باغ ملی آستارا

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

آستارا به عنوان یکی از شهر های مرزی استان گیلان می باشد و با یک جاده به اردبیل وصل شده است. این منطقه یکی از بزرگ ترین شهر های استان بوده و در شمالی ترین نقطه آن قرار گرفته. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های دیدنی خود توانسته بین گردشگران مشهور شود. یکی از این جاذبه ها باغ ملی آستارا بوده که اکثر توریست هایی که به این ناحیه سفر می کنند برای دیدن این باغ نیز اقدام می نمایند. تا انتهای این مقاله مطالب را دنبال کنید تا اطلاعات کافی راجع به این مکان دیدنی را به دست آورید.

درباره باغ ملی آستارا

باغ ملی آستارا در خیابان معلم و بین کوچه رحیمیان و خیابان فارابی قرار گرفته و قدمت آن به زمان قاجار بر می گردد. این باغ رو به روی گمرک آستارا واقع شده و بخش های مختلفی همانند سالن آمفی تئاتر، کتاب خانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… را دارا می باشد. باغ در زمان های مختلف دارای کاربری های متقاوت بوده و در حال حاضر مکانی است برای فروش کتاب کودکان و دارالقرآن که شما می توانید برای خرید کتاب به آن جا رفته و از تخفیفاتی که گاهی بر روی کتاب ها قرار می گیرد استفاده نمایید. هم چنین اگر مسافر بین راهی باشید نیز می توانید از این باغ برای استراحت و توقف خود بهره ببرید.

باغ ملی هم چنین دارای بخش هایی بوده که بهتر است با افراد دیگر یا دوستان خود به عنوان مکانی برای ورزش های گروهی یا پیاده روی نیز استفاده نمایید. باغ ملی آستارا به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی جاذبه های دیگر همانند ساحل یا پاساژ سیدان به جذابیت و کاربرد آن افززوده شده است.

باغ ملی آستارا

بهترین زمان سفر به باغ ملی آستارا

آستارا به عنوان یکی دیگر از شهر های شمالی کشور که دارای رطوبت بالا بوده عنوان می شود. این موضوع سبب شده تا عده زیادی از مردم هنگام مراجعه به شهر های شمالی به خصوص در ماه های گرم سال، دچار گرمازدگی شده و رطوبت بالا آن ها را اذیت نماید. لذا سفر به آستارا برای بازدید از باغ ملی در تابستان و ماه های خرداد و مهر توصیه نمی شود. هم چنین در زمستان به دلیل هوای سرد نیز زمان خوبی برای تماشای جاذبه هایی مثل باغ ملی آستارا نمی باشد. بهترین زمان برای سفر به آستارا از نظر شرایط آب و هوایی ابتدای بهار می باشد ولی فصل تابستان نیز به دلیل این که این منطقه به اوج زیبایی و سرسبزی خود می رسد بسیار مناسب است.

آب و هوای آستارا

از آن جا که این شهر در ارتفاع زیادی از سطح دریا قرار گرفته و منطقه ای کوهستانی می باشد، آب و هوای آن نیز مرطوب و کمی خنک تر از باقی نواحی شمال کشور است. در آستارا بارندگی زیاد بوده و مجموع بارش ثبت شده 1346 میلی متر بوده و همین باعث شده تا آستارا یکی از شهر های پر بارش تلقی گردد. میانگین دما در این شهر 15.8 درجه است و کم ترین دمای ثبت شده منفی 7.9 درجه و بیشترین دمای ثبت شده نیز 37.1 درجه می باشد. کم ترین دمایی که عنوان شد مربوط به ژانویه سال 2008 میلادی است. پس همان طور که گفته شد آب و هوا در فصول بهار و تابستان مناسب تر از باقی مواقع سال می باشد.

بهترین زمان سفر به باغ ملی آستارا

مدت زمان بازدید از باغ ملی آستارا

یکی از مواردی که باید در زمان بازدید از یک جاذبه گردشگری به آن دقت کنید، مدت زمان بازدید یا مدت زمانیست که دیدن آن جاذبه وقت می گیرد. این گزینه مربوط به تعداد بخش هایی می شود که درون یک مکان دیدنی وجود دارد. با توجه به این موضوع باید گفت که بازدید از باغ ملی آستارا چیزی در حدود یک تا دو ساعت زمان می برد تا بتوانید از این مکان گردشگری دیدن نمایید. هم چنین لازم به ذکر است که بازدید از این بنا نیازی به هزینه ندارد و کاملا رایگان می باشد. بهتر است برای دیدن جاذبه های گردشگری آستارا و داشتن اطلاعات مهم درباره آن ها قبل از ورود به جاذبه مدت زمان بازدید یا هزینه ورودی را بدانید تا دچار هیچ مشکلی نشوید.

باغ ملی آستارا کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به باغ ملی آستارا می توانید از مسیر امام خمینی و فارابی استفاده کنید. بدین منظور از امام خمینی به طرف میدان نماز بروید. در میدان به سمت خروجی چهارم رفته و در امام خمینی بمانید. از سوپر پروتئین امیر که در قسمت راست قرار گرفته عبور کنید سپس به طرف دکتر شریعتی غربی بپیچید. در هنگام رسیدن به گلدین به سوی فارابی رفته و بعد از عبور از وحدت به طرف مقصد خود ادامه دهید. این یک مسیر 2 کیلومتریست و در حدود 12 دقیقه بدون ترافیک تا رسیدن به باغ ملی مسیر پیش رویتان خواهد بود.

از تهران تا باغ ملی آستارا مسافتی معادل 395 کیلومتر دارید که چیزی در حدود 5 ساعت در مسیر هستید. بعد از ورود به آزادراه قزوین-رشت به سمت جاده قزوین-رشت ادامه دهید. با ادامه دادن همین جاده به جاده فومن-سراوان وارد شده و در انتها به جاده رشت-آستارا بروید و تا رسیدن به مقصد در مسیر بمانید.

آدرس باغ ملی آستارا: استان گیلان، آستارا، خیابان حکیم نظامی، باغ ملی

کتابخانه باغ ملی استارا

کمپینگ در باغ ملی آستارا

یکی از مواردی که مسافران برای اقامت خود از آن استفاده می کنند، کمپ کردن در اطراف مقصد گردشگری می باشد و این یکی از موارد مهم در سفر بوده و شما نیز می توانید با استفاده از آن در سفر به آستارا و بازدید از باغ ملی این شهر با برپایی چادر در اطراف آن برای کمپ کردن اقدام نمایید. برای این منظور سعی کنید لوازم مورد نیاز همانند چادر مسافرتی و کیسه خواب به همراه داشته باشید. هم چنین بهتر است لوازم مهم دیگر برای کمپینگ همانند لباس بارانی، کرم ضد آفتاب، منقل، زغال برای بر پا کردن آتش و کیسه بزرگ زباله را نیز با خود بردارید و سعی کنید بعد از جمع کردن چادر مسافرتی هیچی زباله ای به محیط خود اضافه نکنید.

اجاره سوئیت در آستارا

اگر قصد دارید برای دیدن جاذبه های آستارا به این شهر بروید بهتر است برای لذت بردن از تمامی بخش های آن چند روزی را در این منطقه بمانید و مهمان مردم آستارا باشید. بدین منظور می توانید با اجاره سوئیت در آستارا از سایت لوکس ویلا برای انتخاب اقامتگاه خود اقدام نمایید. هم چنین به دلیل اینکه آستارا یک مکان گردشگری در گیلان می باشد بهتر است در روز های شلوغ و تعطیلات که تعداد زیادی از مسافران به این ناحیه می روند، از قبل برای رزرو ویلای خود اقدام کنید تا در هنگام رسیدن به مقصد برای پیدا کردن مکان اقامتی خود به مشکل برنخورید.

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، آستارا، خیابان حکیم نظامی، باغ ملی

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه