ساحل کله خماسی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از جمله جاذبه های دیدنی و زیبای ایران جزیره هنگام است که در جنوب جزیره قشم قرار گرفته است و به دلیل زیبایی هایی که دارد، هر ساله گردشگران بسیاری به این جزیره زیبا سفر می کنند. از جمله مکان های زیبای این جزیره می توان به ساحل کله خماسی اشاره نمود که جز سواحل زیبای این جزیره به شمار می رود. در این مقاله قصد داریم به معرفی این ساحل زیبا بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ساحل کله خماسی

 

معرفی ساحل کله خماسی

همان طور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم جزیره هنگام به دلیل ساحل های زیبایی که دارد در بین گردشگران بسیار محبوب است که از جمله سواحل زیبای آن می توان به ساحل محبوب و پر طرفدار کله خماسی یا کلخماسی اشاره نمود. این ساحل از جمله سواحل صخره ای جزیره هنگام است  که دارای زیبایی چشم نظیری است. علاوه بر آن می توانید هیجان و آرامش یکجا باهم در این ساحل بی نظیر و خارق العاده تجربه کنید.

ساحل خماسی هنگام یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران هیجان است زیرا که اگر شنا بلد باشید می توانید از بالای صخره ها به دورن آب شیرجه بزنید و از شنا در دریا در کنار ماهی ها اوج لذت را ببرید اما پیش از شنا در دریا حتما از وسایل مناسب برای شنا نظیر کلاه، عینک، دماغ گیر و گوش گیر استفاده کنید. زیرا که آب دریا بسیار شور است و عدم استفاده از وسایل شنا می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد. همچنین می توانید از بالای این صخره به تماشای غروب دل انگیز جزیره در کنار دریا بنشینید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

همچنین خوب است بدانید که در این دریا موجوداتی ریز به نام فیتوپلاگنتون ها وجود دارند که  اغلب در شب ها و هنگامی که نا آرام شوند نوری از خود ساطع می کنند و دریا را به رنگ آب و جادویی در میاورند که اگر خوش شانس باشید می توانید آنها را ببینید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

نکته ای لازم است بدانید این که در این دریا گیاهان تیغ داری به نام توتیا وجود دارند، پس پیش از شیرجه و شنا در دریا به تویتا های تیغ دار و دردناک بسیار توجه کنید و مراقب باشید که با آنها برخورد نکنید. یکی از دلایل محبویت این جزیره این است که این جزیره در گوشه ای به دور از شلوغی و ترافیک واقع شده و مکانی است و در فصل زمستان آب وهوای این منطقه تابستانی است که این مسئله به محبوبیت آن افزوده است. از دیگر موجوداتی که به وفور در ساحل خماسی هنگام دیده می شود و جز جاذبه های دیدنی و جالب این ساحل به شمار می رود، وجود عروس دریایی است که ممکن است در طول زمانی که درساحل هسید برخی از آنها را مشاهده کنید.

ساحل کله خماسی کجاست و مسیر دسترسی به آن

همان طور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم صخره ای بی نظیر در جزیره هنگام و در جنوب جزیره قشم واقع شده است و جزء جاذبه های دیدنی جزیره هنگام به شمار می رود. اگر قصد سفر به جزیره هنگام را با وسیله نقلیه شخصی خود داریدمی توانید خود را به بندرعباس برسانید و سپس از آن طریق با کمک کشتی های حمل خودرو به جزیره قشم بروید. هم چنین از دیگر روش های دسترسی به این جزیره استفاده از قایق های موتوری و خطی جزیره است که هزینه این قایق ها برای هر نفر حدود 3 الی 4 هزار تومان است. پس از رسیدن به جزیره هنگام می توانید با استفاده از تابلو های راهنما و طی نمودن مسافتی اندک خود را به ساحل خماسی هنگام برسانید یا از طریق قایق های موتوری که به جزیره می روند در این ساحل پیاده شوید و از گذراندن اوقات فراغتتان در این ساحل اوج لذت را ببرید.

 

ساحل خماسی

درباره جزیره هنگام

جزیره هنگام یک جزیره کوچک و دیدنی در خلیج فارس و جنوب جزیره قشم است به دلیل زیبایی های بی نظیر و سواحل زیبا و دریای بی کران ومتحیر کننده ای که دارد، در بین گردشگران بسیار محبوب است. لازم است بدانید که در این جزیره کوچک گونه های جانوری و گیاهان دریایی متعددی مشاهده می شود که تمامی آنها زیبایی های این منطقه را دو چندان کرده است. این جزیره به دلیل این که در میان آب های خلیج فارس واقع شده است، به جزیره قشم و تنگه هرمز بسیار نزدیک است و در گذشته این جزیره با نام هنجام یا هنیام نیز شناخته می شد.

رزرو اقامتگاه در قشم

اگر به دنبال مکانی آرام و زیبا با آب و هوای تابستانی هستید و می خواهید مدت زمانی را از شلوغی های شهر دور بمانید، بازدید از دیدنی های جزیره هنگام به شدت به شما دوستداران و علاقمندان توصیه می شود.ممکن است علاقمند باشید که برای مدت زمانی به درو از شلوغی های شهر برای بازدید از زیبایی های جزیره هنگام به این جزیره سفر کنید و هیجان و آرامش را در یک مکان باهم تجربه کنید. خوب است بدانید که جزیره هنگام به دلیل بافت روستایی که دارد از اقامتگاه های متعددی برخوردار نیست به همین دلیل اگر می خواهید که در یک مکان مناسب اقامت داشته باشید و به این جزیره نیز دسترسی داشته باشید و از آن دیدن کنید، پیشنهاد می شود که به اجاره سوئیت در قشم بپردازید.

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، دو کیلومتری جنوب جزیره قشم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه