آبشار شله بن طالقان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مناطق خوش آب و هوای اطراف استان تهران، شهر طالقان بوده که به علت موقعیت جغرافیایی آن، جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی متعددی را در خود جای داده است. یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه آبشار شله بن طالقان می باشد. آبشارها همواره یکی از بهترین جاذبه های برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به خصوص در فصل های گرم سال می باشند. همچنین آبشارها در مناطقی که دارای آب و هوای مناسب و بارندگی می باشند پدید می آیند. خوشبختانه مناظر و منابع طبیعی در سر تا سر کشور ایران قابل مشاهده هستند. در این مقاله قصد داریم با یکی از مناظر طبیعی و زیبایی که در نزدیکی های استان تهران قرار دارند بیشتر آشنا شویم.

معرفی آبشار شله بن طالقان

آبشار شله بن یکی از طبیعت های بکر و زیبای شهر طالقان به شمار می رود که از قلل خسبان سرچشمه گرفته و پس از جاری شدن در این آبشار در خسبان رود تخلیه می شود. آبشار شله بن به گونه ای است که از سه طبقه تشکیل شده و هنگامی که از روستاهای خسبان و بزج در مسیر رسیدن به آن هستید می توانید از جاذبه های گردشگری نظیر باغ های سرسبز دیدن کنید.

همچنین هنگام پیاده روی در نقاط مختلف روستاهای خسبان و بزج و استشمام هوای تازه روحتان سرشار از تازگی می شود. هنگام قدم زدن در این مسیر نیز گیاهان سرسبزی وجود دارند که باید از لا به لای آن ها عبور کنید.

آبشار شله بن طالقان

جاذبه های دیدنی اطراف آبشار شله بن

از آنجایی که آبشار شله بن در منطقه ای توریسی قرار دارد جاذبه های گردشگری و دیدنی دیگری نیز در اطراف آن وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها روستای بزج می باشد. همچنین برای آشنایی با دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری طالقان می توانید از این مطلب نیز استفاده کنید.

آشنایی با روستای بزج

روستای بزج یکی از روستاهای شهر طالقان است که در مرتفع ترین نقطه از این شهر واقع شده است. بیشترین دلیل شهرت این روستا این است که در مسیر دسترسی به آبشار شله بن قرار دارد. با گذشت زمان بسیاری از افراد جوان اهالی روستای بزج، این روستا را ترک کرده و به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند و به همین دلیل جمعیت این روستا رو کاهش رفته است.

اما در مقابل نیز افراد مسن تر، زندگی روستایی و ماندن در روستای بزج را به زندگی در شهرهای بزرگ ترجیح داده اند و در همین دیار باقی مانده اند. از دیدنی های نزدیک به روستای بزج نیز می توان از غار بزج نام برد. هنگامی که در مسیر رفتن به آبشار شله بن از روستای بزج هستید، می توانید از این غار که دارای عمقی به اندازه 25 متر است دیدن کنید.

آبشار شله بن طالقان

بهترین زمان بازدید از آبشار شله بن

برای بازدید از این آبشار بهترین زمانی که می توانید انتخاب کنید فصل بهار می باشد، زیرا که بهترین آب و هوا را در این فصل می توانید حس کنید و با توجه به اینکه در این فصل بارندگی به حداکثر میزان خود می رسد، آبشار شله بن در پرآب ترین حالت خود دیده می شود. همچنین بهترین زمان بازدید در طی روز، ساعات اولیه تا پیش از غروب می باشد.

اگر در فصل بهار به این منطقه بروید، برخی کودکان اهالی روستا را در حال چیدن و جمع آوری کنگر از اراضی حوالی آبشار مشاهده خواهید کرد. اگر فصل تابستان را برای بازدید از این منطقه انتخاب می کنید، باید توجه کنید شاید در ظهر هنگام کمی از گرمای هوا اذیت شوید. اگر پاییز را انتخاب کنید بهتر است در ماه های اولیه آن به این منطقه بروید تا از سرمای هوا اذیت نوشید.

در نهایت فصل زمستان به علت سرمای شدید هوا در این منطقه کوهستانی بسیار زیاد است و دمای هوا کاهش یافته و برای گردش و بازدید از آبشار انتخاب مناسبی نمی باشد.

آبشار شله بن طالقان

نکات لازم برای بازدید از آبشار شله بن

اولین نکته ای که برای بازدید از آبشار شله بن باید در نظر بگیرید این است که حتما از کفش مناسب استفاده کنید. زیرا که پیاده روی این مسیر کمی زیاد به نظر می رسد. در مسیر پیاده روی به سمت آبشار به قدری دیدنی های متنوعی وجود دارد که در این صورت از پیاده روی خسته نخواهید شد. همانطور که گفته شد، موقعیت قرارگیری این آبشار در منطقه ای کوهستانی بوده و دمای هوا در این منطقه پایین است.

پس باید در انتخاب لباس نیز کمی دقت کنید و لباس های گرم تری در فصل های خنک با خود همراه داشته باشید. پیشنهاد می شود با توجه به داشتن مسیر پیاده روی بهتر است از یک کوله پشتی استفاده نمایید و تمام وسایل لازم و ضروری خود را اعم از: آب آشامیدنی، مواد خوراکی، لباس اضافه و هرآنچه که فکر می کنید در سفر به آن نیاز دارید را داخل آن قرار دهید.

آبشار شله بن کجاست و مسیر دسترسی به آن

آبشار شله بن در شمال روستای خسبان و 10 کیلومتری شمال طالقان قرار گرفته است. برای دسترسی به این مسیر می توانید از اتوبان کرج- قزوین به سمت جاده طالقان بروید و پس از آن خود را به شهرک طالقان برسانید. پس از 10 کیلومتر که به سمت شمال شهرک طالقان پیش بروید به آبشار شله بن دسترسی پیدا خواهید کرد. هنگامی که به شهرک طالقان رسیدید به سمت میدان جلال آل احمد بروید و پس از آن به سمت چپ تغییر مسیر دهید تا به روستای خسبان برسید و مسیر را برای رسیدن به آبشار شله بن ادامه دهید.

آدرس آبشار شله بن طالقان: استان البرز، شهر طالقان، شمال روستای خسبان، 10 کیلومتری شمال شهرک طالقان، آبشار شله بن

آبشار شله بن طالقان

اجاره ویلا طالقان ویو دریاچه

یکی از زیباترین و بکرترین مناطقی که می توانید برای اقامت در طالقان انتخاب کنید، در نزدیکی های دریاچه طالقان می باشد. همواره از گذشته تا به امروز یکی از پر طرفدارترین اقامتگاه ها در این منطقه اجاره ویلا طالقان ویو دریاچه می باشد که خواهان بسیار زیادی دارد.

همچنین در میان این ویلاها اجاره ویلا استخردار در طالقان نیز می تواند یکی از تجربه های بسیار جدید و جالبی باشد که شما می توانید آن را امتحان کنید. بهتر است بدانید هرچه امکانات ویلاها بیشتر باشید به نسبت قیمت آن ها نیز افزایش می یابد.

راهنما سایت

آدرس

استان البرز، شهر طالقان، شمال روستای خسبان، 10 کیلومتری شمال شهرک طالقان، آبشار شله بن

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه