آبشار کوشم ماسوله

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

ماسوله را می توان به عنوان یکی از زیبا ترین مناطق استان گیلان به شمار آورد که به دلیل نوع معماری خود و هم چنین جاذبه های زیادی که در اطرافش قرار دارند، سبب شده تا توریست ها جذب این ناحیه شوند. ماسوله هم چنین دارای آبشار های مختلفی بوده که دیدار هر کدام می تواند باعث شود تا خاطره ای به یاد ماندنی در ذهنتان ثبت گردد. در این مقاله به سراغ یکی از جاذبه های این ناحیه به نام آبشار کوشم ماسوله رفتیم تا اطلاعات کافی از این آبشار را به دست آورید و در مراجعه به شهرک گردشگری ماسوله به دیدار این جاذبه نیز بروید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره آبشار کوشم ماسوله

ماسوله دارای آبشار های متعددی همانند آبشار تریشوم و آبشار خرم بو می باشد که دیدار هر کدام می تواند سفرتان را جذاب تر نماید. از دیگر آبشار های ماسوله که ارتفاع آن از تمامی آبشارها بیشتر است، آبشار کوشم می باشد که به نام آبشار ماسوله نیز شناخته می شود. ارتفاع این آبشار 30 متر بوده و در ارتفاعات قرار گرفته است. این آبشار در انتهای دره جنگلی بوده و یکی از مکان های دیدنی ماسوله می باشد.

در مسیر رسیدن به این آبشار می توانید انواع پوشش های گیاهی و درختان همانند گردو، توسکا، فندق وحشی و مراتع زیبا را تماشا نمایید. این آبشار در فاصله تقریبا یک کیلومتری از دهکده مشهور جهانی یعنی ماسوله قرار دارد و در طول سال عده زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. این آبشار هم چنین از جاذبه های دیدنی فومن نیز به حساب می آید و عده زیادی از افراد برای تماشای این منطقه از ماسوله اقدام می کنند.

این قسمت در ساله های گذشته در مسیر سیل های متعدد دارایی تغییراتی شده که بعضی از آن ها منجر به از بین رفتن بعضی از زیبایی های مربوط به این آبشار شدند. البته بر طبق آن چه گفته شده حتی قسمتی از مسیر آبشار نیز دچار تخریب گشته و ممکن است در بازدید از آن این موارد شما را بیازارد چرا که مرمتی صورت نگرفته و به همان شکل رها شده است. البته هنوز هم شما با رفتن به این ناحیه و تماشای آبشار کوشم می توانید لذت یک کوهنوردی و پیاده روی در مسیری زیبا و سرسبز را تجربه نمایید.

آبشار کوشم ماسوله

ویژگی های آبشار کوشم

اگر بخواهید برای تماشای آبشار ماسوله اقدام کنید باید از مسیری به آن برسید که برخلاف جهت و در امتداد رودخانه می باشد و در حدود یک ساعت پیاده روی و کوه نوردی دارید. هم چنین در مسیر رسیدنتان به مقصد از چند آبشار کوچک نیز عبور خواهید کرد که مشاهده هر کدام از آن ها می تواند مسیر را برایتان زیباتر نماید. آب و هوای این منطقه به دلیل مرتفع بودن و وجود درختان بی شمار بسیار مطبوع و البته خنک می باشد و شما در راه رسیدن به آبشار کوشم لذت خواهید برد و هرگز از طی کردن این مسیر پشیمان نخواهید شد.

از دیدنی های این ناحیه در کنار تمام موارد گفته شده می توان به رودخانه پلنگ ور اشاره کرد که تماشای آن بسیار توصیه می شود. بازدید از این منطقه ورودی ندارد و رایگان می باشد و در هنگام استفاده از مسیر بهتر است مواردی هم چون موبایل برای پیگیری مسیر از طریق لوکیشن، آب آشامیدنی و پاور بانک ضروری بوده و سعی کیند حتما این موارد را به همراه داشته باشید.

زمان مناسب برای سفر به ماسوله

اگر قصد دارید برای تماشای ماسوله و دیدنی های آن به گیلان سفر کنید بهتر است یک فصل مناسب را برای این منظور برگزینید چرا که سفر در آب و هوای نامناسب یا در مواقعی که جمعیت زیادی به یک نقطه سرازیر می شود، نمی توانید آن طور که باید از سفرتان لذت ببرید. یکی از فصولی که با انتخاب آن قادر به تماشای زیبایی چند برابر مناظر ماسوله خواهید بود، فصل پاییز می باشد. در این فصل شما علاوه بر تماشای انواع رنگ ها در طبیعت می توانید از آب و هوای خنک منطقه نیز استفاده کرده و سفری خوب را تجربه کنید.

از دیگر فصولی که برای یک سفر خوب در بهترین شرایط توصیه می شود، فصل بهار است که بهترین وقت در آن از اواخر فروردین تا اواسط خرداد ماه می باشد. بهتر است در تعطیلات نوروز فکر سفر به این منطقه و تماشای جاذبه هایی مثل آبشار ماسوله را فراموش کنید چرا که خیل عظیمی از جمعیت در این موقع از سال روانه ماسوله می شود و لذت تجربه بعضی از موارد از شما گرفته خواهد شد.

آبشار کوشم ماسوله

فصول تابستان و زمستان نیز به دلیل هوای بسیار سرد و برفی و هم چنین وجود مسافرین فراوان در تعطیلات تابستان در این ناحیه سبب می شوند تا از ماسوله و مناطق دیدنی اطراف آن لذت نبرید. البته باید عنوان کرد اگر با جمعیت افراد حاضر در این جا مشکل نداشته باشید تابستان نیز یکی از بهترین فصول برای سفر به ماسوله است چرا که هوای ماسوله در این فصل بر خلاف دیگر نقاط شمالی کشور، خنک بوده و رطوبت هوا نیز بسیار کم می باشد و شما شرجی بودن را حس نمی کنید.

آبشار کوشم کجاست و مسیر دسترسی

اگر ب خواهید از دهکده گردشگری ماسوله و از نزدیکی بازار به سمت آبشار کوشم حرکت کنید، یک مسیر تقریبا 600 متری پیش روی شماست که می توانید پیاده از راه ماسوله-ماجلان خود را به مقصد برسانید. کافیست ابتدا به سمت جنوب و سربالایی رفته و بعد به طرف جاده ماسوله-ماجلان حرکت کنید. بعد از رسیدن به هتل روحی به سمت راست و جاده بروید و این راه را ادامه دهید تا به آبشار ماسوله برسید.

سعی کنید کفش مناسب داشته باشید تا در پیمودن این راه 10 دقیقه ای دچار مشکل نشوید. برای شما از مقصد یک لوکیشن نیز قرار داده شده تا بتوانید از طریق آن راحت تر مسیرتان را بیابید و در هر نقطه ای از ماسوله بودید راهتان را به آسانی پیدا کنید فقط باید اینترنت فعال داشته باشید و از طریق مسیر دسترسی زیر خود را به آبشار کوشم برسانید. فراموش نکنید که می توانید با خودروی خود بخشی از راه را طی کنید و بعد در پارکینگ ماشینتان را پارک کرده و به مسیر به صورت پیاده ادامه دهید.

آدرس آبشار کوشم: استان گیلان، شهرستان فومن، یک کیلومتری ماسوله، آبشار کوشم

سوالات متداول

آبشار کوشم کجاست؟

این آبشار در ارتفاعات ماسوله قرار گرفته و تقریبا در یک کیلومتری این شهر واقع شده است.

ارتفاع این آبشار چقدر است؟

آبشار ماسوله مرتفع ترین آبشار در این منطقه می باشد و 30 متر ارتفاع دارد.

در ماسوله می توان کمپ کرد؟

بله در این منطقه می توان محل هایی را برای کمپینگ انتخاب کرد.

بهترین زمان برای سفر به ماسوله چه موقعی است؟

بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به ماسوله می باشد.

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، شهرستان فومن، یک کیلومتری ماسوله، آبشار کوشم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه