کلیسای آنتوان مقدس

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از جاذبه های دیدنی استان مازندران کلیسای آنتوان مقدس در شهرستان نور می باشد. این کلیسا در شهرک ساحلی هایکش رویان قرار گرفته است. شهرستان نور که همواره یکی از مقاصد گردشگری ایران به شمار می رود، علاوه بر جاذبه های دیدنی و طبیعی، جاذبه های دیگری نیز دارد که گردشگران را به سوی خود جذب می کند. در این مقاله بر آنیم که با کلیسای آنتوان مقدس آشنا شویم.

معرفی کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی شهرستان نور استان مازندران می باشد که در تمام طول سال میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. این جاذبه تاریخی در شهرک ساحلی هایکش که یکی از شهرک های زیبای استان مارندران به شمار می رود قرار گرفته است.

کلیسای آنتوان مقدس توسط ارامنه کاتولیک مذهب در این شهر از ایران بنا شد. این کلیسا دارای قدمتی طولانی بوده و در سال 1974 میلادی ساخته شده است. کلیسای مذکور از طراحی و معماری بی نظیر و بسیار زیبایی بهره برده و توانسته یکی از بناهای تاریخی و نمونه معماری زیبایی در استان مازندران باشد.

جالب است بدانید که این کلیسا تنها مخصوص ارامنه و میسحیان نبوده و ایرانی ها و دیگر افراد نیز می توانند وارد این کلیسا شوند.

کلیسای آنتوان مقدس

معماری کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس از معماری بسیار جذاب و منحصر به فردی بهره برده و به گونه ای است که دیوارهای بیرونی کلیسا از سیمان و دیوارهای داخلی آن از گچ ساخته شده است. پلان این بنا به شکل هشت ضلعی بوده و برروی ارتفاعی به بلندای 5 متر قرار گرفته است که توانسته یکی از ویژگی های جالب توجه این بنا به شمار آید. روی برخی از اضلاع کلیسا یک جفت نورگیر کارگذاشته شده است.

چندین پله مقابل ناقوس خانه کلیسا ساخته شده که از طریق  آن ها می توان به ساختمان کلیسا وارد شد. محل قرارگیری ناقوس خانه در مقابل درب ورودی ساختمان بوده و گنبدی که شش ستون دارد روی آن قرار گرفته است. ساختمان کلیسای آنتوان مقدس سقفی به شکل گنبدی دارد و همچنین گنبدی با ابعاد کوچکتر روی آن قرار گرفته و هشت عدد نورگیر دارد.

باتوجه به اینکه ساخت بنای کلیسای آنتوان مقدس به سالیانی پیش بازمی گردد، اما طراحی و سبک معماری به گونه ای است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. از دیگر خصوصیاتی که باعث زیباتر شدن این بنا شده است، موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری آن در میان انبوهی از گیاهان سرسبز شهرهای شمالی می باشد.

بهترین زمان بازدید از کلیسای آنتوان

بهترین زمان بازدید از این کلیسای زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی آن می تواند نیمه اول سال یعنی فصل بهار و تابستان می باشد. در این فصل ها هوای این شهر بسیار مطلوب و دل پذیر بوده و می توانید علاوه بر این کلیسا از سایر جاذبه های دیدنی نور دیدن کنید.

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس کجاست و مسیر دسترسی به آن

کلیسای آنتوان در استان مازندران و شهرستان نور و در شهرک ساحلی هایکش قرار گرفته است. برای دسترسی به این منطقه می بایست ابتدا خود را به استان مازندران و شهرستان نور برسانید. سپس به سمت شهرک ساحلی هایکش رفته و از آنجا به کلیسای زیبای آنتوان مقدس بروید.

راهنما سایت

آدرس

شهرستان نور،هیکاشن،خیابان طبیعت بیست و هشتم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه