پارک جنگلی تشبندان محمودآباد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

هنگامی که صحبت از سفر و گردشگری به میان می آید، اولین گزینه ای که به ذهن همگان می رسد، سفر و گردشگری به شهرهای شمالی کشور است. شهرهای شمالی دارای طبیعت های سرسبز و مکان های بکری است که می تواند برای استراحت و تفریح انتخاب بسیار مناسبی باشد. اگر به شهر محمودآباد در مازندران سفر کرده باشید، احتمالا نام پارک جنگلی تشبندان به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم به توضیح بیشتری درمورد این پارک جنگلی بپردازیم، با ما همراه باشید.

معرفی پارک جنگلی تشبندان محمودآباد

از آنجایی که استان مازندران و به خصوص شهر محمودآباد دارای اماکن گردشگری فراوانی هستند، یکی از آن ها پارک جنگلی تشبندان بوده که در تمام طول سال مسافران و گردشگران فراوانی برای تفریح و استراحت آن را انتخاب می کنند و به سمت آن روانه می شوند. یکی از جاذبه های گردشگری محمودآباد علاوه بر دریای خزر و سواحل زیبای آن، جنگل های سرسبزی می باشد که باعث شهرت این شهر شده اند.

پارک جنگلی تشبندان محمودآباد

طبیعت جنگل تشبندان

در این پارک جنگلی سرسبز درختانی همچون: افرا، گردو، ممرز، راش، نارون، آل، بلوط، لرگ، انجیل، زبان گنجشک، توسکا، شیردار، ولیک و کرات وجود دارند که باعث زیبایی بی نظیر و هوای سرشار از اکسیژن این جنگل شده اند. این جنگل می تواند برای یک استراحت نیم روزه و پیک نیک انتخاب مناسبی باشد. پارک جنگلی تشبندان تحت تملک شهرداری محمودآباد بوده و از آن حفاظت می کند.

مشخصات پارک جنگلی تشبندان

این پارک جنگلی در زمینی به وسعت 45 هزار و 330 متر مربع قرار گرفته است و در اختیار عموم مردم می باشد. از مرکز شهرستان محمودآباد تا این پارک جنگلی حدود 10 کیلومتر فاصله است و در بخش مرکزی و دهستانی به نام اهلمرستاق جنوبی واقع شده است. جنگل تشبندان در سمت شرق جاده آمل قرار دارد. همچنین این جنگل به بخش های مختلفی به نام های: ترسخی (کراتی)، قلعه جنگل بائوده، آقا شهر به همراه قبرستان آن، کیجاوزان (نهر و جنگل)، وزونزه (نهر و جنگل) تقسیم شده اند. ناگفته نماند این جنگل ها پس از انقلاب از بین رفته اند و از اراضی آن به عنوان زمین های کشاورزی استفاده می شود.

امکانات تفریحی تشبندان

یکی از بهترین استفاده ها از طبیعت های جنگل این است که می توان در آن ها به پیک نیک های خانوادگی و دوستانه اشاره کرد. اگر هم وسایلی نظیر دوچرخه همراهتان باشد می توانید به دل طبیعت بزنید و از دوچرخه سواری در جنگل نهایت لذت را ببرید. در صورتی که اهل عکاسی باشید می توانید عکس های بی نظیری را در این جنگل ثبت کنید.

به یاد داشته باشیم هنگامی که به جنگل ها و مناطق طبیعی سفر می کنیم حتما در حفظ و نگه داری آن ها کوشا باشیم و زباله های خود را در دل طبیعت رها نکنیم. زیرا این ها نعمت های طبیعی خداوند است که در اختیار بشر قرار گرفته داده است.

پارک جنگلی تشبندان محمودآباد

بهترین زمان سفر به جنگل تشبندان

طبیعت های شمال در تمام فصول سال، زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند. اگر می خواهید از طبیعت سرسبز و طروات جنگل ها استفاده کنید فصل بهار می تواند بهترین فصل باشد که البته در اوایل بهار با توجه به این که بارش باران های بهاری زیاد است، بهتر است با تجهیزات کامل تری سفر کنید. در این فصل جنگل تشبندان به بهشتی بی بدیل تبدیل می شود. در فصل تابستان نیز سفرها بیشتر بوده و بازهم سرسبزی های زیادی وجود دارند که البته به علت رطوبت هوا و شرجی بودن استان های شمالی شاید برای برخی افراد چندان خوشایند نباشد.

در فصل پاییز نیز برگ ریزان درختان صورت گرفته و جنگل های شمالی مملو از برگ های رنگارنگ می شود و هوا خنک تر است. همچنین فصل زمستان می تواند برای برخی افراد زیبایی ها ی منحصر به فرد خودش را داشته باشد. اگر برف باریده باشد با طبیعتی سفید و پوشیده از برف رو به رو خواهید شد و اگر بارش برفی در کار نباشد درختان عریان می توانند توجه شما را به ود جلب کنند. البته شاید کمی سرمای هوا زیاد باشد باعث آزردگی مسافران گردشگران شود. اما بدین معنی نیست که در زمستان نشود به این مناطق زیبا سفر کرد. بلکه باید با تجهیزات کامل اعم از لباس های زمستانی کوله بار سفرتان را ببندید.

جاذبه های گردشگری اطراف پارک جنگلی تشبندان

هنگامی که به این پارک جنگلی سفر می کنید می توانید از جاذبه های گردشگری دیگری که در اطراف آن وجود دارد نظیر پارک جنگلی بونده، پارک جنگلی اهلم و پارک جنگلی نور دیدن کنید و از طبیعت های بیشتری لذت ببرید.

پارک جنگلی تشبندان کجاست و مسیر دسترسی به آن

جنگل تشبندان واقع در شهرستان محمودآباد می باشد و در جاده آمل نرسیده به کلوده قرار دارد. همچنین حدود 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، محمود آباد، نرسیده به روستای کلوده

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه