مسجد ایلچی اصفهان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

همه ما استان اصفهان را با بناهای تاریخی و آثار باستانی آن می شناسیم. مسجد ایلچی اصفهان یکی از همان بناهای تاریخی است که از زمان حکومت صفوی در این استان به جا مانده است. اگر می خواهید درمورد این مسجد اطلاعات بیشتری کسب کنید، با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی مسجد ایلچی اصفهان

در میان بناهای تاریخی در استان اصفهان، مساجد یکی از مهمترین بناها را تشکیل می دادند. مسجد ایلچی یکی از بناهای تاریخی به جا مانده از دوران حکومت شاه سلیمان صفوی می باشد. این مسجد در یکی از محله های قدیمی اصفهان که احمد آباد نام دارد، قرار گرفته است.

شواهد نشان می دهد که با تلاش های دختر حکیم نظام الدین محمد، صاحب سلطان بیگم، که یکی از درباریان شاه سلیمان صفوی بود، بنا شده است. نام این مسجد نیز به لقب وی که ایلچی بود می باشد. لازم به ذکر است که پس از گذشت سه قرن از ساخت این بنا، همچنان مستحکم و استوار باقی مانده است.

مسجد ایلچی اصفهان

بنای مسجد ایلچی اصفهان

یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی اصفهان مسجد ایلچی می باشد. این مسجد دارای یک صحن با ابعاد کوچک، یک ساختمان و محرابی زیبا می باشد. مسجد ایلچی یکی از بناهای زیبای به جا مانده از دوره حکومت صفوی می باشد. روی سر در مسجد ایلچی کتیبه ای قرار گرفته است که روی آن تاریخ ساخت این مسجد نوشته شده است. این تاریخ نشان می دهد که در سال 1097 هجری قمری معماری حاذق به نام محمدعلی بن استاد علی بیک این بنا را ساخته است.

همانطور که گفته شد این مسجد دارای قسمت های مختلفی نظیر سه در ورودی در ضلع های شمالی، جنوبی و شرقی، یک صحن، شبستان و دو محراب می باشد. یکی از نکات جالب در مسجد ایلچی اصفهان این است که گنبدی روی این بنا دیده نمی شود. مسجد ایلچی اصفهان در تاریخ 12 اسفند سال 1315 با شماره 271 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اگر وارد صحن این مسجد شوید صحنی کوچک، زیبا و بسیار دلنشین را مشاهده می کنید که شبستانی 4 گوشه در آن قرار دارد. در شبستان نیز تعدادی ستون از جنس سنگ دیده می شود که نمای شبستان را بسیار زیبا کرده اند. این شبستان دارای ابعادی برابر با طول 10 متر و عرض 15 متر می باشد. ایوانی که در جبهه جنوبی این مسجد قرار گرفته از دیگر ایوان ها بزرگتر بوده و تزئیناتی که در آن به کار رفته بسیار زیباتر و پر زحمت تر می باشد.

شبستان و محرابی که در این ایوان قرار دارد، زیبایی منحصر به فردی را به نمایش می گذارد. در دو طرف محراب، کتیبه های وجود دارند که دارای کاشی کاری می باشند و روی یکی از آن ها تاریخ 1093 هجری قمری حک شده است. کتیبه دیگر نیز آیاتی از قرآن با خط محمد حسین امامی روی آن نوشته شده است. اطراف محراب توسط کاشی های با رنگ های آبی آسمانی، نخودی و لاجوردی مزین شده است. علاوه بر این کاشی کاری ها، داخل محراب مقرنس کاری های زیبایی با خطوط بنایی دیده می شوند.

مسجد ایلچی اصفهان

زمان بازدید و هزینه ورودی مسجد ایلچی اصفهان

برای بازدید از مسجد تاریخی ایلچی اصفهان می توان همه روزه از ساعت 8 صبح الی 13 بعد از ظهر و از ساعت 15 بعد از ظهر تا 22 شب اقدام نمایید. همچنین برای بازدید از این مسجد تاریخی نیازی به برداخت هیچ مبلغی نمی باشد.

آدرس مسجد ایلچی اصفهان و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به مسجد ایلچی اصفهان می بایست خود را به چهار راه شکر شکن برسانید و از آنجا وارد خیابان احمد آباد شوید. کمی که جلوتر بروید، به مسجد ایلچی خواهید رسید.

آدرس مسجد ایلچی اصفهان: استان اصفهان، چهار راه شکر شکن، خیابان احمد آباد

اجاره اقامتگاه در اصفهان

بسیاری از گردشگران که به شهر اصفهان سفر می کنند، بیشتر به گردش و تفریح خود اهمیت می دهند و ترجیح می دهند برای اقامت خود از اقامتگاهی ساده تر نسبت به هتل های لوکس و ویلاهای گران قیمت استفاده کنند. در این صورت بهترین گزینه می تواند اجاره روزانه خانه در اصفهان باشد. با این کار می توانند در هزینه های خود برای اجاره اقامتگاه در اصفهان و همچنین هزینه های رفت و آمد صرفه جویی کنند.

این گونه هزینه چشمگیری را از هزینه های خود کم می توان کم کرد. ناگفته نماند این اقامتگاه ها از امکانات مناسبی برخوردار می باشند. برای کسب اطالاعات بیشتر می توانید به وبسایت لوکس ویلا مراجعه کنید و در بخش اجاره ویلا در اصفهان با کمک کارشناسان بهترین گزینه را برای اقامت خود انتخاب نمایید.

مسجد ایلچی اصفهان

راهنما سایت

آدرس

استان اصفهان، چهار راه شکر شکن، خیابان احمد آباد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 13 ، 15 الی 22

یک‌شنبه

8 الی 13 ، 15 الی 22

دو‌شنبه

8 الی 13 ، 15 الی 22

سه‌شنبه

8 الی 13 ، 15 الی 22

چهار‌شنبه

8 الی 13 ، 15 الی 22

پنج‌شنبه

8 الی 13 ، 15 الی 22

جمعه

8 الی 13 ، 15 الی 22
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه