بازارچه مرزی اینچه برون

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بازارچه مرزی اینچه برون یکی از پرطرفدارترین بازارهای گنبد کاووس بوده که بسیاری از گردشگران در سفر به شهر گنبد کاووس، برای خرید و گردش به سراغ آن می روند. گنبد کاووس از قدیمی ترین و معروف ترین شهرهای شمالی در استان گلستان است که به دلیل بهره مندی از انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری، هر ساله مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته و میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی می باشد. معمولا اغلب گردشگران در سفرهای خود به دنبال بازارها و مراکز خرید هستند تا بتوانند علاوه بر گردش، به خرید سوغاتی و یادگاری های آن شهر نیز بپردازند. شهر گنبد کاووس که از قدیمی ترین شهرهای گلستان در شمال ایران به حساب می آید، انواع جاذبه های تاریخی در آن وجود دارند که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده اند. بازارچه مرزی اینچه برون که از قدیمی ترین بازارها و مراکز خرید گنبد کاووس به شمار می رود، از بهترین جاذبه ها برای گردش و خرید سوغاتی محسوب می شود که می توانید آن را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید، تا با این بازارچه زیبا و معروف بیشتر آشن شویم.

بازارچه مرزی اینچه برون کجاست و مسیر دسترسی

بازارچه مرزی اینچه برون یکی از بازارها و جاذبه های گردشگری گنبد کاووس در استان گلستان می باشد که در فاصله 20 کیلومتری از شهر اینچه برون واقع گردیده و بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، به سراغ بازدید از بازارچه اینچه برون نیز می روند. اگر شما هم قصد دارید به این بازارچه سنتی و زیبا بروید و از آن بازدید کنید، بایستی ابتدا خود را به شهر گنبد کاووس برسانید و از طریق جاده داشلی برون به سمت جاده اینچه برون حرکت کنید. این جاده به راحتی می تواند شما را به بازارچه زیبا و مرزی اینچه برون برساند.

آدرس بازارچه مرزی اینچه برون: استان گلستان، شهرستان گنبد کاووس، 20 کیلومتری شهر اینچه برون

بازارچه مرزی اینچه برون

آشنایی با بازارچه مرزی اینچه برون

گنبد کاووس از قدیمی ترین و معروف ترین شهرهای استان گلستان می باشد که به دلیل قرار گرفتن آن در میان جاده ابریشم، به لحاظ تجاری و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و انواع بازارها و مراکز خرید مختلف در آن وجود دارند. بازارگردی یکی از بخش های جدایی ناپذیر از سفر به هر جاذبه ای است که هر گردشگری دوست دارد آن را تجربه کند و به گردش و خرید در بازارها و مراکز خرید مقصد گردشگری خود بپردازد. اما گردش در میان بازارهای سنتی و قدیمی حس و حال باصفای خود را دارد. یکی از قدیمی ترین و معروف ترین مراکز خرید گنبد کاووس، بازارچه اینچه برون می باشد که انواع صنایع دستی ترکمنی زیبا در آن وجود داشته و گردشگران زیادی از آن ها به عنوان سوغاتی و یادگاری تهیه می کنند.

با گردش در میان بازارهای سنتی و قدیمی می توانیم علاوه بر خرید و گردش، با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن شهرها بیشتر آشنا شویم و خاطره خوشی را از سفر برای خودمان رقم بزنیم. بازاری که در این مطلب می خواهیم به آشنایی با آن بپردازیم، یکی از بازاری قدیمی و سنتی شهر اینچه برون در شهرستان گنبد کاووس استان گلستان می باشد که با نام بازارچه مرزی اینچه برون شناخته می شود. در واقع اینچه برون شهری مرزی در میان شهرستان گنبد کاووس در شمال ایران است که به عنوان مرکز شهر داشلی برون به شمار می آید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می توانید با مراجعه به این بازار سنتی و زیبا، از گردش در آن لذت برده و به تماشای انواع محصولات و صنایع دستی رنگارنگ و ارزشمند بپردازید.

از محصولاتی که در غرفه های بازارچه مرزی اینچه برون به فروش می رسند، می توان به صنایع دستی ترکمنستان و اجناس دست دوم روسی اشاره نمود که دارای طرفداران زیادی می باشد. بازارچه مرزی اینچه برون را می توان به عنوان بهشتی برای عاشقان صنایع دستی و سنتی به شمار آورد. با توجه به آن که بازارچه اینچه برون از قدمت زیادی برخوردار بوده، اما همواره توانسته بافت قدیمی و سنتی خود را تا به امروز حفظ کند و از زیباترین بازارهای سنتی این شهر محسوب شود. جالب است بدانید این بازارچه قدیمی از ساختار پاساژ مانند بهره برده و انواع امکانات رفاهی همچون غذاخوری، سرویس بهداشتی و پارکینگ در آن وجود دارند.

در سال های اخیر بازاری به صورت آلاچیقی در محوطه بیرونی از این بازار ساخته شده که انواع صنایع دستی ترکمن ها در آن برای فروش عرضه شده اند که می توان به محصولاتی نظیر زیورآلات ترکمنی، فرش و لباس اشاره نمود. بازارچه اینچه برون در فاصله 20 کیلومتری از شهر مرزی اینچه برون قرار داشته و از معروف ترین جاذبه های دیدنی گنبد کاووس به شمار می رود. بازارچه مرزی اینچه برون با نام بازارچه مرزی علوی نیز شناخته می شود که در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان واقع شده است. پس اگر به شهر مرزی و زیبای اینچه برون سفر کردید، گردش در میان بازارچه اینچه برون را در لیست گردشگری خود قرار دهید تا از گردش در آن نهایت لذت را تجربه کنید. از آنجایی که ترکمن ها به هنرهای دستی بسیار علاقه دارند، از قدیم الایام به تهیه انواع هنرهای دستی و صنایع دستی می پرداختند و قدمت آن به حدود 6 هزار سال گذشته می رسد.

بازارچه مرزی اینچه برون

[html_block id=”73481″]

راهنما سایت

آدرس

استان گلستان، شهرستان گنبد کاووس، 20 کیلومتری شهر اینچه برون

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

10 الی 20

یک‌شنبه

10 الی 20

دو‌شنبه

10 الی 20

سه‌شنبه

10 الی 20

چهار‌شنبه

10 الی 20

پنج‌شنبه

10 الی 20

جمعه

10 الی 20
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه