کوه پارک مشهد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران بوده که به دلیل دارا بودن جاذبه های مختلف درون خود و هم چنین وجود بارگاه امام رضا تبدیل به یک قطب گردشگری و مذهبی شده است. در مشهد می توان مناطق تفریحی و پارک های مختلفی را یافت که هم برای مسافران و هم برای افراد ساکن در این شهر نیز بسیار مناسب می باشد. در این مقاله به سراغ معرفی یکی از مناطق تفریحی به نام کوه پارک مشهد رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کوه پارک کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر تمایل دارید به کوه پارک مشهد مراجعه کنید بهتر است ابتدا خود را به خیابان نخل برسانید و سپس در جهت جنوب غربی آن ادامه دهید. بعد از خیابان 31 به طرف راست پیچیده و مستقیم در کمربندی جنوبی برانید تا در نهایت به مقصدتان که در سمت چپ قرار دارد برسید. مسافت این مسیر از نزدیکی خیابان 31 نخل تا کوه پارک تقریبا 950 متر می باشد و در حدود 3 دقیقه در راه خواهید بود. در هر نقطه ای از شهر که بودید نیز می توانید از طریق لوکیشن زیر خود را به آسانی و با نقشه به مقصد برسانید.

آدرس کوه پارک مشهد: مشهد، بلوار نماز، انتهای بلوار دلاوران، ارتفاعات جنوبی مشهد

تاریخچه کوه پارک مشهد

یک پروژه در سال 1391 توسط شهرداری مشهد شروع شد که هدف آن اتصال بلوار شهید برونسی در غرب شهر به اتوبان باغچه بود. این پروژه بسیار گسترده بود و به همین دلیل به عنوان یکی از چندین پروژه برتر در شهرداری به حساب می آمد. یک جاده با طول 27 کیلومتر در بین کوه ها و ارتفاعات که با نام کمربندی مشهد شناخته شد. یکی از گزینه هایی که از همان ابتدا برای این پروژه به عنوان زنگ خطر بود، اعتراض فعالان محیط زیست به دلیل آسیبی که به محیط زیست وارد میشد قلمداد گشت.

درواقع محیط بکر این ناحیه که فضایی کوهستانی در مشهد به شمار می رفت با شروع این پروژه تبدیل به یک جای دیگر از مناطق دستکاری به دست انسان شد. در نتیجه تمامی این اعتراضات سرانجام به دستور مقامی قضایی در اسفند سال 1397 در حالی که بالغ بر 80 درصد پروژه به انجام رسیده بود، ادامه این پروژه به طور کامل متوقف گشت. تا آن موقع و در طول این سال ها شهرداری بیش از 80 میلیارد تومان هزینه کرده بود و به همین دلیل برای هدر نرفتن این مقدار و زحماتی که در این پروژه اعمال شده بود پروژه کمربندی مشهد تبدیل به پارک شد و با نام کوه پارک مشهد تغییر کاربری داد.

با این اقدام حتی برای محیط زیست نیز یک اقدام خوب به شمار رفت چرا که از آن همان زمان تاکنون حفظ و نگه داری محیط نیز عملا بیشتر شده است. یکی از بخش هایی که در زمینه تبدیل این کوه پارک به یک جای تفریحی قرار شد تا انجام شود آبشار است که همین آبشار نیز نگرانی هایی را در زمینه فرسایش سنگ ها منطقه برای فعالان محیط زیست به وجود آورده بود. با تمام این نگرانی ها آبشار کوه پارک سرانجام در سال 1399 افتتاح شد و تاکنون افراد زیادی برای لذت بردن از ارتفاعات شهر برای تماشای این آبشار نیز اقدام می کنند.

کوه پارک مشهد

معرفی کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد یکی از مناطق تفریحی این شهر بوده که مساحتی بالغ بر دو میلیون متر مربع داشته که چیزی در حدود سه برابر پارک ملت مشهد می باشد. تا قبل از کوه پارک مناطقی همانند طرقبه و شاندیز به عنوان جاذبه ها و نواحی تفریحی به حساب می آمدند ولی بعد از افتتاح این پروژه کوه پارک نیز به عنوان یکی از بهترین مناطق تفریحی در ارتفاعات جنوبی مشهد شناخته شد. این ناحیه دارای بالغ بر یک میلیون درخت و درختچه بوده که همگی در کنار هم سبب شده اند تا این ناحیه به جایی طبیعی و زیبا تبدیل شود.

برخی از این پوشش گیاهی طبیعی بوده و برخی دیگر نیز به صورت مصنوعی کاشته شده اند. در کوه پارک می توانید چند آبشار مصنوعی را تماشا کنید که در نواحی مختلف آن ساخته شده اند و برخی از آن ها نیز در حال احداث است. درخت های مختلفی که در اطراف کوه پارک کاشته شده اند به زیبایی بیشتر این ناحیه کمک شایانی کرده اند و هم چنین اقدامات دیگر شهرداری نیز درباره فضای این ناحیه همگی در به وجود آمدن منطقه ای دل نشین یاری رسانده اند.

یک سری از پروژه ها نیز در این منطقه به وجود آمده اند تا شما بتوانید با استفاده از آن ها لحظات بهتری را تجربه نمایید. این امکانات همانند رستوران ها یا فضاهای مختلف می توانند باعث جذب افرد و اشتغال آن ها نیز شوند و به همین دلیل از این بابت نیز خوب عمل کرده است.

ساعت بازدید از کوه پارک

اگر قصد دارید به این پارک مراجعه کنید بهتر است ابتدا یک سری اطلاعات درباره آن به دست آورید تا در زمان ورودتان به کوه پارک دچار سرگردانی نشوید. از ان جا که این منطقه تازه تاسیس می باشد و هنوز در بین مردم به شهرت نرسیده کمی با دیگر جاذبه های مشهد تفاوت دارد و به همین دلیل درباره یک سری از اطلاعات آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ساعت بازدید از کوه پارک مشهد: همه روزه به صورت شبانه روزی

هزینه ورودی کوه پارک مشهد: رایگان (ممکن است اخیرا تغییر کرده باشد)

امکانات کوه پارک

همان طور که به آن اشاره کردیم این پارک دارای یک سری امکانات بوده که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حضور رستوران های سیار در این منطقه
  • مسیر های پیاده روی
  • فضاهای مختلف کایت سواری در کوه پارک
  • آبشارهای مختلف در این منطقه
  • وجود سینما پارک
  • مسیر پنج کیلومتری دوچرخه سواری
  • مزرعه حیوانات که دارای حیوانات مختلفی است
  • مسیر های مختلف برای کوه نوردی
  • رستوران ها و کافی شاپ ها
  • پارک های مختص کودکان
  • پارکینگ
  • سرویس بهداشتی

امکانات کوه پارک

در کوه پارک پیاده روی کنیم یا دوچرخه سواری؟

یکی از بهترین مناطقی که می توانید در آن هم از مسیر دوچرخه سواری استفاده کنید و هم مسیر های پیاده روی و کوه نوردی را داشته باشید، کوه پارک مشهد می باشد. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات به خصوص در روزهای تعطیل مورد هدف علاقه مندان به ورزش قرار می گیرد و به همین دلیل می توانید با مراجعه به آن از هر کدام از این مسیر ها را که تمایل داشتید استفاده نمایید. بهتر است اگر به دنبال یک تفریح خوب هستید تا در کنار عزیزانتان لحظات خوبی را بگذرانید کوه پارک مشهد می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

دلیل نامگذاری کوه پارک مشهد

این پارک نیز همانند بسیاری دیگر از بهترین پارک های مشهد یک علت برای نام گذاری دارد. از آن جا که کوه به معنای کوهستان و پارک به معنای یک محیط مصنوعی است که توسط انسان ساخته گشته، کوه پارک نیز به همین دلیل انتخاب شده است. کوه پارک یکی از بهترین بخش های مشهد به عنوان ریه این شهر می باشد. بخش کوهستانی آن جان می دهد برای یک تفریح چند نفره و استشمام هوای پاکیژه و خنک حاکم بر این ناحیه. بخش پارک آن نیز که توسط شهرداری به وجود آمده نیز مناسب برای داشتن لحظاتی خوب می باشد.

در شب می توان به کوه پارک مراجعه کرد؟

از آن جا که نور های مختلف و دکل های برق متعددی در این ناحیه به کار رفته، شما می توانید شب را برای مراجعه به این منطقه انتخاب کنید چرا که روشنایی پارک کامل و مناسب بوده و به عنوان یکی از بهترین مناطق برای استفاده شما می باشد. لازم به ذکر است که روشنایی خوب این ناحیه سبب شده تا امنیت نیز برای مراجعین بیشتر شود.

کوه پارک مشهد

رزرو سوئیت در مشهد

برای سفر به مشهد بهتر است ابتدا به فکر انتخاب یک اقامتگاه مناسب در این شهر باشید و بعد برای رفتن به آن اقدام نمایید. این شهر به دلیل اینکه یک منطقه گردشگر پذیر می باشد معمولا تعداد مسافران بالاست و عده زیادی از افراد از سراسر ایران برای سفر به این شهر اقدام میکنند. این موضوع باعث شده تا اقامتگاه های متعددی در این شهر به وجود آید و به همین دلیل شما می توانید برای اجاره سوئیت در مشهد یا اجاره ویلا به سایت لوکس ویلا مراجعه نمایید و از بین اقامتگاه های مختلف یکی از آن ها را برگزینید. بدین منظور ابتدا از صفحه اصلی سایت از پنل اجاره ویلا و سوئیت شهر مشهد را انتخاب نمایید و در صفحه جدید یکی از گزینه های پیش رویتان را انتخاب کرده و با شماره های قرار داده شده برای رزرو آن تماس بگیرید.

سولات متداول

کوه پارک مشهد کجاست؟

کوه پارک در ارتفاعات جنوبی مشهد واقه شده است.

کوه پارک مشهد در چه سالی افتتاح شد؟

در سال 1399 این پروژه به بهره برداری رسید.

مساحت کوه پارک مشهد چقدر است؟

کوه پارک مشهد بالغ بر 2 میلیون متر مربع مساحت دارد.

مهم ترین امکانات کوه پارک مشهد چه مواردی هستند؟

کافیشاپ، رستوران، آبشار، سینما، پارکینگ و... از بهترین امکانات این منطقه هستند.

[html_block id=”69601″]

راهنما سایت

آدرس

مشهد، بلوار نماز، انتهای بلوار دلاوران، ارتفاعات جنوبی مشهد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه