خانه عامری های کاشان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

خانه عامری های کاشان از جمله بناهای باقیمانده از دوران زندیه است که در دوران قاجار چند بخش دیگر به اضافه شد. خانه عامری های کاشان وسعت و امکانات زیادی دارد و چشم بسیاری از جهانگردان را به خود خیره ساخته است. این خانه امروزه تبدیل به یکی از مهم ترین هتل های تاریخی کاشان شده و سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافران در این هتل، اقامت می کنند. در این یادداشت به معرفی این خانه و تاریخچه آن و خاندانی که روزگاری در آن ساکن بودند می پردازیم. با لوکس ویلا همراه باشید.

خانه عامری های کاشان

خانه عامری های کاشان کجاست و مسیر دسترسی به آن

این خانه تاریخی کاشان در محله قدیمی سلطان میراحمد و در خیابان علوی واقع شده است. حمام سلطان میراحمد در فاصله اندکی از این خانه بنا شده است. همچنین خانه های تاریخی مشهوری مانند خانه طباطبایی ها و خانه بروجردی ها فاصله کمی با این خانه دارند. برای دسترسی به این حمام باید ابتدا از عوارضی کاشان به قم از سمت راست جاده خارج شوید و مسیر خود را ادامه دهید تا به بلوار امام رضا برسید. مسیر بلوار را ادامه دهید و از کنار دو میدان اول عبور کنید. میدان سوم، میدان امام حسن می باشد.

باید از خروجی میدان امام حسن خارج شوید تا به بلوار شهیدان ستوده برسید. مسیر این بلوار را نیز باید به طور مستقیم ادامه دهید تا به میدان قاضی اسدالله برسید. از خروجی سمت چپ این میدان نیز باید خارج شوید تا در امتداد این مسیر به کوچه علوی برسید. کوچه علوی در سمت راست قرار دارد. در این شهر مترو وجود ندارد. البته مسیر این خانه را با تاکسی و یا خودروی شخصی به راحتی می توانید طی کنید. زیرا مسیر، کم ترافیک است و در هر ساعتی از شبانه روز قابل دسترسی است.

آدرس خانه عامری های کاشان: استان اصفهان، شهر کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیراحمد

معرفی خانه عامری های کاشان

شهر کاشان با بناهای تاریخی زیبایش به شهرت رسیده است. این شهر توریستی در طول عمر چند هزار ساله خود، معماران بی نظیری را در دل خود پرورش داده است. خانه عامری های کاشان یکی از چندین خانه مهم تاریخی این شهر می باشد که از دوران زندیه برجای مانده است. البته این بنای تاریخی در دوران قاجار تکمیل تر شده و چند بخش به آن اضافه گردیده است. سبک معماری آن نیز مانند بسیاری دیگر از خانه های تاریخی ایران، از اصول معماری اصیل ایرانی بهره گرفته است. این بنا نیز به دو بخش اندرونی و بیرونی تقسیم می شود.

تزئینات معماری خانه عامری های کاشان بسیار شگفت انگیز است. مقرنس ها و کاربندی های این بنا مانند یک نگین بر انگشتر گرانبهای معماری کاشان می درخشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این خانه با وجود آنکه بخش هایی از آن تخریب شده، حدود 85 اتاق باقی مانده است. تصور اینکه خانه یک خانواده در گذشته دارای چنین تعداد زیادی اتاق بوده است هم جالب می باشد. به غیر از اتاق ها، چند شاه نشین، حوضخانه و حیاط نیز در این بنای تاریخی وجود دارد. شاید زیاد بودن تعدادهای اتاق های این بنا، صاحب فعلی آن را به این فکر انداخته که خانه را تبدیل به یک هتل کند.

روزگاری بود که این خانه به دلیل آنکه سال ها متروک باقی مانده بود به شکل یک مخروبه درآمده بود. مسئولان وقت میراث فرهنگی تصمیم گرفتن مانع نابودی چنین اثر معماری فاخر و ارزشمندی شوند. به همین خاطر مرمت آن را آغاز کردند و تصمیم گرفتند شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند از آن استفاده تجاری پرسود نمایند. از اینجا پروسه تبدیل این خانه به هتل، رستوران و غرفه های صنایع دستی آغاز شد. این پروژه خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است.

خانه عامری های کاشان

تاریخچه خانه عامری های کاشان

ساخت بنای اصلی خانه عامری ها در دوره زندیه و زمان حکمرانی پادشاه ترقی خواه ایرانی یعنی کریم خان زند آغاز شد. در سال 1192 یک زلزله سخت و ویرانگر در کاشان رخ داد و همین امر موجب از بین رفتن بخش هایی از این خانه شد در دوران قاجار بخش های آسیب دیده خانه عامری های کاشان مرمت شد. اولین مالک این خانه ابراهیم خان کلانتر بود. همان فردی که به لطفعلی خان زند خیانت کرد و به آغامحمدخان و استیلای سلسله بی کفایت قاجار برای شکست زندیه کمک کرد. او از اعضای اصلی خاندان قوام در شیراز بود. زمانی که شهر کاشان به دستور آغامحمدخان قاجار تحت محاصره قرار گرفت، سهام السلطنه یک از اهالی خاندان عامری ها تصمیم گرفت به کمک حاکم کاشان بیاید.

پس از نجات شهر کاشان، حاکم این شهر به پاس همکاری سهام السلطنه عامری، تصمیم گرفت از او قدردانی کند. او این خانه را به او بخشید. سهام السلطنه این خانه را مرمت کرد و گسترش داد. پس از مرگ وی، این خانه که وسعت بسیار زیادی داشت توسط وراث وی تقسیم شد. به این صورت که عمارت اصلی و حیاط های مرتبط با آن به فرزند ارشد او ابراهیم خلیل خان عامری رسید. بخش های دیگر خانه هم بین سایر اهالی خانه تقسیم شد. از آن پس نام این خانه از خانه سهام السلطنه به خانه عامری های کاشان تغییر پیدا کرد. در سال 1311 اهالی خاندان عامری این خانه را ترک کردند و به تهران مهاجرت کردند. تا مدت ها بعد از سکونت گزیدن آن ها در شهر تهران، خدمه این خانه در آنجا زندگی می کردند.

خانه عامری های کاشان

خاندان سهام السلطنه عامری

خاندان عامری اصالتی عربستانی داشتند. نخستین فرد از قبیله عامری شخصی به نام منصور بود که از عربستان به ایران آمد. او در کنار کویرهای پر شن و نمک چراگاهی یافت و به چوپانی پرداخت. خاندان عامری به مرور به یکی از مهم ترین خانواده های ایرانی شدند. بسیاری از افراد این خانواده در زمینه های مختلف نام آور بوده اند. این خاندان در طول چند سده در محدوده بزرگی از ایران از کرمان تا ری افراد صاحب نفوذ و قدرت بسیاری داشته اند. تعداد زیادی از آن ها در دربار ایران در حکومت های مختلف دارای منصب بوده اند. این خاندان حتی در دوره معاصر نیز یکی از بزرگترین خانواده ها و خاندان های ایرانی به شمار می آیند. خاندان عامری در دوران تیموریه به فرمان شخص تیمور به حاشیه کویر مرکزی ایران تبعید شدند. این البته یک نقطه پایان برای آن ها نبود. بلکه آغازی بود برای کسب موفقیت های بیشتر و رسیدن به موقعیت های بهتر.

آن ها در گذشته از حشم داران (صاحبان گله های چهارپایان) بودند. اما شغل اصلی آن ها حفظ امنیت راه ها بوده است و این خاندان را با شغل راهداری می شناختند. اعضای این خاندان بر طبق شجره نامه های باقی مانده به دو شاخه تقسیم می شدند. یک شاخه شامل فرزندان و نوادگان میرعلی بیک و یک شاخه دیگر شامل فرزندان کریم می شده است. آن ها در تمامی ادوار و حکومت ها از دوره تیموری تا دوران معاصر با سلاطین و حکمرانان ارتباط بسیار خوبی داشته اند. مثلا در دوره صفویه از راهداران مهم کشور بودند. در زمان قاجار نیز نفوذ خوبی در دربار داشته اند. از همه مهم تر در دوران پهلوی نیز به مقام نمایندگی مجلس رسیده بودند. مصطفی قلی خان یکی از اعضای مهم این خاندان به مقام سهام السلطنه ای در دوران ناصرالدین شاه می رسد. به موجب این حکم مسئولیت تامین امنیت راه های کرمان تا تهران به وی محول می گردد. او در اردستان کاشان به دنیا آمد. این خاندان به واسطه حمایت از حاکم کاشان در مقابل حمله خشونت بار و حشیانه آغا محمدخان قاجار به این شهر، خانه ای که امروز با نام خانه عامری های کاشان می شناسیم را به عنوان پاداش دریافت کردند.

تبدیل خانه عامری ها به هتل

این خانه مدت ها متروکه بود و بخش های زیادی از آن فرسوده و تخریب شده بودند. در سال 1374 مسئولان میراث فرهنگی در شهر کاشان، این خانه را از وراث خریداری کردند. مرمت این بنا از سال 1374 آغاز شد. سال 1379 مسئولان وقت میراث فرهنگی تصمیم گرفتند از خانه عامری های کاشان ، یک اقامتگاه و هتل بسازند. امروزه این خانه تبدیل به یک هتل 5 ستاره شده و مورد استقبال گردشگران و علاقمندان به هنر و تاریخ قرار گرفته است. مرمت این خانه به نحوه خوب و بسیار مطلوبی صورت گرفته است. زیرا این بنا که در نوع خود یک شاهکار معماری به حساب می آید، در زمان نه چندان دور تبدیل به یک ویرانه متروکه شده بود. هتل سرای عامری ها که در بنای فعلی خانه عامری ها در کاشان ساخته شده، نمونه بارز یک مدل موفق در گردشگری است.

به این صورت که صاحبان آن با احیاء یک سازه تاریخی، فرصتی را برای تبدیل آن به محیطی اقامتی و گردشگری فراهم ساخته اند. در این خانه چند گالری، کافی نت و کتابخانه نیز ساخته شده است. مراسم افتتاحیه این هتل در سال 1393 با حضور وزیر ارشاد و پروفسور سمیعی برگزار شد. سرمایه گذار احیاء و مرمت این بنا، گروه سرمایه گذاری عظام بود. در انجام عملیات مرمت این بنا شکل سنتی اتاق ها و تزئینات داخلی آن ها حفظ شده است. در تصویر زیر می توانید اوضاع وخیم این خانه را در سال 1374 و پیش از آغاز عملیات مرمت مشاهده نمایید.

خانه عامری های کاشان

معماری خانه عامری های کاشان

مساحت این خانه تاریخی در حدود هفت هزار متر مربع است و زیربنای آن بسیار گسترده می باشد. این خانه به غیر از حیاط های بیرونی و اندرونی، چند حیاط دیگر نیز دارد.بخش های مختلف بنا از جمله حوضخانه، اتاق های سه دری و پنج دری، شاه نشین، ایوان و حوضخانه دور تا دور حیاط قرار گرفته اند و نحوه تزئیناتشان به گونه است که در هماهنگی کامل با هم است. همان طور که در بالا اشاره شد این خانه دارای 85 اتاق می باشد. در تمامی بخش های این خانه چه در قسمت های درونی و چه در قسمت های بیرونی، شاهد تزئینات بسیار زیبای گچبری هستیم.

چوب های به کار رفته در پنجره ها و درهای این خانه با استفاده از تکنیک های منبت، معرق و مشبک ساخته شده اند و این هنرها در نهایت ظرافت و زیبایی به کار بسته شده اند. یکی از مهم ترین اصولی که در معماری خانه عامری های کاشان اجرا شده، اصل تقارن می باشد. یکی از مهم ترین بخش هایی که در آن می توان رعایت کامل و اصولی اصل تقارن را دید، حیاط های این خانه است. با وجود آنکه هم در دوره زندیه و هم در دوره قاجار مردم برای استحمام مجبور به استفاده از حمام های عمومی بودند اما این خانه دو حمام اختصاصی دارد. یکی از این حمام ها به زنان تعلق داشته و دیگری مختص مردان بوده است.

اگر شما بدون نقشه و یا راهنمای حرفه ای وارد این خانه شوید حتما گم خواهید شد. زیرا پلان خانه عامری های کاشان به شدت تو در تو و پیچیده است. برای برقراری تعادل دما در شب های سرد و سوزناک کویری و تابستان های داغ و سوزان در این منطقه، تدابیر مختلفی به کار گرفته شده که در تمامی خانه های کویری سنتی کاشان می شود دید. اما در عین حال، نشانه هایی از معماری متجدد و متاثر از غرب نیز در این بنای تاریخی دیده می شود. سبک معماری حیاط خانه عامری ها بر پایه گودال باغچه و قرار دادن این بخش از بنا در مرکز می باشد. در تمام حیاط های این خانه تاریخی، حوض هایی ساخته شده است. از این حوض ها با تعدیل هوای گرم، موجب خنک شدن هوا در تابستان می شدند. یک طاق با تزئینات بسیار زیبا در حیاط اصلی درست در مقابل حوض مستطیلی وجود دارد که از نظر افراد زیادی، زیباترین بخش خانه می باشد. در زیر این طاق فوق العاده جذاب، چند در و پنجره مزین با تزئینات مشبک و منبت، خودنمایی می کنند.

خانه عامری های کاشان

تفاوت معماری خانه عامری ها با خانه های دیگر کاشان

در این خانه به غیر از حیاط های اندرونی و بیرونی که در سایر خانه های کاشان دیده می شوند، یک حیاط سوم نیز وجود دارد. در این حیاط که روباز می باشد بخشی با نام بهاربند وجود دارد. وسعت حیاط ها و تزئینات این حیاط ها نسبت به سایر خانه ها بیشتر است. بادگیرهای این خانه از بادگیرهای سایر خانه های شهر کاشان بلندتر است و از این طریق بیشتر می تواند خودنمایی کند. داشتن حمام دو حمام خصوصی در خانه یکی برای زنان و یکی دیگر برای مردان از جمله دیگر تفاوت های خانه عامری های کاشان با سایر خانه های تاریخی کاشان می باشد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این خانه دارا بودن مسیرهای زیرزمینی می باشد. این مسیرهای زیرزمینی شامل راهروهایی می شود که در زیر ناحیه شرقی ساختمان ساخته شده است. این زیرزمین ها دو بخش جدا شده در این خانه را به هم متصل می کرده است.

خانه عامری های کاشان

بخش های مختلف خانه عامری های کاشان

پس از تبدیل این خانه به هتل، بخش های جدیدی به آن اضافه شد. این بخش ها کاربری بسیار متفاوتی از آنچه که در یک خانه تاریخی می شود دید دارند. تمامی بخش های اضافه شده با اهداف فرهنگی و تجاری ساخته شده اند. برخی از بخش ها به عنوان امکانات جانبی هتل محسوب می شوند و برخی دیگر از بخش ها برای ارتقاء بار فرهنگی شهر و نشان دادن هنرهای ایرانی اضافه شده اند. در کل باید گفت که این هتل، صرفا یک اقامتگاه لوکس نیست. بلکه یک محیط فرهنگی، هنری و تاریخی نیز به حساب می آید و اکنون در لیست 25 هتل برتر خاورمیانه قرار گرفته است. در ادامه به معرفی چند بخش مختلف از این بنا می پردازیم.

نگارخانه

یکی از اقدامات بانیان احیاء و مرمت خانه عامری های کاشان، ساخت دو نگارخانه فاخر و زیبا است. در این نگارخانه ها جشنواره ها و بینال های متنوعی در حوزه نقاشی و هنرهای تجسمی برگزار می شود. فضای برگزاری این ایونت های هنری، بسیار آرام و دوست داشتنی است. یکی از این نگارخانه ها را ملک الشعرای بهار نامیده اند و این نگارخانه در طبقه بالای قهوه سرای عامری قرار دارد. نگارخانه دوم نیز به نام نقاش و شاعر مشهور کاشان یعنی سهراب سپهری می باشد. بسیاری از هنرمندان در این نگارخانه ها نمایشگاه آثار هنری شان را بر پا می سازند.

تالار همایش مقتدایی

در این هتل شرایط برگزاری همایش ها نیز برقرار است. به این صورت که یک تالار با طراحی دکوراسیون خاص و ویژه که شباهتی به بخش های داخلی بنا ندارد، تبدیل به محلی برای برگزاری همایش های شرکت های مختلف در شهر کاشان شده است. در تالار همایش مقتدایی امکاناتی نظیر وای فای و  پذیرایی کامل از مهمانان وجود دارد. ظرفیت این تالار 90 نفر است. درست است که خانه عامری های کاشان، بنایی سنتی می باشد اما شرایط تجاری موجب شده تا چنین تالار مدرنی در آن ساخته شود.

قالی سرای عامری

شاید مبتکرانه ترین ایده تجاری در خانه عامری های کاشان، ساخت قالی سرا در آن باشد. در این قالی سرا انواع فرش های دستباف کاشان ارائه می شود. یک تابلوفرش بسیار نفیس و ویژه نیز در این قالی سرا وجود دارد که توسط هنرمندان درجه یک شهر با اصالت کاشان ساخته شده است. وجود قالی های رنگارنگ و متنوع در یک اتاق سنتی با شیشه های رنگی و پنجره های ارسی و وجود طاق نماهی جذاب، فضا را بسیار دوست داشتنی کرده است.

غرفه های صنایع دستی در خانه عامری ها

در خانه عامری های کاشان، چندین غرفه صنایع دستی در حوزه های مختلف برپا شده و مردم می توانند آثار مختلفی در زمینه هنرهای مورد علاقه شان را از آنجا خریداری کنند. یک نکته خوشحال کننده در این خصوص، آن است که در این غرفه ها آثار هنری می بینیم که نظیر آن ها در کمتر جایی می توان یافت. از جمله می توان به هنر شَعربافی (نوع خاصی از بافت پارچه با دست) اشاره کرد که در هتل سرای عامری، غرفه دارد. یک کارگاه سفالگری که هنرمندان در آن جلوی چشم مردم به ساخت آثار هنری می پردازند نیز در آنجا وجود دارد. فرش، میناکاری، لباس های دست دوز و غیره از جمله دیگر آثاری هستند که در غرفه های تجاری عامری ارائه می شوند.

رستوران و کافه های هتل سرای عامری

برخی از بخش های خانه عامری های کاشان تبدیل به کافه و غذاخوری شده اند و بسیاری از گردشگران از محیط و فضای سنتی آن ها استقبال خوبی به عمل آورده اند. البته برخی هم معتقدند که بو و رطوبت حاصل از غذاها و مواد خوراکی موجب آسیب دیدن این بنای تاریخی می شود. معروفترین رستوران در این میان، رستوران موسوم به تالار آیینه است که در تالار آیینه این خانه ساخته شه است. این تالار یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین بخش های خانه عامری ها می باشد.

کافه حوضخانه و سرای قهوه

در حوضخانه این بنای تاریخی، محیطی ساخته شده که در آن چای و عرقیجات گیاهی ارائه می شود. سقف زیبا و گچبری شده این محیط، همراه با مقرنس و کاربندی، فضا را خاص تر کرده است. نوشیدن دمنوش های طبیعی در حال و هوای حوضخانه همراه با شنیدن صدای شرشر آب از فواره بسیار لذت بخش است. سرای قهوه در خانه عامری های کاشان اما فضایی کاملا متفاوت با دکوری مدرن دارد. به این ترتیب سلیقه های مختلف در این هتل، پوشش داده شده اند.

ساعت بازدید و قیمت بلیط ورودی به خانه عامری های کاشان

در حال حاضر امکان بازدید از بخش های داخلی خانه عامری های کاشان وجود ندارد اما از حیاط و محوطه بیرونی آن می شود بازدید به عمل آورد. قیمت بلیط ورودی برای بازدید از بخش های عمومی این بنای تاریخی 7 هزار تومان است. امکان عکاسی از همان بخش ها نیز وجود دارد. بهتر است در فصل های پاییز و اوایل بهار از این بنای تاریخی بازدید به عمل آورید. زیرا هوای شهر کاشان در فصل تابستان بسیار گرم و در زمستان بسیار سرد می باشد.

جاهای تاریخی کاشان در اطراف خانه عامری ها

شهر کاشان را عموم مردم با خانه ها و بناهای تاریخی زیبا و دیدنی می شناسند. خانه عامری های کاشان نیز در محله ای واقع شده که چند نمونه دیگر از آثار فاخر معماری تاریخی این شهر در آن قرار دارند. اگر می خواهید یک روز رویایی را داشته باشید و صفا و حال و هوای قدیم را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم سری به دیگر آثار قدیمی این شهر نیز بزنید. گشتن در فضای اندرونی و بیرونی خانه های سنتی کاشان، باعث می شود حس خوب و خاطره انگیزی را تجربه کنید. در ادامه این یادداشت به معرفی چند نمونه از بناهای تاریخی کاشان در نزدیکی خانه عامری ها می پردازیم.

خانه طباطبایی ها: این خانه بسیار زیبا و کلاسیک نیز در خیابان علوی قرار دارد و از جمله آثار باقیمانده از دوران قاجار است. این خانه را عروس خانه های سنتی و تاریخی در ایران می نامند. تزئینات و معماری این خانه بسیار کامل و چشم انداز است. خانه طباطبایی ها به غیر از آنکه محل سکونت خاندان طباطبایی بوده، مراسمات خاص مذهبی از جمله عزاداری های ایام محرم نیز در این خانه برگزار می شده است. این خانه تا خانه عامری های کاشان 300 متر فاصله دارد. این مسیر را با 4 دقیقه پیاده روی از طریق خیابان علومی می توانید طی کنید.

خانه بروجردی ها: این خانه نیز یکی از بهترین نمونه های معماری کلاسیک ایرانی می باشد. ساخت این خانه شرط ازدواج دختر بزرگ خاندان طباطبایی ها با پسر خانواده بروجردی ها بوده است. ساخت این بنای تاریخی 18 سال به طول انجامیده است. برای بسیاری از مردم داستان عاشقانه ای که بین دو خانه بروجردی ها و طباطبایی ها رخ داده، جذاب است. این خانه نیز فاصله بسیار کمی یعنی 220 متر با خانه عامری های کاشان دارد. این مسافت را با دو دقیقه پیاده روی می توان طی کرد.

حمام سلطان امیر احمد: این حمام تاریخی نیز در دوران قاجار ساخته شده است. از این حمام به عنوان لوکیشن سریال طنز و تاریخی قبله عالم استفاده شده است. علاوه برآنکه تزئینات داخلی این بنای قاجار بسیار جالب است، سقف آن نیز از زیبایی خاص و دلفریبی برخوردار است. این حمام تا خانه عامری ها تنها 100 متر فاصله دارد که با یک دقیقه پیاده روی می شود این مسیر را طی کرد.

تپه های سیلک کاشان: اگر از جمله افرادی هستید که تمایل دارید فضاهای باستانی متفاوتی را تجربه کنید، تپه های سیلک کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم. این تپه ها از یکی از کهن ترین تمدن های باستانی جهان برجای مانده اند. قدمت تپه های سیلک کاشان به هشت هزار سال پیش بازمی گردد. این تپه ها اگر از خیابان امیرکبیر حرکت خود را آغاز کنید حدود 10 دقیقه طول می کشد تا به این تپه های برسید. فاصله خانه عامری های کاشان به تپه های سیلک پنج کیلومتر است.

اجاره روزانه خانه در کاشان

شهر کاشان با وجود دارا بودن آب و هوای کویری و مساحت کم، به واسطه داشتن جاذبه های گردشگری متعدد هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران و علاقه مندان به هنر و تاریخ می باشد. این شهر، قدمتی بسیار طولانی دارد و از کهن ترین شهرهای ایران به حساب می آید. هر گردشگر و توریستی برای لذت بردن از سفرش نیاز به اقامتگاهی امن، راحت و پاکیزه دارد. اگر شما هم مسافر کاشان هستید و به دنبال اجاره روزانه خانه مبله در کاشان می گردید می توانید از طریق لینک الصاق شده و یا سایت لوکس ویلا، مورد منظر خود را بیابید و رزرو نمایید. سفر بسیار خوش و دلچسب و خاطره انگیزی را برایتان آرزو می کنیم.

سوالات متداول

تاریخچه خانه عامری ها در کاشان به چه دوره ای برمی گردد؟

این خانه در دوره زندیه ساخته شده و در دوران قاجار تکمیل شده است.

معماری خانه عامری ها به چه سبکی است؟

معماری این خانه به سبک درونگرا و کلاسیک ایرانی می باشد.

عامری ها که به بودند؟

این خاندان، یکی از طوایف مشهور ایرانی بودند که سال ها در حکومت ایران نفوذ داشته اند.

خانه عامری ها قبل از مرمت به چه صورت بوده است؟

این خانه پیش از مرمت به صورت مخروبه درآمده بود.

راهنما سایت

آدرس

استان اصفهان، شهر کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیراحمد

شماره تماس

هزینه بازدید

۷/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

10 الی 20

یک‌شنبه

10 الی 20

دو‌شنبه

10 الی 20

سه‌شنبه

10 الی 20

چهار‌شنبه

10 الی 20

پنج‌شنبه

10 الی 20

جمعه

10 الی 20
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه