باغ پرندگان آستارا

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان گیلان استانی است که همواره برای گردشگران، مقصد بسیار جذاب و ایده آلی بوده است. بدون شک یکی از زیبا ترین و پربازدید ترین شهرهای استان گیلان،  شهرستان آستارا می باشد که دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاری می باشد.

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر بی نظیر، باغ پرندگان آستارا می باشد که مابین مسافران و گردشگران از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. این جاذبه زیبای گردشگری توانسته است هرساله سیل عظیمی از مسافران و گردشگران را به خود جذب نماید و میزبان آنها باشد.

در ادامه این مطلب، برایتان اطلاعات کامل و جامعی درباره باغ پرندگان آستارا آورده ایم. پس در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید تا با این باغ زیبا و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

معرفی باغ پرندگان آستارا

اگر شما هم در دسته علاقمندان به بازدید از پرندگان هستید، پیشنهاد می شود حتما به باغ پرندگان آستارا سر بزنید و از آن دیدن فرمایید.
این باغ زیبا و بی نظیر در واقع نخستین و اولین باغ پرندگان در استان گیلان می باشد که در سال ۱۳۸۶ احداث و ساخته شده است. باغ پرندگان آستارا دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۵۰ متر مربع می باشد.

باغ پرندگان آستارا دارای پرندگان بسیار زیبا و زینتی و آسمانی می باشد که برای پیشواز از بازدید کنندگان بال های خود را باز می کنند تا به استقبال مسافران بیایند.

همانطور که گفتیم، از آنجا که باغ پرندگان آستارا دارای مساحت بالایی است، توانسته است تعدادی بالغ بر ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه نایاب و مختلف در ایران و جهان را در خود جای دهد.

این پرندگان بسیار زیبا و زینتی شامل طاووس، قرقاول، طوطی، مرغ های تزئینی، بابل، مینای سخنگو، مرغ سخنگو، کبک، شتر مرغ، لاشخور، یا کریم چینی، مرغ عشق، عروس هلندی، فلامینگو، قو، غاز پیشانی سفید، درنا، غاز کانادایی و سایر پرندگانی از این قبیل و خاص و کمیاب هستند.

باغ پرندگان آستارا

بازدید از باغ پرندگان آستارا

در حین بازدید از این باغ بی همتا و به محض پارک کردن خودرو و قدم زدن در ورودی باغ پرندگان، تحرک گونه های مختلف پرنده در قفس هایی که در چپ و راست استقرار یافته اند، حساسیت بالای آنها را نسبت به ورود گردشگران نشان می دهد و همچنین تحرک طوطی قرمز رنگ و زیبا و بزرگی که روی یک محور قرار دارد و چرخ می زند، در واقع خوشحالی خود را از ورود شما نشان می دهد و با یادآوری داستان و حکایت شیرین و جذاب طوطی و بازرگان، به شما خوش آمد می گوید.

باغ پرندگان آستارا، یکی از جاهای دیدنی آستارا به شمار می رود که در بین مسافران و گردشگران بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد.

پس از گذر کردن از محوطه بزرگی که در آن انواع گونه های پرنده و مرغ های زینتی قرار دارند، یک استخر بزرگ و زیبا در انتهای باغ مشاهده خواهید کرد که دیدن آن آرامش عجیبی را به شما منتقل خواهد کرد.

تاریخچه باغ پرندگان آستارا

همانطور که گفتیم، سال تاسیس این باغ زیبا و دیدنی به ۱۳۸۶ باز می گردد. موسس و تاسیس کننده این باغ شخصی به نام آقای عیسی سهراب نژاد هستند که بخاطر علاقه بسیار زیاد و شدیدی که به پرندگان دارند، دست به تاسیس این باغ زیبا زدند. به همین دلیل هم هست که در این باغ از پرندگان بسیار خاص و کمیابی می توان دیدن کرد و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

همچنین لازم به ذکر است در قسمتی از این باغ زیبا، تعدادی از پرندگان را برای فروش گذاشته اند و البته این امر زیر نظر اداره محیط زیست و دامپزشکی استان گیلان صورت می گیرد و قانونی است. باغ پرندگان آستارا به عنوان اولین و تنها باغ پرندگان گیلان در شهر بندری آستارا شناخته شده و با این عنوان از آن یاد می شود.

باغ پرندگان

باغ پرندگان آستارا، در بین گردشگران خارجی

این باغ جذاب و دیدنی و نیک منظر، علاوه بر دارا بودن محبوبیت بالا برای گردشگران داخلی، دارای اهمیت بسیار بالایی برای گردشگران خارجی نیز می باشد.

نکته ی جالبی که درباره باغ پرندگان آستارا وجود دارد این است که این باغ، علاوه بر جذاب بودن برای گردشگران داخلی، برای گردشگران خارجی نیز جذاب و حائز اهمیت است و هرساله توریست های مختلفی از کشور های روسیه، آذربایجان، عراق و اوکراین به این باغ سر می زنند و از دیدن پرندگان لذت می برند.

همچنین به طور متوسط در هر ماه حدود ۵۰ نفر از این گردشگران خارجی، از باغ پرندگان آستارا بازدید می کنند و حین این بازدید،از گونه های خاص و کمیاب این باغ عکس و فیلم تهیه می کنند.

امکانات باغ پرندگان آستارا

اگر بخواهیم از امکانات این باغ زیبا صحبت کنیم، اول از همه می توان به پرندگان آن اشاره کرد که مهم ترین دلیل جذب بازدید کننده و گردشگر به این باغ زیبا و بی نظیر می باشد.

دیگرامکاناتی که باغ پرندگان آستارا واجد آن ها می باشد شامل سرویس های بهداشتی، پارکینگ، آنتن دهی موبایل، عکاسی کردن در محوطه زیبای این باغ، دسترسی به اینترنت، خرید پرندگان، آب خوری و نیمکت برای استراحت مسافران و گردشگران می باشد که می توانید علاوه بر بازدید از پرندگان از این امکانات نیز بهره مند شوید.

لوازم مورد نیاز برای بازدید از باغ پرندگان آستارا

لازمه رفتن به هر مکانی، بردن وسایل و لوازم مخصوص سفر و بازدید از آن مکان می باشد. در ادامه برایتان لیستی از لوازم مورد نیاز برای سفر به باغ پرندگان آستارا آماده کرده ایم.

  • موبایل
  • وجه نقد
  • کارت بانکی
  • کفش راحتی و مناسب
  • سوخت خودرو

مدت زمان بازدید از باغ پرندگان آستارا

اگر قصد سفر کردن به آستارا و بازدید از باغ پرندگان آستارا را دارید، لازم است بدانید که سفر و بازدید از این باغ دیدنی، به مدت زمانی حدود ۱ ساعت نیاز دارد و می بایست برای بازدید کامل از این باغ مدت زمانی حدود ۱ ساعت را در نظر داشته باشید تا بتوانید از تمامی بخش ها و پرندگان این باغ زیبا و بزرگ دیدن فرمایید.

جاهای دیدنی آستارا

ساعت بازدید و قیمت بلیط باغ پرندگان آستارا

بازدید از باغ پرندگان آستارا در تمامی روزهای سال ممکن است و همه روزه از ساعت ۹ صبح تا غروب آفتاب این باغ مشغول به فعالیت می باشد. البته لازم به ذکر است که این مجموعه در ایام سوگواری و تعطیلات رسمی فعالیتی ندارد و تعطیل می باشد.

قیمت بلیط باغ پرندگان آستارا برای گردشگران داخلی مبلغ ۸۰۰۰ تومان می باشد و ورودی این باغ برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است و کودکان زیر ۷ سال مشمول پرداخت هزینه نمی شوند.

جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف باغ پرندگان آستارا

  • شهرک عباس آباد (۲ کیلومتر فاصله)
  • بازار بزرگ ساحلی آستارا (۳ کیلومتر فاصله)
  • تالاب استیل (۳.۱ کیلومتر فاصله)
  • بهشت کاکتوس ها (۳.۲ کیلومتر فاصله)

هتل های اطراف باغ پرندگان آستارا

  • هتل افرا آستارا (۲.۹ کیلومتر)
  • هتل اسپیناس آستارا (۳.۹ کیلومتر)
  • هتل ویرمونی (۵.۸ کیلومتر)
  • هتل آپارتمان دریا (۳.۳ کیلومتر)

باغ پرندگان آستارا کجاست  و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به باغ پرندگان آستارا می بایست از سمت رشت در ورودی جنوب شهر، خیابان شهید رجایی، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده است.

آدرس باغ پرندگان آستارا: آستارا، ورودی شهر، روبروی دانشگاه آزاد، باغ پرندگان آستارا

شماره تلفن باغ پرندگان آستارا: 01344822766

پرندگان آستارا

اجاره روزانه آپارتمان در آستارا

اگر شما نیز با خواندن این مطلب علاقمند به سفر به آستارا و بازدید از باغ پرندگان آستارا شدید، برای سفر به این هر کافیست قبل از سفر، مکانی مناسب برای اقامتتان رزرو کنید تا هنگام ورود به این شهر، خسته راه نباشید و با خیال راحت به مکانی که برای اقامت و استراحت رزرو کرده اید بروید و به استراحت بپردازید.

برای اقامت در آستارا، پیشنهاد لوکس ویلا به شما اجاره روزانه آپارتمان در آستارا می باشد تا بتوانید با هزینه بسیار کمی، یک اقامت راحت و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

راهنما سایت

آدرس

آستارا، ورودی شهر، روبروی دانشگاه آزاد، باغ پرندگان آستارا

شماره تماس
هزینه بازدید

۸/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

9 الی 19:30

یک‌شنبه

9 الی 19:30

دو‌شنبه

9 الی 19:30

سه‌شنبه

9 الی 19:30

چهار‌شنبه

9 الی 19:30

پنج‌شنبه

9 الی 19:30

جمعه

9 الی 19:30
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه