باغ گردشگری اورس شاهرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

باغ گردشگری اورس شاهرود تفرجگاهی زیبا و با انواع امکانات تفریحی و رفاهی در میان شهر شاهرود است که از بهترین جاذبه های گردشگری برای یک روز تعطیل به شمار می آید. پارک ها، فضاهای سبز، باغ ها و غیره از بهترین جاذبه هایی هستند که برای یک روز گردشگری به همراه خانواده و یا دوستان خود به آن ها مراجعه کنیم و یک روز عالی و مفرح را برای خود رقم بزنیم. هر یک از پارک ها و فضاهای سبز و گردشگری، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی را در خود جای داده اند که بر محبوبیت آن ها افزوده و مکانی ایده آل و هیجان انگیز را برای یک روز گردشگری دل انگیز رقم بزنند. باغ گردشگری اورس شاهرود نیز همانند بسیاری دیگر از باغ های گردشگری و فضاهای سبز، مجهز به امکانات ویژه ای بوده و همین امر سبب جلب توجه بسیاری از گردشگران به آن شده است. اگر شما هم به دنبال جاذبه ای گردشگری و دل انگیز در شاهرود هستید تا یک روز عالی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید، تا انتهای مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با این باغ زیبا و پر جاذبه بیشتر آشنا شویم.

باغ گردشگری اورس شاهرود کجاست و مسیر دسترسی

باغ گردشگری اورس شاهرود که از بهترین مکان های گردشگری برای گردش های خانوادگی و دوستان به شمار می آید، جزء جاهای دیدنی شاهرود بوده که در فاصله 15 کیلومتری از شاهرود، 3 کیلومتری از دولت آباد و 8 کیلومتری از جاده مجن واقع شده است. اگر قصد دارید از این باغ زیبا دیدن کنید و به سراغ آن بروید، استفاده از خودروی شخصی بهترین گزینه می تواند محسوب شود. ابتدا خود را به شهر شاهرود برسانید و برای این منظور، مسیر سرچشمه را پیش گرفته و خود را به آن برسانید.

سپس مسیر بسطام را پیش بگیرید و به سمت آن حرکت کنید و اولین میدان را که مشاهده کردید، آن را دور زده و به سمت شاهرود حرکت نمایید. پس از آن که حدود 1 کیلومتر در این مسیر جلو رفتید، وارد جاده شاهرود – گرگان شده که در سمت راست شما قرار دارد. این جاده دقیقا همان مسیری است که شما را می تواند شما را به باغ گردشگری اورس شاهرود برساند. در طول این مسیر تابلوهایی وجود دارند که شما را برای رسیدن به باغ اورس راهنمایی خواهند کرد و می توانید از آن ها استفاده کنید.

شماره تماس باغ گردشگری اورس شاهرود: 09102878145

ساعت کاری باغ اورس شاهرود: روزهای عادی از ساعت 18 عصر تا 24 بامداد، روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت 10 صبح تا 1 بامداد

آدرس باغ گردشگری اورس شاهرود: استان سمنان، شاهرود، بسطام، کیلومتر 8 جاده مجن، کیلومتر 3 دولت آباد

باغ گردشگری اورس شاهرود

آشنایی با باغ گردشگری اورس شاهرود

شاهرود شهری در استان سمنان است که در فاصله ای حدود 412 کیلومتری از تهران قرار داشته و از شهرهای خوش آب و هوای کشور محسوب می شود. این شهر انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری مختلف را در دل طبیعت خود جای داده که بسیاری از آن ها جاذبه های طبیعی و برخی دیگر نیز جاذبه های تاریخی به حساب می آیند و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کنند. همانطور که می دانیم، هر شهری دارای جاذبه ها و تفرجگاه هایی می باشند که اهالی آن شهرها و همچنین گردشگرانی که برای سفر آن شهر را انتخاب کرده اند، می توانند برای گردش و تفریح و حتی استراحت به سراغ آن ها بروند.

شهر شاهرود نیز همانند بسیاری دیگر از شهرها، جاذبه هایی گردشگری را در خود جای داده که در این مطلب می خواهیم به آشنایی با باغ گردشگری اورس شاهرود بپردازیم. باغ اورس شاهرود در کیلومتر 8 جاده مجن قرار داشته که مقصد گردشگری بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران قرار گرفته است. در واقع باغ اورس شاهرود از زیباترین باغ های سرسبز این شهر بوده که انواع درختان میوه در طبیعت آن وجود دارند و میوه های خوش طعم و رنگارنگی داشته که گردشگران می توانند از آن ها استفاده کنند. به خصوص اگر فصل بهار و تابستان را برای سفر به این باغ انتخاب نمایید، طبیعت باغ اورس شاهرود پوشیده از سرسبزی و طراوت بوده و درختان انواع میوه های تابستانی خوشمزه دارند که می توانید از آن ها بچینید و میل کنید.

معماری مجموعه گردشگری اورس شاهرود

باغ گردشگری اورس شاهرود که از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شاهرود می باشد، باغی مملو از زیبایی های متنوع بوده و به هر طرف نگاهی بی اندازید، دیدنی های مختلف و چشمنوازی را مشاهده خواهید کرد. این باغ دارای مساحتی حدود 202.300 متر مربع بوده که برای معماری آن از باغ ها و مناظر بومی ایران الهام گرفته شده و به تعداد 550 اصله نهال از 150 گونه درخت و درختچه در استان سمنان در این باغ وجود دارند.

باغ گردشگری اورس شاهرود

دیدنی های باغ گردشگری اورس شاهرود

باغ گردشگری اورس شاهرود که خود به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شاهرود شناخته می شود، انواع دیدنی های زیبا را در طبیعت چشمنواز خود جای داده که هر کدام از آن ها می توانند به تنهایی نظر گردشگران را به خود جلب نمایند. در ادامه به معرفی دیدنی های باغ اورس شاهرود خواهیم پرداخت:

برکه زیبای اورس

در بخش مرکزی این باغ، برکه ای زیبا و تماشایی قرار داشته که بر زیبایی طبیعت این باغ تأثیر به سزایی داشته و گردشگران زیادی به سراغ آن می روند و در کنار آن ایستاده و از تماشای شنا کردن مرغابی های زیبا لذت خواهند برد. مرغابی های زیادی در این برکه وجود دارند که بر زیبایی فضای باغ افزوده و می توانید لحظاتی را در کنار برکه بایستید و از تماشای آب تنی و شنا کردن آن ها در آب لذت ببرید. همچنین کنار این برکه بهترین لوکیشن برای عکاسی بوده و بسیاری از گردشگران که علاقه به عکاسی در طبیعت دارند، در کنار این برکه عکس های زیبا و خاطره انگیزی را ثبت می کنند. نکته حائز اهمیت این است که شنا کردن، قایق سواری و ورود به این برکه اکیدا ممنوع می باشد و نرده های چوبی زیبایی دور تا دور آن کشیده شده است.

برج کبوتر خانه

کمی آن طرف تر از برکه، برجی سفید رنگ خودنمایی می کند که دارای تاجی نارنجی رنگ بوده و شباهت زیادی به فانوس دریایی دارد. همچنین در فاصله کمی از این برج، برج دیگری به عنوان کبوترخانه دیده می شود که آن هم سفید رنگ بوده و برای ساخت آن از طراحی شبیه به قلعه استفاده شده است. کبوترخانه به عنوان نخستین سازه ای است که قدمت آن به حدود هزار سال گذشته بازمی گردد و هدف ایرانیان از ساخت آن، همزیستی با طبیعت بود. یکی از المان هایی که در باغ اورس وجود دارد که به عنوان کبوترخانه این باغ شناخته می شود و توجه ها را به سوی خود جلب می کند.

اطراف این قلعه درختان زیادی وچود دارند که طبیعت این منطقه را زیباتر کرده و به خصوص در فصل بهار که درختان شکوفه های سفید و صورتی می زنند، جلوه خاصی را برای این محدوده از باغ اورس شاهرود پدید می آورند و بهترین لوکیشن برای عکاسی پدید می آید. مسیر پلکانی در کنار این برج وجود دارد که می توانید با استفاده از آن به بالای برج رفته و از آن بالا نظاره گر اطراف خود باشید.

باغ گردشگری اورس شاهرود

امکانات رفاهی باغ گردشگری اورس شاهرود

باغ گردشگری اورس شاهرود همانند بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری، دارای انواع امکانات رفاهی و خدمات ویژه ای است که بر محبوبیت آن افزوده اند و از همین جهت گردشگران زیادی برای تفریح و گردش به آن مراجعه می کنند. جاذبه هایی که دارای امکانات رفاهی مناسبی باشند، دارای طرفداران بیشتری نیز هستند و گردش و تفریح را برای مراجعه کنندگان لذت بخش تر می سازند. در ادامه به معرفی امکانات رفاهی باغ اورس شاهرود می پردازیم:

آلاچیق ها

در جاهای مختلفی از باغ گردشگری اورس شاهرود آلاچیق های متعددی وجود دارند که بهترین محیط را برای استراحت و به راه انداختن بساط پیک نیک پدید آورده اند. معمولا گردشگرانی که به این باغ زیبا و سرسبز مراجعه می کنند، به همراه خانواده و یا دوستانشان هستند که فرصت را غنیمت شمرده و به سراغ آلاچیق های این مجموعه گردشگری می روند تا بتوانند بساط پیک نیک خود را در محیطی مناسب به پا کنند و ساعت ها از کنار هم بودن لذت ببرند و گردشی خاطره انگیز را برای خود و همراهان رقم بزنند.

مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری

بسیاری از گردشگران برای پیاده روی و دوچرخه سواری به دنبال طبیعتی هستند تا بتوانند علاوه بر این ورزش ها، از هوای پاک و اکسیژن تازه بهره مند شوند. مجموعه گردشگری اورس شاهرود دارای مسیری مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری بوده که علاقه مندان می توانند به آن ها مراجعه کرده و از پیاده روی و دوچرخه سواری در این طبیعت نهایت لذت را ببرند. هنگامی که در حال قدم زدن و یا رکاب زدن بر روی دوچرخه هستید، از میان طبیعتی زیبا و سرسبز عبور خواهید کرد و بهترین خاطره را برای شما رقم خواهد زد. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر قصد دوچرخه سواری در این باغ را دارید، دوچرخه خود را همراه ببرید.

باغ گردشگری اورس شاهرود

کافی شاپ و رستوران

شکم گردی یکی از جزء های جدایی ناپذیر از هر گردش و تفریحی به شمار می آید که اگر آن را نادیده بگیریم، گویا گردش و تفریحی انجام نداده ایم. لذت غذا خوردن در طبیعت از بهترین تجربه هایی خواهد بود که تا مدت ها در ذهنتان باقی خواهد ماند. از آنجایی که باغ گردشگری اورس شاهرود مجهز به انواع امکانات رفاهی بوده و کافی شاپ و رستوران نیز در این مجموعه وجود دارند تا گردشگرانی که می خواهند غذای آماده میل کنند، به سراغ آن ها بروند. یکی از کافی شاپ هایی که در این مجموعه وجود دارد، بر روی آب قرار داشته و از پرطرفدارترین کافه های باغ اورس به شمار می آید و دارای چشم اندازی بسیار زیبا و تماشایی می باشد.

زمین بازی کودکان

معمولا هر پارک و فضای سبزی که در شهرهای مختلف کشور وجود دارند، یک زمین بازی مناسب برای کودکان را در خود جای داده تا محیطی شاد و دلپذیر را برای کودکان پدید آورند و کودکان نیز به همراه خانواده، بتوانند از گردش و تفریح خود لذت ببرند.

کلبه های اقامتی باغ اورس

این باغ 7 کلبه 12 متری را در خود جای داده که هر کدام از آن ها مجهز به امکاناتی همچون نیمکت و باربیکیو بوده که بهترین فرصت را برای لذت بردن از طبیعت و دور همی ها فراهم آورده اند. اما در صورتی که می خواهید از این کلبه ها برای خود رزرو کرده و در آن اقامت داشته باشید، بایستی چند روز پیش از مراجعه به باغ، هماهنگی های لازم جهت رزرو را انجام دهید.

باغ گردشگری اورس شاهرود

سایر امکانات باغ اورس شاهرود

امکانات رفاهی دیگری در مجموعه گردشگری باغ اورس وجود دارند که شامل موارد زیر می باشند:

  • سالن آمفی تئاتر
  • سرویس چای دودی رایگان
  • فروشگاه مواد غذایی
  • کبوترخانه
  • سرویس بهداشتی

ساعت کاری و قیمت بلیط باغ اورس شاهرود

باغ گردشگری اورس شاهرود در روزهای هفته از ساعت 18 تا 24 بامداد فعال بوده و فعالیت آن در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت 10 صبح تا 1 بامداد می باشد. اغلب گردشگران روزهای جمعه و ایام تعطیل را برای گردش در این باغ انتخاب می کنند و اگر آخر هفته ها و ایام تعطیل به این مجموعه گردشگری مراجعه نمایید، جمعیت زیادی از گردشگران را خواهید دید که برای گردش به این باغ مراجعه کرده اند.

همچنین برای ورود به باغ اورس بایستی بلیط ورودی تهیه نمایید. قیمت بلیط ورودی باغ گردشگری اورس شاهرود در روزهای وسط هفته 3 هزار تومان و در روزهای جمعه و ایام تعطیل 50 هزار تومان بوده و ممکن است با گذشت زمان، این مبلغ افزایش یافته باشد. همچنین در فاصله حدود 40 کیلومتری از شاهرود، جاذبه ای دیدنی و زیبا به نام آبشار مجن شاهرود قرار دارد و به دلیل منظره زیبایی که پدید آورده، که می توانید برای یک روز گردشگری به سراغ آن رفته و از آن هم دیدن کنید.

بهترین زمان بازدید از باغ گردشگری اورس شاهرود

شاهرود شهری چهار فصل بوده و گردشگرانی که می خواهند به این شهر سفر کنند، ابتدا سلیقه خود را در نظر گرفته و برای گردش و تفریح راهی این شهر می شوند. باغ اورس که از دیدنی های شاهرود می باشد و در نزدیکی این شهر جای گرفته، اگر فصل هایی همچون بهار و تابستان را برای بازدید از آن انتخاب نمایید، باغی سرسبز با آب و هوایی مطلوب را خواهید دید که گردش و تفریح را برای شما لذت بخش تر خواهند کرد. به خصوص میوه های تابستانی درختان باغ که در انواع مختلف با رنگ ها و طعم های دلپذیر بوده و می توانید از آن ها بچینید و میل کنید. اما فصل های بهار و پاییز که هوا در معتدل ترین حالت خود قرار دارد و خبری از سرما و گرمای شدید وجود ندارد، لذت گردش را دو چندان خواهد نمود.

باغ گردشگری اورس شاهرود

[html_block id=”73022″]

راهنما سایت

آدرس

استان سمنان، شاهرود، بسطام، کیلومتر 8 جاده مجن، کیلومتر 3 دولت آباد

شماره تماس
هزینه بازدید

۳/۰۰۰ تومان الی ۵۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

18 الی 24

یک‌شنبه

18 الی 24

دو‌شنبه

18 الی 24

سه‌شنبه

18 الی 24

چهار‌شنبه

18 الی 24

پنج‌شنبه

18 الی 24

جمعه

10 الی 1 بامداد
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه