پارک جنگلی طاهباز محمودآباد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شهرستان محمودآباد یکی از شهرهای پرجاذبه از استان مازندران می باشد و یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری که در این مقاله می خواهیم با آن آشنا شویم پارک جنگلی طاهباز محمودآباد نام دارد. محمودآباد از شهرهای قدیمی این استان بوده و به لحاظ جغرافیایی در منطقه بسیار خوبی قرار گرفته است و دارای ساحلی زیبا می باشد و به همین دلیل گردشگران زیادی در تمام طول سال راهی این منطقه می شوند.

معرفی پارک جنگلی طاهباز محمودآباد

همانطور که گفته شد، محمودآباد یکی از مناطق ساحلی و پر جاذبه از استان مازندران بوده و دارای قدمتی چندین هزار ساله می باشد که به طبرستان قدیم می رسد. اما در تقسیمات کشوری قدمتی طولانی ندارد. این شهر از منابعی نظیر: صیادی، کشاورزی و گردشگری چرخه اقتصاد خود را می چرخاند. اغلب بناهایی که در این شهر ساخته شده اند و حتی ساخت خود شهر محمودآباد به دوره ناصرالدین شاه قاجار باز می گردد.

پارک جنگلی طاهباز یکی از پارک های زیبای محمودآباد بوده و در سال 1393 در مساحتی حدود 2 هکتار احداث شده است. موقعیت مکانی این پارک به گونه ای است که هم به ساحل و هم به مرکز شهر محمودآباد نزدیک بوده و دسترسی آسانی دارد. اگر در شب های تابستان به این پارک جنگلی بروید، با حضور پرشور مردم اهالی محمودآباد مواجه خواهید شد، زیرا که اغلب شب ها در تابستان که هوا بسیار متعادل بوده به این پارک می روند و دورهم جمع می شوند.

همچنین در ایام تعطیل و آخر هفته ها این ازدحام جمعیت چندین برابر شده و از تمام نقاط ایران برای گردش و تفریح به این منطقه جنگلی روی می آورند. در زمان های گذشته زمین این پارک جنگلی بخشی از حیاط یک کارخانه گونی بافی به شمار می رفته. در قسمت پشتی پارک طاهباز مسجدی به نام مسجد آهومحله قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین مساجد شهر محمودآباد به شمار می رود. در تمام طول سال و طول ایام و تعطیلات مذهبی، همیشه مراسم‌ هایی مذهبی و معنوی در این مسجد برگزار خواهد شد که سر زدن به آن ‌ها خالی از لطف نمی باشد.

پارک جنگلی طاهباز محمودآباد

امکانات رفاهی و تفریحی پارک جنگلی طاهباز محمودآباد

از آنجایی که پارک جنگلی طاهباز یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری محمودآباد محسوب می شود از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برخوردار است. زمین های بازی و وسایل بازی برای کودکان از جمله امکانات تفریحی این پارک می باشد.

دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه وسایل تندرستی، زمین بسکتبال، آلاچیق برای اسکان، فضای سبز و مناسب برای اسکان، مسیر پیاده روی، نمازخانه و سرویس بهداشتی می باشند. این پارک جنگلی یکی از جاذبه هایی است که می توان هم به منظور استراحت و هم به منظور جاذبه تفریحی آن را انتخاب کرد. از دیگر ویژگی های خوب پارک طاهباز می توان به جای پارک مناسب آن اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی اطراف پارک طاهباز محمودآباد

همانطور که در بالا ذکر شد، شهر محمودآباد دارای جاذبه های گردشگری متعددی می باشد و یکی از بهترین ویژگی های پارک طاهباز این است که در جایی قرار گفته است که تمام اطراف آن جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگری را فرا گرفته است. یکی از جاذبه های تاریخی این منطقه راه ساحلی شاه عباسی می باشد و نزدیک آن نیز گیلرد و سقانفارهای عبدالله آباد قرار گرفته اند.

درواقع این بناها اتاقک و یا آلونک هایی هستند که در استان مازندران در نزدیک حسینیه ها، مساجد و اطراف محوطه گورستان ها می ساختند. پیشینه سقانفارها به دوره ناصرالدین شاه قاجار باز می گردد. سقانفارها مکان هایی بودند که افراد ثروتمند در آن ها مراسم های رفتگان خود را برگزار می کردند. همچنین در برخی مزارع، نگهبانان برای اسکان خود از این مکان استفاده می کردند. از جاذبه های مذهبی و مهم که در نزدیکی پارک جنگلی طاهباز قرار دارند می توان به امامزاده قاسم اشاره کرد. بارگاه امامزاده قاسم در بین دو مدرسه قرار گرفته است و بقعه این امامزاده در یکی از این مدارس واقع شده. به همین دلیل توانسته به عنوان یکی از امامزادگان منحصر به فرد شناخته شود.

از سواحل دیدنی که در اطراف پارک طاهباز قرار دارد می توان به ساحل سرخرود اشاره کرد و یکی از ویژگی های جالب این ساحل مربوط به کشتی های ویژه ای است که در ساحل سرخرود قرار دارند. اگر به جز پارک طاهباز محمودآباد می خواهید از منطقه جنگلی دیگری نیز دیدن کنید می توانید به سمت جنگلی زیبا و انبوه به نام جنگل بونده محمودآباد بروید. از ویژگی های جذاب این جنگل قرار گرفتن آن در ارتفاعات تپه ای است که در آبادی بونده می باشد و از چشم انداز بی نظیری بهره می برد.

روستایی زیبا به نام روستای لاویج نیز در نزدیکی های پارک طاهباز می باشد که چشمه های آبگرم آن بسیار شهرت داشته و توانسته گردشگران زیادی را به سمت خود کند. اگر همچنان به دنبال پارک و طبیعتی زیبا و دنج در اطراف طاهباز هستید می توانید سری هم به پارک ملت این منطقه بزنید که به علت داشتن امکانات تفریحی مناسب، بازدید از آن خالی از لطف نمی باشد.

پارک جنگلی طاهباز محمودآباد

پارک جنگلی طاهباز محمودآباد کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک جنگلی طاهباز در مرکز شهر محمودآباد و در نزدیکی های ساحل این شهر قرار گرفته است. اگر می خواهید به سمت این پارک بروید می بایست خود را به بلوار امام خمینی محمودآباد برسانید. پیش از آن که به تقاطع بلوار آزادی برسید این پارک مقابل دیده های شما نمایان می شود. همچنین پارک طاهباز دارای مسیر دسترسی دیگری می باشد. این پارک در 600 متری میدان اصلی محمودآباد، در مسیر جاده آمل به محمودآباد و نبش خیابان انتظاری واقع شده است.

آدرس پارک جنگلی طاهباز: استان مازندران، شهرستان محمودآباد، خیابان امام، شهدا، پارک زیبای طاهباز

رزرو اقامتگاه در محمودآباد

شهر محمودآباد نیز باتوجه به این که یکی از شهرهای ساحلی شمال می باشد، جاذبه های گردشگری و دیدنی متنوعی در خود جای داده است. همچنین اغلب مواقع برای سفر به شهرهای شمالی برای رزرو اقامتگاه به سراغ ویلا می رویم. در این بخش می خواهیم برای رزرو اقامتگاه در محمودآباد با اقامتگاه و ویلاهای مناسبی که در این شهر وجود دارند آشنا شویم.

همیشه پیش از سفر بهتر است به رزرو اقامتگاهی مناسب برای خود بپردازیم و آن را به روزهای آخر و پس از رسیدن به مقصد موکول نکنیم. از میان تمام اقامتگاه ها اجاره ویلا استخردار محمودآباد دارای طرفداران بیشتری بوده و همچنین در مقابل نیز این ویلاها از امکانات و تجهیزات مناسب برخوردار می باشند. ویلاهای استخردار نیز خود به انواع استخردار سرپوشیده و روباز تقسیم می شوند که مطابق با فصل سفر می توانید ویلای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

پارک جنگلی طاهباز محمودآباد

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شهرستان محمودآباد، خیابان امام، شهدا، پارک زیبای طاهباز

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه