مزرعه گردشگری خورشید

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا پنهان

امروزه تعداد زیادی از جمعیت ایران را شهرنشینان تشکیل می دهند که همگی آنها دارای سبک زندگی بسیار پیچیده ای هستند که این سبک زندگی پیچیده شامل زندگی در آپارتمان های کوچک و نقلی، مشکلات معیشتی و اقتصادی، شلوغی و هرج و مرج شهر، آلودگی هوا و آلودگی صوتی و ترافیک های سرسام آور و… هستند.

همین امر باعث شده است تا شهر نشینان همواره به دنبال مکانی دنج و آرام برای دور شدن از شلوغی و آلودگی هوا باشند و خود را از محرومیت هوای پاک و محیطی سرسبز رها کنند. یکی از جاهایی که می توان برای رهایی از مشکلات شهرنشینی به آن پناه برد که اتفاقا نزدیک به تهران نیز هست، مزرعه گردشگری خورشید می باشد.

مزرعه گردشگری خورشید اولین مزرعه گردشگری ایران با مدیریت زوج خدابخشی (محبوبه ملکی – علی خدابخشی) می‌ باشد که در ادامه این مطلب سعی داریم با این مزرعه محبوب گردشگری و امکانات آن بیشتر آشنا شویم.

معرفی مزرعه گردشگری خورشید

همانطور که گفتیم، مزرعه گردشگری خورشید، اولین مزرعه گردشگری می باشد که در ایران عزیزمان افتتاح شده است و بسیار مورد توجه قرار گرفته است و نزد مردم محبوب شده است. همچنین لازم به ذکر است که مزرعه گردشگری خورشید دارای یک هتل نمکی نیز می باشد که این هتل نمکی سومین هتل نمکی جهان و اولین هتل نمکی ایران به شمار می رود.

صنعت بوم گردی و توریسم کشاورزی از انواع مختلف گردشگری به شمار می روند که امروزه با توجه به اینکه سبک زندگی عمده مردم تغییر کرده است و تقریبا اکثر آنها از طبیعت دور مانده اند، این صنایع طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

همچنین در نقاط مختلف دنیا مزارع گردشگری مختلفی ایجاد شده اند تا مردم بتوانند از آنها بازدید کنند و از بکر بودن و ارگانیک بودن محصولات و سرسبزی محیط و شوق زندگی روستایی لذت ببرند و حداقل برای چند ساعتی خود را به آغوش طبیعت بسپارند و تجربه های متفاوتی را در کشاورزی و دامداری کسب نمایند.

مزرعه گردشگری خورشید با توجه به اینکه گردشگران را به تعامل با طبیعت و حیوانات اهلی راهنمایی می کند، دارای فضایی با آرامش خاص و دست نیافتنی می باشد.

امروزه در سراسر دنیا شاههد اضافه شدن مزارع گردشگری هستیم اما جالب است بدانید که مزرعه گردشگری خورشید تنها مزرعه ایست که با هدف گردشگری در ایران مشغول به فعالیت است.

یکی از زیبا ترین و جالب ترین جنبه های مزرعه گردشگری خورشید این است که این مجموعه دل انگیز و چشم نواز، حاصل زحمات 20 ساله زوجی است که با فراهم فراهم کردن تجهیزات مختلف امکان تجربه زندگی در مزرعه را به گردشگران می دهد و همواره در تلاش هستند تا این مزرعه را به بهترین شکل ممکن آماده خدمت رسانی به گردشگران کنند.

این مزرعه دارای امکانات کامل و بی نظیری می باشد و می توانید تجربه های بسیار لذت بخشی را در این مزرعه کسب نمایید که از جمله آنها می توان به ماهی گیری از استخر پرورش ماهی و خوراک دادن به گاو و گوسفند ها و خرید از محصولات ارگانیک را نام برد که در ادامه تمامی آنها را برایتان آورده ایم.

همچنین در مزرعه گردشگری خورشید شما می توانید به کودکان دلبندتان دوستی با طبیعت و حیوانات را به همراه گردشی خاطره انگیز و به یاد ماندنی در مزرعه بیاموزید.

مزرعه گردشگری خورشید

گردشگری مزرعه چیست؟

گردشگری مزرعه، ابزاری برای حفاظت کردن از چشم اندازهای سنتی نیز محسوب می شود. تعدادی از گردشگران این سبک گردشگری را با هدف تفریحی انجام می دهند و به عنوان یک فرار نوستالژیک از دنیای مدرن، به روزهای گذشته  به آن نگاه می کنند.

کشورهایی نظیر استرالیا، تایوان، اتریش، ایتالیا، ترکیه، آمریکا، برزیل، آلمان، فرانسه، دانمارک، قبرس، فیلیپین و هلند از جمله کشور‌های پیشتاز در این زمینه شناخته شده اند.

تاریخچه مزرعه گردشگری خورشید

همانطور که گفتیم، زوج خدابخشی موسس اولین آگروتوریسم در ایران  هستند: علی خدابخشی متولد 1352 در تهران، فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی و دامپروری، فعال گردشگری و محیط زیست و طبیعتگردی و بنیانگذار اولین آگروتوریسم ( گردشگری کشاورزی) در ایران می باشد.

وی بعد از فارغ التحصیلی، به دلیل قوانین آن زمان به کارشناسان رشته کشاورزی، یک قطعه زمین جهت اجرای طرح دامداری واگذار میشد که وی در سال 1378 موفق به اخذ زمین کشاورزی و دامپروری به صورت اجاره به شرط تملیک گردید و در طی سالها به همراه همسرش، درآمد حاصل از اجرای تورهای ایرانگردی و جهانگردی را در جهت آبادانی این مزرعه به کار بستند.

همسر ایشان محبوبه ملکی متولد 1359 در تهران، فارغ التحصیل تربیت بدنی، ورزشکار، کوهنورد و فعال محیط زیست و کارشناس گردشگری، سالها پیش در طی برنامه امداد و نجات کوهستان با همسرش علی خدابخشی آشنا شدند و در تیرماه 1384 بنیان زندگی مشترکشان را در کلبه کوچکی در مزرعه خورشید بنا نهادند و درخلال زندگی ساده شان، به دلیل ناکافی بودن درآمدکشاورزی و دامپروری، اجرای تورهای کوهنوردی، طبیعتگردی، ایرانگردی و جهانگردی را به شکل جدی تری در پیش گرفتند .

زوج خدابخشی و ملکی سالهای اولیه زندگی شان را در مزرعه خورشید که البته آنموقع یک دامداری بود و فاقد راه دسترسی مناسب و برق و آب و …بود، بدون هیچ گونه امکانات گذراندند و همزمان از مجریان حرفه ای تورهای گردشگری به ایران و سپس اروپا، کانادا، شرق آسیا و آمریکا شدند.

این زوج در سفرهایشان به نقاط دوردست دنیا، ایده تاسیس مزرعه گردشگری را که کمبودش در ایران به شدت احساس می شد در سر می پروراندند تا بالاخره با وجود مشکلات و موانع سختی که در این راه داشتند، ساخت مزرعه گردشگری خورشید با محوریت دامپروری را در دامداری شخصی شان اجرایی نمودند و همچنان در این راه پر فراز و نشیب، به پیش میروند تا بتوانند اثری عمیق و مثبت در بهبود و رشد صنعت گردشگری کشور و اشتغال زایی و تولید داشته باشند و همچنین بتوانند انرژی بخش و شادی بخش مردم این مرز و بوم شوند.

تشکیل مزرعه گردشگری خورشید

مزرعه گردشگری خورشیدی که در حال حاضر می بینیم، حاصل زحمات 20 ساله زوج خدابخشی می باشد که این زوج کوشا توانستند پس از تلاش های بسیار، مزرعه گردشگری خورشید را در تیرماه سال 1397 افتتاح نمایند و میزبان طبیعت دوستان باشند.

در حال حاضر حدود 40 نفر در مزرعه مشغول به کار هستند و یک دامداری ساده و غیر مولد به یک واحد اقتصادی فعال و اشتغال زا بدل گشته است.

هتل نمکی مزرعه گردشگری خورشید

همانطور که گفتیم هتل نمکی مزرعه خورشید سومین هتل نمکی جهان و اولین هتل نمکی ایران به شمار می رود و از متفاوت ترین هتل های ایران است. هتل نمکی مجموعه خورشید در مرداد ماه سال 1398 افتتاح شده است.

این هتل و اقامتگاه با سایر هتل ها بسیار متفاوت است و دیوار ها و تخت های هتل همگی از سنگ نمک ساخته شده اند و در این هتل همه چیز نمکی است.

سنگ های نمک به دلیل خاصیت آرامش بخشی که دارند می توانند تجربه ای بسیار متفاوت و آرامبخش را برای مسافران ایجاد کنند چراکه سنگ نمک خواص درمانی فراوانی دارد و امروزه به عنوان یک متد عالی و موثر در دنیا برای بهبود بیماری های تنفسی و انواع آلرژی مورد استفاده واقع می شود.

شما گردشگران عزیز و گرامی می توانید در هتل نمکی مزرعه خورشید، اقامتی دلنشین را در هتلی لوکس و شیک را تجربه نمایید و از خواص درمانی بی نظیر و فوق العاده آن نیز بهره مند شوید که تمامی این خواص درمانی در طب های مختلف از جمله طب سنتی، اسلامی و چینی و علوم پزشکی مدرن می باشند.

نمک درمانی یک روش درمانی بدون اثرات جانبی، بدون درد، بدون ناراحتی و بدون محدودیت سنی است. استنشاق گرد نمک یا ذرات میکروسکپی نمک به آرام شدن تنگی نفس، حذف عوامل بیماری زا ( مانند آلودگی هوا و آلاینده ها ) و تسریع حذف خلط و رفع کسالت کمک می کند.

زمانی که بدن ما در اثر بیماری تعادل یونی و فرکانس طبیعی خود را از دست می دهد، نمک قادر به برگرداندن بدن به حالت تعادل وتنظیم به حالت اولیه است.

نمک درمانی به بهبود بیماری هایی نظیر آسم ، برونشیت مزمن، التهاب ریه، آلرژی های تنفسی، سینوزیت و سرماخوردگی کمک می کند.

نمک درمانی، درمانی کاملا طبیعی و عاری از مصرف دارو است. پاکی و خلوص هوا در اتاقهای نمکی و اثرات شفابخش آن تجربه ای شگفت انگیز است که از سالها پیش مورد توجه همگان قرار گرفته است که می توانید ازهمه این ویژگی ها در اتاق های هتل نمکی بهره مند شوید و لذت ببرید.

هتل نمکی مزرعه خورشید دارای 16 اتاق هستند که تمامی اتاق ها دارای دو تخت دو نفره می باشند و دارای امکانات زیادی هستند. تفاوت جالب دیگری که این هتل با سایر هتل هایی که تا به حال رفته اید دارد این است که اتاق های هتل نمکی مزرعه خورشید اینترنت و تلویزیون ندارند و این امر باعث شده است تا مسافران برای چند ساعتی به طور کلی از شلوغی ها و استرس های زندگی شهری دور باشند و دعوت به آرامش شوند و با آرامش خاطر کاملی در این اتاق ها استراحت نمایند.

همچنین تراس اتاق های هتل نمکی دارای چشم انداز بسیار زیبا و چشم نوازی است که مسافران می توانند با دیدن این منظره بی نظیر آرامشی بی همتا را تجربه نمایند و از آن لذت ببرند.

هتل نمکی مزرعه خورشید

امکانات اتاق های هتل نمکی مزرعه گردشگری خورشید

اتاق های هتل نمکی مزرعه خورشید دارای حمام و سرویس های بهداشتی می باشند. همچنین در تمامی اتاق ها یخچال، سشوار، سیستم سرمایشی و گرمایشی و… نیز موجود می باشد.

همچنین این هتل دارای پارکینگ اختصاصی برای مسافران است و رستوران با کیفیتی نیز در این هتل تعبیه شده است که می توانید در آن انواع غذاهای لذیذ را امتحان کنید که خوشمزه ترین غذاهای منوی رستوران هتل نمکی عبارتند از: جوجه کباب، دیزی و دمی گوجه که پیشنهاد می شود حتما آنها را امتحان کنید.

همچنین همانطور که گفتیم اتاق های هتل نمکی مزرعه خورشید دارای امکاناتی مانند تلویزیون و اینترنت نیستند تا مسافران به طور کامل از شلوغی‌های زندگی شهری و استرس ها و تنش های فکری به دور باشند.

از دیگر امکانات هتل نمکی مزرعه خورشید می توان به فروشگاه، کافی شاپ و نمازخانه هتل اشاره کرد که آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران گرامی می باشند.

صبحانه هتل نمکی مزرعه خورشید دماوند

لازم به ذکر است که صبحانه در این هتل به صورت سلف سرویس و رایگان است و می توانید به صورت رایگان صبحانه میل نمایید. لیست صبحانه هتل نمکی مزرعه گردشگری خورشید دماوند در ادامه برایتان آورده شده است.

  • نان ایرانی
  • کره
  • چای
  • سرشیر
  • عسل
  • خامه
  • سوسیس
  • پنیر
  • مربا
  • نسکافه
  • املت گوجه فرنگی
  • تخم مرغ آب پز
  • نیمرو

اطلاعات هتل نمکی مزرعه خورشید

  • نوع اقامتگاه: مجتمع اقامتی
  • نام شهر: دماوند
  • نام استان: تهران
  • سال ساخت: 1398
  • تعداد اتاق ها: 16
  • تعداد تخت ها: 16
  • ساعت تحویل اتاق: 14:00 و ساعت تخلیه اتاق 12:00
  • نوع سرویس اضافه: تشک روی زمین به صورت کف خواب

هزینه ها و قیمت اقامت در هتل نمکی مزرعه گردشگری خورشید

هزینه و قیمت اقامت در هتل نمکی برای روز های دوشنبه، سه شنبه و جمعه شب (اواسط هفته و روزهای عادی) برای رزرو یک اتاق 4 نفره مبلغ 1300000 (یک میلیون و سیصد هزار تومان) و برای رزرو اتاق 8 نفره مبلغ  2600000 (دو میلیون و ششصد هزار تومان) می باشد.

همچنین هزینه و قیمت اقامت در هتل نمکی برای روز های چهارشنبه، پنجشنبه (روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی) برای رزرو یک اتاق 4 نفره مبلغ 2000000 ( دو میلیون تومان) و برای رزرو اتاق 8 نفره 4000000 (چهار میلیون تومان) می باشد.

لازم به ذکر است که تمامی رزرو های این هتل شامل صبحانه سلف سرویس رایگان و پارکینگ و پکیج گردشگری رایگان می باشند.

توضیحات و نکات مهم هتل نمکی مزرعه گردشگری خورشید دماوند

  • هزینه کودکان زیر 2 سال در صورت عدم سرویس اضافه رایگان می باشد. سرویس اضافه بصورت کف خواب ارائه می گردد.
  • پذیرش برای زوجین فقط با اصل شناسنامه و برای سایر افراد با کارت ملی امکان پذیر می باشد.
  • با توجه به ماهیت هتل و مزرعه رعایت سکوت برای استفاده بیشتر از آرامش طبیعت، الزامی می باشد.
  • سرویس و نظافت اتاق به دلیل حفظ محیط زیست، پس از هر تخلیه اتاق صورت می گیرد و روزانه صورت نمی پذیرد.
  • امکان تهیه تنقلات و ناهار و شام و… در رستوران مجموعه فراهم می باشد.
  • به دلیل ویژگی نمکی بودن اتاق ها و خنک بودن سنگ نمک در تابستان، اتاق ها سیستم سرمایشی ندارد (پنکه دارد) و هوا در اتاق ها با توجه به اقلیم و شرایط اتاق ها خنک می باشد.
  • پخت وپز داخل اتاق ممنوع میباشد ولیکن باربیکیو در محوطه بیرون هتل قرار داده شده است.
  • به دلیل رعایت سکوت و آرامش داخل اتاق ها از گذاشتن تلویزیون و وای فای خودداری شده است.
  • ارائه کارت واکسن کرونا جهت پذیرش در هتل الزامی می باشد.

قوانین کنسلی هتل نمکی مزرعه خورشید

  • در صورت کنسلی 3 روز قبل از تاریخ ورود، کل مبلغ عودت داده می شود. در صورت کنسلی 24 ساعت قبل از تاریخ ورود، 50 درصد هزینه به عنوان جریمه دریافت می شود. در صورت کنسلی در روز تاریخ ورود، کل مبلغ به عنوان جریمه دریافت می شود.
  • همچنین هزینه کنسلینگ سامانه یواسپیس، 10 درصد می باشد که به هزینه کنسلینگ اقامتگاه افزوده می شود.
  • کنسلی در ایام نوروز ممکن است با قوانین کنسلی عادی اقامتگاه متفاوت باشد.

نتایج نظرسنجی مسافرین راجع به هتل نمکی مزرعه گردشگری خورشید دماوند

  • رضایت از برخورد کارکنان : 50%
  • رضایت از نظافت اتاق های هتل نمکی: 75%
  • رضایت از تمیزی لابی و محوطه بیرونی: 50%
  • رضایت از پرستیژ و شیک بودن هتل نمکی: 25%
  • رضایت از موقعیت هتل: 75%
  • رضایت از قیمت نسبت به کیفیت: 25%
  • توصیه به دیگران: 25%

خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی مزرعه گردشگری خورشید

این مجموعه دارای امکانات رفاهی و تفریحی و خدمات بی نظیر و نوستالژیکی می باشد که لازم است قبل از بازدید از این مزرعه حتما با آنها آشنا شوید و همه آن ها را در طول بازدید تجربه کنید تا جذابیت های این مزرعه را از دست ندهید.

مزرعه گردشگری خورشید با توجه به اینکه دارای جنبه ی گردشگری می باشد، در نتیجه امکانات رفاهی بسیاری را برای گردشگران مهیا کرده است. این مزرعه دارای راهنمای تور برای بخش های مختلف این مزرعه می باشد که تور لیدر ها به زبان انگلیسی نیز مسلط می باشند.

از دیگر امکانات این مزرعه می توان به پارکینگ های غیر مسقفی که داخل اقامتگاه تعبیه شده اند اشاره نمود که این پارکینگ ها خیال مسافران را از بابت خودروهایشان راحت می کند. پارکینگ های غیر مسقف مزرعه گردشگری خورشید دارای ظرفیت 16 دستگاه خودرو می باشند و همچنین اقامتگاه مزرعه خورشید نیز که از سنگ نمک ساخته شده است می تواند تجربه ای منحصر به فرد برای مسافران فراهم کند.

در ادامه، تمامی تفریحات و خدماتی که این مجموعه به گردشگران ارائه می دهد را برایتان آورده ایم. تفریحاتی که در این مزرعه در نظر گرفته شده است درعین جذابیت بسیار کاربردی و لذت بخش هستند.

ایستگاه شتر سواری

جالب است بدانید که شتر و درخت خرما، تنها موجوداتی به غیر از انسان هستند که واحد شمارش آنها نفر می باشد. شتر ها حیواناتی آرام، قدرتمند و صبور هستند. دمای بدن شتر هماهنگ با دمای محیط بالا و پایین می رود. همچنین یکی دیگر از موارد جالبی که می توان درباره شتر ها بیان کرد این است که عرب ها شتر را کشتی بیابان ها می نامند و شتر ها در شرایط بی خوراکی می توانند تا چندین هفته با ذخیره غذایی که در کوهانشان دارند، زنده بمانند. هزینه شتر سواری در مزرعه خورشید مبلغ 40 هزار تومان می باشد.

مزرعه گردشگری خورشید دارای یک ایستگاه مخصوص شتر سواری است که می توانید در آن تجربه شتر سواری را کسب نمایید و از آن لذت ببرید و کودکانتان را به دوستی با حیوانات دعوت نمایید.

شتر سواری مزرعه خورشید

آموزش شیر دوشی

دوشیدن شیر گاوها و گوسفندها را شاید بسیاری از ما در کارتون های نوستالژی دوران کودکی خود دیده باشیم و یک بار هم که شده دوست داشته باشیم آن را تجربه کنیم. در مزرعه خورشید این فرصت فراهم شده است که این تجربه نوستالژیک و بی نظیری را کسب نمایید و لحظات جالبی را برای خود فراهم کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

باشگاه سوارکاری و خدمات سلامت

مزرعه گردشگری خورشید دارای باشگاه سوارکاری و خدمات سلامت و پانسیون اسب سواری نیز می باشد که در جهت آموزش اسب سواری به صورت تخصصی و تفریحی به همراه مربی مجرب آماده خدمات رسانی به گردشگران است.

تمامی آموزش های این مجموعه توسط اسب های حرفه ای مجموعه خورشید انجام می شود و همچنین شما می توانید از تور های گشت اسب سواری این مجموعه استفاده نمایید و یک روز شاد و رویایی را برای خود رقم بزنید.

سوارکاری مزرعه خورشید

ماهی گیری به همراه طبخ صید

ماهی گیری یکی دیگر از تفریحات جذاب و مهیج در این مزرعه است که می توان گفت برای اکثر مردم جالب است و به این تفریح علاقمند هستند. تجربه ماهی گیری در مزرعه گردشگری خورشید می توان خاطره ای به یاد ماندنی را برای گردشگران به یادگار بگذارد.

لازم به ذکر است که حدود 2000 ماهی کپور در استخر پرورش ماهی مزرعه خورشید در حال زندگی و زاد و ولد هستند که گردشگران می توانند به ماهی گیری و کباب کردن ماهی های صید شده خود بپردازند و برای ناهارف کباب ماهی را در این مجموعه نوش جان کنند.

دلیجان تراکتور و تراکتور سواری

یکی دیگر از تفریحات ناب مزرعه خورشید، دلیجان سواری و تراکتور سواری در این مجموعه می باشد که گردشگران مزرعه خورشید می توانند تجربه ای متفاوت را با سوار شدن تراکتور کسب نمایند و در ایستگاه آخر نیز از فضای زیبای باغ دره خورشید استفاده کنند.

تراکتور سواری و گردش در مزرعه با سوار شدن بر واگن تراکتور که دلیجان نام دارد لحظات به یاد ماندنی و زیبایی را برای گردشگران رقم خواهد زد. گردشگران در صورت تمایل می توانند کار با تراکتور را نیز تجربه کنند.

دلیجان تراکتور خورشید

ایستگاه فرغون سواری

دیگر تفریحی که می توانید در مزرعه خورشید تجربه نمایید تجربه ناب و خاطره انگیز فرغون سواری می باشد. قطعا هنگامی که به ایستگاه فرغون سواری برسید، لبخند بر لبانتان خواهد نشست و شادی و هیجانی تازه را تجربه می کنید. این تفریح مفرح و شاد را تمامی گردشگران و با هر گروه سنی می توانند تجربه کنند و از آن لذت ببرند.

مزرعه خورشید

ایستگاه الاغ سواری

الاغ سواری جزو بهترین و جالب ترین تفریحات مزرعه گردشگری خورشید می باشد که بسیار شادی بخش است. در این مزرعه تعداد 15 راس الاغ زندگی می کنند که از آنها برای الاغ سواری استفاده می شود.

گردشگران می توانند با این تجربه لذت بخش با حیوانات اهلی و حمل و نقل در زمان گذشته بیشتر آشنا شوند و بیشتر به آنها نزدیک شوند. نکته جالبی که در ایستگاه الاغ سواری مزرعه گردشگری خورشید وجود دارد و حائز اهمیت است این است که از 15 راس الاغی که در این مزرعه وجود دارند، تعداد 5 راس باردار هستند و از این 5 راس الاغ نمی توان تا بعد از اتمام دوران بارداری و زایمانشان برای سواری استفاده کرد. دوره بارداری الاغ 360 روز است و در واقع این الاغ های باردار می بایست به مدت 360 روز استراحت کنند.

در کل این فعالیت در مزرعه خورشید بسیارشادی بخش است و جزو فعالیت های گردشگری برخی از کشورهای همسایه نیز به شمار می رود و می توان زمان شاد و تجربه ای متفاوت را برای خانواده ها به ارمغان آورد.

الاغ سواری

آگراتوریسم و محصولات ارگانیک

یکی دیگر از قابلیت های جالب و منحصر به فردی که می توانید در مزرعه خورشید تجربه نمایید محصولات کاملا ارگانیک این مزرعه می باشد که هم می توانید خودتان شخصا به چیدن خیار و گوجه های طبیعی بر سر زمین های کشاورزی بپردازید و هم محصولات ارگانیک و بی نظیر این منطقه را مانند عنبر نسا، صابون و کرم الاغ، سفید آب شترمرغ، تخم شترمرغ، صابون شیر الاغ و محصولات نمکی و… خریداری نمایید و از طبیعی و ارگانیک بودن آنها مطمئن باشید.

آگراتوریسم (توریست کشاورزی) در مجموعه خورشید در بخش باغ دره خورشید انجام می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

باغ دره خورشید

باغ دره خورشید در فاصله 10 کیلومتری از مزرعه گردشگری خورشید واقع شده است و یک فضای دنج و آرام است که برای دسترسی به آن با استفاده از دلیجان تراکتور انجام می شود.

همچنین گردشگران مزرعه خورشید می توانند از امکانات محلی و کشاورزی این بخش از جمله آگراتوریسم که همان توریست کشاورزی است که بازدید از عملیات کاشت، داشت و برداشت و همچنین استفاده از محصولات کشاورزی و نوشیدن چای ذغالی در آلاچیق های چشمه سار را برایتان به ارمغان می آورد.

باغ دره خورشید یکی از دلنشین ترین بخش های این مجموعه گردشگری می باشد، چراکه از هوایی بسیار خنک به همراه سایه درختان در کنار چشمه بهره مند می باشد.

باغ دره خورشید

سالن اجتماعات مزرعه خورشید

سالن اجتماعات مزرعه خورشید با تزئیناتی از پوشش و لباس محلی نقاط مختلف ایران و با چیدمان تخت‌های سنتی و سیستم خنک کننده وگرم کننده، فضایی دلچسب را برای استراحت و یا مراسم و گردهمایی های گردشگران فراهم نموده است.

حیوانات اهلی مزرعه خورشید

همانطور که گفتیم در واقع اساس تشکیل مزرعه گردشگری خورشید، دوستی و تعامل بیشتر انسان ها با حیوانات اهلی و پرورش آنها و طبیعت می باشد. در مزرعه خورشید می توانید با پرورش حیوانات اهلی مانند گاومیش، ، الاغ، بز و بزغاله، گوسنفد و بره و زنبور عسل آشنا شوید.

همچنین جالب است بدانید که از این حیوانات برای تولیدات دامی استفاده می شود که می تواند برای گردشگران جالب و حتی آموزنده باشد.

پل معلق کابلی

مزرعه گردشگری خورشید دارای بلند ترین پل یکسره مرکز ایران به طول 165 متر و در ارتفاع بیشترین نقطه 45 متر می باشد. گردشگران می توانند با پیاده روی روی این پل معلق جذاب، از منظره های دیدنی و چشم نواز قله دماوند لذت ببرند و هیجانی وصف ناپذیر را از معلق بودن بر روی این پل تجربه نمایند.

شاید یکی از قشنگترین حس و حال آن جا راه رفتن بر روی پل معلق و تماشای چشم انداز زیبا و فوق العاده پل به قله دماوند باشد. لازم به ذکر است که ظرفیت پل معلق کابلی مجموعه خورشید، 35 نفر می باشد.

پل معلق مزرعه خورشید

کافی شاپ و رستوران و فروشگاه مزرعه خورشید

مزرعه خورشید دارای کافی شاپ و فروشگاه و رستوران جهت بهره مندی از نیاز های روزانه غذایی می باشد. کافی شاپ این مجموعه دارای کادری حرفه ای همراه با باریستای بین المللی می باشد.

همچنین رستوران مزرعه گردشگری خورشید دارای غذاهایی بایفیت با مواد اولیه بسیار عالی و تازه می باشد که تمامی آنها به صورت روزانه تهیه می شود و زیر نظر مدیریت رستوران مجموعه، استاندارد بندی می شوند.

فروشگاه مجموعه دارای محصولات محلی مانند عسل، گردو، تخم مرغ محلی و… می باشد و صنایع دستی مانند محصولات نمکی، محصولات چوبی، لوازم بهداشتی و ارگانیک و… و لوازم مورد نیاز روزانه در این فروشگاه قابل خریداری می باشند.

مجموعه گردشگری خورشید

استخر گاومیش ها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کل گاومیش ها بسیار مهربان تر و سازش پذیر تر از گاو ها هستند. در استخر گاومیش ها می توانید شنا کردن و بازیگوشی های گاومیش ها را در استخر و رودخانه و تالاب به خصوص در فصول گرم سال به خوبی مشاهده کنید و از آنها لذت ببرید.

از آن جایی که گاومیش های شیطون و پر انرژی علاقه شدیدی به آب و آب بازی و آب تنی در فصول گرم دارند، شنای آنها می تواند برایتان بسیار جالب و سرگرم کننده باشد و از خلق و خوی مهربان این حیوانات بازیگوش لذت بسیاری خواهید برد.

استخر گاومیش ها

پیست سرسره (بلند ترین سرسره یکسره ایران)

اگر شما هم در دسته علاقمندان به هیجان و آدرنالین هستید، تجربه سرسره بازی در پیست سرسره مزرعه خورشید را از دست ندهید و دست کم برای یک بار هم که شده، لذت هیجان انگیز سرسره بازی در بلندترین سرسره یکسره ایران را امتحان نمایید.

شما می توانید هیجان و آدرنالین خالص را در بلند ترین سرسره یکسره ایران به طول 88 متر در مزرعه گردشگری خورشید تجربه نمایید. سرسره مجموعه خورشید با اینکه بلند ترین سرسره یکسره ایران می باشد اما همچنان یکی از ایمن ترین سرسره های ساخته شده در ایران نیز هست.

همچنین تمامی پروتکل های ایمنی در طراحی و ساخت این سرسره در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که برای بالا رفتن از سرسره مجموعه خورشید نیازی به خسته کردن خودتان ندارید و می توانید به راحتی با استفاده از واگن های بالا برنده ای که برای بالا رفتن از سرسره تعبیه شده اند استفاده نمایید.

این هیجان و امکان تفریحی یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین امکانات مجموعه گردشگری خورشید می باشد و بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است.

بلندترین سرسره یکسره ایران

فضاهای بازی

مجموعه و مزرعه گردشگری خورشید، دارای فضاهای بازی و تفریح و سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان هستند که این تفریح ها بسیار مهیج و جذابند و لیدرهای گردشگری مجموعه آماده ارائه توضیحات و تسهیل در امور گردشگری شما می باشند و در ادامه مطلب به تفریحات مهیج این مزرعه پرداخته ایم.

فضاهای بازی مزرعه گردشگری خورشید

ایستگاه ماسه بازی

ماسه بازی یکی از بازی های مهیج و جذابی است که می تواند تاثیر مهمی در رشد خلاقیت و تصویر سازی کودکان را به همراه داشته باشند. شما گردشگران گرامی می توانید کودکانتان را در ماسه ها رها کنید و آنها را با بازی کردن با ماسه ها، شاد و سرگرم نگه دارید و اجازه دهید تا آنها به رشد خلاقیت خود کمک کنند. همچنین خودتان نیز با قدم گذاشتن بر روی ماسه ها از آرامش خاصی بهره مند خواهید شد و حال و هوایتان عوض می شود و به آرامش عجیبی خواهید رسید.

حوضچه بازی کودک (استخر روباز و آب بازی کودک)

حوضچه بازی کودک که در فصول گرم سال یکی از پرطرفدار ترین تفریحات برای کودکان می باشد، می تواند محلی شاد و خنک را برای کودکان دلبندتان فراهم کند تا در فصل تابستان حسابی خنک شوند و انرژی خود را تخلیه کنند و شاداب شوند.

[widgetkit id=”248″ name=”مزرعه گردشگری خورشید”]

هرم خورشید و الاکلنگ چوبی

یکی دیگر از بازی های سرگرم کننده مزرعه گردشگری خورشید که می توان گفت تقریبا همه آن را تجربه کرده اند، الاکلنگ بازی می باشد. حال بازی با الاکلنگ چوبی تجربه ای لذت بخش و جالب دارد که نشان می دهد وزن شما نسبت به طرف مقابلتان چه مقدار کمتر و یا چه مقدار کمتر است. الگوی این الاکلنگ از باغ گل کوکنهف هلند برداشته شده است و در مزرعه خورشید نیز طرفداران بسیاری دارد.

دیگر فضاهای بازی مزرعه گردشگری خورشید

دیگر فضاهای بازی که می توان در این مجموعه از آنها یاد کرد شامل موارد زیر هستند:

  • پیست تیوپ سواری
  • طناب کشی
  • چالش جرعت
  • ایستگاه تاب خانوادگی
  • مهد کودک حیوانات
  • آموزش پخت نان
  • آموزش شیر دوشی

کندوی عسل شیشه ای

زنبور ها یکی از پیچیده ترین مخلوقات طبیعت هستند و جزو حشرات فعالی هستند که همواره نشانه فعالیت و پشتکار قوی و دسته جمعی بوده اند. بازدید و دیدن فعالیت این حشرات زیبا از پشت یک کندوی شیشه ای می تواند بسیار جذاب و آموزنده باشد.

گردشگران در این بخش از مزرعه خورشید می توانند پروسه تولید عسل توسط زنبورها و رابطه آن ها با یکدیگر را مشاهده کنند و لذت ببرند.

کندوی عسل شیشه ای

پرندگان مزرعه گردشگری خورشید

در مزرعه خورشید می توانید پرندگان بسیاری را اعم از شترمرغ، اردک و غاز، مرغ و خروس، خروس شاخدار و… مشاهده کنید و از تماشای دانه برچیدن و بازیگوشی آن ها فیلم یادگاری بگیرید و لذت ببرید.

دیگر تفریحات مزرعه گردشگری خورشید

مزرعه گردشگری خورشید علاوه بر تمامی خدمات و تفریحات و امکانات رفاهی نامبرده و یاد شده، یکسری تفریحات و خدمات دیگر نیز دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • لاک پشت خانه
  • سالن تیراندازی
  • فعالیت های گروهی شبانه
  • ایستگاه موتور چهار چرخ
  • خرگوش خانه
  • کامیون سواری
  • بازی و مسابقات گروهی
  • سالن سنتی
  • زیپ لاین (بزودی)
  • تاب هیجان (بزودی)
  • چاه گردشگری (بزودی)
  • تور سافاری جیپ سواری

لیست قیمت های مزرعه گردشگری خورشید

قیمت ورودی و تعرفه های مزرعه گردشگری خورشید به صورت زیر می باشد، لازم به ذکر است کودکان بالای دو سال مشمول پرداخت ورودیه کامل هستند و کودکان بالای 2 سال در اقامت هتل یک نفر محسوب می شوند.

  • ورودیه دوشنبه تا چهارشنبه: نفری 50000 تومان
  • ورودیه پنجشنبه جمعه ها: نفری 80000 تومان
  • دلیجان سواری و آموزش پخت نان: هر کدام 25000 تومان
  • سرسره آلپاین (سرسره یکسره) هر دور: 25000 تومان
  • شترسواری: 40000 تومان
  • سوار کاری: 50000 تومان
  • تور سافاری جیپ سواری 4 نفره: 600000 تومان
  • تور الاغ سواری: 80000 تومان
  • تور سوار کاری: 350000 تومان
  • ترانسفر از تهران: 25000 تومان

وسایل و لوازم لازم برای سفر به مزرعه گردشگری خورشید

  • لباس نخی خنک
  • کفش اسپرت یا ورزشی
  • کلاه مناسب فصل
  • کرم ضد آفتاب
  • باقی مانده خوراک و نان خشک منزل جهت خوراک دهی به حیوانات مزرعه
  • فیش واریزی

ساعت کاری مزرعه گردشگری خورشید

ساعت کاری مزرعه گردشگری خورشید دوشنبه تا جمعه بدون هماهنگی از ساعت 9 صبح الی 17:30 می باشد و در روز های شنبه و یکشنبه، مزرعه گردشگری خورشید تعطیل می باشد.

جاذبه های گردشگری و مکان های مهم اطراف مزرعه گردشگری خورشید

  • شهر گیلاوند (فاصله تا مزرعه 14.8 کیلومتر، 19 دقیقه)
  • شهرستان دماوند (فاصله تا مزرعه 17.3 کیلومتر، 25 دقیقه)
  • فاصله تا مرکز تهران (87.2 کیلومتر، 1 ساعت و 37 دقیقه)
  • فرودگاه مهرآباد تهران (فاصله تا مزرعه 91.4 کیلومتر، 1 ساعت و 48 دقیقه)
  • ایستگاه راه آهن تهران (فاصله تا مزرعه 87.3 کیلومتر، 1 ساعت و 30 دقیقه)
  • پایانه مسافربری دماوند (فاصله تا مزرعه 17.5 کیلومتر، 22 دقیقه)
  • مسجد جامع دماوند (فاصله تا مزرعه 21.6 کیلومتر، 30 دقیقه)
  • مرکز نجوم و رصد خانه دماوند (فاصله تا مزرعه 22 کیلومتر، 30 دقیقه)
  • آبشار تیزآب (فاصله تا مزرعه 28 کیلومتر، 47 دقیقه)
  • دریاچه تار (فاصله تا مزرعه 38.9 کیلومتر، 1 ساعت و 39 دقیقه)
  • دریاچه هویر (فاصله تا مزرعه 57.6 کیلومتر، 1 ساعت و 37 دقیقه)
  • پل طبیعت (فاصله تا مزرعه 78.2 کیلومتر، 1 ساعت و 16 دقیقه)
  • برج میلاد (فاصله تا مزرعه 85.7 کیلومتر، 1 ساعت و 38 دقیقه)

دیگر جاذبه های گردشگری اطراف مزرعه گردشگری خورشید

  • آبشار گروبار
  • چشمه تیزآب
  • دره یخار
  • آبشار جنگلک
  • چشمه سیاه سنگ
  • دشت مشا: دشت مشا دماوند یکی از دشت های وسیع و دیدنی در شهر دماوند است. فاصله این دشت تا تهران 79 کیلومتر می باشد. در نواحی اطراف این دشت پیست اسکی آبعلی با امکانات تفریحی متعددی وجود دارد که می توانید از آن بازدید نمایید.
  • برج شیخ شبلی
  • چشمه اعلاء
  • دژ گل خندان
  • دریاچه هویر و دریاچه تار: دریاچه های تار و هویر در روستایی به همین نام یعنی روستای هویر واقع شده است که در 30 کیلومتری شهر طالقان می باشد.
  • آبشار آیینه رود فرح افزا
  • غار رودافشان

بهترین زمان بازدید از مزرعه گردشگری خورشید

مزرعه گردشگری خورشید در هر فصل از سال حرفی برای گفتن دارد و دارای زیبایی های بی نظیری است. اما فصول بهار و تابستان (فصول گرم سال) بهترین زمان بازدید از این مزرعه هستند.

چراکه در این فصل شما می توانید از امکانات تفریحی بیشتری ماننده استخر روباز کودکان و استخر گاومیش ها دیدن کنید و لذت ببرید. پس بهتر است برای بازدید و سفر به مزرعه خورشید، فصول گرم سال را در نظر بگیرید و انتخاب نمایید.

گشت های جذاب اطراف مزرعه گردشگری خورشید

علاوه بر تفریحات مزرعه خورشید دیدنی های دیگری نیز هستند که می توان یکروزه از آنها نیز بازدید کرد. این دیدنی های جذاب شامل موارد زیر هستند:

  • گرمسار گردی و دریاچه نمک: معادن نمک گرمسار، کاوانسرای ده نمک و گرمسار گردی، دریاچه نمک گرمسار و غار های آبی و کوه اژدها گرمسار می باشند که در دسته گرمسار گردی قرار می گیرند. زمان لازم برای گرمسار گردی 8 ساعت می باشد.
  • بالن سواری در دماوند: همچنین می توانید از گزینه تور بالون سواری دماوند نیز استفاده نمایید و به بالن سواری در طبیعت بکر دماوند بپردازید و منظره بی نظیری را زیر پایتان مشاهده نمایید.
  • دماوند گردی و دریاچه تار: در دماوند گردی می توانید از جاهای دیدنی دماوند و کوچه باغ های قدیمی دماوند و چشمه اعلا معروف دماوند و همچنین دریاچه زیبای تار دیدن کنید و لذت ببرید. زمان لازم برای دماوند گردی 5 ساعت می باشد.
  • چشمه های معدنی لاریجان: گزینه بعدی که می توانید به دیدن از آن بروید، چشمه های معدنی لاریجان هستند که آبگرم لاریجان یکی از معروف ترین و البته محبوب ترین آنها می باشد. زمان لازم برای بازدید از آبگرم لاریجان و چشمه های معدنی آن 8 ساعت می باشد.
  • غار روستای رود افشان: همچنین می توانید ازغار های آهکی رود افشان و بزرگترین دهانه غار های ایران نیز دیدن فرمایید و لذت ببرید.
  • آفرود سواری در دامنه های قره قاج
  • تور سوار کاری از مزرعه به چشمه شاه
  • دریاچه جنگلی شورمست سوادکوه (زمان لازم برای سوادکوه گردی 8 ساعت می باشد)

لازم به ذکر است که برنامه های فوق، جنبه اطلاع رسانی برای میهمانانی است که بیشتر از یک شب قصد اقامت در هتل نمکی مزرعه خورشید را دارند، البته مهمانان هتل می توانند با ماشین شخصی شان نیز از این مناطق بازدید نمایند و یا با هماهنگی های قبلی با هتل به صورت گروهی و با استفاده از خودروهای گروهی و تور به این مناطق سفر کنند و از آنها بازدید نمایند.

مزرعه گردشگری خورشید کجاست و مسیر دسترسی به آن

مزرعه گردشگری خورشید در منطقه خوش آب و هوای دماوند قرار گرفته است و برای رسیدن به آن می توانید به منطقه گیلاوند دماوند بروید. 4 کیلومتر را به طرف جاده فیروزکوه رانندگی کنید و به جاده شهرک صنعتی شماره 2 برسید. بعد از شهرک صنعتی و در خروجی روستای محمودیه می توانید مزرعه گردشگری  خورشید را ببینید.

آدرس مزرعه گردشگری خورشید: دماوند،4  کیلومتر بعد از گیلاوند،جاده فیروزکوه، جاده شهرک صنعتی 2 (وادان)، خروجی روستای محمودیه، مزرعه گردشگری خورشید

شماره تلفن مزرعه گردشگری خورشید: 77376549-021

موبایل مدیریت مجموعه گردشگری خورشید : 09127964504 (آقای بخشی)

اجاره ویلا و سوییت در دماوند

دماوند، یکی از مناطق بکر و خوش آب و هوا اطراف تهران است که اکثر پایتخت نشینان آن را برای استراحت های آخر هفته شان انتخاب می کنند و از آب و هوای دلچسب و مطبوع این منطقه لذت می برند.

اگر شما نیز قصد سفر به دماوند و تجربه اقامت در دماوند را دارید، پیشنهاد می شود گزینه اجاره ویلا در دماوند را انتخاب کنید و یک اقامت عالی در بهترین منطقه اطراف تهران و اب و هوایی خوش را تجربه نمایید و از آن لذت ببرید.

راهنما سایت

آدرس

دماوند،4  کیلومتر بعد از گیلاوند،جاده فیروزکوه، جاده شهرک صنعتی 2 (وادان)، خروجی روستای محمودیه، مزرعه گردشگری خورشید

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه