خانه اخوان کاشان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مهم ترین و تاریخی ترین شهر های استان اصفهان که به شهر گل و گلاب معروف است، شهر کاشان می باشد. این شهر دارای جاذبه های مختلفی است و به همین دلیل در طول سال عده زیادی از افراد برای تماشای آن اقدام می کنند. در این مقاله به سراغ یکی از زیبا ترین جاذبه های کاشان رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی در این زمنه را به دست آورید پس بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خانه اخوان کجاست و مسیر دسترسی

اگر به کاشان سفر کردید و تمایل داشتید برای رفتن به خانه اخوان اقدام کنید باید بدانید که ابتدا لازم است خود را به بخش قدیمی شهر برسانید. بعد به خیابان فاضل نراقی رفته و به کوچه مسجد آقا بزرگ وارد شوید. در این جا از هر کسی که آدرس خانه اخوان را بپرسید شما را راهنمایی می کند. خانه اخوان در محله گذر آب انبار خان و در کنار اقامتگاه خانه دوست قرار گرفته است. در هر نقطه ای از کاشان که بودید می توانید به راحتی با استفاده از لوکیشن زیر خود را به مقصدتان برسانید و بهترین و کم ترافیک ترین راه را بیابید.

آدرس خانه اخوان: اصفهان، کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه مسجد آقا بزرگ، کنار هتل خانه دوست

خانه اخوان

معرفی خانه اخوان کاشان

کاشان به دارا بودن خانه های زیبا و قدیمی شهرت دارد و معماری به کار رفته در جای جای آن می تواند نشان دهنده قدمت و هنر مردم این منطقه باشد. یکی از مواردی که باعث می شود تا گردشگران به این شهر جذب شوند وجود کویر زیبای مرکزی و کوه های کرکس در اطراف می باشد که هر بیننده ای را شگفت زده می کند. از جاذبه های کاشان که در سفرتان به این شهر نباید تماشای آن را از دست دهید، خانه اخوان می باشد.

این خانه متعلق به خانواده اخوان بوده و اگر به بافت تاریخی شهر مراجعه کنید می توانید از آن بازدید نمایید. در ابتدا و تا همین چند سال پیش این خانه تنها یکی بنا همانند دیگر بناهای شهر بود تا این که یک معمار خوش ذوق تبریزی به نام مهندس کیارش اقتصادی در سال 1390 به طراحی این خانه پرداخت و توانست یک اثر زیبا را تحویل دهد. در واقع این معمار با طراحی و مرمت خانه های قدیمی آن ها را تبدیل به یک جای مناسب به عنوان اقامتگاه بوم گردی می کند.

خانه اخوان نیز همانند دیگر بناها تبدیلی به یک اقامتگاه بومگردی شده و وسعت آن 450 متر مربع می باشد. در این خانه معماری مدرن و سنتی با هم ادغام شده اند و به همین دلیل سازه ای با شکوه به وجود آمده است. اگر به کاشان سفر کردید بهتر است حتما به این خانه سری بزنید و یا به عنوان مکان اقامتی خود از آن استفاده نمایید.

معماری خانه اخوان کاشان

داستان مربوط به این خانه از جایی شروع می شود که دوست مهندس کیارش با وی تماس می گیرد و پیشنهاد می کند برای خرید خانه ای قدیمی که موقعیت خوبی دارد اقدام نماید. او که کارشناس عماری و ارشد مرمت داشت و در کارش مهارت زیادی دارا بود، این پیشنهاد را قبول می کند و با به کار گیری هر دو مهارتش در بازسازی این خانه، یک سازه زیبا به وجود می آورد. در آن زمان این خانه را به ارزش 50 میلیون تومان خریداری کرد و با مرمت آن چندین برابر به ارزش بنا افزود و سپس آن را به بابک اخوان فروخت.

ایشان یکی از کارآفرینان عرصه پوشاک در تهران بوده که علاقه زیادی به کاشان و بناهای تاریخی درون آن دارد. علت معروف شدن این خانه با نام اخوان نیز به همین موضوع برمی گردد. لازم به ذکر است که این خانه یک سازه تاریخی نیست ولی به سبک قدیمی در بافت تاریخیشهر بازسازی شده و به دلیل استفاده از کاهگل در بافت آن مردم گمان می دارند که این خانه اثری تاریخیست.

خانه اخوان

بهترین زمان رفتن به کاشان

اگر قصد دارید به کاشان سفر کنید بهتر است در یک شرایط مناسب آب و هوایی برای این منظور اقدام کنید تا بتوانید تجربه بهتری از تماشای جاذبه های شهر داشته باشید. درباره آب و هوای این شهر باید عنوان کرد که کاشان دارای زمستان هایی نسبتا سرد و تابستان هایی بسیار گرم می باشد. بهتر است در گرم ترین و سرد ترین زمان های سال به این شهر مراجعه نکنید چرا که دمای حاکم بر شهر می تواند برایتان اذیت کننده باشد. بهترین زمان سفر به کاشان از نظر شرایط آب و هوایی اوایل بهار و اوایل پاییز می باشد.

لازم به ذکر است اگر در اواسط و اواخر اردیبهشت به کشان سفر کنید می توانید به مراسم های مربوط به گلاب گیری نیز مراجعه نمایید و سفرتان را پربارتر نمایید. البته نباید فراموش کنید که در این ایام معمولا جمعیت بیشتری به نسبت اوقات دیگر سال به کاشان سفر می کند و به همین دلیل ممکن است تعداد بالای افراد در این شهر شما را اذیت کند. پاییز شاید از بهار هم مناسب تر باشد چرا که رنگ های پاییزی متنوعی را در کاشان و به خصوص در طبیعت زیبای روستای ابیانه مشاهده نمایید. بهتر است در زمان سفر به این شهر بهتر است علاوه بر خانه اخوان به دیدن جاذبه هایی مثل خانه عامری های کاشان نیز اقدام کنید.

رزرو ویلا در کاشان

کاشان به عنوان یکی از شهر های تاریخی ایران توانسته عده زیادی را به سمت خود جذب نماید به خصوص در زمان گلاب گیری این شهر مقصد سفر عده زیادی می شود. اگر تصمیم گرفتید به کاشان سفر کنید بهتر است قبل از رسیدن به این شهر برای مکان اقامتی خود برنامه ریزی کنید. بدین منظور هم می توانید به هتل های این شهر بروید و مدت اقامت خود را در آن ها تجربه نمایید و یا برای اجاره ویلا در کاشان به سایت لوکس ویلا بروید.

کافیست به صفحه اصلی سایت بروید و از پنل اجاره ویلا و سوئیت برای ورود به صفحه مربوط به ویلاهای شیراز اقدام کنید. بعد از انتخاب یکی از موارد موجود در سایت با شماره های قرار داده شده تماس حاصل فرمایید و اطلاعات تکمیلی راجع به اقامتگاه مورد نظرتان را از مشاورین لوکس ویلا پیگیری نمایید. فراموش نکنید در روز های شلوغ سال یک الی دو هفته زودتر از موعد برای رزرو تماس بگیرید.

سوالات متداول

خانه اخوان کاشان کجاست؟

خانه اخوان کاشان در کنار هتل خانه دوست و در کوچه مسجد آقا بزرگ قرار گرفته است.

معمار خانه اخوان چه کسی است؟

طراحی و معماری این خانه هنر مهندس کیارش اقتصادی می باشد.

در کاشان کجا اقامت داشته باشیم؟

برای اقامت در کاشان می توانید به سایت لوکس ویلا مراجعه کنید و از بین ویلا ها و سویت های موجود یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید.

بهترین زمان سفر به کاشان و بازدید از خانه اخوان چه موقع می باشد؟

بهترین زمان سفر به این شهر اوایل بهار و اوایل پاییز می باشد.

[html_block id=”66010″]

راهنما سایت

آدرس

اصفهان، کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه مسجد آقا بزرگ، کنار هتل خانه دوست

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه