روستای زرین دشت فیروزکوه

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اگر قصد دارید به یک نقطه خوش آب و هوا در اطراف فیروزکوه مراجعه کنید بهتر است به روستای زرین دشت نیز سری بزنید. این روستا به دلیل داشتن چشمه ها و باغ های مختلف درون خود توانسته به یک منطقه خوش آب و هوا تبدیل شود و عده زیادی از مردم در فصول بهار و تابستان برای مراجعه به این روستا اقدام می کنند. روستای زرین دشت فیروزکوه هم چنین دارای دیدنی های مختلف درون خود می باشد که در صورت سفر به آن می توانید از آن ها دیدن نمایید. در این مقاله به سراغ معرفی روستای گفته شده رفتیم تا بیش از قبل با آن آشنا شوید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره روستای زرین دشت

روستای زرین دشت از توابع فیروزکوه و در 40 کیلومتری از آن قرار گرفته است. طبیعت بکر این روستا سبب شده تا افراد زیادی خواهان دیدار از آن باشند. این روستا از تهران 120 کیلومتر فاصله دارد و از عللی که پایتخت نشینان از آن دیدن می کنند هوای پاکیزه، آرامش حاکم بر آن و نقاط دیدنی روستا می باشد. در زرین دشت یک استخر با آب شرب وجود دارد که به نام خمبوبه معروف است و خواص درمانی ای دارد که شفاف بودن پوست اهالی یکی از نشانه های آن می باشد. جالب است بدانید که آب این استخر حتی برای مفاصل نیز مفید بوده و اگر به این روستا بروید خواهید دید که سالمندان روستا مشکلات مربوط به مفاصل ندارند.

از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد تحریک جریان خون می باشد. از دیگر چشمه هایی که در این روستا جریان دارد چشمه دریابک می باشد که در مسیر رسیدن به روستای آتشان قرار گرفته و آب این چشمه قادر به آبیاری باغات پیرامون است و به همین دلیل نقشی حیاتی دارد. این چشمه ها به عنوان جاذبه های گردشگری فیروزکوه نیز شناخته می شوند. اگر به فیروزکوه سفر کردید بهتر است برای بهره بردن از آب و هوای خنک آن حتما به روستای زرین دشت نیز مراجعه کنید و از این منطقه نهایت لذت را به خصوص در فصل تابستان ببرید.

روستای زرین دشت

بخش های مختلف روستای زرین دشت

روستای زیبای زرین دشت دارای چهار بخش مختلف است که می توان به مزداران، آتشان، دهگردان و انزاها اشاره کرد و به هر کدام از این بخش ها مراجعه کنید می توانید طبیعت زیبایی را تماشا نمایید. بخش مزداران در مرکزیت روستا قرار دارد و به طور کلی این روستا و در بخش های مختلف آن می توانید قبور شهدای زیادی را تماشا نمایید که همین موضوع نشان دهنده این است که مردم بومی ساکن در این روستا اعتقاداتی قوی دارند و از جمله مراسماتی که در مناسبت های مختلف انجام می دهند برپایی تعزیه است. اگر به زرین دشت مراجعه کردید بهتر است از بخش های مختلف آن دیدن نمایید و تصاویری زیبا با دوربین خود ثبت کنید تا برای همیشه این قاب ها برایتان ماندگار بر جای بماند.

بهترین زمان سفر به روستای زرین دشت

از آن جا که این روستا دارای آب و هوای معتدل می باشد و در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته، معمولا هوایی خنک در ماه های گرم سال بر آن حاکم است و شما می توانید از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور برای رفتن به این روستا اقدام نمایید. بهتر است اواخر پاییز تا اواخر زمستان به این روستا نروید چرا که ممکن است بر اثر بارش زیاد جاده ها لغزنده یا مسدود باشند و دچار مشکل شوید. ولی اوایل پاییز می تواند برای کسانی که علاقه مند به تصویر برداری از زیبایی های پاییز هستند مناسب می باشد چرا که این روستا دارای مناظر زیبا و رنگارنگی در پاییز می شود.

زرین دشت فیروزکوه

سوغات زرین دشت فیروزکوه

یکی از مواردی که در سفر به مناطق روستایی بسیار کاربردی بوده، تهیه محصولاتی است که توسط مردم بومی همان ناحیه تولید می شود. در روستای زرین دشت فیروزکوه نیز می توانید محصولاتیرا خریداری کنید که توسط کشاورزان و مردم بومی این روستا تولید می شوند. از جمله مواردی که بازار آن در زرین دشت داغ است محصولات کشاورزی هم چون میوه های آلبالو، توت، گیلاس، گردو و… هستند که در بین آن ها گردو به عنوان بهترین محصول روستا شناخته می شود. شما با خرید این محصولات از مردم هم بدون واسطه و ارزان تر خرید کردید و هم محصول با کیفیت به دست آورده اید و علاوه بر همه این ها شما به کسب درآمد روستائیان کمک کرده اید تا بتوانند امرار معاش نمایند.

کمپینگ در زرین دشت

اگر قصد دارید به این منطقه سفر کنید می توانید برای اقامت خود از یکی از بهترین گزینه های موجود همانند کمپ کردن استفاده نمایید. بدین منظور نیاز به لوازمی هم چون چادر مسافرتی، کیسه خواب و کفش مناسب دارید. هم چنین اگر تمایل ندارید از غذا خوری ها یا رستوران های فیروزکوه استفاده کنید، بهتر است برای تهیه غذای خود مواد اولیه و لوازمی مثل منقل و هیزم آماده را به همران داشته باشید تا هم سریع تر و تمیزتر کارتان را پیش ببرید و هم به طبیعت آسیبی وارد نکنید. فراموش نکنید بعد از اتمام کارتان زباله های خود را از اطراف برداشته و درون کیسه زباله قرار دهید.

کمپینگ در زرین دشت

روستای زرین دشت کجاست و مسیر دسترسی

اگر تمایل دارید از تهران به روستای زرین دشت برسید یکی از مسیر های پیش رویتان از بزرگاره یاسینی خواهد بود که از این بزرگراه تا روستا مسافتی معادل 120 کیلومتر پیش رویتان قرار دارد. بدین منظور ابتدا باید خود را به بزرگراه یاسینی برسانید و بعد وارد آزادراه تهران-پردیس شوید و سپس مسیر جاده فیروزکوه را در پیش بگیرید. از این جاده خود را به جاده زرین دشت برسانید و تا رسیدن به مقصد راه را ترک نکنید. شما بدون ترافیک در حدود یک ساعت و نیم در راه خواهید بود و بهتر است در نظر داشته باشید که این راه عوارضی دارد و در صورت عدم تمایل برای استفاده از این راه، بهتر است اینترنت گوشی خود را روشن کرده و از طریق لوکیشن زیر یک راه برای خود یافته و خود را به آسانی به روستای زرین دشت برسانید.

آدرس روستای زرین دشت: تهران، اتوبان یاسینی، جاده فیروزکوه، روستای زرین دشت فیروزکوه

سوالات متداول

روستای زرین دشت کجاست؟

این روستا در 120 کیلومتری تهران قرار گرفته و از جاده فیروزکوه می توانید به آن برسید.

بهترین زمان سفر به روستای زرین دشت چه موقع است؟

بهترین زمان برای مراجعه به این روستا در ماه های گرم سال می باشد.

بهترین نوع اقامت در این روستا چیست؟

بهترین اقامت از نوع کمپ کردن می باشد.

مهم ترین محصول روستای زرین دشت چیست؟

گردو به عنوان محصول اصلی این روستا و درآمد مردم بومی آن می باشد.

راهنما سایت

آدرس

تهران، اتوبان یاسینی، جاده فیروزکوه، روستای زرین دشت فیروزکوه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه