پیست اسکی دربندسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از ورزش های زمستانی مهیج که طرفداران بسیاری دارد اسکی می باشد. پیست اسکی دربندسر از گذشته تاکنون همواره مورد استقبال بسیاری از اسکی بازان و طرفداران اسکی قرار گرفته است. از آنجایی که این پیست در فاصله کمی از تهران قرار دارد مزید بر علت شده که اغلب افراد برای تفریحات زمستانی و ورزش اسکی، آن را انتخاب کنند. به جز ورزش دلچسب اسکی، ورزش و تفریحات دیگری وجود دارند که انجام دادن آن ها در زمستان بسیار لذت بخش خواهد بود. پیست های اسکی متنوعی در نزدیکی تهران وجود دارند که بسیاری از اسکی بازان را از داخل و یا خارج از کشور به سمت خود جذب می کنند و هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و امکانات مخصوص به خود می باشند. یکی از بهترین جاهایی که می توانید ورزش های زمستانی اعم از اسکی را انجام دهید و از آن لذت ببرید، پیست اسکی دربندسر می باشد که در این مقاله می خواهیم با آن بیشتر آشنا شویم. اگر شماهم عاشق برف بازی و اسکی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پیست اسکی دربندسر کجاست و مسیر دسترسی به آن

دربندسر از جمله محله هایی است که در شهر شمشک و در بخش شمال شرقی تهران جای گرفته است و جزء بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات به شمار می رود. پیست اسکی دربندسر در فاصله حدود 66 کیلومتری از شمال شرق تهران و در میان رشته کوه های البرز واقع شده است. منطقه ای که این پیست در آن قرار دارد دربندسر نام دارد که منطقه ای زیبا و کوهستانی به شمار می رود.

مسیر اول: اگر از تهران قصد رفتن به این مجموعه تفریحی را دارید و از خودروی شخصی برای دسترسی به استفاده می کنید باید خود را به جاده لواسانات برسانید. پس از آن از محور لشگرک- فشم عبور کرده و به پیست دربندسر دسترسی پیدا خواهید کرد.

مسیر دوم: همچنین مسیر دیگری برای دسترسی به مجموعه وجود دارد که می توانید از جاده کرج- گچسر استفاده نمایید. این مسیر تنها در فصل تابستان قابل استفاده می باشد.

شماره تماس پیست اسکی دربندسر: 26525157-021

آدرس پیست اسکی دربندسر: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسانات، شهر شمشک، محله دربندسر، پیست اسکی دربندسر

معرفی پیست اسکی دربندسر

با نزدیک شدن به سرما و شروع بارش برف، بسیاری از افراد و اسکی بازان شوق لذت برد از ورزش ها و تفریحات زمستانی را دارند و ترجیح می دهند در محلی مناسب و با تمام تجهیزات از برف بازی لذت ببرند. برف بازی از جمله لذت بخش ترین تفریحاتی است که محدودیت سنی و جنسیتی نداشته و هر فردی با هر سن و جنسیتی می تواند از برف بازی لذت ببرد. زمانی که وارد فصل زمستان می شویم، امید به آن داریم که برف به مقدار زیاد ببارد و بتوانیم از برف بازی و ساخت آدم برفی لذت ببریم. خوشبختانه ارتفاعات و کوه هایی که در اطراف تهران وجود دارند، اغلب زمستان ها سفدپوش از برف شده و در زیر لایه هایی از برف فرو می روند و بهترین فرصت را برای برف بازی فراهم می آورند و گردشگران و پایتخت نشینان و اهالی مناطق اطراف می توانند برای برف بازی به سراغ آن ها بروند.

پیست اسکی دربندسر که جزء بهترین پیست های اسکی تهران است را می توان جاذبه های دیدنی و گردشگری تهران محسوب کرد. امروزه باتوجه به اینکه بارش برف در اغلب نقاط کشور کاهش یافته است، اما جاهایی هستند که بتوان به آن ها مراجعه کرد و از این نعمت الهی با امکانات مناسب بهره برد. جالب است بدانید که پیست اسکی دربندسر تنها پیستی است که در آن دستگاه برف ساز وجود دارد. پیست اسکی دربندسر در نزدیک ترین پیست به پیست اسکی شمشک می باشد. پیست اسکی دربندسر در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار گرفته است. مجموعه تفریحی پیست اسکی دربندسر نخستین پیست اسکی بین المللی کشور محسوب شده و با همت و تلاش های مداوم علاقمندان، پیشکسوتان و اهالی منطقه موفق به بهره برداری این پیست در سال 1361 شدند. این پیست اسکی در اوایل که تازه احداث شده بود تنها یک دستگاه تله سیژ دو نفره وجود داشت که پس از گذشت سال ها بعد، امکانات آن افزوده شد.

دستگاه های بالابری نیز در این مجموعه تفریحی تعبیه شده است که شامل دو تله اسکی چکشی و یک تله سیژ می باشد. مرتفع ترین نقطه این پیست 3050 متر و پایین ترین نقطه آن نیز در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار دارد. از ویژگی های خوب این پیست مربوط به مسیرهای متنوعی می باشد که دارای شیب های 0 درصد تا 70 درصد می باشد. همانند پیست اسکی دیزین، پیست اسکی دربندسر نیز تفریحات چهار فصل را از سال 1394 به این پیست اضافه کرد و می تواند در تمام فصل ها میزبان گردشگران خود باشد. همین باعث شد که پیست اسکی دیزین تنها پیست چهارفصل نباشد.

پیست اسکی دربندسر

تاریخچه پیست اسکی دربندسر

در سال 1357 به همت جمعی از علاقمندان به اسکی و اهالی منطقه شمشک و دربندسر پیست اسکی دربندسر را احداث کردند و در سال 1361 فعالیت خود را آغاز کرد. این پیست در ابتدا با نام «پاپا» شروع به فعالیت کرده بود. در ابتدای فعالیت این پیست، شاهد اتفاق ناگواری بود که پدر علیداد ساوجی از مربیان پیشکسوت و قهرمانان سابق شمشک بودند، از پایه بالابر به پایین سقوط کرد و اولین اتفاق تلخ و ناگوار این منطقه شد. با گذشت زمان، شاهد افزایش امکانت و تجهیزات این پیست بودیم که توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام گرفت و توانست به تفرجگاهی تبدیل شود که نه تنها اسکی بازان از آن استفاده کنند بلکه عموم مردم می توانند از تمام امکانات تفریحی آن استفاده کنند. در نهایت تا سال 1387 این پیست به پیست اسکی ایده آلی تبدیل شد و توانست از سوی فدراسیون جهانی اسکی عنوان بین المللی را از آن خود کند. از همین رو تا به امروز، چندین مسابقه در سطح لیگ بین المللی اسکی در آن برگزار شده است.

امکانات رفاهی پیست اسکی بین المللی دربندسر

باتوجه به تلاش و همت مسولان، پیست اسکی دربندسر در صدد آن است که علاوه بر امکانات تفریحی و آموزشی، بتواند به یک محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت تبدیل شود. این محل تنها برای اسکی نبوده و امکاناتی همچون تله کابین، تله سیژ و رستوران های متنوع قرار داده شده است تا بتواند محل مناسبی برای تفریح یک روزه باشد. وجود این تله سیژها توانسته اند بر تفریحات و امکانات این پیست اسکی بیافزایند و حتی اگر قصد اسکی نداشته باشید، می توانید از این تله سیژها برای بیشتر لذت بردن استفاده نمایید. در کنار پیست نیز بهداری مجموعه قرار دارد که افراد آسیب دیده با مراجعه به آن می توانند اقدامات اولیه را دریافت کنند. هر ورزش و تفریحی می تواند آسیب ها و خطراتی برای جان افراد داشته باشند. وجود بهداری ها در چنین مکان هایی سبب می گردند افرادی که آسیب دیده اند، در مدت زمان کمتری مداوا شوند.

از دیگر امکانات رفاهی مجموعه می توان به یک پارکینگ عمومی و یک پارکینگ VIP اشاره کرد. همچنین اگر می خواهید به این پیست اسکی مراجعه کنید و لوازم مورد نیاز را ندارید، اصلا جای نگرانی وجود ندراد. شما می توانید از غرفه هایی که لباس و تمام تجهیزات مورد نیاز برای اسکی را کرایه می دهند استفاده کنید. البته باتوجه به شرایط کرونا و فراگیری آن در تمام دنیا، در حال حاضر امکان کرایه لباس به منظور حفظ سلامتی مراجعه کنندگان، ممنوع شده است. قطعا یکی از لذت هایی که در کنار تفریح خیلی می چسبد، خوردن خوراکی های خوشمزه می باشد. در این پیست اسکی، رستوران ها و فست فودهایی قرار داده شده است که غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه ای را به گردشگران ارائه می دهد.

پیست اسکی دربندسر

رستوران چوبی

یکی از بهترین و مهمترین رستوران های مجموعه تفریحی دربندسر، رستوران چوبی می باشد که می توان آن را در ایران تک و منحصر به فرد دانست. فضای این رستوران تماما از چوب نراد فنلاندی بوده و مساحت آن 400 متر مربع می باشد. هنگامی که در این محیط بنشینید و به غذا خوردن مشغول باشید، رایحه خوب چوب به مشامتان می رسد و می تواند غذا خوردن در این مکان را برایتان دلچسب تر کند.

آدرس رستوران چوبی دربندسر: استان تهران، دربندسر، پیست اسکی دربندسر

شماره تماس رستوران چوبی دربندسر: 26525265-021

رستوران قله

رستوران قله از دیگر رستوران های دربندسر به شمار می رود که موقعیت مکانی آن در ایستگاه مقصد تله کابین می باشد. این رستوران می تواند محل مناسبی برای تجدید قوای اسکی بازان و ورزشکاران باشد.

آدرس رستوران قله دربندسر: استان تهران، قله اول پیست اسکی دربندسر

فست فود برگرلند

اگر جز افرادی هستید که به غذاهای خوشمزه فست فودی علاقه دارید، فست فود برگرلند که شعبات متعددی در سطح شهر تهران دارد که یکی از شعبه های آن در پیست اسکی دربندسر واقع شده است. می توانید با مراجعه به این فست فودی غذای مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت سفارش دهید و از آن لذت ببرید.

پیست اسکی دربندسر

امکانات تفریحی پیست اسکی دربندسر

ممکن است برخی افراد تصور کنند این منطقه تنها برای اسکی بوده و افراد حرفه ای برای ورزش اسکی به آن مراجعه می کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است و بسیاری از افراد می توانند برای گذراندن اوقات فراغت خود به این پیست بروند و به تفریحاتی همچون سر خوردن از روی برف، برف بازی، سوار شدن بر تله کابین و اسکی مقدماتی روی برف های مصنوعی بپردازند و از آن ها لذت ببرند. پیست اسکی دربندسر از آن دسته پیست های اسکی اطراف تهران است که انواع امکانات رفاهی و تفریحی جذاب و جالب توجی را در خود جای داده است. شاید حتی هیچگونه آشنایی با ورزش و تفریح اسکی نداشته باشید، اما پیست های اسکی با وجود داشتن امکانات تفریحی متنوع و متعدد می توانند به سراغ آن ها بروند و ساعات لذت بخشی را برای خود و همراهانشان رقم بزنند. از پرطرفداترین امکانات تفریحی این پیست اسکی، تله کابین آن می باشد که با عبور از ارتفاعات از روی برف ها عبور خواهید کرد و چشم انداز زیبایی را که پوشیده از برف سفید می باشند می توانید مشاهده کنید.

امکانات تفریحی پیست اسکی دربندسر به شرح ذیل است:

  • تله‌ کابین 12 نفره به طول 1830 متر با 57 کابین و ظرفیت 3000 نفر در ساعت
  • تله‌ سیژ چهار نفره به طول 1200 متر از کشور فرانسه
  • تله‌ سیژ چهار نفره به طول 800 متر در ارتفاع 3750 متر از سطح دریا
  • تله ‌سیژ دو نفره به طول 1110 متر
  • تله ‌اسکی بشقابی به طول 700 متر از کشور ایتالیا
  • دو دستگاه تله ‌اسکی چکشی برای اسکی‌بازان مبتدی
  • یک دستگاه برف ‌ساز با قابلیت تولید برف در دمای صفر درجه در طول ۱۳۰۰ متر و به عرض یکصد متر و ارتفاع ۵۰ سانتی متر

از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه می توان به اسکی در شب اشاره کرد که از ساعت 15 بعد از ظهر تا 19 غروب آماده خدمت رسانی به گردشگران می باشد. زمانی که هوا رو به تاریکی می رود، نورافکن های زرد رنگ در این پیست روشن می شوند و فضای بسیار مناسبی را برای اسکی پدید می آورند.

علاوه بر امکانات تفریحی که در این بخش با آن ها آشنا شدیم، امکانات تفریحی دیگری نظیر پنج دستگاه پیست کوب و یک دستگاه برف ساز مصنوعی وجود دارد. دستگاه برف ساز مصنوعی می تواند در زمان هایی که بارش برف به مقدار کافی نبود می توانند از این دستگاه استفاده کنند. این دستگاه می تواند در دمای 0 درجه و در طول 1300 متر، عرض 100 متر و همچنین به ارتفاع 50 سانتی متر برف تولید کند. حتی در زمان هایی که بارش برف کم باشد می توانید به این پیست مراجعه کنید و از تفریحات آن لذت ببرید.

پیست اسکی دربندسر

امکانات آموزشی پیست اسکی دربندسر

اگر به تفریح و ورزش اسکی علاقه مند هستید و تا کنون امکان آن پیش نیامده که اسکی را آموزش ببینید و زمستان های خود را در پیست های اسکی سپری کنید، خوشبختانه خبر خوشی که وجود دارد این است که پیست اسکی دربندسر آموزشگاه بین المللی اسکی را در خود جای داده و افراد علاقه مند به اسکی می توانند به سراغ آن بروند و این ورزش را به صورت حرفه ای آموزش ببینند. علاوه بر اسکی بازان، افرادی که به اسکی علاقه دارند و می خواهند این ورزش را تا سطح حرفه ای و پیشرفته آموزش ببیند، می توانند به مدرسه اسکی پیست دربندسر مراجعه کنند و اسکی را زیر نظر مربیان حرفه ای و کارآزموده از سطح مبتدی تا سطح حرفه ای آموزش ببینند.

تمام مربیانی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، همگی مربی های کارآزموده و حرفه ای می باشند که می توانید اسکی را تحت نظر آن ها آموزش ببینید. جالب است بدانید کلاس های آموزش آلپاین و کلاس های آموزش اسنوبرد در این مجموعه برگزار می شوند و می توانید در کلاس های آموزشی مجموعه اسکی دربندسر شرکت کنید. لازم به ذکر است که آلپاین به عنوان معروف ترین و پر طرفدارترین نوع اسکی شناخته می شود و واژه آلپاین به معنای پایین آمدن از کوه می باشد. اسنوپرد نیز ورزشی است که با استفاده از وسیله ای مخصوص برای اسکی، از روی برف ها سر بخورید و هیجان و لذت را با هم تجربه کنید.

در این پیست محلی که برای آموزش در نظر گرفته است، 25 درصد به افراد مبتدی، 50 درصد به افراد پیشرفته و 25 درصد نیز برای افراد حرفه ای اختصاص یافته است. این بخش تخصصی ترین بخش مجموعه است و علاقمندان می توانند آموزش های 0 تا 100 را در یک آموزشگاه بین المللی یاد بگیرند.

خدمات قابل ارائه در مدرسه اسکی پیست دربندسر:

  • کلاس‌های اختصاصی آموزش آلپاین
  • ثبت‌نام آنلاین و رزرو کلاس
  • دوره ‌های اختصاصی آموزش اسنوبرد
  • استفاده از مربیان حرفه ‌ای در سطوح مختلف با مدارک بین ‌المللی اسکی
  • استفاده از مربیان حرفه‌ ای با تسلط بر زبان ‌های لاتین، فرانسه و آلمانی
  • ارائه بسته‌های آموزشی به افراد 5 تا 50 سال
  • ارائه بسته‌های پایان دوره آموزشی
  • ارائه لوح تقدیر و مدارک معتبر به منظور آموزش‌ های گذرانده شده

ساعت کاری پیست دربندسر

پیست اسکی دربندسر ساعت کاری مختلفی داشته که در صورت استفاده از پیست روزانه از ساعت 8 صبح الی 15 بعد از ظهر و پیست شب از ساعت 15 تا 19 غروب می توانید به مجموعه مراجعه کنید.

پیست اسکی دربندسر

قیمت بلیط پیست اسکی دربندسر

افرادی که می خواهند به سراغ پیست اسکی دربندسر بروند، خوب است بدانند که این پیست دارای دو نوع بلیط بوده و هر کدام از آن ها را که بخواهند می توانند تهیه کرده و از گردش و تفریح در این پیست نهایت لذت را ببرند.

قیمت بلیط پیست اسکی برای گردشگران: این بلیط برای کسانی است که قصد استفاده از اسکی ندارند و تنها می خواهند از تله کابین و چشم انداز اطراف استفاده کنند و لذت ببرند که قیمت ورودی بلیط پیست اسکی دربندسر برای گردشگران در سال 1400 مبلغی معادل 250 هزار تومان بود.

بلیط پیست اسکی برای اسکی بازان: قیمت بلیط پیست اسکی دربندسر برای افرادی که می خواهند در این پیست به اسکی بپردازند و از ساعت 8 صبح الی 19 غروب می توانند در مجموعه حضور داشته باشند و از اسکی بازی لذت ببرند. برای تهیه این بلیط در سال 1400 مبلغی معادل 330 هزار تومان بپردازید.

در این بخش به صورت اختصاری قیمت بلیط پیست اسکی دربندسر در سال 1401 را آورده ایم:

  • بلیط کامل روزانه: 330 هزار تومان
  • بلیط پیست شبانه: 150 هزار تومان
  • بلیط گردشگری: 250 هزار تومان

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی دربندسر

شما می تواند اگر تنها قصد گردش در مجموعه دربندسر را دارید در تمام طول سال به مجموعه مراجعه کنید اما اگر می خواهید از ورزش های زمستانی و اسکی استفاده کنید، بهترین زمان مراجعه به این مجموعه تفریحی می تواند از ابتدای زمستان یعنی دی ماه تا اویل بهار یعنی فروردین ماه که بارش برف در این مدت زمان به بیشترین حد خود می رسد مراجعه کنید.

پیست اسکی دربندسر

اجاره ویلا نزدیک پیست دربندسر

پیست اسکی دربندسر از پیست های اسکی معروف نزدیک به تهران می باشد که اسکی بازان زیادی را به سمت خود جذب می کند. بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند علاوه بر تفریح در این پیست اسکی، یک تا چند شبی را به اقامت در این منطقه بپردازند تا بتوانند گردش و تفریحی هیجان انگیز را تجربه کنند. از بهترین گزینه های اقامتی در این منطقه، ویلاها و سوئیت ها می باشند که گردشگران برای اقامت خود به سراغ آن ها می روند. همانطور که می دانیم، سوئیت ها جزء اقامتگاه های اقتصادی و با امکانات مناسب محسوب می شوند. لذا اگر شما هم قصد اجاره سوئیت در دربندسر را دارید، بهتر است چند روز پیش از تاریخ سفرتان به این منطقه گردشگری و تفریحی، اقدام به رزرو نمایید تا در زمان سفرتان با مشکلی مواجه نشوید. این سوئیت ها با توجه به قیمت پایین تری که نسبت به هتل و ویلاها دارند، از امکانات مناسبی نیز بخوردار می باشند و می توانید به اجاره سوئیت از امکانات آن ها بهره مند شوید.

پیست اسکی دربندسر

سوالات متداول

قیمت بلیط پیست اسکی دربندسر چقدر است؟

قیمت بلیط کامل روزانه پیست اسکی دربندسر در سال (1400) 330 هزار تومان، قیمت بلیط شبانه 150 هزار تومان، قیمت بلیط گردشگر 250 هزار تومان و قیمت کرایه تجهیزات کامل اسکی از 100 تا 150 هزار تومان می باشد.

پیست اسکی دربندسر کجاست؟

پیست اسکی دربندسر در فاصله حدود 50 کیلومتری از شمال شرق تهران و در محله دربندسر و میان دامنه های رشته کوه البرز قرار دارد.

ساعت کاری پیست اسکی دربندسر چگونه است؟

ساعت کاری پیست اسکی دربندسر همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 شب می باشد.

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی دربندسر چه زمانی است؟

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی دربندسر از اواخر آذر ماه شروع می شود و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.

پیست اسکی دربندسر چه امکاناتی دارد؟

از امکانات پیست اسکی دربندسر می توان به تله کابین، تله سیژ، تله اسکی چکشی، تله اسکی بشقابی، رستوران و کافه اشاره کرد.

[html_block id=”66809″]

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسانات، شهر شمشک، محله دربندسر، پیست اسکی دربندسر

شماره تماس
هزینه بازدید

۳۳۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 15 ، 15 الی 19

یک‌شنبه

8 الی 15 ، 15 الی 19

دو‌شنبه

8 الی 15 ، 15 الی 19

سه‌شنبه

8 الی 15 ، 15 الی 19

چهار‌شنبه

8 الی 15 ، 15 الی 19

پنج‌شنبه

8 الی 15 ، 15 الی 19

جمعه

8 الی 15 ، 15 الی 19
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه