آبشار ونوش نور

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شهرهای شمالی علاوه بر جنگل و دریا دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگری می باشند که بازدید از آن ها خالی از لطف نبوده و می توانند برای همگان جذاب باشند. آبشار ونوش در شهرستان نور یکی از جاذبه های دیدنی و زیبای استان مازندران است که در میان ارتفاعات منطقه جنگلی علوی جا خوش کرده است. در این مقاله می خواهیم با این آبشار زیبا که البته فقط یک آبشار نیست و از چندین آبشار تشکیل شده است آشنا شویم. همراه لوکس ویلا باشید.

معرفی آبشار ونوش

آبشار ونوش نور از جاذبه های طبیعی نور بوده که از چندین آبشار تشکیل می شود. این آبشارها در جنوب روستای ونوش و در ارتفاعات منطقه جنگلی علوی قرار گرفته اند. این آبشار مجموعه ای سه گانه از آبشارهایی زیبا و دیدنی را تشکیل داده که از ارتفاعات مختلفی سرازیر شده اند. از آنجایی که آبشار ونوش که در روستای زیبا و گردشگری ونوش واقع شده است، این روستا در غرب شهرستان نور و در 10 کیلومتری آن واقع شده است. آبشارهای ونوش یکی از جاذبه های طبیعی است که می تواند بازدیدکنندگان را از شلوغی ها و تمام انرژی های منفی دور کند و محو زیبایی ها و آرامش خود کند.

در غرب شهرستان نور، منطقه ای به نام ونوش قرار دارد که روستای ونوش در آن واقع شده است و آبشارهای ونوش نیز در این روستا قرار گرفته اند. این آبشارها در ابعاد و ارتفاعات مختلف وجود دارند که 3 تا از آن ها شهرت بیشتری پیدا کرده اند. اولین آبشار حدود 15 متر ارتفاع داشته و حوضچه ای در پایین آن قرار دارد که عمق آن به 1 متری رسد. دومین آبشار، بلندترین آبشار از آبشارهای ونوش محسوب می شوند که بلتدی آن به 40 متر می رسد و حوضچه ای که در قسمت پایین آن قرار گرفته دارای عمق 4 متری می باشد. در نهایت سومین آبشار دارای 15 متر بلندی بوده و همانند آبشار اول دارای حوضچه ای به عمق 1 متر در پایین دست خود دارا می باشد.

اگر به شهرستان نور سفر کرده ای و به دنبال مقصدی گردشگری یک روزه هستید، مجموعه آبشارهای ونوش نور می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. مجموعه این آبشارها در میان مناطق جنگلی سرسبز و انبوه قرار گرفته اند که بر زیبایی های منطقه افزوده اند و هنگامی که در این منطقه قرار می گیرید، محو تماشای این صحنه دل انگیز خواهید شد. صدایی که از جاری شدن آبشارها به گوش می رسد و طراوت و تازگی که از آن ها ساطع می شود، گردشگران را به آرامشی وصف نشدنی دعوت می کند.

آبشار ونوش نور

بهترین زمان سفر به آبشار ونوش نور

اگر بخواهیم از حق نگذریم، تماشای این آبشارها در تمام طول سال بسیار تماشایی و دیدنی بوده و خالی از لطف نیست. اما بهترین زمانی که می توان به بازدید از این آبشارها رفت و زیبایی آن ها به اوج خود رسیده باشند، نیمه اول سال یعنی فصل بهار و تابستان می باشد.

به دلیل کوهستانی بودن منطقه ای که آبشارها در آن ها قرار دارند، از آب و هوایی خنک بهره می برند و به گونه ای است که حتی در تابستان بسیار هوای دلپذیر و خنکی دارد. هوای این منطقه به گونه ای است که حتی در زمستان ها نیز هوای سرد زمستان را نداشته و از هوای بسیار معتدلی برخوردار است. زیبایی و هوای این منطقه به قدری زیبا و دلنشین بوده که از بودن در این روستا خسته نخواهید شد.

از دیگر آبشارهای زیبایی که نور وجود دارند می توان به آبشار سواسره اشاره کرد. گردشگران علاوه بر بازدید از آبشارهای ونوش می توانند در صورت تمایل از این آبشار زیبا نیز دیدن کنند.

راز دریاچه ارواح ونوش

آیا چیزی راجع به رمز و راز دریاچه ارواح ونوش به گوشتان خورده است؟ جالب است بدانید از جاذبه های دیدنی اطراف آبشار ونوش، دریاچه ای به نام دریاچه ارواح می باشد. اهالی محل این دریاچه را با نام دریاچه دشت ممرز یا ملاکلا می شناسند.

روزهایی که هوا مه آلود است، این دریاچه بسیار دیدنی می شود و به دلیل منعکس شدن تصاویر درختانی که در اطراف دریاچه هستند به داخل دریاچه، تصویری شبیه به روح را ایجاد می کند. به همین دلیل است که آن را با نام دریاچه ارواح ونوش می شناسند و دلیل مرموز شدن دریاچه شده است. لازم به ذکر است که این دریاچه در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است.

آبشار ونوش نور کجاست و مسیر دسترسی به آن

آبشار ونوش که از دیدنی های نور محسوب می شود، در روستایی به نام ونوش در غرب شهرستان نور و در 10 کیلومتری آن قرار گرفته است. اگر می خواهید به بازدید از این روستا بروید، می بایست از جاده ساحلی نور به سمت نوشهر روانه شوید. بعد از آن که در جاده فرعی اقدام به حرکت کردید و مسیر خود را تغییر دادید، آبشار زیبای ونوش را مشاهده خواهید کرد که در کنار جاده قرار گرفته است.

آبشار ونوش نور

رزرو اقامتگاه در نور

همیشه یکی از بهترین اقامنگاه ها برای سفر و ماندن در شهرهای شمالی، ویلاها هستند. ویلاها به انواع مختلف به لحاظ امکانات و تجهیزات تقسیم می شوند که با توجه به امکانات، قیمت آن ها متغیر می شود. برای اجاره ویلا نور می توانید به وبسایت لوکس ویلا مراجعه کنید و ویلای مورد نظر خود را با توجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید و پس از آن با مشاوران بخش پشتیبانی تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران - نور - روستای ونوش - آبشار ونوش

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه