آبشار آب پری

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان مازندران دارای طبیعتی زیبا در تمامی نقاط خود می باشد به طور که به هر کدام از شهر های این استان که مراجعه کنید می توانید جاذبه ای منحصر به فرد را تماشا نمایید. در این مقاله به سراغ یکی از جاذبه های این استان به نام آبشار آب پری رفتیم که به عنوان یکی از دیدنی های نور محسوب می شود. بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات کافی درباره این جاذبه به دست آورید.

آبشار آب پری کجاست و مسیر دسترسی

از آن جا که این آبشار در فاصله پنج کیلومتری نور قرار گرفته شما باید ابتدا خود را به این شهر برسانید و بعد برای رفتن به این آبشار اقدام نمایید. بدین منظور باید از جاده بلده-رویان استفاده کنید تا بتوانید در نهایت به مقصدتان وارد شوید. البته باید عنوان کرد که از رویان نیز می توان به راحتی به این آبشار رسید. برای این کار باید از رو به روی خیابان بازار رویان به سمت خیابان شهدا رفته تا به یک چهارراه برسید. مسیرتان را از این چهارراه مستقیم ادامه دهید تا در نهایت وارد همان جاده بلده-رویان شوید. سیزده کیلومتر بعد می توانید آبشار را در قسمت چپ جاده ببینید.

آدرس آبشار آب پری: مازندران، 5 کیلومتری نور، نزدیک به رویان

مسیر دسترسی به آبشار آب پری

اگر می خواهید به آبشار آب پری بروید می توانید ابتدا به شهر رویان بروید و در این شهر به خیابان شهدا وارد شوید. در ادامه مسیرتان در رویان به اولین چهار راه که رسیدید باید در جهت مستقیم برانید تا در نهایت وارد جاده بلده-رویان شوید. این جاده را ادامه دهید و به یک مسیر مارپیچ خواهید رسید که با طی کردن مسافتی در حدود 12.5 کیلومتر در نهایت به آبشار آب پری خواهید رسید. این آبشار در قسمت چپ جاده قرار گرفته که با دیدن آن می توانید به سمت آن بروید. روستای آب پری نیز در همین منطقه قرار دارد و به طور کلی جاذبه های مختلفی در اطراف جنگل آب پری و آبشار آب پری قرار دارند.

فاصله تهران تا آبشار آب پری: از تهران تا این آبشار در حدود 210 کیلومتر فاصله است.

آبشار آب پری

درباره آبشار آب پری

یکی از مواردی که باید درباره این جاذبه بدانید این است که آبشار آب پری به عنوان یکی از مناطقی است که بکر بوده و خبری از دخالت انسان در آن دیده نمی شود و به همین دلیل زیبایی زیادی دارد. به همین دلیل معمولا افراد زیادی جذب این منطقه می شوند تا مناظر زیبای اطراف را تماشا نمایند. این آبشار در کنار جاده بوده و عده زیادی معتقدند که شباهتی به آبشار ندارد چرا که زمین دچار رانش شده و سنگ های کوه ها به همین دلیل در شیب تند بر روی هم تلنبار شده اند.

این مورد باعث شده تا آبی که از لا به لای این سنگ ها بیرون می ریزد شدت کمی داشته باشد و زیاد شبیه به آبشار های دیگر نباشد. در این ناحیه دمای کمتری را به نسبت دیگر نواحی شهر حس خواهید کرد به طور که گزارش شده اختلافی ده درجه ای وجود دارد. درختان این ناحیه با فاصله ای کم از هم روییده اند و شما می توانید درختان کاج را در ارتفاعات ببینید و درختان جنگلی را در ارتفاعات کمتر.

اگر به این منطقه سفر کردید بهتر است ابتدا سری به این آبشار بزنید و بعد برای تماشای دیگر جاذبه های گردشگری نور رهسپار شوید. البته از آن جا که در نزدیکی رویان نیز قرار گرفته می توان گفت که به عنوان یکی از جاذبه های رویان نیز به شمار می رود. حتی توصیه می شود که به مراکز خرید نور نیز مراجعه نمایید تا بتوانید با خرید آن چه نیاز دارید از پاساژ های این شهر استفاده کنید.

امکانات آبشار آب پری

بسیاری از جاذبه های گردشگری دارای امکاناتی هستند که مسافران و توریست ها می توانند با اسفاده از آن ها لذت بیشتری را تجربه نمایند، البته این امکانات در برخی از جاذبه ها بیشتر از بقیه می باشد. در اطراف آبشار آب پری نیز یک سری امکانات همانند دکه های فروش موارد غذایی، آلاچیق هایی برای پیک نیک، سرویس بهداشتی، وسایل بازی و… وجود دارند که از هر کدام بخواهید می توانید استفاده کنید.

اگر به این ناحیه رفتید بهتر است استفاده از دکه های خوراکی گفته شده که به فروش انواع نان های محلی، آش، چای، قهوه و..و مشغول هستند را از دست ندهید. در هوای سرد معمولا افراد تمایل دارند تا از آش و بلال های داغ استفاده نمایند و از این طریق یک لذت فراموش نشدنی در جاده ای زیبا را در کنار عزیزانشان تجربه نمایند. علاوه بر موارد گفته شده امکانات خاص دیگری در این منطقه برای گردشگران در نظر گرفته نشده که از این بابت جای تاسف دارد.

امکانات آبشار آب پری

جاذبه های اطراف آبشار آب پری

  • آبشار کیامید
  • روستای کندلوس
  • پارگ جنگلی کشپل
  • دریاچه الیمالات
  • ارگ باستانی ناتل
  • دریاچه دشت ممرز

بهترین زمان سفر به آبشار آب پری

اگر تمایل داشتید برای مراجعه به آبشار آب پری سفر کنید بهتر است ابتدا شرایط آب و هوایی این منطقه را بررسی کنید بعد تصمیم بگیرید. از آن جا که دمای هوا در این منطقه چند درجه خنک تر از دیگر بخش های نور می باشد باید این موضوع را در نظر بگیرید که در ماه های سرد سال معملا این ناحیه سردتر از سایر بخش هاست و ممکن است سردی هوای حاکم بر منطقه برایتان آزار دهنده باشد.

ولی در تابستان که همه از هوای گرم فراری هستند و تمایل دارند به جایی بروند که هم شرجی بودن کمتر بوده و هم دمای هوا کمی پایین تر باشد، آبشار آب پری و اطراف آن بهترین گزینه می باشد. بنابراین بهترین زمان سفر به این منطقه و تماشای جاذبه هایی مثل این آبشار از اواسط بهار تا انتهای تابستان می باشد. یک مورد دیگر که باید در نظر بگیرید این است که اگر برای تصویر برداری به این منطقه می روید بهتر است فصل پاییز را انتخاب کنید چرا که وجود رنگ های متنوع در این فصل سبب می شود تا طبیعت را زیباتر از مواقع دیگر در سال ببینید و تجربه ای جذاب برایتان باشد.

به طور کلی این ناحیه به دلیل وجود پوشش گیاهی انبوه و وجود آبشار زیبای آب پری معمولا در همه ایام سال زیبایی منحصر به فرد و خوبی دارد و به همین دلیل بهتر است هر تایمی را که برای این منظور انتخاب می کنید متناسب با آن لباس بردارید تا دچار مشکل نشوید.

آبشار آب پری

علت نامگذاری آبشار آب پری

اگر برایتان سوال پیش آمده که نام این آبشار بر چه اساس انتخاب شده، باید عنوان کرد که دو داستان وجود دارد که بر اساس آن ها نام آب پری بر روی این آبشار قرار گرفته است. اولین دلیل نامگذاری این بود که در زمان های گذشته به دلیل فرسایش کوه آب به گونه ای از بالا به سمت زمین می آمد که گویی از بالا به پایین می پرید. همین پرش باعث این نام شد. یک افسانه نیز طبق گفته اهالی این منطقه وجود داشت که عنوان می کردند که این منطقه جن و پری دارد.

به دلیل وجود درختان و کوه ها این ناحیه زودتر از باقی نقاط تاریک می شد و افراد با عبور از کنار آبشار تصور می کردند که موجوداتی فضایی در این قسمت هستند و به همین دلیل فکر می کردند که اینجا جن و پری دارد. این دلایل باعث شد تا نام آب پری بر این آبشار گذاشته شود و حتی اطراف این آبشار نیز با نام جنگل آب پری شناخته شود.

کمپینگ در اطراف آبشار آب پری

اگر تمایل دارید برای یک تفریح چند ساعته در اطراف این آبشار اقامت داشته باشید بهتر است از کمپ کردن برای این منظور استفاده کنید تا بتوانید یک اقامت اقتصادی و هیجان انگیز را تجربه کنید و لحظات زیبایی را در کنار عزیزانتان داشته باشید. بدین منظور بهتر است لوازمی همانند چادر مسافرتی، کیسه خواب، منقل، هیزم آماده، مواد اویله پخت غذا، کیسه زباله، کفش مناسب، کلاه آفتابی و… را به همراه داشته باشید تا در چند ساعت اقامت خود دچار مشکل نشوید.

هم چنین بهتر است در مدت کمپینگ خود نه چیزی به طبیعت اضافه کنید و نه چیزی از طبیعت حذف کنید تا این میراث گرانبها به آیندگان نیز برسد. بعد از کمپینگ می توانید با دوستان خود برای تماشای جاذبه های دیدنی نور که در اطراف آبشار قرار گرفته اند نیز بروید تا سفر بهتر و پربار تری را تجربه نمایید.

رزرو ویلا در نور

یکی از مواردی که قبل از سفر باید در نظر بگیرید اقامتگاهتان می باشد. این مورد به عنوان یکی از مهم ترین موارد در سفر بوده و نباید فراموش کنید. بدین منظور می توانید از سایت لوکس ویلا برای رزرو ویلا یا سوئیت مورد نظرتان استفاده نمایید. کافیست از طریق پنل اجاره ویلا و سوئیت در صفحه اصلی سایت وارد صفحه مربوط به نور شوید تا بتوانید از بین گزینه های مختلف پیش رویتان برای اجاره ویلا در نور اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که اگر در روز های شلوغ سال قصد داشتید به این منطقه سفر کنید بهتر است چند روز قبل از موعد برای رزرو ویلای خود با مشاورین لوکس ویلا تماس بگیرید تا از بابت رزرو مورد انتخابیتان اطمینان داشته باشید.

سوالات متداول

آبشار آب پری کجاست؟

این آبشار در استان مازندران و پنج کیلومتری نور قرار گرفته است.

آیا امکان کمپینگ در اطراف آبشار آب پری وجود دارد؟

بله. در اطراف این آبشار می توان کمپ کرد.

مسیر دسترسی به آبشار آب پری چگونه است؟

برای دسترسی به این آبشار می توان ابتدا به رویان رفت و بعد وارد جاده بلده-رویان شد تا بعد از تقریبا 13 کیلومتر به مقصد رسید.

فاصله تهران تا آبشار آب پری چند کیلومتر است؟

مردم تهران می توانند با پیمودن یک مسافت 210 کیلومتری به این آبشار برسند.

[html_block id=”69001″]

راهنما سایت

آدرس

مازندران، 5 کیلومتری نور، نزدیک به رویان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه