رستوران های فیلبند

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بی شک فیلبند نه تنها در میان مناطق اطراف تهران بلکه در میان جاهای دیدنی استان مازندران یکی از بهترین نقاط برای طبیعت گردی و لذت بردن از هوای دلچسب و جنگل های زیبا به حساب می آید. از اواخر فصل بهار تا اوایل پاییز، بهترین زمان برای سفر به فیلبند می باشد چراکه در روزهای سرد سال، بارش برف و باران در منطقه به قدری سنگین است که مسیرها پوشیده از برف شده و حتی ساکنین منطقه هم مجبور می شوند فیلبند را ترک کرده و به روستاهای پایین تر مهاجرت کنند. اما سفر به فیلبند تنها به چادر زدن و طبیعت گردی ختم نمی شود. گشت و گذار در میان بهترین رستوران های فیلبند و تجربه غذاهای محلی این منطقه هم قطعاً خاطرات خوشی را برجای خواهد گذاشت. در ادامه میخواهیم شما را با رستوران های انگشت شمار فیلبند بیشتر آشنا کنیم.

#1 رستوران برادران رسولی فیلبند

اولین رستوران فیلبند که معرفی می کنیم، رستوران برداران رسولی است که بخاطر قرارگیری از ابتدای روستای فیلبند، جزء معروف ترین و بهترین رستوران های فیلبند بوده و مشتریان ثابتی هم دارد. رستوران برادران رسولی همانند سایر رستوران های فیلبند، دارای یه آشپزخانه بوده و میز و صندلی ها در فضای باز به همراه چشم انداز زیبا از طبیعت فیلبند قرار دارند. اگر در میان بهترین رستوران های فیلبند گذرتان به رستوران برادران رسولی افتاد، پیشنهاد می کنیم انواع غذاهای محلی منطقه از جمله نازخاتون، اردک با اناردون، خورشت مرغ ترش و غیره را امتحان کنید و این غذاها را فقط در فیلبند پیدا میکنید و رستوران های فیلبند که این غذاها را سرو می کنند، به بهترین نحو سرو می کنند.

ساعت کاری رستوران برادران رسولی فیلبند: همه روزه از ساعت 7 صبح الی 12 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.15288266456157%2C52.523253041306845%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

رستوران برادران رسولی فیلبند

#2 رستوران هلی نو فیلبند

دومین رستوران برتر فیلبند، رستوران هلی نو است. جایی که در ارتفاعات قرار داشته و با چشم اندازی جذاب و دلنشین، غذاهای لذیذی را در این رستوران میل خواهید کرد. رستوران هلی نو از بیرون، تنها یک کلبه چوبی است که در لبه پرتگاهی به چشم انداز زیبا از جنگل های سرسبز اطراف قرار دارد. رستوران هلی نو هم در محیط سرپوشیده داخل کلبه از مشتریان خود پذیرایی می کند و هم در محیط باز اما محیط سرپوشیده، تنها دارای سقف می باشد و در محیط باز، چشم انداز ارائه شده به مراتب جذاب تر دلنشین تر خواهد بود. در رستوران هلی نو اما، پیش غذاها و نوشیدنی های مختلف در کنار غذاهای محلی مانند اردک با اناردون، نازخاتون و غیره سرو می شود. لازم به ذکر است از نظر مردم، قیمت غذاهای رستوران هلی نو کمی گران بوده و از کیفیت مطلوبی هم برخوردار هستند.

از دیگر رستوران های فیلبند هم می توان به آشپزخانه شخاک و رستوران جناب خان اشاره کرد که در انتهای روستا قرار داشته و می بایست مسیر قابل توجهی را در روستا طی کنید تا به آن ها برسید. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید رستوران هلی نو فیلبند کجاست؟ این رستوران در جاده زیبای روستای فیلبند واقع شده است.

ساعت کاری رستوران هلی نو فیلبند: همه روزه از ساعت 7 صبح الی 12 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.1519920553527%2C52.53130390048708%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

رستوران هلی نو فیلبند

غذاهای محلی فیلبند

برای خیلی ها سوال می شود غذاهای محلی که در بهترین رستوران های فیلبند سرو می شوند چه هستند و از چه مواد اولیه ای تهیه شده اند؟ در ادامه میخواهیم شما را با غذاهای محلی سرو شده در رستوران های فیلبند بیشتر آشنا کنیم.

اردک اناردونی

اردک اناردنی، اردک انار دون و اردک دون اناری نام هایی است که بر روی این غذای لذیذ و دوست داشتنی گذاشته اند. اردک اناردونی درواقع اردک، مرغابی یا در زبان مازندران، سیک است که در میان غذاهای مازندران یکی از بهترین غذاهای مجلسی به شمار می رود. اردک بخاطر پوست و گوشت چرپربی که دارد مزه جذابی هم داشته و بسیار هم معروف می باشد اما برای سرو اردک اناردونی ابتدا باید شکم اردک را شستشو داد و پوست اردک را از آن جدا کرد و سپس بر روی دیواره داخلی شکم می بایست ماده ترکیب شده از نمک، فلفل، آبلیمو، زعفران، سیر، رب انار غلیظ و پونه را قرار داد تا 24 ساعت بعد از مرینت شدن، اردک درون قبلمه روغن و کره با شعله ملایم قرار گیرد. در نهایت بعد از اینکه اردک پخته شده، بر روی آن دانه انار به همراه سبزیجات قرار داده می شود.

لازم به ذکر است رستوران های فیلبند و سرآشپزهای فیلبندی، یکی از بهترین اردک دون اناری ها را در استان مازندران سرو می کنند.

اردک ناردونی

مالابیج

مالابیج هم از دیگر غذاهای محلی است که در بهترین رستوران های فیلبند سرو می شود و همچنین، مالابیج از جمله غذاهای محلی استان مازندران و گیلان هم به شمار می رود. برای مالابیج، به یک عدد ماهی سفید، رب انار غلیظ، مغز گردو، نمک، فلفل، گلپر و سبزی های معطر به همراه نعناع، خنش یا خالواش و چوچاق نیاز است. قبل از هرچیز، سبزی و گردو را با هم چرخ می کنیم و بعد از آن، بر رویش رب انار، نمک، فلفل وگلپر را اضافه می کنیم. سپس بعد از اینکه ماهی را پاک کرده و داخل شکمش را شستشو می دهیم، مواد را در داخل شکم ماهی قرار میدیه تا بر روی آتش زغال قرار گیرد. بعد از پخته شدن ماهی، سسی حاوی زعفران دم کرده، آب انار و کره آب شده را بر روی ماهی میریزیم تا عطر و رنگ جذاب تری بگیرد.

در نظر داشته باشید اگر در رستوران های فیلبند، مالابیج را سفارش دادید می بایست 1 ساعت و 30 دقیقه منتظر بمانید چراکه 20 دقیقه زمان برای آماده محتویات نیاز است و یک ساعت برای پخت غذا.

مالابیج

خورشت نازخاتون

نازخاتون یکی از غذاهای محلی و اصیل شما است که برای تقویت حافظه، کنترل فشار و چربی خون، درمان افسردگی و غیره بسیار مفید می باشد چراکه این غذا سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین، آهن، فسفر، امگا 3، منیزیم، کلسیم و غیره است اما مصرف زیاد غذا تاثیر سو خواهد داشت. خورشت نازخاتون از بادمجان، گوجه، آبغوره، نعناع خشک، سیر، گلپر و آب انار تشکیل شده و برای تهیه آن، ابتدا بعد از شستشو و گرفتن پوست بادمجان می بایست آن را به صورت ساطوری خرد کرده و در داخل قابلمه روی شعله ملایم قرار میدهیم و سپس، آب انار، آبغوره، نعناع، گلپر و سیر رنده شده را به آن اضافه می کنیم. در نهایت بعد از اینکه غذا پخت، گوجه هایی که پوستشان گرفته شده و خرد شده اند را به غذا اضافه می کنیم. در برخی از جاها بخصوص رستوران های فیلبند، برای تزئین نازخاتون از گردو هم استفاده می کنند.

خورشت نازخاتون

کدوبره مازندران

اکثر غذاهایی که در محتویات آن کدو به چشم میخورد، جزء غذاهای گیاهخوران به حساب می آیند. کدوبره هم که از جمله غذاهای لذیذ مازندران بوده و در میان رستوران های فیلبند هم سرو می شود غذایی گیاهی بوده و برخلاف اکثر غذاهای دیگر مازندران، سریع حاضر می شود. برای تهیه کدوبره، موادی همچون روغن، سیر، پیاز، گوجه، کدوی سبز، سیب زمینی، تخم مرغ و ادویه جاتی همچون نمک، فلفل و زردچوبه نیاز است.

ابتدا سیر و پیاز خورد شده داخل ماهی تابه حاوی روغن قرار داده و تفت می دهیم. سپس سیب زمینی هایی که به صورت نگینی خرد شده اند را به آن اضافه کرده و بر رویش، نمک و زردچوبه میریزیم تا به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار گیرد. بعد از آن، کدوهای سبزی که به صورت حلقه ای خرد شده اند را به مواد اضافه کرده و پس از تغییر رنگ کدو، تخم مرغ ها را اضافه می کنیم تا نزدیک به یک ربع، غذا روی حرارت ملایم قرار گیرد.

در برخی رستوران ها بخصوص رستوران های فیلند، کدوبره مازندران با جعفری یا پونه به همراه پنیر پارمزان یا گرد لیمو به همراه رب انار تزئین می شود. همچنین این غذا در میان سایر غذاهای سرو شده در رستوران های فیلبند، سریع حاضر می شود.

کدوبره مازندران

رزرو ویلا در فیلبند

برای اقامت و اجاره ویلا در فیلبند از آنجایی که بیشتر گردشگران تمایل به کمپ در طبیعت را دارند، اقامتگاه های متنوعی ارائه نشده است و همچنین در نظر داشته باشید اقامتگاه های فیلبند سوئیت یا خانه های مبله هستند و کمترین امکانات رفاهی را دارند.

سوالات متداول

رستوران های معروف فیلبند کدام ها هستند؟

رستوران برادران رسولی و هلی نو

کدامیک از رستوران های فیلبند ویو به سمت اقیانوس ابرها دارد؟

رستوران هلی نو