آبشار گروبار دماوند

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق نزدیک به تهران شهر دماوند است که با آب و هوای دلچسب و جاذبه های دیدنی که دارد در بین گرداشگران یکی از مناطق محبوب به شمار می رود. این مکان برای افرادی که قصد گذراندن تعطیلات آخر هفته خود را در دل طبیعت دارند و به دنبال دور شدن از شلوغی های روزمره خود هستند گزینه بسیار مناسبی است.دره و ابشار گروبار از جمله جاذبه های دیدنی و محبوب شهر دماوند است که در دل دره ای سرسبز و خوش آب و هوا واقع شده. در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم و اطلاعاتی را در خصوص این منطقه خوش آب و هوا و دیدنی به شما ارائه دهیم.

آبشار گروبار

معرفی آبشار گروبار دماوند

آبشار یا همان دره گروبار یکی از جاذبه های دیدنی دماوند است و در موقعیت جغرافیایی N354357 E520818  قرار گرفته است.  در واقع این آبشار در 5 کیلومتری شرق شهرستان دماوند قرار دارد. همچنین به دلیل قرار گیری این آبشار در محله روح افزا و دره گروبار با نام دره و آبشار گروبار شناخته می شود.

آبشار گروبار با ارتفاع 20 متری در میان تنگه ای با کوه های بسیار مرتفع با ارتفاع حدود 2230 متری از سطح آب قرار دارد.

هم چنین لازم است بدانید که در مسیر دره گروبار به سمت آبشار شما می توانید از آبشار آینه رود، جنگلک نیز دیدن نمایید. در واقع این سه آبشار در مسیر های این دره قرار دارد و باعث خلق جاذبه ای خارق العاده در این منطقه شده است.

از دیگر زیبایی های این منطقه که گفتنش خالی از لطف نیست آب و هوای دلچسب و مطبوع این مکان در کنار درختان بید و چشمه های پر آب است که به جلوه ای بکر به این مکان بخشیده.

هم چنین جالب است بدانید که این منطقه قدیمی دارای سنگ قبر های متعدد و آسیاب است و گفته می شود این منطقه در ایام قدیمی قبرستان بوده. از دیگر موارد جالبی که باید بدانید این است که در ایام قدیم، مردم محلی از این مکان جهت داد و ستد استفاده می کردن که این مسئله از سمت میراث فرهنگی بسیار مورد توجه قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوددار است.

از جمله دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه وجود درختان کهسنال ارس و گردو است که به دلیل قدمت بالای این منطقه به وجود آمده اند و گفته می شود که قطر هر یک از آنها به حدود 14 متر می رسد.

آبشار گروبار دماوند کجاست مسیر دسترسی به آن

همان طور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم این آبشار در 5 کیلومتری  شهر دماوند قرار گرفته و از جمله جاذبه های دیدنی محبوب این شهر محسوب می شود.

اگر از سمت تهران قصد سفر به دماوند را دارید می بایست از بزرگراه کردستان و پس از گذر از بزرگراه زین الدین به سمت جاده دماوند حرکت نمایید.

پس از رسیدن به دماوند باید در بلوار بهشتی به سمت شرق این شهر و منطقه روح افزا حرکت نمایید تا به دره گروبار برسید و از این منطقه سر سبز و بکر لذت ببرید.

آبشار گروبار کجاست

بهترین زمان سفر آبشار گروبار

می توان گفت که بهترین زمان برای سفر به این منطقه خوش آب و هوا، فصل بهار و تابستان است. زیرا که با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان، پوشش گیاهی این منطقه رنگی تازه و سرسبز پیدا می کند و تمام چشمه ها و آبشار های این منطقه پر آب تر می شوند. همچنین در این فصول این منطقه از آب و هوای دلچسب و دلپذیری برخوردار است.

نکاتی که باید پیش از سفر آبشار گروبار بدانید

لازم است بدانید که از محله روح افزا تا آبشار گروبار یک مسیر 2 الی 3 ساعته است که برای رسیدن به آبشار لازم است که این مسافت را پیاده روی کنید و علاوه بر پیاده روی از زیبایی های بکر این منطقه لذت ببرید. مسیر محله روح افزا تا آبشار گروبار مسیر بسیار سخت و پیچیده ای نیست و شما تنها می توانید با داشتن کفش های مناسب از این مسیر عبور کنید. اما پیشنهاد می شوید که اگر قصد سفر به دره گروبار را دارید، به صورت گروهی به این منطقه بروید زیر که در این منطقه حیوانات وحشی مشاهده می شود.

این مسیر به دلیل پستی بلندی هایی که دارد، پیشنهاد می شود که برای رفتن به این منطقه از خودرو های آفرود استفاده کنید. این مسئله برای افرادی که علاقمند به آفرود هستند گزینه بسیار مناسبی است.

اجاره سوئیت روزانه در دماوند

اگر برای بازدید از دره گروبار می روید و قصد اقامت در شهر دماوند را دارید و می خواهید زمانی به دور از شلوغی های روزمره تان، از این مکان سر سبز و خوش آب و هوا لذت ببرید، می توانید از طریق سایت لوکس ویلا به اجاره سوئیت در دماوند بپردازید. هم چنین می توانید پیش از شروع سفرتان از این طریق مکان مورد نظرتان را رزرو نمایید.

راهنما سایت

آدرس

تهران، دماوند، ۵ کیلومتری شرق شهرستان دماوند

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه