جاذبه های گردشگری خرمشهر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

17 تیر

مجتمع تجاری تفریحی برلیان

یکی از بهترین مناطق ایران که توانسته عده زیادی از افراد را به سمت خود جذب نماید خرمشهر می باشد. این منطقه به دلیل دارا بودن جاذبه های مختلف و هم چنین مراکز خرید متعدد توانسته عده زیادی […]

6 تیر

بهترین رستوران های خرمشهر

یکی از بهترین مناطقی که در جنوب کشور می توانید به آن مراجعه نمایید، خرمشهر است. ین شهر به دلیل دارا بودن جاذبه های مختلف توانسته عده زیادی را به خود جذب کند و به همین دلیل می […]

4 تیر

کنزالمال خرمشهر

کنزالمال خرمشهر بازاری پرطرفدار و شلوغ در میان مراکز خرید خرمشهر بوده که از تنوع بالای کالاها و اجناس برخوردار می باشد. مراکز خرید و بازارهای مختلفی در شهر خرمشهر وجود دارند که هر یک از آن ها […]

مراکز خرید خرمشهر

مراکز خرید خرمشهر از جمله جاذبه های گردشگری در این شهر می باشند که دارای تنوع بالایی بوده و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کنند. خرمشهر یکی از زیباترین شهرهای جنوبی است که با […]

25 خرداد

قصر فیلیه

یکی از بهترین شهر های جنوبی کشور که افراد می توانند به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند، خرمشهر می باشد. این شهر در طول تاریخ حوادث زیادی را به خود دیده و رویداد های تاریخی مهمی نیز […]

22 خرداد

پل شهید جهان آرا خرمشهر

یکی از مهم ترین شهر های جنوبی کشور که توانسته در طول تاریخ عده زیادیرا به سمت خود جذب نماید خرمشهر می باشد. این شهر در طول تاریخ حوادث زیادی را پشت سر گذاشته و اتفاقات تاریخی مختلفی […]

5 خرداد

جزیره مینو

جزیره مینو جزیره ای زیبا و قدیمی در استان خوزستان است که مابین شهرهای خرمشهر و آبادان جای گرفته است. در شمال و جنوب ایران پهناور، انواع جزایر زیبا و تماشایی وجود دارند که برخی از آن ها […]

یکی از مهم ترین شهر های استان خوزستان که توانسته عده زیادی را به خود جذب نماید و در تاریخ خود حوادث زیادی را تجربه کرده، خرمشهر می باشد. این شهر به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد در خود تبدیل به یکی از بهترین مناطق ایران شده که نباید تماشای آن را از دست بدهید. در این مقاله به سراغ معرفی جاذبه های گردشگری خرمشهر رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه  باشید.

پل خرمشهر معروف به پل جهان آرا

یکی از جاذبه هایی که می توانید برای تماشای آن در خرمشهر اقدام کنید پل دوم خرمشهر بوده که به نام پل شهید جهان آرا نیز شناخته می شود. به طور کلی در خرمشهر دو پل وجود دارد که برای متصل شدن دو بخش جنوبی و شمالی شهر احداث شده اند. این بخش های شهر که توسط رود کارون از هم جدا هستند به واسطه احداث دو پل به آسانی با هم ارتباط دارند و نمای شهر را نیز زیبا کرده اند. پل قدیم که نماد استقامت بوده و پل جدید که با نام پل شهید جهان آرا شناخته می شود.

در سال 1380 پل دوم خرمشهر ساخته شد و بودجه ساخت آن نیز نزدیک به 1 میلیارد و 700 میلیون تومان شد. زمانی که از این پل بهره برداری شد، به عنوان بزرگ ترین پل معلق قوسی در خاورمیانه بود. یک موزه در بخش شمالی آن قرار گرفته که نمایی زیبا از پل را می توان از داخل آن دید. اگر به خرمشهر سفر کردید بهتر است این پل را از دست ندهید چرا که می توانید تصاویر زیبایی را ثبت کنید.

آدرس پل شهید جهان آرا: خوزستان، خرمشهر، بلوار ایران زمین

پل شهید جهان آرا

مسجد جامع خرمشهر

از دیگر جاذبه هایی که می توانید برای تماشای آن اقدام نمایید، مسجد جامع خرمشهر می باشد. این مسجد تاریخی توانسته عده زیادی را به سمت خود جذب نماید و حتی کسانی که دین دیگری دارند نیز برای تماشای بخش های مختلف آن اقدام می کنند. این مسجد قدمتی 120 ساله داشته و مساحت آن به 1209 متر مربع می رسد. معماری این بنا بسیار زیبا بوده و دارای دو گل دسته که هر کدام 28 متر ارتفاع دارند می باشد.

هم چنین این مسجد جامع دارای دو گنبد کوچک و بزرگ نیز می باشد که زیبایی سازه را بیشتر کرده اند. این مجد متاسفانه به دلیل جنگ تحمیلی خسارت زیادی را متحمل شد و گفته می شود که چهل درصد مسجد در زمان جنگ تخریب شده بود. البته چندی بعد بازسازی های مختلفی بر روی آن انجام شد و بنای مسجد جان دوباره گرفت. اگر به خرمشهر سفر کردید بهتر است برای تماشای این جاذبه تاریخی نیز اقدام نمایید.

مسیر دسترسی مسجد جامع خرمشهر

برای رسیدن به مسجد جامع خرمشهر می توانید ابتدا خود را به فلکه دروازه برسانید سپس در جهت شمال و به سوی خیابان فخر رازی برانید. این خیابان را ادامه دهید تا به خیابان چاسبی برسید. باید از خیابان چاسبی به مجتهد زاده که رو به روی آن قرار دارد بروید تا مقصدتان را ببینید. مسافت مسیر گفته شده در حدود 500 متر بوده و تقریبا 2 دقیقه نیز بدون ترافیک در راه خواهید بود تا به مسجد جامع خرمشهر وارد شوید.

مسجد جامع خرمشهر

جزیره مینو

از دیگر جاهای دیدنی شهر که می توانید در سفر به خرمشهر از ان دیدن نمایید، جزیره مینو می باشد. این جزیره که در قدیمی با نام صلبوخ شناخته می شد در واقع بین خرمشهر و آبادان قرار دارد. از مهم ترین گزینه هایی که در این منطقه می توان به عنوان بهترین دیدنی هایش اشاره کرد، نخلستان های زیبای ان می باشد. هم چنین شما اگر در فصل مهاجرت پرندگان به خرمشهر سفر کنید می توانید با مراجعه به جزیره مینو بسیاری از این پرندگان مهاجر را تماشا نمایید. حضور این پرندگان در جزیره مینو در کنار نخلستان ها می توانید قاب های زیبایی برای عکاسی به شما هدیه دهد. در سفر به خرمشهر تماشای این جاذبه را نباید از دست بدهید.

آدرس جزیره مینو: خوزستان، خرمشهر، بخش جنوب غربی فرودگاه آبادان

کنزالمال

یکی از جاهایی که به عنوان یک جاذبه در خرمشهر شناخته می شود بهتر است مراجعه به آن را از دست ندهید، کنزالمال می باشد. این محل در واقع یک بازار بوده که انواع کالا ها در آن یافت می شود و در بین مردم به بازار چینی ها شهرت دارد. بسیاری از مسافران که برای مراجعه به خرمشهر اقدام می کنند برای تهیه سوغاتی یا کالا هایی که نیاز دارند به این بازار بزرگ می روند.

این بازار تنها دارای یک طبقه می باشد و انواع اجناس از پوشاک تا لوازم منزل در آن یافت می شود. قیمت کالا ها در این مرکز خرید بسیار مناسب است چون فروشنده ها معمولا به صورت مستقیم اجناسشان را از فروشنده های خارجی تهیه می کنند و بعد از ورود به منطقه آزاد اروند گمرکی نیز پرداخت نخواهند کرد. بنابراین بهتر است در سفر به خرمشهر حتما از مراجعه به منزالمال غافل نشوید.

این مجتمع هم یکی از جاذبه های گردشگری این شهر بوده و هم یکی از بهترین مراکز خرید خرمشهر محسوب می شود. لازم به ذکر است کنزالمال به بازار بزرگ اروند نیز شهرت دارد و با این نام نیز می توانید آن را بیابید. اگر تمایل داشتید برای مراجعه به این مرکز خرید و جاذبه گردشگری شهر اقدام کنید بهتر است در بازه زمانی 15:30 تا 24 بروید. البته برخی روز ها به صورت شبانه روزی این مرکز خرید باز می باشد. بهتر است قبل از مراجعه ابتدا تایم دقیق کاری مجموعه را جویا شوید.

مسیر دسترسی کنزالمال

برای رسیدن به کنزالمال می توانید ابتدا خود را به فلکه پمپ بنزین برسانید و سپس در جهت شرق و بزرگراه آبادان-خرمشهر بروید. این مسیر را کمی ادامه دهید تا به پایگا نیروی دریایی برسید در این قسمت می توانید بازار بزرگ اروند را ببینید که در کنار این پایگاه قرار گرفته است. مسافت مسیر گفته شده تقریبا 700 متر بوده و در حدود 1 دقیقه بدون ترافیک در راه خواهید بود. اگر وسیله نقلیه نداشتید نیز کافیست یک تاکسی اینترنتی بگیرید.

کنزالمال

قصر فیلیه

یکی از جاذبه هایی که می توانید برای مراجعه به ان اقدام نمایید، قصر فیلیه می باشد که با نام کاخ شیخ خزعل نیز شناخته می شود. این جاذبه تاریخی به دستور فردی به نام شیخ خزعل (حاکم خوزستان) در سال 1917 در یک زمین به مساحت 788 متر مربع ساخته شد. این عمارت که در نزدیکی نهر فیلیه احداث شد به عنوان یکی از باشکوه ترین سازه های دوران قاجاریه به حساب می آمد. اگر می خواهید به خرمشهر سفر کنید بهتر است به این بنای تاریخی نیز سری بزنید تا تجربه ای متفاوت داشته باشید. قصر فیلیه در سال 1379 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و اخیرا مرمت های مختلفی بر روی آن انجام گرفته و تدابیر بازسازی متعددی نیز برای آن اندیشیده شده است.

آدرس قصر فیلیه: خوزستان، خرمشهر، بلوار ساحلی، جنب رودخانه کارون

بازار ماهی فروشان خرمشهر

یکی دیگر از جاهایی که می توانید برای مراجعه به آن اقدام کنید، بازار ماهی فروشان می باشد که هم به عنوان جایی دیدنی قلمداد می شود و هم به عنوان محلی دیدنی کاربرد دارد. جنبه جاذبه بودن این بازار بیشتر برای افرادی بوده که در شهر خود تجربه استفاده از این بازار در کنار دریا را ندارند. شما در این بازار می توانید به خرید انواع ماهی های خوش طعم و با کیفیت بپردازید و هم چنین از قایق ها و لنج های پهلو گرفته در ساحل تصویر برداری کنید.

از ماهی های درون این بازار که یکی از مراکز خرید خرمشهر می باشد می توان به شوریده، شانگ، کپور، سنگسر، صبور و… اشاره نمود. بسیاری از افراد در سفر به جنوب تمایل به صرف ماهی دارند چرا که ماهی های جنوب معمولا خوش طعم ترین نوع ماهی ها در کشور هستند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید بهتر است به این بازار نیز مراجعه نمایید تا بتوانید تجربه ای خاطره انگیز داشته باشید.

آدرس بازار ماهی فروشان: خوزستان، خرمشهر، بلوار ساحلی امام خمینی

اروند رود

از دیگر جاذبه هایی که می توانید برای مراجعه به آن اقدام کنید، اروند رود می باشد. این رودخانه بخش های زیادی از شهر های خوزستان یعنی خرمشهر و آبادان را دربر می گیرد و به همین دلیل مناسب برای شماست اگر تمایل به تصویر برداری یا عکاسی داشته باشید. این رود می تواند در هر جایی از شهر که به آن مراجعه کنید قاب های زیبایی را به شما نشان دهد تا آن ها را با دوربین خود ثبت کنید. اگر به خرمشهر سفر کردید تماشای این رودخانه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

اروند رود

اسکله قایقرانی

از دیگر جاذبه های خرمشهر اسکله قایقرانی آن می باشد که افراد زیادی را به خود جذب می کند. اسکه مربوط به قایقرانی خرمشهر در منطقه ای به نام کوتشیخ قرار گرفته و در طول روز افراد زیدی معمولا برای رفتن به آن اقدام می کنند. اگر به خرمشهر سفر کردید یکی از جاهایی که نباید دیدن آن را از دست بدهید اسکله قایقرانی شهر می باشد. لازم به ذکر است که در بین اسکله های کارون این اسکله به عنوان پر ترافیک ترین شناخته می شود. شما می توانید برای استفاده از این اسکله قایقرانی همه روزه از ساعت 6 تا 22 اقدام نمایید.

آدرس اسکله قایقرانی خرمشهر: خوزستان، خرمشهر، کوتشیخ

مدت استفاده از اسکله قایقرانی خرمشهر: بین 60 تا 180 دقیقه

پارک ساحلی خرمشهر

یکی دیگر از جاذبه هایی که می توانید برای مراجعه به آن اقدام نمایید، پارک ساحلی خرمشهر می باشد که توانسته مسافران زیادی را به خصوص برای کمپ کردن به خود جذب نماید. این پارک به دلیل ویوی زیبای خود به سوی رودخانه کارون می تواند به محل مهمی برای مراجعه شما تبدیل شود تا برای اقامت خود نیز بتوانید از آن استفاده نمایید. بهتر است زمان مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید تا در بهترین شرایط آب و هوایی برای کمپ کردن در این پرک زیبا در موازات کارون لحظات خوبی داشته باشید.

آدرس پارک ساحلی خرمشهر: خوزستان، خرمشهر، بلوار ساحلی

پارک ساحلی خرمشهر

کانال عضدی

یکی دیگر از جاذبه هایی که معمولا مسافران برای تماشای آن اقدام می کنند، کانال عضدی خرمشهر می باشد. این کانال که در بلوار ایران زمین قرار گرفته در واقع یکی از آثار تاریخی این شهر شناخته می شود و قدمت آن به سال های 324 تا 372 می رسد. در زمان عضدالدوله دیلمی این کانال را به منظور ارتباط بین رود کارون با اروندرود احداث کردند تا از این طریق دو بخش جنوبی و شمالی خرمشهر نیز هم جدا شوند. حفاری این کانال 47 سال به طول انجامید و طول و عرض آن به ترتیب 4600 در 200 می باشد. اگر به خرمشهر سفر کردید می توانید به این کانال تاریخی نیز مراجعه کنید تا تجربه ای متفاوت داشته باشید.

آدرس کانال عضدی: خوزستان، خرمشهر، بلوار ایران زمین

ساختمان هلال احمر

ساختمان هلال احمر به دلیل قدمت خود تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری خرمشهر شده است و مسافران معمولا در سفر به این شهر از آن دیدن می کنند. این ساختمان قدیمی را در قدیم با نام کنسولگری انگلیس می شناختنتد و قدمت آن به دوران قاجار بر می گردد. ساختمان تاریخی هلال احمر در دو طبقه احداث شده و یکی از بهترین بنا های دوران خود می باشد. از ویژگی های این ساختمان تاریخی می توان به این نکته اشاره کرد که برای پایین آوردن دمای حاکم بر محیط و کم کردن دمای داخلی ساختمان، بنا را به گونه ای ساخته اند که دارای جزرهایی با قطر زیاد و لایه های کاهگل با ضخامت بر روی پشت بام می باشد.

این موارد سبب شده اند تا دما در این ساختمان در کم ترین حالت باشد. سرانجام در سال 1379 ساختمان هلال احمر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. لازم به ذکر است ما در وهله اول تماشای این ساختمان تعداد بالای پنجره ها را خواهید دید که جلب توجه می کنند. اگر به دیدن سازه های تاریخی علاقه دارید بهتر است تماشای این بنا را از دست ندهید. ساختمان هلال احمر می تواند تجربه ای جالب برایتان باشد چرا که با دیدن آن گویی در تاریخ سفر کرده اید.

آدرس ساختمان هلال احمر: خوزستان، خرمشهر، بین خیابان فردوسی و جاده ساحلی خرمشهر

ساختمان هلال احمر

پل قدیم خرمشهر

علاوه بر پل گفته شده که بعد از انقلاب تاسیس شد، پل قدیم خرمشهر نیز می تواند به عنوان یک جاذبه به خصوص در عکاسی معرفی شود. شروع به ساخت پل قدیم خرمشهر در سال 1338 می باشد و بهره برداری آن به سال 1349 بر می گردد. در زمان جنگ تحمیلی برای عدم ورود دشمنان به شهر این پل را خراب کردند اما کمی بعد از جنگ دوباره بازسازی شد. این پل را با نام پل آزادی می شناختند تا نمادی برای پیروزی ایران در جنگ باشد.

تا قبل از این که این پل احداث شود مردم مجبور بودند برای گذراندن امورات زندگی خود با قایق های چوبی و شناور ها از طریق کانال عضدی به بخش های جنوبی و شمالی می رفتند. ساحل اطراف این پل چشم انداز زیبایی داشته و به همین بهتر است تماشای آن را از دست ندهید. اگر علاقه مند به عکاسی هستید می توانید تصاویر زیبایی از رودخانه کارون، ساحل و پل داشته باشید.

آدرس پل قدیم: خوزستان، خرمشهر، بلوار ساحلی

مجتمع تجاری تفریحی برلیان

یکی دیگر از جاهایی که می توانید برای مراجعه به آن اقدام کنید، مجتمع تجاری تفریحی برلیان می باشد که توانسته عده زیادی از افراد را به خود جذب نماید. این مرکز تفریحی به دلیل دارا بودن امکانات خود تبدیل به یک جای دیدنی در خرمشهر شده و به همین دلیل شما نیز می توانید در سفر به خرمشهر از آن استفاده نمایید. این مجموعه شبیه به یک کشتی طراحی شده و شامل بخش های مختلفی می شود که قسمت تجاری یکی از آن ها می باشد. نه تنها نمای بیرونی این نگین خرمشهر زیبا طراحی شده بلکه فضای داخلی آن نیز بسیار زیبا می باشد.

اگر به دنبال جایی هستید که مجموعه ای از امکانات را در آن داشته باشید بهتر است سری به مجتمع تجاری تفریحی برلیان بزنید تا تجربه ای منحصر به فرد داشته باشید. این مجتمع یکی از بهترین مراکز خرید خرمشهر به حساب می آید و به همین دلیل شما می توانید از فروشگاه های چند قسمتی این مجموعه استفاده نمایید. بر اساس آن چه عنوان شده اکثر اوقات این مجموعه به صورت شبانه روزی باز می باشد ولی بهتر است قبل از مراجعه ابتدا از تایم دقیق کاری مرکز خرید برلیان اطمینان یابید و سپس برای مراجعه به آن اقدام کنید.

مسیر دسترسی مجتمع تجاری تفریحی برلیان

اگر تمایل دارید برای مراجعه به این مجموعه اقدام کنید بهتر است ابتدا خود را به میدان معلم که در نزدیکی رود کارون قرار دارد برسانید. از میدان معلم به طرف جنوب شرقی و بلوار ساحلی برانید تا در نهایت وارد این بلوار که کمی بعد از بوستان بیان قرار گرفته شوید. مقصد شما درست در سمت راست شما در کنار بلوار ساحلی و شهرداری قرار گرفته است. مسافت مسیر گفته شده تقریبا 700 متر بوده و در حدود یک دقیقه بدون ترافیک در راه خواهید بود.

شماره تماس مجتمع تجاری تفریحی برلیان خرمشهر: 53513810-061

مجتمع تجاری تفریحی برلیان

مسجد ولیعصر

از دیگر بنا هایی که قدمت بالایی داشته و شما می توانید برای مراجعه به آن اقدام کنید مسجد ولیعصر می باشد. این مسجد در زمان پهلوی بنا شده و به عنوان یکی از بهترین آثار تاریخی بر جای مانده از آن دوران به شمار می رود. محل قرار گیری مسجد ولیعصر در کنار یادمان شهدای نهرخین بوده که نزدیک به به یک روستا به نام خین می باشد. اگر به جاده شلمچه بروید می توانید از این سازه تاریخی که متاسفانه بخشی از آن تخریب شده دیدن نمایید. مسجد ولیعصر در سال 1390 به عنوان یکی از آثار فهرست ملی به ثبت رسید. اگر به خرمشهر سفر کردید بهتر است تماشای این بنا را از دست ندهید چرا که از منظر تاریخی ارزش بالایی دارد.

آدرس مسجد ولیعصر خرمشهر: خوزستان، خرمشهر، جاده شلمچه، نزدیک روستای خین

بازار بزرگ امام رضا

یکی دیگر از مراکز خریدی که می توانید برای خرید و یا تماشای آن اقدام کنید، بازار بزرگ امام رضا می باشد که در خرمشهر افراد زیادی را به خود جذب کرده است. این مرکز خرید از معتبر ترین پاساژ خرمشهر بوده که علاوه بر بخش تجاری دارای رستوران و کافه نیز می باشد. بسیاری از مسافران برای صرف غذای خود و هم چنین کالایی که نیاز دارند بازار امام رضا را انتخاب می کنند تا بتوانند تجربه بهتری داشته باشند. اگر تمایل داشتید برای خرید اقدام کنید یا از این بازار دیدن نمایید کافیست خود ر ا به بلوار مقاوتمت خرمشهر برسانید. لازم به ذکر است این بازار در تمامی روز های هفته در بازه زمانی 8 تا 13 و 17 تا 23 باز می باشد.

مسیر دسترسی بازار بزرگ امام رضا

اگر تمایل داشتید به این بازار مراجعه کنید می توانید هم از بلوار مقاومت و هم از فلکه مقبل اقدام کنید. از فلکه مقبل باید به سمت شمال غربی و بهطرف باباطاهر بروید و مستقیم ادامه دهید. کمی قبل از آراسته به سمت چپ بروید تا به مقصدتان که در سمت راست شما و رو به روی شرکت بازرگانی آریایی قرار گرفته برسید. مسافت مسیر گفته شده از فلکه مقبل در حدود 630 متر بوده و تقریبا 2 دقیقه بدون ترافیک در راه خواهید بود. از بلوار مقاومت نیز یک مسیر تقریبا 400 متری را تا این بازار باید طی کنید.

شماره تماس بازار بزرگ امام رضا خرمشهر: 53515156-061 

بازار بزرگ امام رضا

تالاب ناصری

یکی دیگر از جاهای دیدنی که می توانید برای مراجعه به آن در خرمشهر اقدام نمایید، تالاب ناصری می باشد. این تالاب وسعتی معادل 9600 هکتار داشته و در 16 کیلومتری شمال خرمشهر قرار دارد. تالاب ناصری یکی از مهم ترین زیستگاه های گیاهی به حساب می آید چرا که توانسته گیاهان مختلفی را در خود پرورش دهد و محل زندگی آن ها باشد.

تعداد گونه های پرنده آبزی شناسایی شده در این تالاب به 41 نوع می رسد که از بین آن ها می توان به خوتکا، کاکایی صورتی، چنگر معمولی، آوست، فلامینگو، حواصیل زرد، گیلار، سرسبز، فیلوش، باکلان و… اشاره نمود. از ماهی هایی که در این تالاب زیست دارند نیز می توان از ماهی بیح، بوشلمبو، میگو، خرچنگ، شلج و… نام برد. اگر به خرمشهر سفر کردید بهتر است تماشای این تالاب را از دست ندهید تا بتوانید تجربه ای جالب داشته باشید.

آدرس تالاب ناصری: خوزستان، 16 کیلومتری شمال خرمشهر، جاده اهواز-خرمشهر

کشتی زمان جنگ اروند صغیر

یکی دیگر از مواردی که شما در سفر به خرمشهر می توانید از آن دیدن نمایید، کشتی زمان جنگ اروند صغیر می باشد. این کشتی مربوط به دوران جنگ تحمیلی می شود و در ساحل رودخانه اروند آرام گرفته است. این کشتی قابل استفاده نبوده و مدت هاست رها شده است و هم اکنون تنها برای کسانی که تمایل به بازدید از آن را دارند به یادگار مانده است. اگر می خواهید در سفر به این شهر از کشتی متعلق به زمان جنگ دیدن کنید بهتر است ابتدا درباره سوار شدن یا نشدن بر آن اطلاعات کسب کنید تا دچار مشکل نشوید. این کشتی مدت هاست بلا استفاده بوده و این نکته را بهتر است فراموش نکنید. بازدید از این جاذبه خرمشهر رایگان بوده و از هر کس که بپرسید آدرس آن را به شما خواهد داد.

آدرس کشتی زمان جنگ اروند صغیر: خوزستان، خرمشهر، اروند رود