جنگل نارنجلو در شهر زیبای بابل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان های شمالی کشور سرشار از زیبایی هایی طبیعی و بکر می باشند که استان مازندران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علاوه بر دریای خزر، جنگل های زیبایی از جمله جنگل نارنجلو را در خود جای داده است. از آنجایی که بسیاری از افراد به جنگل گردی های شمال علاقه وافری دارند در این مقاله به توضیح زیبایی های جنگل نارنجلو خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

جنگل گردی در نارنجلو

جنگل نارنجلو در شهرستان بابل که واقع در استان مازندران می باشد، دارای سرسبزی های فراوانی در جنگل ها و کوهستان های آن بوده و یکی از مناطق پر طرفدار و تفریحی برای گردشگران می باشد. منطقه ای که این جنگل در آن قرار گرفته بندپی نام دارد. در واقع استان بابل به شهر نارنج و بهار نارنج معروف است و احتمال می رود علت نام گذاری این جنگل به همین دلیل باشد.

بهترین زمان گردش در جنگل نارنجلو در فصل بهار است که رایحه خاصی از نارنج ها در این جنگل می پیچد. اما در هر فصلی که به نارنجلو سفر کنید خالی از لطف نبوده و زیبایی های آن را مشاهده خواهید کرد. جنگل نارنجلو به گونه ای است که در مکانی مرتفع قرار گرفته و یکی از قسمت های معروف به بهشت گمشده در استان های شمالی است. همچنین توانسته تمام زیبایی ها از جمله سرسبزی های جنگل، کوهستان و کوهپایه را در خود جای بدهد.

جنگل نارنجلو

سفری به جنگل نارنجلو

شاید کمتر کسی باشد که جنگل نارنجلو را بشناسد یا حتی به آنجا سفر کرده باشد، و همین باعث شده یکی از طبیعت های بکر منطقه شمال به شمار بیاید. جنگل گردی در این بهشت گمشده می تواند تجربه ای به یاد ماندنی برای گردشگران باشد.

این جنگل پر شده از بوی نارنج تازه و به همراه صدای طبیعت می تواند گردشگران را به آرامشی تکرار نشدنی دعوت کند. در صورت جنگل گردی در این مکان می توانید از قدم زدن، استراحت کردن، صرف یک وعده غذایی، عکاسی و آشنایی با انواع گیاهان را تجربه کنید.

جنگل نارنجلو

دیدنی های جنگل نارنجلو

از آنجایی که جنگل نارنجلو مناطق کوهپایه ای، کوهستانی و مرتفع را در خود جای داده، زیبایی های دیگری نیز در اطراف آن وجود دارد که اگر بتوانید از آن ها نیز دیدن کنید، شما را سرحال می آورد.

روستای ییلاقی شیخ موسی

از جمله اماکن دیدنی بندپی شرقی که در ارتفاعات مناطق کوهستانی قرار گرفته روستایی ییلاقی به نام شیخ موسی است که شما می توانید در این منطقه زیبا و خوش آب و هوا به دیدن اقیانوس ابر بروید.

شالیزارهای سرسبز پلاکانی

در بندپی شرقی که منطقه ای جلگه ای بوده، شالیزارهایی به صورت پلاکانی دیده می شوند که از زیبایی های خطه شمال محسوب می شوند. همچنین در سراسر دنیا به علت منظره فوق العاده ای که شالیزارهای سرسبز پلاکانی ایجاد می کنند، از آن ها استفاده می شود.

سد شیاده

در 33 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بابل، منطقه ای دیدنی به نام سد شیاده قرار دارد که توانسته گردشگران فراوانی را به سمت خود جذب کند. از جاذبه های این منطقه به قایق سواری می توان اشاره کرد.

جنگل نارنجلو

دریاچه و روستای کامی کلا

دریاچه کامی کلا که در روستای کامی کلا واقع شده است نیز از مناطق توریستی و دیدنی بابل می باشد که چشم اندازی از جنگل و کوه را به گردشگران نشان می دهد. فصل مناسب برای گردش در این منطقه بهار می باشد، زیرا این دریاچه فصلی بوده و در فصل تابستان به خصوص ماه مرداد خشک می شود.

بهترین زمان سفر به نارنجلو

بهترین زمان سفر به جنگل نارنجلو فصل بهار به خصوص ماه اردیبهشت می باشد. زیرا که در این فصل رایحه خاصی از نارنج های تازه فضای جنگل را پر کرده و روح آدمی را سرشار از انرژی می کند. اگر می خواهید تصاویر منحصر به فردی از جنگل نارنجلو را مشاهده کنید، فصل پاییز را برای سفر به این منطقه از دست ندهید. به هرحال هر فصلی را که برای رفتن به این جنگل انتخاب کنید، ضرر نکرده اید. زیرا که هر فصلی در نارنجلو زیبایی های خاص خودش را دارد.

جنگل نارنجلو

جنگل نارنجلو کجاست و مسیر دسترسی به آن

جنگل نارنجلو که یکی از مناطق دیدنی شهرستان بابل واقع در استان مازندران می باشد، تا بابل حدود 120 کیلومتر فاصله دارد. گفتنی است که فاصله این منطقه تا تهران نیز حدود 180 کیلومتر می باشد. برای دسترسی به جنگل نارنجلو باید خودتان را به شهر خوش آب و هوای مازندران برسانید. اگر از تهران قصد مسافرت به بابل را دارید، ابتدا وارد آزاد راه تهران شمال شوید، وارد تونل سنگان شده و همچنان مسیر آزاد راه تهران شمال را در پیش بگیرید و ادامه دهید.

اکنون وارد جاده چالوس می شوید، مرزن آباد را رد کنید. مسیرتان را ادامه دهید تا به جاده ساحلی سیاهکل رود مازندران برسید. همچنان به مسیر خود ادامه دهید تا به خیابان نجارده برسید. مسیر خیابان نجارده را طی کنید و در نهایت به جنگل نارنجلو خواهید رسید. ناگفته نماند برای رفتن به این جنگل زیبا نیازی به پرداخت هزینه و یا خرید بلیط نیست.

اقامت در نارنجلو

تا کنون صحبتی از اقامت در این جنگل به میان نیامده است. شاید بخاطر وجود حیواناتی که احتمال ورود به این جنگل را در شب ها دارند، بهتر است تا پیش از تاریک شدن هوا محلی را برای اقامت خود در شهر بابل اختیار کنید.

جنگل نارنجلو

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شهر بابل، جنگل نارنجلو

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه