آبشار کیمون بابل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

هنگامی که صحبت از سفر به شهرهای شمالی کشور و جاذبه های دیدنی و گردشگری آن ها به میان می آید، ذهنمان اغلب به سمت دریای آبی و جنگل های سرسبز شمال می رود. حال بد نیست کمی بیشتر با جاذبه های دیدنی و گردشگری شهرهای شمالی آشنا شویم و گردش و تفریحمان را تنها به دریا و جنگل های آن محدود نکنیم. یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری که می توان در شهرهای شمالی پیدا کرد آبشارها و چشمه ها هستند. یکی از این آبشارها که در این مطلب می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم و بیشتر آشنا شویم آبشار کیمون بابل است. با لوکس ویلا همراه باشید تا این جاذبه طبیعی و زیبا را بهتر بشناسیم.

آبشار کیمون بابل در روستای کیمون

آبشار کیمون در روستایی به همین نام یعنی روستای کیمون در 30 کیلومتری شهر بابل و منطقه بندپی شرقی که در بخش شمال شرقی شمال کشور است قرار دارد. منطقه بندپی شرقی در جنوب بابل واقع شده است و یکی از بخش های مهم این شهر را تشکیل داده است. همچنین با 30 هزار جمعیت، یکی از بزرگترین بخش های شهر بابل را به خود اختصاص داده است.

روستای کیمون مناظر و طبیعت های دل انگیزی را در خود جای داده و یکی از روستاهای بخش بندپی شرقی در شهرستان بابل محسوب می شود. روستای کیمون تا به امروز بافت روستایی و قدیمی خود را حفظ کرده است. امرار معاش و فعالیت اقتصادی اهالی روستای کیمون از کشاورزی و دامداری می باشد. منطقه بندپی شرقی توسط جاده ای به نام جاده شهید صالحی به شهرستان بابل اتصال پیدا کرده است.

از جاذبه های طبیعی و زیبای روستای کیمون می توان به آبشار کیمون بابل اشاره کرد که بسیاری از گردشگران برای بازدید از آن راهی این منطقه می شوند. موقعیت قرارگیری این آبشار در منطقه ای جنگلی با آب و هوای مطلوب می باشد. زیرا که روستای کیمون در منطقه ای جنگلی قرار دارد. وجود رودخانه دائمی کیمون، باعث طراوت و لطافت آب و هوای روستای کیمون شده است و بازدیدکنندگانی که به این منطقه می آیند، با تمام وجود، آب و هوای لطیف و دلنشین روستا را احساس می کنند.

در این روستا علاوه بر آبشار کیمون، جاذبه های دیدنی و مناظر طبیعی بسیار زیبای دیگری وجود دارند که می توانید علاوه بر آبشار کیمون از آن ها هم دیدن کنید و روح خود را سرشار از آرامش و لطافت کنید. تقریبا همه ما قبول داریم که با دیدن آب و شنیدن صدای آن در طبیعت، آرامش خاصی را در وجودمان احساس می کنیم. تماشای آبشاری که از دل کوه در طبیعت جاری می شود و در پایین خود رودخانه ای پرآب و زلال را پدید می آورد بسیار دلنشین خواهد بود. طبیعت دوستان می توانند با سفر به این منطقه از زیبایی های بی حد و حصر آن بهره مند شوند و از دیدنی های زیادی بازدید کنند.

آبشار کیمون بابل

امکانات تفریحی و رفاهی آبشار کیمون بابل

به دلیل بکر بودن روستای کیمون و منطقه ای که آبشار کیمون در آن واقع شده است، تاکنون امکانات تفریحی و رفاهی برای آن در نظر گرفته نشده است و همچنان توانسته دست نخورده باقی بماند. همین امر باعث شده به طبیعت زیبای این منطقه آسیبی وارد نشود. اما اگر به دنبال امکانات رفاهی هستید، می توانید از مغازه های خوار و بار فروشی که در روستای کیمون وجود دارند، استفاده کنید و هر آنچه را که نیاز دارید را تهیه کنید.

برای سرویس بهداشتی نیز می توانید از مسجد و حسینیه ای که در روستا وجود دارد استفاده نمایید. اما هیچ امکانات تفریحی در اطراف آبشار کیمون وجود ندارد و تنها می توان از زیبایی های آبشار بهره برد. مسیری که از روستا برای رسیدن به آبشار می پیمایید، چندین آبشار بزرگ وکوچک نیز وجود دارند.

آبشار کیمون بابل

اقامت در روستای کیمون بابل

از آنجایی روستای کیمون در فاصله 30 کیلومتری از شهر بابل قرار گرفته است، بسیاری از گردشگران و مسافران ترجیح می دهند برای اقامت خود از اقامتگاه هایی که در شهر بابل وجود دارد استفاده کنند. یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه ها اجاره ویلا بابل است که به دلیل امکانات خوبی که دارند از قیمت های مناسبی برخوردارند که می توانند برای هر سلیقه و بودجه ای مناسب باشند. در بابل، ویلاهای استخردار به انواع مختلف ویلا استخردار سرپوشیده و ویلا استخردار روباز تقسیم می شوند که مسافران و بر حسب سلیقه و فصل، ویلای مناسب و باب سلیقه خود را اجاره می کنند.

اما در مقابل نیز افرادی هستند که علاقه به تجربه اقامت در روستا و طبیعت را دارند. بدین گونه که در روستای کیمون، با برپایی چادر و کمپ زدن می توانند آن را تجربه کنند. پیشنهاد می شود برای در امان بودن از جانوران خطرناک، بهتر است در نزدیکی های بافت روستا اقامت کنند. همچنین می توانید برای اقامت خود از اقامتگاه های بوم گردی که شامل خانه های روستایی می باشند استفاده کنید. برخی از ساکنین روستای کیمون خانه های روستایی خود را به مسافران و گردشگران اجاره می دهند. در این صورت می توانید برای یک الی چند روز هم زندگی در خانه های روستایی را تجربه کنید.

آبشار کیمون بابل

بهترین زمان بازدید از آبشار کیمون

در هر فصلی از سال، آبشار و دریاچه کیمون زیبایی های خاص خودش را دارد. اما بهترین فصلی که می توانید برای بازدید از آن انتخاب کنید فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه می باشد. در این فصل به دلیل افزایش بارندگی، آبشار بسیار پرآب و خروشان شده و رودخانه نیز پرآب می شود و منظره بسیار زیبایی را پدید می آورد.

تابستان های این منطقه نیز به دلیل کوهستانی بودن، هوای شرجی نداشته و گرمای هوا را احساس نخواهید کرد. در فصل های سرد سال مانند پاییز و به خصوص زمستان بسیار سرد بوده و برای سفر به این منطقه باید بسیار مجهز بود.

آبشار کیمون کجاست و مسیر دسترسی به آن

آبشار کیمون که از دیدنی های بابل به شمار می رود، در روستای کیمون و در 30 کیلومتری شهرستان بابل واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار می بایست خود را به بلوار نوشیروانی برسانید و سپس به سمت پل قدیمی محمد حسن خان بروید. پل را که پشت سر گذاشتید وارد جاده ای به نام جاده حبیبی خواهید شد. این مسیر را که سمت جنوب می رود پیش بگیرید. هنگامی که در این مسیر قرار دارید، از روستایی مانند کلاگر محله، گتاب، بالاسرت، پایین سرت، صورت و اطاقسرا می گذرید. هنگامی که تمام این روستاها را پشت سر گذاشتید، به روستای کیمون خواهید رسید. این مسیر تنها نیم ساعت طول می کشد.

اگر از تهران قصد سفر به آبشار کیمون را دارید، بهتر است از جاده هراز به سمت آمل حرکت کنید. قبل از رسیدن به آمل، کمربندی آمل قرار دارد که باید وارد آن شوید و مسیر بابل را پیش بگیرید. از بابل به سمت جنوب غربی بروید تا به جاده حبیبی برسید. به جاده حبیبی که رسیدید، مسیر را باید مستقیم و به سمت جنوب پیش بگیرید. پس از پشت سر گذاشتن مسیر 250 کیلومتری به روستای کیمون می رسید.

مسیر دیگری وجود دارد که می توانید از جاده فیروزکوه راهی شوید. زیرآب را پشت سر بگذارید تا به شیرگاه برسید. دوربرگردان اولی را که دیدید دور بزنید تا در مسیر تهران قرار بگیرید. در سمت راست خود تابلوی اسلام آباد رامشاهده می کنید. مسیر شمال غرب را پیش بگیرید تا به مرزیکلا برسید. از مرزیکلا به سمت جنوب غرب بروید تا به روستای پوستکلا برسید. روستای پوستکلا را به سمت شمال بروید تا پس از آن به روستای کیمون برسید. مسافت این مسیر 285 کیلومتر بوده و از مسیر پیشین طولانی تر است.

آدرس آبشار کیمون: استان مازندران، سی کیلومتری شهر بابل، بندپی شرقی، روستای کیمون

آبشار کیمون بابل

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، سی کیلومتری شهر بابل، بندپی شرقی، روستای کیمون

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه