هم برگزار می کند، اتاق فرار های معمایی و ترسناک، موزه ها و گالری های هنر و از همه مهم تر، بالای برج میلاد که ویو بسیار زیبا و خاصی از تهران را در اختیار دارید تنها بخشی از امکانات و تفریحات برج میلاد محسوب می شوند.

برج میلاد تهران تا باغ فدک فاصله ای 6 دقیقه ای دارد البته با استفاده از خودروی شخصی. بدین منظور برای دسترسی به برج میلاد از باغ راه فدک تهران کافیست از طریق بلوار ایران زمین به میدان صنعت برسید و در ضلع جنوبی میدان صنعت وارد اتوبان شیخ فضل الله شوید تا با عبور از خروجی همت، ورودی مسیر اختصاصی برج میلاد را ببینید.

برج میلاد

مرکز خرید گلستان

یکی از معروف ترین و محبوب ترین مراکز خرید شهرک غرب تهران، پاساژ گلستان است. کلاً در محدوده شهرک غرب و میدان صنعـت، مراکز خرید گلستان، میلاد نور و پلاتین محبوب تر از بقیه هستند. مرکز خرید گلستان در ضلع شرقی میدان صنعت قرار دارد و سایر مراکز خرید در ضلع غربی واقع شده اند. پاساژ گلستان پارکینگ اختصاصی هم دارد اما اکثر مردم خودروی خود را در مقابل پاساژ واقع در بلوار ایران زمین پارک می کنند. در پاساژ گلستان شهرک غرب یک محوطه بزرگ هست که اطرافش هم بوفه های مختلفی واقع شده حال برخی انواع تنقلات را سرو می کنند و برخی ذرت و ساندویچ و انواع نوشیدنی البته در این محوطه برخی از ایام سال و بخاطر برخی مناسبت ها، برنامه ها و جشن های شادی برگزار می شود و اینجا را حسابی شلوغ می کند.

مرکز خرید گلستان شهر غرب دو طبقه دارد. در کل این مرکز خرید هر کالایی که می خواهید را می توانید پیدا کنید از انواع پوشاک تا انواع لوازم الکترونیکی اما بیشتر مغازه ها به پوشاک اختصاص داده شده و برخی از آن ها هم پوشاک برند هستند. لازم به ذکر است مرکز خرید گلستان یکی از مراکز خرید خوش قیمت شهرک غرب تهران محسوب می شود. با این حال، دسترسی به مرکز خرید گلستان از باغ راه فدک تهران آسان است چراکه باغ راه فدک تهران در ضلع جنوبی بلوار ایران زمین قرار دارد و مرکز خرید گلستان در ضلع شمالی اما برای دسترسی به مرکز خرید از باغ راه فدک تهران، می بایست نزدیک به 100 متر پیاده روی کنید تا به ورودی مرکز خرید گلستان برسید.

مرکز خرید گلستان

مرکز خرید میلاد نور

بی شک مرکز خرید میلاد نور نه تنها بین مراکز خرید شهرک غرب بلکه از معروف ترین مراکز خرید تهران محسوب می شود که در نزدیکی میدان صنعت و ایستگاه متروی صنعت قرار دارد. این مرکز خرید به واسطه اینکه در سال 1387 افتتاخ شده و شش طبقه تجاری دارد بین همه محبوب شده. در پاساژ میلاد نور تهران هر چیزی که می خواهید از انواع پوشاک های قاچاق و برند، جنس های ارزان تا میلیونی، برند های مطرح جهانی در همه زمینه ها را پیدا خواهید کرد. در مقابل درب ورودی مجتمع چند کیوسک هست که تنقلات خوشمزه و ارزانی سرو می کنند و در طبقات بالای مرکز خرید میلاد نور هم رستوران ها و کافه رستوران های لوکس و متعددی هست که تجربه آن ها خالی از لطف نیست.

مرکز خرید میلاد نور دارای پارکینگ اختصاصی هم هست و برای دسترسی به این مرکز خرید از باغ راه فدک تهران، می بایست از طریق بلوار ایران زمین به میدان صنعت برسید و در ضلع غربی میدان صنعت وارد بلوار فرحزادی شوید. با عبور از مرکز خرید میلاد نور در آنسوی بلوار به چهارراه می رسید. بعد از دورزدن، کمتر از 100 متر جلوتر ورودی پارکینگ اختصاصی مرکز خرید میلاد نور تهران و بعد از آن، خود پاساژ میلاد نور را مشاهده خواهید کرد.

مرکز خرید میلاد نور

مرکز خرید پلاتین

در بلوار فرحزادی با عبور از مرکز خرید میلاد نور، به مرکز خرید پلاتین می رسید که از مراکز خرید نسبتاً گران قیمت شهرک غرب تهران محسوب می شود. مرکز خرید پلاتین سه طبقه دارد. طبقه زیرین که پارکینگ اختصاصی مجموعه هم هست، یک هایپر می بزرگ دارد و همیشه شلوغ است. طبقه همکف کلی فروشگاه و چند کیوسک غذاخوری دارد و طبقه بالا هم علاوه بر فروشگاه های مختلف، شعبه حضوری تحویل حضوری دیجی کالا نیز در آنجا واقع شده. اما دو دلیل هست که مرکز خرید پلاتین را به جایی شلوغ تبدیل کردهو دلیل اول قرار گیری این مرکز خرید در مقابل دانشگاه آزاد مجتمع پیامبر اعظم است و دلیل دیگر، حضور کافه ویونا در این مرکز خرید می باشد که پاتوق جذابی برای دانشجویان محسوب می شود.

مرکز خرید پلاتین

پارک جنگلی پردیسان

پارک جنگلی پردیسان از شلوغ ترین، محبوب ترین و جذاب ترین پارک های تهران است که مابین اتوبان های همت و حکیم قرار دارد بطوریکه یکی از ورودی های پارک در اتوبان همت واقع شده و دیگری در اتوبان حکیم قرار دارد. پارک پردیسان چون از بزرگترین پارک های تهران محسوب می شود و مسیرهای خیلی خوبی دارد، مقصد خوبی برای پیاده روی است. اینجا هرکسی که در غرب تهران می خواهد صبح به پیاده روی در فضای سبز بپردازد، مستقیماً به پارک جنگلی پردیسان مراجعه می کند. در این پارک زمین بازی برای کودکان، زمین های سرسبز بزرگ برای پیک نیک، پارکینگ های بزرگ و رایگان برای مردم، سالن های سیرک و آمفی تئاتر، زمین های فوتبال و بسکتبال و والیبال و غیره از امکانات و تفریحات این پارک جنگلی هستند. همچنین در ضلع اتوبان همت این پارک، کافه و رستوران هم هست و پارکینگی که در ورودی همت پردیسان قرار دارد در روزهای آخر هفته میزبان همایش ماشین سواران است که پیشنهاد می کنیم اگر علاقمند به ماشین های اسپرت هستید از اینجا بازدید کنید.

پارک پردیسان تهران

سوالات متداول

باغ راه فدک کجاست؟

در بلوار خوردین واقع در بلوار ایران زمین شهرک غرب تهران

امکانات باغ راه فدک چیست؟

مسیر دوچرخه سواری، آلاچیق، باربکیو، پارک بازی، بوفه و پارکینگ

مراکز خرید نزدیک به باغ راه فدک کدامند؟

مرکز خرید گلستان، ایران زمین، میلاد نور، لیدوما و پلاتین

بهترین زمان بازدید از باغ راه فدک کدام است؟

باغ راه فدک 24 ساعته باز است و رایگان می باشد


[html_block id=”69514″]

راهنما سایت

آدرس

تهران، شهرک غرب، بلوار خوردین، خیابان ایران زمین

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه