مناطق دیدنی کردان روستایی زیبا و مدرن

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

کردان روستایی زیبا و مدرن یکی از نزدیک ترین روستاها به شهر پایتخت یعنی ایران می باشد .ما در این مقاله قصد داریم مناطق دیدنی کردان این روستای زیبا و مدرن را معرفی کنیم . برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود به دنبال منطقه ای خوش آب و هوا هستید؟ همچنین نمیخواهید مسیر طولانی در جاده باشید؟

اگر به دنبال تفریح و هیجان و یا آرامش آخر هفته خود هستید، اجاره ویلا در کردان پیشنهادی شگفت انگیز است .فاصله نزدیک این منطقه با تهران، یکی از دلایل محبوبیت این منطقه ی گردشگری می باشد. شگفتی های این روستای زیبا و مدرن، زبانزد تمامی گردشگران و طبیعتگردان بوده است. یک آخر هفته عالی نیازی به رانندگی طولانی ندارید،حداکثر با 2 ساعت رانندگی می توانید به کردان برسید.

تاریخچه کردان

کردان در گذشته های دور، بخشی از شهرستان چندار بود و کمتر کسی از طبیعت زیبا و هوای دلنشین کردان در کنار پتانسیل بالایش برای تبدیل شدن به بهترین منطقه اجاره ویلایی خبر داشت. در سال 1385 شهرستان چندار به روستای کوهسار تغییر نام پیدا کرد و به لطف تقسیمات کشوری صورت گرفته، کردان به شهرستان ساوجبلاغ اضافه شد. از آن سال کم کم کردان در میان مردم محبوب شد و تهرانی نشین ها تصمیم گرفتند اوقات فراغت خود را در این منطقه سپری کنند. بعد از مدتی، ساخت و ساز انواع ویلاها و اقامتگاه های مختلف در کردان صورت گرفته و امروزه کردان تنها منطقه ای در اطراف پایتخت است که هم به تهران نزدیک باشد و هم تنوع بالایی از انواع اقامتگاه ها برای هر بودجه و سلیقه ای را در خود جای دهد.

درباره آب و هوا و مناطق دیدنی کردان بیشتر بدانید

کردان یکی از بهترین مناطقیست که می توانید از آب و هوای خوب آن ، دیدنی های کردان و همچنین باغ ها و کوچه باغ های پر از درختان میوه در این روستا دیدن کنید. به طبیعت چشم نواز ادغام شدن رودخانه ها و کوه ها و باغستان ها خیره شوید. با لوکس ویلا همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی درباره روستای کردان با شما به اشتراک بگذاریم .

این ییلافاز توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز است. در فاصله 25 کیلومتری از کرج و 65 کیلومتری غرب تهران قرار گرفته است .روستایی عاری از سر و صدا، دود و آلودگی هوا و ساختمان های بلندمرتبه و ترافیک و تا چشم کار می کند باغ ها و درختان و سرسبزی و زیبایی پیش روی چشمان شما می باشد.

این روستا به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص و منحصر به فرد و وجود جاذبه های زیبای طبیعی، تاریخی و گردشگری و نزدیکی به اتوبان تهران-قزوین و نیز برخورداری از آب و هوایی بسیار مطلوب، علاوه بر دارا بودن تعداد زیاد گردشگر، پتانسیل خوبی در مهاجر پذیری نیز دارد.

مناطق دیدنی کردان

در زمان های کمی دورتر، این منطقه جز حاشیه شهر به شمار می آمد. ساکنان آن را حاشیه نشین می خواندند. اما امروزه این منطقه به یکی از مناطق ویلانشین پایتخت بدل شده و عده بسیاری برای ییلاق به کردان سفر می کنند.

مسیر های دسترسی کردان

اکثر مسافرانی که به کردان سفر می کنند از شهر تهران و حومه پایتخت هستند چراکه کردان نزدیک ترین منطقه خوش آب و هوا در اطراف تهران است و از طرفی، برای اقامت و اجاره ویلا هم هزینه به مراتب پایین تری را نسبت به مناطقی همچون لواسان پرداخت می کنند. اما عده ای هم از سمت مناطق غرب کردان میخواهند به این منطقه سفر کنند که اکثراً از شهر قزوین هستند.

چطور از تهران به کردان برویم؟

برای دسترسی به روستای سرسبز کردان با این تعداد جاذبه های طبیعی و تاریخی، باید ابتدا خود را به کرج رسانده. از آنجا مسیر آزادراه قزوین را ادامه دهید. پس از سپری کردن کمتر از 20 کیلومتر، با تابلوی خروجی مواجه می شوید، پس از خروج و وارد شدن به جاده ای روستایی، تنها با طی کردن چند کیلومتر خود را در قلب یکی از بهشت های موجود بر روی زمین خواهید یافت. برای رسیدن به جاده تهران کرج از شهر تهران راه های مختلفی وجود دارد. یا می توانید از طریق اتوبان شیخ فضل الله وارد آزادراه شوید تا مستقیم به کرج و کردان برسید یا می توانید در انتهای اتوبان های حکیم و خرازی، به سمت خروجی دسترسی به آزادراه تهران – کرج مراجعه کنید.

معرفی جاهای دیدنی کردان

در کنار اقامت در ویلاها، میخواهیم گشت و گذاری هم در میان جاهای دیدنی کردان داشته باشیم تا ببینم این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا، چه جاهای جذاب و دوست داشتنی دارد که خاطرات سفر و طبیعت گردی را زیباتر می کند. اکثراً وقتی که وارد روستای کردان می شوند، با هزاران ویلا در کوچه پس کوچه های روستا مواجه خواهند شد و تصور می کنند کردان همینجاست اما به اطراف کردان مراجعه کنیم، با طبیعتی بکر و زیبا روبرو می شویم که برای طبیعت گردی هم مقصد جذابی در اطراف تهران خواهد بود.

رود کردان

از جمله مناطق دیدنی کردان، رود کردان می باشد . این روز از ارتفاعات کهار پایین می‌ریزد. رود کردان از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده .در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه ی شور می‌‌شود. استان البرز بخش عمده ای از مسافران خودش را مدیون این رود شده و بی‌دلیل هم نیست که نام خود را از این رود گرفته باشد.

رود کردان

برج مقبره کردان

از بهترین مناطق دیدنی و تفریحی در کردان می توان برج مقبره را نام برد .در این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی، در آن میراثی مانده از تاریخ نیز وجود دارد . با نام برج مقبره کردان شناخته می شود. این برج آجری در فاصله 800 متری از روستا واقع شده .پلانی خورشیدی شکل و مدور دارد و بر روی سکویی دایره مانند به قطر 8 متر بنا شده است.

باستان شناسان این برج را که از سقفی گنبدی برخوردار است به دوران سلجوقیان نسبت داده و عده ای نیز بر این باورند که این بنا، مقبره امام زاده حسین (ع) از نوادگان امام سجاد (ع) است. به همین خاطر، بسیاری به نیت زیارت این مقبره، به این ییلاق سفر می کنند. وقتی از مردم بومی درباره جاهای دیدنی کردان بپرسیم، اول به یاد مقبره می‌افتند که یک کیلومتر از روستا فاصله دارد.

این برج آجری، شکل مدوری دارد. به گفته باستانشناسان عمرش به دوره سلجوقیان برمی‌گردد. سقف مقبره به شکل یک کلاه‌خود است . روی دیوار آن سوراخ‌هایی وجود دارد که احتمالا برای چرخش هوا و دفع رطوبت بوده.

این برج آجری، شکل مدوری دارد. به گفته باستانشناسان عمرش به دوره سلجوقیان برمی‌گردد. سقف مقبره به شکل یک کلاه‌خود است . روی دیوار آن سوراخ‌هایی وجود دارد که احتمالا برای چرخش هوا و دفع رطوبت بوده.

هنوز مشخص نیست که اینجا مقبره کسی بوده یا استفاده نظامی از آن شده . اما آن چیزی که به جذابیتش اضافه کرده طبیعت زیبای اطراف مقبره است .انگار ما را به فیلم‌های قدیمی روستایی می‌برد. با این حال بعضی از مردم با اطمینان از اینکه اینجا مقبره امام‌زاده حسین است. برای زیارت به آن می‌روند. مقبره در مسیر رودخانه قرار دارد. می‌توان برنامه دیدن از آن را هم در ادامه تماشای رود قرار داد.

برج مقبره کردان

پل بانو صحرای کردان

پل بانو صحرا از جمله جاذبه های تاریخی کردان به حساب می آید که قدمتش به دوران صفویه برمیگردد و از معدود بناهای تاریخی صفویه در استان البرز می باشد که همچنان برجا مانده است.

پل بانو صحرا که در روستای بانو صحرا واقع در شهرستان ساوجبلاغ و بر روی رود کردان قرار دارد، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. روستای بانو صحرا از توابع دهستان چندار بوده و در کنار رود کردان واقع شده است. اگر قصد دارید به روستای بانو صحرا سفر کنید تا ساعاتی را در کنار رود کردان بنشینید خوب است بدانید در فصل زمستان و بهار، رود کردان به پرآب ترین دوران خود می رسد.

پل بانو صحرا از جمله سه پل باقیمانده صفویان در شهرستان ساوجبلاغ است که به لطف بالا آمدن سطح رودکردان، بخش های زیادی از آن تخریب شده چراکه پل بانو صحرا، از گچ به همراه ملاط ساروج ساخته شده و تیرهای چوبی کلاف بندی شده هم در پل مشاهده می شود که در گذشته، استحکام زیادی داشته است.

امروزه، پل در حال مرمت و بازسازی است و همچنین در مجاورت پل بانو صحرا، پلی با معماری صفویه اما با پایه های فلزی ساخته شده تا وسایل نقلیه بتوانند از روی آن عبور کنند.

پل بانو صحرا

کوه‌نوردی در کردان

در اطراف کردان، کوه های بسیاری برای کوهنوردی و ورزش وجود دارد. معروف ترین کوه کردان، کوه کهار است که 4050 متر ارتفاع دارد. کوهنوردا برای صعود به قله کوه کهار از مسیری سرسبز و از میان باغ های میوه عبور می کنند. همچنین رود کردان، معروف ترین جاذبه دیدنی در روستا که همواه افراد زیادی ساعت ها در اطراف رود اتراق می کنند نیز از ارتفاعات کهار سرچشمه میگیرد. کوه دیگری هم در کردان وجود دارد با نام کوه ناز که ارتفاعش 4108 بوده و اکثر کوهنوردا در فصل زمستان و بهار به قله ناز صعود می کنند چرا که وقتی به قله می رسند، منظره ای بینظیری را مشاهده می کنند.

کهار 4 هزار و 50 متر ارتفاع دارد و یک گروه کوهنوردی معروف به اسم سنگ‌سو سال‌هاست که در این دامنه ارتفاعات سر سبز را زیر پا گذاشته‌اند.

کوهنوردی در کردان

اولین سایت پروازی کرج در کردان تاسیس شد

از زمانی که سایت پروازی کردان تاسیس شد، همواره به یکی از محبوب ترین و هیجان انگیزترین تفریحات کردان در میان گردشگران تبدیل شده است.

سایت پروازی کردان در آبان سال 1396 توسط انجمن هوایی استان البرز پس از سال ها تلاش برای کسب مجوزها به هدف توسعه زیرساخت های ورزشی در استان البرز افتتاح شد. گرشگران در سایت پروازی کردان می توانند ب فراز روستا و شهرستان ساوجبلاغ پرواز کرده و کوه ها، دشت ها و مناطق سرسبز شهرستان را از زاویه ای دیگر نگاه کنند. همچنین در سایت پروازی کردان کلاس های آموزشی برای علاقه مندان به پرواز نیز ارائه می شود. از جمله تفریحات ارائه شده در سایت پروازی کردان می توان به پاراگلایدینگ و سوار شدن بر هواپیماهای ملخی اشاره کرد.

اما اگر شما هم در سفر به کردان قصد دارید در سایت پروازی نهایت هیجان و لذت را تجربه کنید خوب است بدانید این سایت در شرایط ناهموار جوی مانند هوای ابری، باران، طوفانی و غیره، به کسی اجازه پرواز را نمی دهد. همچنین سایت پروازی کردان جزء گرانترین تفریحات در روستا نیز به حساب می آید.

سایت پروازی کردان

دهکده تفریحی کردان (مجموعه ورزشی ایثار)

دهکده تفریحی کردان را با نام های دهکده آرامش، مجموعه اقامتی ایثار کوهسار و دهکده تفریحی کوهسار نیز میشناسند چراکه در نزدیکی روستای کوهسار واقع شده است.گردشگران برای دسترسی به دهکده تفریحی کردن می بایست به کیلومتر 26 جاده کرج به قزوین رفته و در فاصله یک کیلومتری کوهسار مراجعه کرده و پس از پل بانو صحرا، تابلوی ورود به دهکده را مشاهده خواهند کرد.

دهکده آرامش در یکی از خوش آب و هواترین مناطق شهرستان چندار قرار دارد. این مجموعه برای گردشگرانی که نتوانستند در کردان و یا کوهسار ویلا اجاره کنند، 64 سوئیت و ویلا در نظر گرفته است هرچند اگر شما هم قصد دارید در دهکده آرامش ویلا اجاره کنید خوب است بدانید قوانین سختگیرانه ای برای اقامت مردم در ویلاهای مجموعه وجود دارد و مجتمع اقامتی ایثار کوهسار به غیر از اقامتگاه ها، دارای امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی نیز می باشد که شامل: دو زمین بزرگ چمن مصنوعی فوتبال، فوتبال ساحلی، سالن ورزشی دارای زمین فوتبال، بسکتبال و والیبال، استخر سرپوشیده به همراه سونا، جکوزی سالن بدنسازی و غیره می باشد. در صورتیکه قصد برگزاری همایش نیز دارید، می توانید به سالن همایش های شهید چمران مجتمع مراجعه کنید و در آخر هم خوب است بدانید در دهکده آرامش، چندین رستوران و کافی شاپ برای رفاه حال گردشگران با سرو انواع غذاهای ایرانی و بین المللی نیز وجود دارد.

دهکده ایثار

کمپ و طبیعتگردی در کردان

گرچه کردان، حالا به جایی برای ثروتمندان تهرانی و ساخت ویلا در آن تبدیل شده . اما هنوز هم می‌توان بدون ویلا به این روستا رفت و در آن کمپ کرد.

یکی از جاهای دیدنی و جذاب در اطراف این ییلاق، طبیعت و کوچه‌باغ‌های آن است. باید این نکته را به یاد داشته باشیم که به خاطر عبور رودخانه، این روستا پر از مزرعه و زمین‌های زراعتی شخصی‌ست.

حین کمپ کردن باید مطمئن شویم که زمین در مالکیت فرد حقیقی نباشد. آن وقت می‌توانیم چادر را برپا کنیم و به آن پناه ببریم. در کردان مغازه‌های زیادی پیدا می‌شود که با خرید از آنها به اقتصاد مردم آن هم می‌شود کمک کرد.

سوغات خوشمزه کردان

روستای خوش آب و هوا در این حوالی، باغ های پر محصول فروانی مانند باغ زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت داشته است . وجود همین باغ ها، این روستا را به یکی از بهترین محل ها برای استراحت مبدل ساخته است.

بی شک می توان سر سبزی این منطقه را مدیون رودخانه ای بود . از ارتفاعات کهار سرچشمه گرفته . از میان روستا گذر می کند. رودخانه کردان از شمال شرق به جنوب غربی جاری است. در مسیر خود، از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده . در اطراف روستای نجم آباد، وارد رودخانه شور می شود.

خاطراتی از سفر به کردان

بعد از مدت‌ها تصمیم داشتیم آخر هفته‌ی خود را خارج از تهران بگذرانیم. از غرب تهران تا کردان در حدود 1 ساعت رانندگی پیش روی ماست. باک بنزین را پر کردیم و از اتوبان تهران – کرج به سمت کردان راه افتادیم. اولین روزهای تابستان بود و خورشید، سوزان می‌تابید. زمانیکه به کردان رسیدیم هوا کمی ابری شد و نسیم خنکی می‌وزید. هوای این منطقه نسبت به تهران خنک‌تر بود.

در ویلایی که اجاره کرده بودیم ساکن شدیم. یک ویلای با استخر سر پوشیده و یک میز بیلیارد که می‌تونست کلی باعث سرگرمی شود. در برنامه ریزی سفر به کردان قرار بود یک شب در آن منطقه بمانیم و فردای آن روز به تهران بازگردیم. در آن یک روز سعی کردیم گشت و گذاری در کردان بزنیم، لب رودخانه‌ رفتیم و از برج مقبره دیدن کردیم. شاید گشت و گذار ما چیزی در حدود 3 ساعت به طول انجامید و سپس به ویلا بازگشتیم و دور هم جمع شدیم از شامی خوردیم و به بازی و تفریح پرداختیم.

اجاره ویلا در کردان

اگر قصد تفریح و استراحت در کردان را دارید و به دنبال یک آخر هفته لذتبخش هستید، نگران محل اقامت خود نباشید. گروه تخصصی وب سایت لوکس ویلا با داشتن ویلاهای متنوع و با امکانات کامل در کردان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. برای اجاره ویلا در کردان می‌توانید از سایت لوکس ویلا دیدن کنید.

ویلاهای این منطقه شامل ویلاهای دوخوابه ، ویلاهای دوبلکس و مجلل استخردار ، خانه های روستایی و سوییت های متنوع می باشد که شما هم اکنون می توانید از طریقلوکس ویلا با مشاوران ما تماس بگیرید و ویلای مورد نظر خود را رزرو نمایید.

ویدئو مناطق دیدنی کردان

[vc_column_text text_larger=”no”][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_js]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[/vc_raw_js][vc_tta_accordion c_align=”right” active_section=””][vc_tta_section title=”کردان کجاست؟” tab_id=”1615125906288-ff677d45-6d79″][vc_column_text text_larger=”no”]روستایی در شهرستان ساوجبلاغ، استان البرز واقع در 15 کیلومتری کرج و 55 کیلومتری شهر تهران است.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”مناسب ترین زمان بازدید از کردان ؟” tab_id=”1615125906345-4e70103a-b425″][vc_column_text text_larger=”no”]فصول بهار، تابستان و پاییز مناسب ترین زمان سفر به کردان و تماشای دیدنی های کردان است، در فصل زمستان معمولا هوا خیلی سرد و برفی است.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”بهترین جاذبه های گردشگری کردان کدام است؟” tab_id=”1615125960260-323017dd-8218″][vc_column_text text_larger=”no”]رود کردان، برج مقبره کردان، پل بانو صحرای کردان، کوهنوردی در کردان، کمپ و طبیعت گردی، دهکده تفریحی کردان، سایت پروازی کردان از جمله جاذبه های گردشگری کردان به حساب می آیند.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”مجموعه ورزشی ایثار یا دهکده تفریحی کردان چه امکاناتی دارد؟” tab_id=”1615125980519-b9e75333-8f4e”][vc_column_text text_larger=”no”]دو زمین بزرگ چمن مصنوعی برای فوتبال، فوتبال ساحلی، سالن ورزشی فوتسال، بسکتبال و والیبال، استخر سرپوشیده به همراه سونا، جکوزی و سالن بدنسازی همچنین چندین رستوران و کافی شاپ از جمله امکانات این مجموعه ورزشی تفریحی محسوب می شود.[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion]