گورستان لهستانی بندر انزلی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

گیلان یکی از استان های پر بازدیدی است که توانسته عده زیادی از گردشگران را در طول سال به خود جذب نماید و همین موضوع سبب شده تا اکثر شهر های این استان نیز دارای مناطق گردشگری فراوان باشد. یکی از مناطق پر بازدید بندر انزلی که موضوع مقاله ما نیز می باشد، گورستان لهستانی بندر انزلی بوده و از مناطق گردشگری این منطقه به حساب می آید.

درباره گورستان لهستانی بندر انزلی

بسیاری از سربازان لهستانی در جنگ جهانی دوم به دلیل حمله ارتش نازی به لهستان به ایران آمدند و کشور ما را به عنوان پناهگاه خود انتخاب نمودند. بسیاری از این سربازان در آن زمان رهسپار بندر انزلی شدند و در همان جا نیز ساکن شدند. هم چنین در راه رسیدن به این شهر به علت بیماری و سختی راه، تعداد زیادی از آن ها جان خود را از دست دادند و به خاک سپرده شدند. گورستان لهستانی ها تعداد 639 نفر از سربازان لهستانی را در خود جای داده که بعد از تهران به عنوان بزرگ ترین گورستان لهستانی ها از آن نام برده می شود.

گورستان لهستانی انزلی

بهترین زمان سفر برای بازدید از گورستان ارامنه بندر انزلی

بهتر است قبل از سفر بهترین زمان برای تماشای جاذبه های گردشگری بندر انزلی را مد نظر قرار دهید تا در هنگام ورود به شهر به دلیل شرایط نا مساعد آب و هوایی اذیت نشوید. این منطقه دارای آب و هوای مرطوب ساحلی بوده و زمستان های ملایم و تابستان های گرم و شرجی دارد به طوری که رطوبت هوا به 92 درصد می رسد. بارندگی در انزلی زیاد است و این بارش ها بیشتر در ماه های شهریور و مهر می باشد. پس اگر قصد دارید به تماشای جاذبه های موجود بپردازید بهتر است در این ماه ها از سفر خود داری کنید چرا که بارش زیاد امکان دارد شما را کلافه کند.

لازم به ذکر است که هوای انزلی در بیش از 160 روز سال کاملا ابری است. سعی کنید در ماه های پر بازدید سال که جمعیت زیاد روانه این منطقه می شود سفر نکنید زیرا در این مواقع به دلیل حجم بالای گردشگر اذیت خواهید شد. به طور کلی بهترین زمان برای سفر به انزلی و دیدن جاذبه های آن ماه های اسفند، فروردین و آبان می باشد که هم هوا متعادل تر بوده و هم جمعیت کمتری در آن حضور دارد.

جاذبه های اطراف گورستان لهستانی بندر انزلی

از آن جا که انزلی یک شهر توریستی می باشد، جاذبه های زیادی را در اقصی نقاط خود دارد که شما می توانید علاوه بر گورستان لهستانی بندر انزلی به دیدن دیگر مناطق دیدنی اطراف آن نیز بروید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید سعی کنید حتما به تماشای این جاذبه ها رفته و سفر خود را زیبا تر نمایید.

ساحل بندر انزلی

یکی از مواردی که در شهر های ساحلی ایران به عنوان اولین گزینه پیش رو برای مسافران به شمار می رود، استفاده از ساحل و تفریحات موجود در آن است. ساحل بندر انزلی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد چرا که با داشتن زیبایی های خود توانسته عده زیادی از گردشگران را در خود جای دهد. ساحل معمولا یک مکان فوق العاده برای دریافت آرامش از محیط و دریاست که شما می توانید از گورستان ارامنه بعد از طی کردن یک مسیر پنج دقیقه ای به ساحل انزلی برسید.

ساحل بندر انزلی

پارک ساحلی پاسداران

پارک پاسداران در محله ای به همین نام و در بلوار پاسداران قرار گرفته است. شما به صورت شبانه روزی می توانید از خدمات مربوط به این پارک استفاده نمایید. در اپلیکیشن نشان کاربران امتیاز خوبی به این پارک داده اند و با توجه به همین موضوع می توان گفت که شما نیز می توانید اطمینان داشته باشید که از بودن در آن لذت ببرید. این پارک در نزدیکی گورستان ارامنه و بین میدان جهانگردی و هفدهم قرار گرفته است. فاصله گورستان لهستانی تا این پارک تنها 6 دقیقه می باشد. شما می توانید بعد از دیدن بنای تاریخی کاخ موزه نظامی انزلی که فاصله آن تا این پارک تنها 13 دقیقه می باشد هم اقدام نمایید.

بازار پردیس بندر انزلی

بسیاری از افراد با شنیدن نام این بازار به یاد اجناس ژاپنی و کره ای می افتند. البته این موضوع متعلق به گذشته بوده و امروزه دیگر خبری از این کالا ها نیست. ولی می توانید محصولات وارداتی دیگر را که از روسیه و چین به ایران می آیند تهیه نمایید. در این بازار اکثر مغازه ها متعلق به فروش پوشاک می شوند و باقی موارد به فروختن لوازم برقی و خانگی مشغول می باشند. این بازار علاوه بر تهیه محصولات مورد نظرتان می تواند در حکم یک مکان دیدنی نیز قرار بگیرد. فاصله این بازار تا گورستان ارامنه به صورت پیاده تنها 11 دقیقه می باشد که می توانید از خیابان شهید مطهری برای رسیدن به آن استفاده نمایید.

گورستان لهستانی انزلی کجاست و مسیر دسترسی

برای رفتن به گورستان لهستانی بندر انزلی کافیست پس از ورود به این منطقه به خیابان طالقانی بروید. بعد از 260 متر به سمت نواب صفوی رفته و سپس وارد خیابان شهید مطهری شوید. کمی بعد از فروشگاه موبیلند عبور کنید تا به مقصد که در سمت چپتان قرار گرفته برسید. این یک مسیر 13 دقیقه ای بوده که مسافتی معادل 3.8 کیلومتر دارد. از تهران تا گورستان لهستانی بندر انزلی 369 کیلومتر فاصله دارید که بعد از رسیدن به آزادراه قزوین-رشت باید به جاده قزوین-رشت رفته و بعد از طی کردن آن به جاده رشت-بندرانزلی وارد شده و به طرف خیابان شهید مطهری در انزلی بروید و تا رسیدن به مقصد در این همین مسیر بمانید.

گورستان ارامنه بندر انزلی

رزرو سوئیت در انزلی

انزلی از مناطقی است که عده زیادی از مردم را از سراسر نقاط ایران به خود جذب می کند. اگر قصد دارید به بندر انزلی بروید بهتر است چند روزی را در این ناحیه بگذرانید و اقامتگاه مناسبی را برای این منظور انتخاب نمایید. شما می توانید با مراجعه به سایت لوکس ویلا برای اجاره سوئیت در انزلی ارزان قیمت اقدام نمایید. در روز های شلوغ سال معمولا جمعیت زیادی به این منطقه می رود که به همین دلیل بهتر است قبل از ورود به مقصد، محل اقامتی خود را رزرو کرده باشید تا در هنگام ورود با مشکل پیدا کردن اقامتگاه مواجه نشوید.

راهنما سایت

آدرس

بندر انزلی،مطهری،میدان شهدا

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه