جنگل ویوج بابل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان های شمالی کشور سرشار از زیبایی های طبیعی بوده که یکی از آن ها جنگل ویوج است و در شهرستان بابل قرار گرفته است. اغلب اوقات که قصد سفر می کنیم اولین گزینه برای مسافرت و گردشگری یکی از شهرهای شمالی کشور است. چه خوب است اگر با برخی مناطق زیبا و بکری نظیر جنگل ویوج آشنایی ندارید، با خواندن این مقاله اطلاعاتی راجع به آن کسب کنید و برای یک با هم که شده سری به این منطقه بزنید.

معرفی جنگل ویوج

یکی از مناطق دیدنی و گردشگری شمال کشور، جنگل ویوج می باشد که در جاده شیاده و بخش بندپی شهرستان بابل و در مساحتی به وسعت حدود 20 هکتار واقع شده است. این جنگل در دل درختانی سر به فلک کشیده و سرسبز مناطق شمالی قرار گرفته و چشم انداز بی نظیری از طبیعت را در اختیار گردشگران قرار داده است. علاوه بر جنگل ویوج، جنگل نارنجلو نیز برای گردشگران بسیار دلنشین بوده و بوی طبیعت و صدای پرندگان می تواند آرامش خالصی را در وجود گردشگران ایجاد کند.

جنگل ویوج بابل

امکانات تفریحی جنگل ویوج

از امکانات تفریحی این جنگل می توان به پیاده روی در دل طبیعت اشاره کرد. از آنجا که این جنگل جزو مناطق دست نخورده شهرهای شمالی می باشد، امکانات تفریحی خاصی برای آن در نظر نگرفته اند. گردشگران می توانند به کمپینگ و برپایی چادر در دل طبیعت بسنده کرده و در کنار آن به تفریحاتی نظیر والیبال، بدمینتون و… بپردازند. البته لازم به ذکر است هنگام تفریح و گردش در جنگل ها در حفظ آن ها کوشا باشیم و از آتش روشن کردن و انداختن زباله در دل طبیعت خودداری کنیم.

دیدنی های اطراف جنگل زیبای ویوج بابل

اگر به جنگل ویوج در شهرستان بابل سفر کردید می توانید علاوه بر آن از جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگری همچون: جنگل هیرکانی، هفت آبشار در جنگل لفور و … که در نزدیکی های آن قرار دارند دیدن کنید.

جنگل ویوج بابل

بهترین زمان سفر به جنگل ویوج

از آنجایی که طبیعت در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد، می توانید بر حسب سلیقه شخصی خود یکی از فصل ها را انتخاب کنید و کوله بار سفرتان را ببنید و به دل طبیعت بزنید.

فصل بهار: اگر فصل بهار را برای سفر به جنگل ویوج انتخاب می کنید، سرسبزی ها و آب و هوای بسیار معتدلی را تجربه خواهید کرد.

فصل تابستان: در تابستاتن نیز زیبایی های نظیر سرسبزی را در آنجا خواهید دید، اما از آنجایی که در فصل تابستان هوای شمال شرجی بوده شاید برای برخی گردشگران چندان خوشایند نباشد.

فصل پاییز: در فصل پاییز نیز شاهد طبیعتی رنگارنگ خواهید بود و خنک بودن هوا برایتان لذت بخش می باشد.

فصل زمستان: اگر در فصل زمستان به این منطقه سفر کردید شاهد درختانی که عریان شده اند خواهید بود و این هم زیبایی خاص خود را دارد. از لذت های سفر در زمستان می توان به خوردن چای داغ زغالی، آش های داغ و نشستن در چادر و زیر پتو اشاره کرد. اما به دلیل سرمای هوا شاید شب ماندن در جنگل مناسب نباشد.

اقامت در جنگل ویوج

برای اقامت در جنگل ویوج می توانید به چادر زدن فکر کنید. اما با توجه به منطقه بکر این جنگل خطر وجود حیوانات وحشی بهتر است از اقامت و چادر زدن در شب های جنگل ویوج صرف نظر کرده و به سراغ هتل ها و ویلاهایی که در نزدیکی های این جنگل قرار دارند بروید.

جنگل ویوج کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به جنگل ویوج که از جاذبه های گردشگری و دیدنی بابل به شمار می رود، می بایست ابتدا خود را به بابل برسانید. بابل در 211 کیلومتری شمال شرقی تهران و در 15 کیلومتری دریای خزر واقع شده است. سپس از آنجا باید مسیر ناحیه بندپی شهرستان بابل را پیش بگیرید تا به این جنگل زیبا دسترسی پیدا کنید.

آدرس جنگل ویوج: استان مازندران، بابل، نرسیده به شیاده

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، بابل، نرسیده به شیاده

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه