بام خرم آباد لرستان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بام لرستان خرم آباد یکی از جاذبه های دیدنی و بسیار دلنشین و چشم نواز استان لرستان به حساب می آید. این جاذبه بی نظیر یکی از دیدنی های بسیار چشم نواز استان لرستان است که چشم اندازی بسیار دلچسب و بی بدیل را از شهر خرم آباد به نمایش میگذارد که به دلیل ارتفاع بسیار زیاد آن، این مکان را به بام لرستان نیز میشناسند. اگر که شما در سفر خود به استان لرستان و بخصوص شهر خرم آباد به دنبال مکانی برای گذران اوقات مفرح و شاد در کنار خانواده، عزیزان و یا نزدیکان خود هستید تا علاوه بر وقت گذرانی بسیار دلچسب، از چشم اندازی بی نظیر و دیدنی نیز بهره ببرید بام خرم آباد لرستان پیشنهادی بی نقص برای شماست.

در باب بام خرم آباد لرستان گفتنی ها و دانستنی های بسیاری وجود دارد که از همین رو ما قصد داریم در ادامه مطلب درباره تمام این گفتنی ها به همراه معرفی امکانات و همچنین آدرس دسترسی این مکان بی نظیر برای شما عزیزان گفته و تمام نکات این جاذبه تفریحی ها را باهم بررسی کنیم و زیر ذره بین لوکس ویلا ببریم. با ما همراه باشید.

بام خرم آباد لرستان

بام خرم آباد لرستان کجاست؟

بام خرم آباد لرستان همانطور که گفته شد یکی از جاهای دیدنی لرستان و بطور مشخص شهر خرم آباد است. این جاذبه دیدنی و بسیار چشم نواز در بخش شرقی شهر خرم آباد که به نوعی قلب تپنده و مرکز استان لرستان به حساب می آید قرار دارد. این جلوه بی نظیر و دیدنی در خروجی شهر خرم آباد به سمت شهر دردود و بر روی کوه معروف و بسیار مهم شهر خرم آباد به نام مدبه قرار گرفته است. کوه مدبه به خودی خود یکی از جاذبه های دیدنی و همچنین عناصر طبیعی بسیار مهم شهر خرم آباد به شمار میرود که علاوه بر بهبود کیفیت هوا و همچنین نگه داشتن ابر ها و ایجاد بارش در این شهر، قسمت شرقی شهر را احاطه کرده و همچنین به صنعت گردشگری و کوهنوردی برای علاقه مندان به این ورزش در شهر خرم آباد کمک شایانی میکند که از همین رو از اهمیت بسیار بالایی برای اهالی خرم آباد برخوردار است.

بام خرم آباد لرستان آدرسی بسیار سر راست و قابل دسترسی را دارا بوده که همین موضوع سبب میشود تا این مکان به یکی از مکان های پر گردشگر شهر خرم آباد تبدیل شود بطوری که سالانه بسیاری از گردشگران از سر تا سر ایران و جهان با ورود و بازدید از شهر خرم آباد سری به این جاذبه گردشگری بی نظیر نیز میزنند.

برای دسترسی به بام خرم آباد راه ها و مسیر های بسیاری وجود دارد اما اصلی ترین این مسیر ها از دو بخش شمالی و جنوبی شهر خرم آباد است که مناطق اصلی این شهر به حساب می آیند و از همین رو در ادامه قصد داریم هر دو مسیر ذکر شده از دو سوی متفاوت شهر خرم آباد برای رسیدن به جلوه ای بی نظیر از طبیعت و همچنین تصویری بی بدیل و منظره ای دلنشین از شهر خرم آباد یعنی بام این شهر را باهم بررسی کرده و برای آسودگی هرچه بیشتر شما بطور مشخص آن ها را توضیح میدهیم.

مسیر شمالی شهر خرم آباد برای دسترسی به بام خرم آباد لرستان: اگر که شما در بخش شمالی شهر خرم آباد ساکن بوده و یا به عنوان گردشگر در این بخش شهر خرم آباد سکونت دارید و قصد عزیمت به سمت بام خرم آباد لرستان را کرده اید باید در ابتدا خود را به یکی از بلوار های زند و یا ولایت برسانید که بلوار زند گزینه بهتری است جرا که اگر بلوار ولایت را نیز برای مسیر خود انتخاب کنید باید از طریق خیابان شیخ فضا الله نوری به سمت بلوار زند تغییر مسیر دهید که همین موضوع سبب شده تا بلوار زند پیشنهاد بهتری برای مسیر شما باشد. در بلوار زند به مسی خود ادامه دهید تا حدودا به انتهای این بلوار به سمت جنوب برسید.

در این نقطه از مسیر شما بر سر دو راهی قرار میگرید که یکی از آنها ادامه بلوار زند و به سمت شرق خرم آباد است و دیگری خروجی این بلوار به سمت جاده اراک – خرم آباد بوده که شما نیز باید در ادامه مسیرد خود از این خروجی به اتوبان ذکر شده وارد شوید. در اتوبان اراک – خرم آباد به سمت شهر خرم آباد به مسیر خود ادامه دهید تا به میدان دانشجو برسید. با دور زدن در این میدان و تغییر مسیر به سمت مخالف جاده باید اولین ورودی را بپیچید و به وارد آن شوید که بطور دقیق تر کنار پارک دانشجو قرار دارد. رسیدن به این ورودی به این معناست که شما به پایان مسیر حدودا ۲۰ دقیقه ای خود تا بام خرم آباد لرستان نزدیک میشوید.

با توجه به تابلو های راهنمای قرار گرفته در مسیر شما باید مسیر خود را به سمت کوه پایه کوه مدبه ادامه دهید و برای دسترسی به بام خرم آباد باید وارد جاده های پر پیچ و خم این کوه شوید. مسیری که به مرور ارتفاع شما را از سطح دریا افزایش داده و باعث میشود تا تصاویری بی نظیر و جشم نواز مقابل دیدگان شما قرار بگیرد. با گذر از این مسیر پر پیچ و خم و افزایش ارتفاع شما به محدوده بام لرستان وارد میشوید که میتوانید در هر جایی که از نظرتان مناسب است وسیله نقلیه خود را پارک کرده و از منظره بی نظیری که مقابل دیدگان شماست در کنار خانواده و عزیزان خود لذت ببرید و از امکانات این مجموعه تفریحی و دیدنی بهره مند شوید.

مسیر جنوبی شهر خرم آباد برای دسترسی به بام خرم آباد لرستان: برای دسترسی به بام خرم آباد لرستان از سمت جنوبی این شهر شما مسیری تقریبا ۳۰ دقیقه ای را پیش روی دارید که گام اول در این مسیر رسانیدن خود به جاده خرم آباد – اندیمشک به سمت شمال این جاده است. با رسانیدن خود به این جاده شما باید مسیر خود را حدود ۷ کیلومتر ادامه دهید تا به مرکز این شهر برسید. با گذر کردن از پارک شریعتی شهر خرم آباد شما میبایست وارد خیابان امیری که ورودی آن آن دقیقا کنار اتوبان است شوید.

وقتی که به این خیابان وارد شدید آن را انتها باید طی کنید که در نهایت به دوراهی میرسید. این دوراهی بطور مشخص مرز ورودی ناحیه بام خرم آباد لرستان است که شما باید با توجه به تابلو های راهنمای واقع در مسیر، وارد منطقه ی کوه پایه ای کوه مدبه شوید و به مسیر خود را به سمت مقصد نهایی تان تغییر دهید. با افزایش ارتفاع شما از سطح دریا نوید این موضوع به شما میرسد که به مقصد خود نزدیک میشوید و این یعنی پایان راه شما از جنوب خرم آباد تا رسیدن به بام خرم آباد لرستان.

بام خرم آباد لرستان کجاست؟

معرفی بام خرم آباد لرستان

بام خرم آباد لرستان همانطور که تا به حال ذکر شد یکی از مناطق دیدنی و بسیار لذت بخش و چشم نواز شهر خرم آباد محسوب میشود که همین موضوع سبب شده تا این مکان به عنوان یکی از مناطق گردشگر خیز شهر خرم آباد و حتی استان لرستان تبدیل شود که همین موضوع سبب شده تا مسئولان و شهرداری شهر به این منطقه توجه ویژه ای داشته باشند. هنگامی که نام بام یک منطقه مثل بام تهران یا همین بام خرم آباد لرستان را میشنویم اولین چیزی که ذهن ما را به خود درگیر میکند منظره و چشم انداز زیبا است اما لازم به ذکر است وجود این مکان در شهر خرم آباد به همینجا ختم نمیشود.

بام لرستان خرم آباد در کنار منظره ای جذاب و دیدنی و همچنین جنبه گردشگری که دارد یک پروژه تحقیقاتی نیز به حساب می آید و با توجه به وجود برخی بنا ها و اماکن تحقیقاتی مانند رصدخانه که در ادامه بطور کامل در باره تمام امکانات و اماکن این منطقه صحبت خواهیم کرد، باعث شده تا اهمیت این موضوع از همیشه بیشتر باشد. بام خرم آباد لرستان با مساحتی حدود ۸۰۰ هکتار در رمضان سال ۱۳۸۹ به دست ساخت رسید که پس از چند سال مراحل ساخت طی شد و به نمایش عموم گذاشته شد. در ابتدا این مکان تفریحی و گردشگری و همچنین تحقیقاتی خالی از هرگونه پوشش گیاهی بود اما با همت و تلاش مسئولین نزدیک به ۵۰۰ هکتار این منطقه زیر کاشت درخت های مختلف و پوشش گیاهی رفت که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

این منطقه که وسعتی بسیاری را نیز شامل میشود به دلیل قرار گیری بر روی کوه مدبه و همچنین دارا بودن ارتفاع بسیار از سطح دریا، به یکی از مرتفع ترین اماکن گردشگری استان لرستان و همچنین شهر خرم آباد بدل شده که همین موضوع سبب شد تا این منطقه را به عنوان بام خرم آباد نیز بشناسند. برای اینکه گردشگران و بازدید کنندگان از این منطقه به راحتی بتوانند از آن لذت ببرند و همچنین با خیالی آسوده به این مکان عزیمت کنند نزدیک به ۳۰۰ سکوی پیکنیکی به همراه تعداد بسیاری آلاچیق رو به منظره چشم نواز شهر خرم آباد تعبیه گشته که باعث شده تا افراد به بهترین شکل از نمای بی نظیر مقابل خود به همراه خانواده و عزیزان لذت ببرند. در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از امکانات و بنا های مهم که در محدوده بام خرم آباد لرستان قرار گرفته را برای شما نام برده و در باره آنان توضیح مختصری بدهیم پس پیشنهاد میشود برای دسترسی هرچه بهتر به اطلاعات این مکان توریستی در ادامه مقاله با همراه باشید.

بام خرم آباد

امکانات تفریحی های بام خرم آباد لرستان

همانطور که پیش تر گفتیم بام خرم آباد لرستان که یکی از جاهای دیدنی خرم آباد به شمار میرود، علاوه بر چشم اندازی که به شهر خرم آباد دارد حاوی امکانات و بنا های تفریحی و همچنین تحقیقاتی است که در این مجموعه ساخته شده تا علاوه بر پژوهش هایی که در این مکان صورت میگیرد، گردشگران و بازدید کنندگان نیز بتوانند اوقات خوش و به یاد ماندنی را برای خود و همراهان خود فراهم سازند. در ادامه این بخش از مقاله بطور جداگانه و به تمام این بنا ها و همچنین امکانات تفریحی همچون آبشار مصنوعی، باغ وحش، هتل و رصد خانه میپردازیم تا شما با اطلاعاتی کامل به این مجموعه دیدنی و بسیار زیبا سفر کنید و از آن بهره ببرید.

آبشار مصنوعی: در این مجموعه تفریحی علاوه بر فضای سبز و پوشش گیاهی که تعبیه شده آبشاری مصنوعی با ارتفاعی نزدیک به ۳۲۷ متر نیز قرار داده شده تا در کنار این پوشش گیاهی بتواند جلوه ای بی نظیر و آرامش بخش را در اختیار بازدید کنندگان بگزارد. این آبشار با دارا بودن پمپ آب بگردان میتواند ۲۴ ساعته و تمام وقت جلوه ای بی نظیر برای شما گردشگران گرامی به نمایش بگزارد که علاوه بر حس فوق العاده و آرامشی مثال زدنی، برای عکاسی نیز موقعیتی بی نظیر به شمار میرود.

باغ وحش: در مجموعه بام خرم آباد لرستان جاذبه ای دیدنی و مکانی مناسب برای تفریح و وقت گذرانی کنار خانواده قرار گرفته و آن باغ وحش این مجموعه است. باغ وحش بام لرستان با وجود ۱۵۰ حیوان از ۲۷ گونه جانوری مختلف جلوه ای بی نظیر از طبیعت را در دل کوه مرتفع مدبه به نمایش عموم گذاشته که از انواع پرندگان تا درندگان مختلف مانند شیر آفریقایی در این باغ وحش قرار دارند که شما میتوانید با سفر کردن به این منطقه از این جلوه بی نظیر و دیدنی بام خرم آباد بهره مند شده و در کنار عزیزان خود به تفریحی مفرح و دوست داشتنی بپردازید.

هتل: یکی دیگر از بنا های مهم و در عین حال بسیار کارآمد مجموعه بام خرم آباد لرستان هتلی که در این مجموعه قرار داده شده محسوب میشود. این مجموعه برای گردشگران و بازدید کنندگانی که قصد دارند اقامتی یک الی چند روزه را در منظره ای بی نظیر و دیدنی بر فراز شهر خرم آباد داشته باشند و همچنین قصد دارند تا در این مجموعه گردشگری لحظاتی به یاد ماندنی را برای خود و خانواده خود بسازند هتلی را پدید آورده تا به راحتی و با آسودگی کامل خیال بتوانند به این مهم دسترسی پیدا کنند. این هتل که جزء بنای رصد خانه مجموعه بام خرم آباد لرستان محسوب میشود در ۵ طبقه ساخته شده که حاوی آمفی تئاتر،‌رستوران گردان و کافی شاپ است و علاوه بر اسکان حداقل ۱۰۰ گردشگر مکانی برای برگزاری همایشات و جلسات تحقیقاتی و پژوهش های علمی نیز به حساب می آید و در این مقوله نیز کاربرد دارد.

مجتمع کاسین بام خرم آباد لرستان

رصد خانه: از جمله مهمترین و اصلی ترین بنا های این مجموعه که همانطور که ذکر کردیم هتلی را نیز در دل خود جای داده رصدخانه بام خرم آباد لرستان است که به رصد خانه کاسین نیز شهرت دارد. این رصد خانه وسیله اصلی پژوهش ها و تحقیقاتی است که به واسطه بام خرم آباد انجام میگیرد. این رصد خانه در ارتفاع ۵۵۰ متری و در مرتفع ترین بخش کوه مدبه بنا شده که اولین مرکز نجوم و ستاره شناسی دانش بنیان ایران است. رصد خانه کاسین به ارتفاعی قریب به ۱۸۶۰ متر از سطح دریا واقع شده که خود را به یکی از بهترین مکان ها برای دنبال کردن پدیده های آسمانی در ایران و حتی خاور میانه بدل کرده است. مهمترین و جذاب ترین امکاناتی که این رصد خانه دارد بی شک سقف الکترومکانیکی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و تلسکوپی با قطر آینه ۵/۰ متری که قوی ترین تلسکوپ خورشیدی محسوب میشود میباشند که باعث شده تحقیقات دقیق تر و بی نقص تری صورت بگیرد.

در کنار این ها برای گردشگران و توریستان نیز ۱۲ تلسکوپ دو چشمی قدرتمند تعبیه شده تا هم در شب و هم در روز بتوانند از شگفتی های نجومی و ستارگان بهره ببرند. این در حالی است که برای جذابیت بیشتر و همچنین رونق گردشگری در این ساختمان نمایشگاه زمین تا کیهان نیز قرار گرفته تا شما با دیدن کردن از آن به دانش نجومی خود افزوده و همچنین لذتی مثال زدنی را در دنیای خاص ستارگان ببرید که این موضوع بی شک جذابیت و همچنین وجود گردشگران را در مجموعه بام خرم آباد لرستان دو چندان میکند.

رصد خانه بام خرم آباد

جاهای دیدنی نزدیک به بام خرم آباد لرستان

شهر خرم آباد که یکی از مراکز گردشگری استان لرستان به حساب می آید بی شک حاوی جاذبه های مختلف و جاهای دیدنی بسیاری بوده که همین موضوع سبب شده تا گردشگران بسیاری سالانه به این شهر سفر کنند و بام خرم آباد لرستان یکی از این جاذبه های دیدنی است. اما بی شک در اطراف این جاذبه دیدنی و دلنشین در شهر خرم آباد دیدنی های بسیاری وجود دارد که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا برخی از این مکان های گردشگری مانند قلعه فلک الافلاک، دریاچه کیو و همچنین گرداب سنگی خرم آباد را با هم بررسی کرده و فاصله آنها تا بام خرم آباد لرستان را برای شما بازگو کنیم تا به راحتی بتوانید بعد از بازدید از بام، سری هم به این جاذبه های دیدنی و بسیار زیبای شهر خرم آباد بزنید که قطعا خالی از لطف نیست.

قلعه فلک الافلاک: قلعه فلک الافلاک یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین بنا های دیدنی و همچنین مهم استان لرستان و بطور مشخص شهر خرم آباد است که از دیدنی های خرم آباد محسوب میشود. قلعه فلک الافلاک در زمان ساسانیان ساخته شد که در اول به نام قلعه شاپور خواست نام گذاری شد بطوری که هنوز هم برخی از اهالی خرم آباد این قلعه را با این نام میشناسند. قلعه فلک الافلاک به دلیل دارا بودن تاریخچه ای بسیار غنی و مکان قرار گیری آن که بر روی تپه ای مشرف به شهر خرم آباد قرار دارد در زمان خود یکی از اصلی ترین مکان های نظامی و دفاعی بود و در گذر زمان کارایی خود را از دست داد تا نهایتا در سال ۱۳۸۴ به ثبت آثار ملی رسید تا از تخریب این جاذبه گردشگری تاریخی و یادگار دوره زمانی دور ایران جلوگیری شود. فاصله این جاذبه تا بام خرم آباد لرستان نزدیک به ۱۳ دقیقه است که به راحتی میتوانید از آن بازدید کرده و به آن دسترسی پیدا کنید.

قلعه فلک الافلاک

دریاچه کیو: یکی دیگر از دیدنی های بسیار زیبا و همچنین مکان های زیبای شهر خرم آباد دریاچه کیو محسوب میشود. دریاچه کیو در قلب شهر خرم آباد قرار داشته که از چشمه ای طبیعی سرچشمه میگیرد و آن درون آن کاملا طبیعی است و از دل طبیعت میخروشد. این دریاچه به دلیل وجود محیطی زنده در خود و همچنین وجود برخی گیاهان به دریاچه طبیعی یا زنده خرم آباد شهرت دارد. دلیل نام گذاری این دریاچه به کیو به دلیل رنگ آبی تیره آن است که کبود زنگ است و کلمه کیو در زبان محلی به کبود رنگ نیز معنی میشود. این دریاچه فضایی طبیعی، آرامش بخش و همچنین بی نظیر را در دل شهر پر هیاهوی خرم آباد به نمایش میگذارد که همین موضوع سبب شده تا از هجوم گردشگران بسیاری مواجه میشود. این جاذبه دیدنی فاصله ای تقریبا ۲۰ دقیقه ای با بام خرم آباد لرستان دارد که بی شک مکان مناسبی برای بازدید است و شما میتوانید این جاذبه را در لیست گشت و گذار خود در شهر خرم آباد بگذارید.

دریاچه کیو

گرداب سنگی: گرداب سنگی خرم آباد یکی دیگر از دیدنی ها و عجایب شهر خرم آباد است. این گرداب که جنسی کاه گلی و سیمانی دارد به دور چشمه ای کشیده شده تا در گذشته مدیریت این آب و همچنین محافظت و هدایت آن را بر عهده داشته باشد که برای کشاورزی و همچنین استفاده از آب شرب این چشمه برای اهالی خرم آباد بسیار کاربردی و مهم بود. این بنا در حال حاضر کارایی خود را از دست داده اما به عنوان یکی از دیدنی ها و عجایب معماری تاریخی شهر خرم آباد به حساب می آید که فاصله ای ۱۵ دقیقه با بام خرم آباد را دارد و همین موضوع باعث شده به راحتی بتوانید از این اعجاز تاریخی بازدید کنید.

گرداب سنگی

بهترین زمان بازدید از بام خرم آباد لرستان و بهای بلیط

اگر شما نیز تا اینجای مقاله قصد عزیمت و بازدید از بام خرم آباد لرستان را داشته و میخواهید از آن بازدید کنید باید این موضوع را در ذهن خود داشته باشید که این مجموعه در تمام ساعات روز و همچنین تمام ایام هفته آماده پذیرایی و بازدید شما عزیزان است که موجب شده تا از نکته ای بسیار مهم یعنی ۲۴ ساعته بودن برخوردار باشد. در کنار این موضوع لازم به ذکر است که سفر به این مجموعه در هر زمانی از سال حال و هوای خودش را داشته و پیشنهاد می شود در هر زمانی که دوست دارید از این جاذبه دیدن کنید.

نکته مهم و قابل به ذکر این مجموعه رایگان بودن ورودی آن است که به صورت کاملا رایگان امکان بهره بری و دیدن کردن از منظره و چشم انداز بی بدیل خرم آباد را به شما میدهد و تنها هزینه ای که شما لازم است به بپردازید در صورت استفاده کردن از امکانات این مجموعه مثل باغ وحش یا بازدید از نمایشگاه رصد خانه و رستوران و کافی شاپ آن است.

بام خرم آباد لرستان

راهنما سایت

آدرس

استان لرستان، شهر خرم آباد، محله فلسطین، بلوار شریعتی، خیابان امیری، جاده بام خرم آباد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه