پیست اسکی آبعلی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پیست اسکی آبعلی به عنوان یکی از بهترین و قدیمی ترین پیست های اسکی کشور شناخته می شود که در نزدیکی تهران قرار گرفته و گردشگران زیادی از پایتخت و مناطق اطراف را به سمت خود جذب می کند. شاید بسیاری از ما با شنیدن نام آبعلی، به یاد دوغ خوش طعم آبعلی بیافتیم. اما اگر کمی در جاهای دیدنی آن دقت کنیم، پیست اسکی را خواهیم دید که سالانه هزاران اسکی باز به سمت آن روانه می شوند. با آمدن فصل زمستان، جمعیت زیادی برای تفریح به سراغ پیست اسکی آبعلی می روند، اما خوب است بدانید این پیست در دیگر فصل های سال نیز میزبان گردشگران می باشد. چرا که تفریحات دیگری همچون اسب سواری و تنیس را فراهم آورده است. این پیست اسکی در جاده هراز و در فاصله 57 کیلومتری از تهران قرار داشته و از امکانات تفریحی و ورزشی بی نظیری بهره می برد. در ادامه این مقاله با لوکس ویلا همراه باشید تا با این پیست اسکی مشهور و امکانات بی نظیر آن بیشتر آشنا شویم.

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی کجاست و مسیر دسترسی به آن

پیست اسکی آبعلی که در شهر آبعلی قرار داشته و در فاصله نزدیکی از تهران قرار دارد، به عنوان جاذبه ای تفریحی در اطراف تهران به شمار می رود و گردشگران زیادی برای تفریحات زمستانی و حتی تابستانی به سراغ آن می روند. شهر آبعلی بخشی از رودهن که از توابع شهرستان دماوند محسوب می شود و در فاصله 57 کیلومتری از از تهران و در مسیر هراز واقع شده است. علاوه بر امکانات مناسب و متنوعی که در این پیست وجود دارد، دسترسی آسان آن باعث شده گردشگران زیادی از پایتخت و مناطق اطراف به سراغ این پیست اسکی بروند.

مسیر دسترسی به پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی که از بهترین پیست های اسکی تهران محسوب می شود، موقعیت مکانی آن به گونه ای است که در ابتدای جاده هراز و شهر آمل واقع شده است. اگر بخواهید از تهران به سراغ این پیست اسکی بروید، باید ابتدا مسیر جاده فیروزکوه و هراز را پیش بگیرید. همچنین می توانید از آزادراه تهران – پردیس نیز برای دسترسی به این مجموعه استفاده کنید. با پشت سر گذاشتن جاجرود، پردیس و بومهن به جاده هراز خواهید رسید و با پشت سر گذاشتن رودهن و آبعلی به این پیست اسکی خواهید رسید.

شماره تماس پیست اسکی آبعلی: 76532743-021

آدرس پیست اسکی آبعلی: شهرستان دماوند، فاصله 57 کیلومتری از تهران در جاده دماوند

آشنایی با پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی را به عنوان قدیمی ترین پیست اسکی ایران می شناسیم. این پیست اسکی درست همان جایی است که در سال 1332 هجری شمسی دستگاه های بالابر را در آن نصب کردند. از آنجایی که این پیست اسکی در فاصله نزدیکی از تهران و در جاده هراز قرار داشته، دارای طرفداران زیادی است و در زمستان ها جمعیت زیادی از گردشگران و اسکی بازان به سراغ آن می روند. همچنین از آنجایی که این پیست اسکی در مسیر تهران به شمال می باشد و در حال گذر از این مسیر باشید، اسکی بازان و گردشگرانی را خواهید دید که برای تفریح به سراغ آن رفته اند. پیست آبعلی را با عنوان محل تولد اسکی نوین و بنیان اسکی در کشور می شناسند.

این پیست اسکی در ارتفاع بین 2 هزار و 400 متر و 2 هزار و 650 متر از سطح زمین قرار گرفته و از شیب ملایم و مناسبی برخوردار بوده و دارای شرایط بسیار مطلوبی می باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند تنها افرادی که اسکی را به صورت حرفه ای انجام می دهند به سراغ پیست های اسکی می روند، اما این مجموعه تفریحی به لحاظ داشتن تفریحات مختلفی که در خود جای داده، برای تمام افرادی که می خواهند برای یک روز تفریحی به همراه دوستان و یا خانواده خود به سراغ آن بروند، بسیار مفرح و مناسب می باشد. پیست اسکی آبعلی به لحاظ مساحت و ارتفاع شباهت زیادی به پیست اسکی توچال دارد. این پیست معروف در میان شهر آبعلی که در سال 1383 هجری شمسی با روستای مبارک آباد و محله های دیگری که در آن وجود دارند همانند قایم محله و سرپولک، ادغام شده اند و پیست مجهز آبعلی را در خود جای داده است.

پیست اسکی آبعلی

تاریخچه پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی را به عنوان یکی از قدیمی ترین پیست های اسکی که در کشور وجود دارند، شناخته می شود و در سال 1332 هجری شمسی بالابرهای آن را نصب کردند و فعالیت خود را آغاز نمود. این پیست اسکی در مسیر جاده هراز و در میان کوهی قرار دارد که در ابتدا و پیش از ساخت پیست در آن، مورد بررسی های لازم قرار گرفته و به لحاظ داشتن دامنه ای مناسب و هموار و قرار داشتن در جاده هراز، باعث می شود برف های منطقه دیرتر آب شوند. پیست آبعلی را که مهد تولد اسکی نوین و پیشرفته کشور می شناسیم، از زمان احداث تا به امروز قهرمانان زیادی را معرفی کرده است. همچنین از آنجایی که این منطقه کوهستانی بوده و دمای پایین تری نسبت به شهرهای اطراف دارد، حتی در تابستان ها نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و گردشگران زیادی به سراغ آن می روند. از همین رو یکی از محبوب ترین پیست های اسکی در نزدیکی های تهران به شمار می رود که پایتخت نشینان زیادی برای تفریح خود آن را انتخاب می کنند و به عنوان تفرجگاهی مناسب شناخته می شود. از تفریحات زمستانی این مجموعه تفریحی که می توانید به سراغ آن ها بروید، سورتمه سواری، تیوب سواری، برف بازی و کوهنوردی می باشند.

امکانات تفریحی پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی که از بهترین پیست های اسکی ایران شناخته می شود از امکانات تفریحاتی مناسبی همچون پیست اسکی مبتدی و حرفه ای، پیست سورتمه سواری، پرش، کایت، زمین های تنیس و سوارکاری برای ورزش های تابستانی بهره می برد. در مقابل نیز از امکاناتی همچون تله کابین، تله سیژ، تله اسکی بشقابی، تله اسکی چکشی، محل فروش و اجاره تجهیزات اسکی، کلاس های آموزش اسکی برای رده ها مختلف از مبتدی تا پیشرفته، محل کمک های پزشکی و پارکینگ در این پیست اسکی وجود دارند که می توانید با مراجعه به پیست آبعلی از آن ها استفاده نمایید.

سه بخش در این مجموعه با نام های پیست خصوصی، پیست های تربیت بدنی و پیست های شرکت نفت وجود دارند که تمام این امکانات در آن ها قرار گرفته اند. این مجموعه مجهز به امکانات تفریحاتی همچون سوارکاری، تنیس و… می باشد که به عنوان تفریحات تابستانی این مجموعه شناخته می شوند. پیست آبعلی محهز به 5 پیست اسکی بوده که هر کدام از آن ها به بخش های مختلفی تقسیم شده اند. اگر به دنبال یک پیست اسکی دیگری در نزدیکی های تهران هستید تا بتوانید از پیست شبانه در آن بهره مند شوید، پیست اسکی شمشک می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود. همچنین چندین بالابر در این پیست تعبیه شده اند که گردشگران و اسکی بازان به راحتی و بدون نیاز به ایستادن در صف می توان به بخش های بالای این مجموعه دسترسی پیدا کنند. از دیگر امکانات تفریحی پیست آبعلی می توان به 33 دستگاه تله اسکی چکشی و 5 دستگاه تله اسکی بشقابی اشاره نمود.

سورتمه سواری

بخشی از پیست اسکی آبعلی به بخش سورتمه سواری اختصاص یافته و افراد بسیاری برای استفاده از این تفریح هیحان انگیز به سراغ این بخش از پیست آبعلی می روند تا بتوانند در میان هجم زیادی از برف های روی ارتفاعات، سورتمه سواری را تجربه کنند. سورتمه سواری تفریحی هیجان انگیز تر از تیوپ سواری می باشد.

تیوپ سواری

پیست اسکی آبعلی از آن دسته پیست های اسکی نزدیک تهران است که انواع امکانات تفریحی را در خود جای داده و علاوه بر اسکی بازان، گردشگران زیادی برای استفاده از امکانات تفریحی به سراغ آن می روند. تیوپ سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که می توانید در پیست آبعلی از آن بهره مند شوید. تیوپ سواری به گونه است که بر روی تیوپ یا لاستیک خودروهای سنگین می نشینید و از روی ارتفاعات برفی به سمت پایین سر می خورید و با هیجانی که تجربه می کنید، آدرنالین خون خود را تا بالاترین میزان آن را افزایش می دهید.

پیست اسکی آبعلی

اسکی

همانطور که می دانیم، بیشترین افرادی که به سراغ پیست های اسکی می روند، برای لذت بردن از ورزش و تفریح اسکی می باشد. اسکی از هیجان انگیز ترین و پرطرفدارترین ورزش ها و تفریحات زمستانی است که افراد زیادی به آن علاقه مند هستند و زمستان های خود را در پیست های اسکی سپری می کنند. اسکی از جمله تفریحات و ورزش هایی است که ابتدا بایستی آن را آموزش ببینید و سپس می توانید از آن لذت ببرید.

برف بازی

همه ما منتظر زمستان و برف های آن هستیم تا بتوانیم از برف بازی و ساخت آدم برفی لذت ببریم. پیست های اسکی نیز این امکان را فراهم آورده اند تا گردشگران بتوانند از برف بازی در آن لذت ببرند. اگر قصد دارید تنها برای استفاده از امکانات تفریحی و برف بازی به سراغ پیست اسکی آبعلی بروید، می توانید در بخش هایی که دارای ارتفاع کمتری نسبت به دیگر بخش های این پیست است، از برف بازی لذت ببرید و همچنین آدم برفی های مختلفی را بسازید.

تفریحات تابستانی

پیست اسکی آبعلی علاوه بر داشتن امکانات و تفریحاتی که در زمستان ها و روزهای برفی در آن وجود دارند، انواع امکانات و تفریحات تابستانی را نیز شامل می شود که می توان به تنیس، سوارکاری و غیره اشاره نمود. اما خبری از اسکی بازی در تابستان ها در این پیست نمی باشد.

امکانات رفاهی مجموعه پیست آبعلی

پیست اسکی آبعلی از دسته پیست های اسکی می باشد که انواع امکانات رفاهی و تفریحی مختلف را در خود جای داده و به همین جهت به شهرت و محبوبیت بالایی در میان مردم و اسکی بازان رسیده است. یکی از بهترین امکانات رفاهی که در این مجموعه وجود دارد، پارکینگ مجموعه می باشد که مراجعه کنندگان می توانند خودروی خود را با خیال راحت داخل پارکینگ پارک نماید و به سراغ تفریح در پیست راهی شود. همچنین تعداد 6 رستوران در این مجموعه وجود دارند که گردشگران و اسکی بازان می توانند برای صرف یک وعده غذایی و یا میان وعده ای دلچسب به سراغ آن بروند. یک هتل قدیمی نیز در مجموعه وجود دارد که از دیگر امکانات تفریحی پیست آبعلی به حساب می آید. یکی دیگر از امکانات تفریحی مجموعه پیست آبعلی محل فوریت های پزشکی آن می باشد که در صورت صدمه دیدن اسکی بازان، به آن مراجعه می کنند.

پیست اسکی که در این مجموعه فراهم آمده این امکان را به شما می دهد تا اگر جزء اسکی بازان مبتدی هستید، بتوانید به راحتی از اسکی در این مجموعه لذت ببرید و آن را یاد بگیرید. همچنین در این میان می توانید علاوه بر اسکی، از امکانات تفریحی دیگری همانند تیوب سواری و سورتمه سواری که شور و هیجان خاصی دارد لذت ببرید. اما هنگام استفاده از این تفریحات می بایست احتیاط های لازم را رعایت نمایید. علاوه بر این ها، یکی از تفریحات ساده ای که مورد علاقه اغلب افراد و به خصوص کودکان می باشد، برف بازی است. در این منطقه برف به اندازه کافی وجود دارد و می توانید هر قدر که بخواهید از آن لذت ببرید.

آموزش اسکی زیر نظر مربیان در پیست آبعلی

شاید با دیدن افرادی که مشغول اسکی بازی هستند، شما هم دوست داشته باشید آن را تجربه کنید و این رشته ورزشی و تفریحی را به طور حرفه ای آموزش ببینید تا بتوانید هر سال با آمدن فصل زمستان به سراغ پیست ها بروید و از این ورزش لذت ببرید. خوشبختانه پیست آبعلی این امکان را فراهم آورده تا بتوانید دوره های آموزش این ورزش مفرح را از مبتدی تا پیشرفته و تحت نظارت مربی های رسمی فدراسیون اسکی ایران فرا بگیرید. اگر بخواهید در دوره های آموزش مبتدی شرکت کنید، جلسات این کلاس ها 8 جلسه 5 ساعته می باشند و با اتمام جلسات می توانید به آسانی و بدون هیچگونه ترسی از اسکی روی برف لذت ببرید.

پیست اسکی آبعلی

هتل پیست اسکی آبعلی

یک هتل قدیمی در مجموعه پیست آبعلی وجود دارد که محلی ها آن را شاله اوزنه می نامند و از آن جهت که به آن رسیدگی نشده وضعیت خوبی ندارد و رو به تخریب گذاشته است. این هتل توسط یک مهندس روی به نام موسیو منگنف و به همکاری دو مهندس آلمانی به نام های ژرژ و آندرانیک در سال های 1314 هجری شمسی تا سال 1316 هجری شمسی ساخته شده است. هتل پیست آبعلی به عنوان نخستین بنا در این می باشد که از بتن ساخته شده و همچنین جزء بناهای تاریخی آبعلی شناخته می شود. همچنین به عنوان نخستین مهمانسرای مدرن ایران از آن یاد می شود. از آنجایی که این هتل در نزدیکی مجموعه تفریحی پیست آبعلی قرار داشته، از چشم انداز کوهستانی بسیار زیبایی بهره می برد. هتل پیست اسکی آبعلی از دو بخش مجزا تشکیل شده که شامل: بخش اصلی ساختمان در سه طبقه و یک ساختمان سفید رنگ در دو طبقه می باشد. جالب است بدانید این هتل در سال 1382 هجری شمسی به عنوان اثری ملی، در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید. متاسفانه امروزه به دلیل عدم توجه به آن، بدون استفاده باقی مانده و امکان اقامت در آن وجود ندارد.

جاهای دیدنی نزدیک به پیست آبعلی

پیست اسکی آبعلی که از دیدنی های دماوند به شمار می رود، در منطقه ای کوهستانی و زیبا قرار دارد و جاذبه های دیدنی و گردشگری متعدد و متنوعی در اطراف آن وجود دارند. اگر به سراغ این پیست بروید و بازهم به دنبال گردشگری در جاهای دیدنی نزدیک به پیست آبعلی باشید، می توانید در مدت زمان نسبتا کوتاهی به سراغ آن ها بروید و گشت و گذاری در آن ها نیز داشته باشید. امامزاده ای در 43 کیلومتری جاده هراز و در بخش شمالی روستایمبارک آباد وجود دارد که با نام امامزاده حمزه آبعلی شناخته می شود و قدمت آن به 800 الی 900 سال گذشته باز می گردد. بنای این امامزاده دارای نقشه ای 8 ضلعی بوده و در طول عمر خود مورد مرمت قرار گرفته است. چشمه های آب معدنی متعددی در شهر آبعلی وجود دارند از دل زمین می جوشند و طبیعت بسیار زیبایی را پدید آورده است.

چشمه های این منطقه در سال 1307 هجری شمسی شناخته شده اند و به عنوان نخستین چشمه های آب معدنی کشور از آن ها یاد می شوند و حتی دوغ آبعلی که تقریبا همه ما آن را می شناسیم، از همین آب های معدنی تهیه می شوند. در فاصله 20 کیلومتری تهران و در جاده رودهن، آبشاری فصلی به نام آبشار کمرد وجود دارد که تنها در فصل های بهار پرآب می شود و در روستای زیبای کمرد قرار دارد. در اطراف این آبشار غارهای کوچک و بزرگی وجود دارند که از دیگر دیدنی های منطقه به شمار می روند و گردشگران زیادی برای بازدید از آن ها راهی می شوند.

ساعت بازدید و هزینه استفاده از پیست اسکی آبعلی

اگر می خواهید به سراغ پیست آبعلی بروید، می توانید از ساعت 8 صبح الی 15:30 به مجموعه مراجعه کنید. همچنین بهترین زمان بازدید از آن فصل زمستان یعنی از اوایل دی ماه تا اواخر اسفند ماه می باشد. چنانچه بخواهید از خدمات رفاهی مجموعه همچون کرایه لوازم اسکی، تیوب سواری، پارکینگ و… استفاده نمایید، می بایست هزینه های جداگانه ای را پرداخت نمایید. توجه داشته باشید این مبالغ در روزهای آخر هفته و ایام تعطیل با افزایش مواجه می شوند. در سال 1400 تعرفه پیست های اسکی ایران که افزایش یافتند بدین صورت است که ایام اول هفته هزینه ای بین 100 تا 140 هزار تومان، ایام وسط هفته 180 هزار تومان و آخر هفته ها حدود 200 هزار تومان بپردازید.

پیست اسکی آبعلی

بهترین زمان سفر به پیست اسکی آبعلی

اسکی از جمله ورزش ها و تفریحات زمستانی است و در صورتی که بارش برف به مقدار کافی باشد، می توان برای استفاده از این تفریح به سراغ پیست های اسکی برویم. خوشبختانه پیست های اسکی مختلفی در ایران وجود دارند که تعدادی از آن ها در اطراف تهران جای گرفته اند و این امکان را فراهم آورده اند تا اسکی بازان و علاقه مندان به این ورزش از پایتخت و مناطق اطراف به سراغ یکی از آن ها بروند. معمولا بهترین زمان برای اسکی و رفتن به پیست اسکی آبعلی از اواسط آذر ماه آغاز می شود و تا اواخر زمستان و یا حتی تا اوایل بهار ادامه خواهد داشت. این بازه زمانی کاملا وابسته به میزان برفی که در سال می بارد داشته و ممکن است در برخی از سال ها این زمان جا به جا شود. اما به صورت کلی باید گفت که بهترین زمان برای سفر به پیست آبعلی فصل زمستان می باشد.

قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی دارای بلیط های مختلف با قیمت های مختلف می باشد و گردشگران می توانند با توجه به روزی که می خواهند به سراغ اسکی بروند، بلیط خود را تهیه می کنند. قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی در سال 1400 به شرح ذیل می باشد:

  • قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی در روزهای اول هفته: از 100 تا 150 هزار تومان
  • قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی در روزهای وسط هفته: 200 هزار تومان
  • قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی در آخر هفته ها: 250 هزار تومان

اجاره روزانه سوئیت در دماوند

شهر دماوند یکی از خوش آب و هواترین شهرهای اطراف تهران است که گردشگران برای گردش و استراحت به سراغ آن می روند. اگر قصد اقامت در این شهر خوش آب و هوا و پر جاذبه را داشته باشید، از همین رو بهتر است به سراغ اقامتگاهی بروید تا بتوانید یک الی چند روزی را در آن به استراحت بپردازید. یکی از گزینه هایی که گردشگران برای کاهش هزینه ها به سراغ آن می روند، سویت هایی هستند که به صورت روزانه اجاره داده می شوند. بنابراین شما می توانید برای کاهش هزینه های اقامتی خود به سراغ اجاره سوئیت در دماوند بروید. همچنین می توانید در صورت اجاره روزانه سوئیت در دماوند برای هر تعداد روز که بخواهید در این شهر اقامت داشته باشید.

پیست اسکی آبعلی

سوالات متداول

قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی چقدر است؟

قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی از 100 تا 250 هزار تومان می باشد.

ساعت کاری پیست اسکی آبعلی چگونه است؟

ساعت کاری پیست اسکی آبعلی از ساعت 8 صبح تا 15:30 می باشد.

پیست اسکی آبعلی کجاست؟

پیست اسکی آبعلی در فاصله 57 کیلومتری از شهر تهران و در ابتدای جاده هراز و شهر آمل واقع شده است.

چه امکانات تفریحی در پیست اسکی آبعلی وجود دارند؟

از امکانات تفریحی پیست اسکی آبعلی می توان به سورتمه سواری، تیوپ سواری، اسکی، تفریحات تابستانی همچون تنیس و سوارکاری اشاره کرد.

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی آبعلی چه زمانی است؟

فصل زمستان از بهترین زمان های رفتن به پیست اسکی آبعلی می باشد.


[html_block id=”66905″]

راهنما سایت

آدرس

شهرستان دماوند، فاصله 57 کیلومتری از تهران در جاده دماوند

شماره تماس
هزینه بازدید

۱۰۰/۰۰۰ الی ۲۵۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 15:30

یک‌شنبه

8 الی 15:30

دو‌شنبه

8 الی 15:30

سه‌شنبه

8 الی 15:30

چهار‌شنبه

8 الی 15:30

پنج‌شنبه

8 الی 15:30

جمعه

8 الی 15:30
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه