پارک جنگلی ماسوله

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک جنگلی ماسوله مملو از درختان بلند قامت و سرسبز بوده که مساحت 2 هزار هکتار از اراضی این شهر زیبا را به خود اختصاص داده است. شهر گردشگری ماسوله به دلیل داشتن جاذبه های دیدنی و گردشگری متعدد، از بهترین مقاصد گردشگری در میان شهرهای استان گیلان به شما می رود. پارک جنگلی ماسوله از جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر به شمار می رود و افراد زیادی در میان گشت و گذار در جاذبه های ماسوله به سراغ آن می روند و از گردش در آن لذت می برند. اگر اطلاعات کافی در رابطه با این پارک جنگلی ندارید، می توانید تا انتهای مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با این جاذبه گردشگری آشنا شوید.

آشنایی با پارک جنگلی ماسوله

پارک جنگلی ماسوله یکی از زیباترین پارک های جنگلی شمال کشور است که در شهر ماسوله واقع شده وبه دلیل داشتن امکانات تفریحی و رفاهی مناسب، مقصد گردشگری بسیاری از افراد قرار گرفته است. شهر زیبا و پلکانی ماسوله که خود یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های دیدنی شمال است، دیدنی های متنوعی را شامل می شود که پارک ماسوله یکی از آن ها محسوب می شود. این پارک زیبا و سرسبز 2 هزار هکتار از مساحت شهر پلکانی و تاریخی ماسوله را به خود اختصاص داده و گونه های جانوری و گیاهی متنوعی در آن وجود دارند.

این پارک جنگلی جزء مناطق حفاظت شده شمال کشور بوده و بهترین مقصد برای طبیعت دوستان می باشد. افراد زیادی تا به امروز به شهر ماسوله سفر کرده اند و کمتر کسی در میان گشت و گذار و تفریح در جاذبه های گردشگری ماسوله به سراغ جنگل ماسوله می روند. اما اگر جزء افرادی هستید که به گشت و گذار در میان طبیعت و جنگل های سرسبز علاقه دارید، پارک جنگلی ماسوله از بهترین گزینه ها برای شما محسوب می شود.این پارک در ارتفاع حدود 1800 متری از سطح دریا واقع شده و به همین دلیل جزء پارک های کوهستانی نیز محسوب می شود. به دلیل ارتفاع زیادی که دارد از آب و هوایی دلنشین و مطلوب بهره مند است و همچنین چشم انداز بسیار زیبایی از مناطق اطراف را دارید. خوب است در صورت سفر به ماسوله، محدوده گشت و گذار خود را فراتر کرده و به سراغ طبیعت این جنگل بروید.

پارک جنگلی ماسوله

پوشش گیاهی جنگل ماسوله

این پارک جنگلی یکی از بهترین جنگل هایی است که می توانید انواع درختان بلند قامت و تنومند را در آن مشاهده کنید. درختان این پارک جنگلی شامل راش، توسکا، فندوق، ممرز و… می شوند که همگی در کنار یکدیگر توانسته اند جنگلی انبوه و سرسبز را پدید آورند. یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی که می توانید در این پارک جنگلی زیبا انجام دهید، قدم زدن و پیاده روی در میان درختان سر به فلک کشیده است. گیاهان و علوفه هایی در این طبیعت دارند که خاصیت درمانی دارند. همچنین اگر به همراه خانواده و دوستان به این جنگل رفته اید، می توانید در زیر سایه سار آن ها بساط پیک نیک را به راه بیاندازید و روزی سرشار از آرامش و تفریح را برای خود پدید آورید.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی ماسوله

از آنجایی که این پارک جنگلی از جاذبه های گردشگری ماسوله به شمار می رود و افراد زیادی برای گشت و گذار و سپری کردن اوقات فراغت خود به سراغ آن می روند، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در آن وجود دارند. از اصلی ترین امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی ماسوله می توان به رستوران های محلی، قهوه خانه های سنتی، مسجد، زمین بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی، پارکینگ و… اشاره نمود. همچنین می توانید در زیر سایه سار درختان تنومند که در میان جنگل سایه افکنده اند بنشنید و به استراحت بپردازید. هنگامی که در حال قدم زدن در طبیعت جنگل هستید، صدای آواز پرندگان به گوشتان می رسد که بسیار آرامش بخش و لذت بخش می باشد.

امکان اقامت در پارک جنگلی ماسوله

اگر جزء افرادی هستید که به شب مانی در طبیعت علاقه مند هستید و دوست دارید با همراهانتان شب را در طبیعت به صبح برسانید، این پارک جنگلی زیبا یکی از بهترین مکان ها برای کمپ زدن و چادر زدن می باشد. همچنین یکی از بهترین ویژگی های پارک ماسوله این است که در تمام شبانه روز گشت های امنیتی در پارک در حال گشت زنی هستند تا امنیت را برای گردشگران فراهم آورند. پس اگر قصد اقامت در این پارک را دارید، بهتر است وسایل لازم و ضروری به علاوه چادر مسافراتی همراه خود داشته باشید.

پارک جنگلی ماسوله

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی و کوهستانی ماسوله

اگر قصد دارید به بازدید از این جنگل سرسبز بروید و به دنبال بهترین زمان و فصل بازدید از آن هستید، خوب است بدانید که فصل های نیمه اول از بهترین فصل های سفر به این جنگل می باشد. چرا که در این دو فصل در مطلوب ترین و معتدل ترین حالت خود بوده و می توانید به راحتی از گشت و گذار در آن لذت ببرید. در دو فصل نیمه دوم سال هوای منطقه رو به سرما رفته و تفریح و کمپ در طبیعت جنگل کمی دشوار می شود. اما در فصل های بهار و تابستان می توانید از کمپ زدن در طبیعت جنگل لذت ببرید.

پارک جنگلی ماسوله کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک جنگلی ماسوله که از دیدنی های شهر تاریخی و پلکانی ماسوله به شمار می رود، در فاصله 36 کیلومتری از فومن و 55 کیلومتری از رشت واقع شده است. اگر بخواهید برای تفریح و استراحت به سراغ این پارک بروید، بایستی به بخش غربی فومن و جنوب غربی گیلان مراجعه کنید. برای این منظور وارد جاده ماسوله شده، چرا که این جاده می تواند به راحتی شما را به این پارک زیبا و جنگلی برساند.

آدرس پارک جنگلی ماسوله: استان گیلان، فاصله 35 کیلومتری از فومن، شهر ماسوله

پارک جنگلی ماسوله

سوالات متداول

پارک جنگلی ماسوله کجاست؟

پارک جنگلی ماسوله یکی از جاذبه های دیدنی شهر ماسوله در بخش جنوب غربی استان گیلان است که در فاصله 36 کیلومتری از فومن قرار دارد.

فاصله تهران تا پارک جنگلی ماسوله چقدر است؟

پارک جنگلی ماسوله در فاصله حدودی 357 کیلومتری از تهران واقع شده است.

مبلغ ورودی پارک جنگلی ماسوله چقدر است؟

برای ورود به پارک جنگلی ماسوله نیازی به پرداخت هزینه ای نبوده و رایگان است.

ساعت بازدید از پارک جنگلی ماسوله چه زمانی است؟

پارک جنگلی ماسوله در تمام طول شبانه روز آماده پذیرای از گردشگران می باشد و برای بازدید از آن ساعت مشخصی ندارد.

[html_block id=”70978″]

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، فاصله 35 کیلومتری از فومن، شهر ماسوله

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه