دهکده ساحلی بندر انزلی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

محتوا نمایش

بی شک بندر انزلی به دلیل سرسبزی و آب و هوای عالی که دارد، یکی از برجسته ترین مناطق توریستی کشور ایران، محسوب می شود. درخت کاری در خیابان ها، صدای موج های گوش نواز دریای خزر، امکانات تفریحی جذاب و بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر که در این بندر وجود دارد، روح انسان را نوازش می کند. علاوه بر این، احداث شهرک ساحلی در دل بندر انزلی که حدود 40 سال قدمت دارد، محیط ییلاقی آن را به فضایی بی همتا تبدیل کرده است. دهکده ساحلی بندر انزلی پر از امکانات تفریحی می باشد و در عین حال توسط نگهبانی 24 ساعته از این منطقه، امنیت کامل را به مسافران هدیه می دهد. در ادامه توضیحات کامل این دهکده جذاب توریستی را ارائه داده و مسیرهای دسترسی به آن را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

دهکده ساحلی بندر انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی کجاست و مسیر دسترسی به آن

بندر انزلی در استان سرسبز گیلان جای گرفته است و دهکده ساحلی بندر انزلی که به بزرگ ترین باغ شهر ایران معروف می باشد، از نظر موقعیت مکانی در شرق بندر انزلی و در میان تالاب انزلی و دریای خزر قرار دارد. اگر بخواهیم به طور دقیق موقعیت جغرافیایی این دهکده را شرح دهیم، در بین مناطق بی ‌بی حوریه و شالیور وجود دارد که این ناحیه با نام «محله غازیان» شناخته می شود. بندر ساحلی انزلی یک منطقه توریستی محبوب است که گردشگران بسیاری از سراسر کشور به آن سفر می کنند. علت محبوبیت بالای این منطقه فضای سبز بسیاری است که در آن به کار رفته و همچنین از نظر آب و هوایی نیز حرف اول را می زند.

آدرس: ایران، استان گیلان، بندر انزلی، منطقه غازیان، بین محله شالیور و بی‌ بی حوریه

همچنین برای رسیدن به دهکده ساحلی انزلی می توانید از دو راه زمینی و هوایی اقدام کرد که در ادامه مسیر دقیق آن را شرح داده ایم.

خودروی شخصی

بسیاری از افرادی که قصد سفر به انزلی را دارند، از طریق خودروی شخصی می توانند به این شهر سفر کنند. بهترین مسیر برای رسیدن به انزلی، جاده تهران_رشت است و فاصله آن در زمان های بدون ترافیک تنها 4 ساعت می باشد. از همین روی افرادی که قصد سفر به انزلی از مبدا تهران را دارند می توانند به راحتی از طریق جاده رشت به این مکان دل انگیز سفر کنند. همچنین مسیر اتبوس رانی تهران به انزلی نیز فعال است و افرادی که فاقد خودروی شخصی هستند می توانند از این طریق به شهر زیبای انزلی سفر کنند.

هواپیما

برای افرادی که تمایل به سفر زمینی انزلی ندارند، هواپیما نیز می تواند گزینه عالی باشد. اما باید توجه داشته باشید بندر انزلی از فرودگاه اختصاصی برخوردار نبوده و نمی توانید به طور مستقیم به این شهر سفر کنید. اما می توانید از طریق فرودگاه های نزدیک انزلی، وارد بهشت اروپایی ایران شوید. نزدیک ترین فرودگاه به بندر انزلی با نام فرودگاه بین المللی سردار جنگل، در شهر رشت واقع شده است که فاصله آن تا بندر انزلی تنها یک ساعت می باشد.

مسیر دهکده ساحلی بندر انزلی از سمت جاده رشت

بندر بین المللی انزلی، از نظر موقعیت جغرافیایی از جنوب به صومعه‌ سرا، از شرق به رشت و از غرب به شهرستان رضوانشهر متصل شده است. از همین روی اگر از جاده رشت به سمت بهشت ساحلی انزلی حرکت کردید، می توانید دهکده ساحلی را دقیقا بعد از پارک جنگلی انزلی، در سمت راست خود مشاهده کنید. در داخل و اطراف این دهکده رستوران ها و اقامتگاه های بسیار آرامش بخشی وجود دارند که برای استراحت و تفریح مسافران ساخته شده اند. در نتیجه اگر شما در شهر رشت سکونت دارید و یا به این شهر سفر کرده اید، می توانید از بندر انزلی نیز که به فاصله یک ساعت از رشت قرار دارد نیز دیدن کنید.

خانه های هفت رنگ در بندر انزلی

معرفی شهرک ساحلی بندر انزلی

به طور کلی بندر انزلی یکی از دلپذیرترین مکان های توریستی ایران به شمار می رود که به دلیل داشتن جنگل های پهناور، آب و هوایی خوش، امکانات تفریحی، رستوران ها و دسترسی عالی به امکانات ضروری از بهترین مکان ها برای سفر محسوب می شود. این بندر بین المللی که در مازندران و استان گیلان قرار دارد، نزدیک به دریای زیبای خزر واقع شده و از آب و هوایی مرطوب برخوردار می باشد. بندر انزلی به بهشت ایران معروف است و طبیعت آن از ویلاهای ساخته شده در آن بیشتر می باشد. شهرک ساحلی که در این بندر ساخته شده است از نظر دسترسی به امکانات تفریحی و همچنین امکانات ضروری حرف اول را می زند و یکی از محبوب ترین مناطق شمال ایران محسوب می شود.

زمان احداث دهکده ساحلی انزلی

جالب است بدانید محدوده ای که در حال حاضر دهکده ساحلی بندر انزلی در آن جای گرفته است، در گذشته یک منطقه باتلاقی و ناهموار بوده است. اما این دهکده در سال 1350 با تلاش های فراوان منوچهر فرهنگی، تیم مجربی از بهترین مهندسان و فرهیختگان بندر انزلی احداث شد. در طرح اولیه این دهکده محدوده ‌ای به متراژ ۴۷ هکتار برای آن در نظر گرفته شد. اما پس از ساخت بیش از ۴۲۰ ملک ویلایی و ۷۰ آپارتمان در دهکده ساحلی انزلی، وسعت آن بیشتر شد و تا ۸۰ هکتار زمین برای احداث این شهک ساحلی مصرف شد. به همین ترتیب، دهکده ساحلی انزلی یکی از شهرک های مناطق شمالی محسوب می شود.

موقعیت جغرافیایی و محدوده بندی خیابان ها

به طور کلی دهکده ساحلی بندر انزلی به موازات دریای خزر ساخته شده است و اکثر ویلاهای آن به دریا دید دارند. اصلی ترین خیابان های این شهرک که از غرب به شرق دهکده را به یکدیگر متصل می کنند خیابان های «خورشید» و «رستم» هستند. جالب است بدانید این خیابان ها برای ادای احترام به والدین مرحوم منوچهر فزهنگی نامگذاری شده اند. منطقه بندی کلی شهرک ساحلی به شرح زیر می باشد:

  • بلوار ساحلی شرقی و غربی
  • خیابان کاسپین شرقی و غربی
  • خیابان خورشید شرقی و غربی
  • خیابان رستم شرقی و غربی

شهرک ساحلی بندر انزلی

ناحیه جنوب

در کل دهکده انزلی از سمت جنوب به ساحل قو متصل است و از طریق خیابان شریعتی امکان تردد را ایجاد می کند. اگر بخواهید از قسمت ورودی دهکده به سمت شمال آن تردد کنید، باید وارد بلوار دریا بشوید که این بلوار تا شمالی ترین نقطه دهکده ادامه دارد. درواقع بلوار دریا بلوار اصلی ایست که طول آن یک کیلومتر بوده و انتهای آن به ساحل ختم می شود.

ناحیه شرق

بخش شرقی دهکده ساحلی بندر انزلی نسبت به سایر مناطق آن وسعت بیشتری دارد. در کل ناحیه شرقی دهکده انزلی به سه بخش اصلی تقسیم می شود که سایر خیابان های فرعی به این سه بخش متصل هستند:

  • بلوار ساحلی شرقی
  • خیابان کاسپین شرقی
  • خیابان خورشید شرقی

خیابان رستم و خورشید از خیابان های اصلی دهکده ساحلی انزلی محسوب می شوند که سایر خیابان های شرقی و غربی منشب از این بلوار ها هستند.

ناحیه غرب

بلوار دریا از اصلی ترین بلوارهای دهکده ساحلی انزلی است که از جنوب تا شمالی ترین نقطه بندر را تحت پوشش قرار می دهد. ناحیه های شرقی و غربی نیز از همین بلوار منشعب می شوند. مناطق غربی دهکده به شرح زیر می باشد:

  • بلوار ساحلی غربی
  • خیابان کاسپین غربی
  • خابان رستم غربی

تمامی مسیرهای دستیابی به دهکده انزلی از سمت غرب این بندر، از سه محدوده بالا امکان پذیر می باشد.

دهکده ساحلی بندر انزلی

دسترسی به اماکن ضروری

یکی از ویژگی های اصلی دهکده ساحلی انزلی، دسترسی عالی آن به اماکن ضروری است که می توان گفت نسبت به سایر مکان های تویستی کامل تر می باشد. این دهکده زیبا، اماکن ضروری زیر را تحت پوشش خود قرار می دهد:

  • رستوران و کافه های متعدد
  • بانک
  • نانوایی
  • فروشگاه های بزرگ مواد خوراکی
  • محوطه ورزشی اختصاصی
  • سالن سمینار
  • پارک
  • ویلاهای ساحلی
  • مسجد

همچنین این مجموعه توریستی به دلیل نزدیکی به ساحل، دسترسی به آن را بسیار آسان کرده و گردشگران می توانند به راحتی هر زمان که تمایل داشتند در ساحل آرام این بندر، قد زنی دلنشینی را تجربه کنند.

امکانات رفاهی دهکده ساحلی انزلی

امکانات تفریحی شهرک ساحلی انزلی را می توان کامل ترین امکانات شهر انزلی دانست. این شهرک از نگهبانی 24 ساعته بهره مند است که امنیت تمام و کمال را به مسافران این شهرک هدیه می دهد. همانطور که گفته شد دسترسی به اماکن ضروری در این شهرک نیز بسیار آسان است و تمامی تدابیر امنیتی در آن مشاهده می شود. بندر انزلی شهری پر از تفریحات جذاب است که از آکواریوم جذاب آن گرفته تا تالاب انزلی، بازارهای پر شور، ساحلی دلپذیر و آرام، کلبه وحشت انزلی و … همگی شهر انزلی را به مکان توریستی هیجان انگیز تبدیل کرده اند. در ادامه تمامی جاذبه های گردشگری بندر انزلی را که در نزدیکی دهکده ساحلی آن قرار گرفته اند، برای شما عزیزان قرار داده ایم.

امکانات رفاهی دهکده ساحلی بندر انزلی

جاذبه های گردشگری دهکده ساحلی بندر انزلی

جاذبه های گردشگری هر شهری، از مهم ترین امکانات آن محسوب می شود. بندر انزلی در این زمینه بی رقیب است و از رستوران ها، مجموعه های ورزشی اختصاصی، تالاب، آکواریوم و بسیاری از مکان های توریستی هیجان انگیز تشکیل شده است که در ادامه محبوب ترین آن ها را نام برده ایم.

تالاب انزلی

تالاب انزلی یکی از بهترین مکان های توریستی این بندر زیبا به شمار می رود که عدم بازدید از آن، لطف بزرگی را از شما دریغ می کند. این تالاب در نزدیکی دهکده ساحلی بندر انزلی جای گرفته و مکانی آرام و زیبا برای گردشگران عزیز محسوب می شود. امکانات تفریحی همچون قایق سواری و بازدید از شبهه جزیره های تالاب، این مکان را به مجموعه توریستی بی رقیبی تبدیل کرده است. زمانی که به تالاب انزلی می روید، فراموش نکنید که از طبیعت بکر، موجودات دریایی که در این تالاب زندگی می کنند و پرندگان آن نیز دیدن کنید.

ساعات و هزینه بازدید از تالاب انزلی: برای بازدید از تالاب انزلی، مسافران می توانند همه روزه و در هر ساعتی به این تالاب زیبا مراجعه کرده و از این مکان فوق العاده لذت ببرند. اما توجه داشته باشید استفاده از امکانات تفریحی همچون قایق سواری، تنها بین ساعات 9 صبح تا 7 بعد از ظهر امکان پذیر است. هزینه استفاده از تفریحات موجود تالاب انزلی نیز نسبت به فصل و وسیله انتخابی متغییر احتساب می شود.

آدرس تالاب انزلی:

استان گیلان، بندر انزلی، خیابان تکاوران، پل هوایی، تعاونی نیزار

تالاب بندر انزلی

ساحل بندر انزلی

ساحل بندر انزلی یکی از قدیمی و البته طولانی ترین سواحل دریای خزر به شمار می رود که نه تنها بازدید از آن به تنهایی می تواند منظره ای چشم نواز و صدایی دلنشین از امواج خروشان دریای خزر را به گردشگران هدیه بدهد، بلکه از انواع ورزش ها و تفریحات مختلف آبی نیز برخوردار است. این ساحل به طول ۲۲۰ هکتار مساحت داشته و از طولانی ترین سواحل مناطق شمال ایران به شمار می رود. همچنین دهکده ساحلی بندر انزلی که در مجاورت این ساحل زیبا بنا شده است، باعث شده مسافرانی که به شهر انزلی سفر می کنند از سکونت در اقامتگاه های مجاور ساحل انزلی، نهایت لذت را ببرند.

ساحل بندر انزلی

پل غازیان

پل عازیان را می توان یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی شهر انزلی دانست که از پنج دهانه مختلف تشکیل شده است. طول این پل ۲۱۰ متر و عرض آن ۱۰ متر می باشد و همچنین ارتفاع آن برابر با ۸۵/۶ متر است. طبیعت بکر اطراف پل غازیان، این مکان را به جاذبه ای توریستی تبدیل کرده و گردشگران بسیاری در سفر خود به انزلی از آن دیدن می کنند. اگر شما نیز قصد سفر به دهکده ساحلی بندر انزلی را داشتید، بازدید از پل تاریخی غازیان را فراموش نکنید.

آدرس پل غازیان: گیلان – بندر انزلی و رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران – رشت

هزینه بازدید: رایگان

ساعات بازدید: محدودیت زمانی ندارد

پل غازیان

بقعه بی بی حوریه

اگر علاقه مند به بازدید از مکانی هستید که علاوه بر زیبایی جنبه مذهبی را نیز به شما ارائه دهد، بقعه بی بی حوریه واقع در روستای شالور و نزدیک به محله غازیان بهترین انتخاب است. این مکان مقدس، از جاهای دیدنی انزلی و از خواهران امام رضا و دختران امام موسی کاظم می باشد. بقعه بی بی جوریه در مسیر جاده رشت به انزلی جای دارد و یکی از بناهای تاریخی انزلی محسوب می شود.

آدرس بقعه بی بی حوریه: استان گیلان، بندر انزلی، محله غازیان

ساعت بازدید: محدودیت زمانی و هزینه بازدید ندارد

بقعه بی بی حوریه

مجموعه گردشگری مارینا کاسپین

یکی از بزرگ ترین مجموعه های گردشگری دهکده ساحلی بندر انزلی، مارینا کاسپین می باشد که دریایی از تفریحات مختلف را در دل خود جای داده است. درواقع این مجموعه برای افرادی که علاقه مند به گذراندان اوقات فراغت خود در زمینه تفریحات آبی هستند بهترین گزینه محسوب می شود. در مجموعه بزرگ کاسپین انواع امکانات توریستی همچون ورزشی، رستوران و کافی شاپ، مدرسه بادبانی، کلوپ های تفریحی مختلف، نمازخانه، فروشگاه و اقامتگاه های مدرن مشاهده می شود. برخی از تفریحات مجموعه گردشگری کاسپین نیز به شرح زیر می باشد:

  • شاتل
  • پدال بورد
  • ویندسرف
  • کایاک
  • قایق‌ های بادبانی
  • پاراسل
  • زمنی تنیس
  • رستوران

ویژگی دیگری که درباره این مجموعه وجود دارد، عدم محدودیت سنی برای استفاده از امکانات کاسپین می باشد که آن را تبدیل به مکان خانوادگی کرده است. البته لازم به ذکر است به دلیل امنیت هر چه بیشتر مسافران، در ایام طوفانی استفاده از تمامی امکانات و حتی تردد در مجموعه کاسپین امکان پذیر نمی باشد. اما در تمامی ایام دیگر، مسافران می توانند بین بازه زمانی 8 صبح الی 8 شب، اوقات خوشی را در مجموعه گردشگری کاسپین سپری کنند.

آدرس مجموعه مارینا کاسپین: استان گیلان، منطقه آزاد انزلی، مارینا کاسپین

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۱۳۱۱۸۲

ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۲۰ شب

هزینه ورودی: رایگان

مجموعه گردشگری کاسپین

آکواریوم فانتستیک

در کل دو آواریوم بزرگ در کشور ایران وجود دارد که یکی در اصفهان و دیگری در بندر انزلی است که با نام فانتستیک شناخته می شود. تماشای موجودات دریایی می تواند برای هر قشر و هر سنی جذاب باشد. به همین دلیل آکواریوم فانتستیک واقع در بلوار شهید فاتحی بندر انزلی، یکی از توریستی ترین مکان های ایران محسوب می شود. این آکواریوم با وسعت ۱۰ هزار متر مربع و چهار طبقه، به ارزش ۳۰ میلیون یورو قیمت گذاری شده است. تونل آبی ۴۳ متری در آکواریوم فانتستیک وجود دارد که گردشگران می توانند با مراجعه به این تونل، جانداران دریایی را از نزدیک مشاهده کرده و تجربه ای مشابه قواسی را داشته باشند. حدود هشت هزار نوع ماهی گوناگون در این آکواریوم وجود دارد که گونه های کوسه ماهی، مار ماهی، ماهی های تزئینی و گونه های کمیاب آبزیان نیز در بین آن ها مشاهده می شود. همچنین این مجموعه از سایر امکانات تفریحی همچون سینمای چند بعدی و سینمای واقعیت مجازی، شهربازی، رستوران، سالن بولینگ، سوئیت های اقامتی، اتاق بازی کامپیوتری، باغ خزندگان و غیره نیز برخوردار می باشد.

آدرس آکواریوم بندر انزلی: گیلان، انزلی، بلوار شهید فاتحی

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۱:۳۰ شب

هزینه بازدید: برای بزرگسالان مبلغ 69 هزار تومان و برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال مبلغ ۴۹ هزار تومان

شماره تماس: ۰۱۳۳۴۴۳۸۵۹۶

آکواریوم فانتستیک

رستوران های دهکده ساحلی

در دهکده ساحلی بندر انزلی و مجاورت آن، کافه و رستوران های متعددی وجود دارد که این رستوران ها با ارائه کیفیت بالای غذایی و منظره رو به دریا، تجربه ای متفاوت را در اختیار مسافران قرار می دهند. درواقع رستوران های ساحلی از زیبا و آرامش بخش ترین مکان های تفریحی بندر انزلی به شمار می روند که این مکان ها خاطره ای خوش را در ذهن گردشگران به جای می گذارند. تنوع رستوران ها در بندر انزلی بسار زیاد است، اما رستوران ساحلی هتل دلفین را می توان یکی از بهترین رستوران های انزلی دانست که با دارا بودن امکاناتی همچون سفره خانه سنتی، کافی شاپ، منظره ساحلی و موسیقی اوقات خوشی را برای مسافران رقم می زند.

سایر امکانات تفریحی بندر انزلی

مواردی که در فوق نام برده شد، از نزدیک ترین مکان های دهکده ساحلی بندر انزلی هستند. اما به دلیل کوچک بودن شهر انزلی، شما می توانید از سایر جاذبه های دیدنی انزلی، نیز دیدن کنید. از محبوب ترین این جاذبه ها موارد زیر را می توان نام برد:

پل‌ انزلی: این پل یکی از مهم ترین پل های بندر انزلی واقع در استان گیلان است که از نمایی جذاب برخوردار بوده و در شب ظاهری بسیار زیبا را ارائه می دهد. طول این پل ۲۱۰ متر و عرض آن ۱۰ متر احتساب شده است. همچنین ارتفاع پل انزلی از زمین ۸۵/۶ متر است و از 5 دهانه مختلف برخوردار می باشد. طولانی ترین دهانه این پل به ۲۵ متر می رسد و متحرک است.

کلبه وحشت انزلی: کلبه وحشت انزلی واقع در جنگل هفت دغنان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری شهر انزلی به شمار می رود و بهترین انتخاب برای افراد ماجراجو می باشد. علت نامگذاری این کلبه شایعه هایی است که در مورد آن وجود دارد، افراد محلی ادعا دارند هنگام غروب و زمانی که تاریکی شب همه جا را فرا می گیرد صداهای عجیب و ترسناکی از این کلبه و خانه های اطراف آن شنیده می شود. از همین روی کلبه وحشت به یکی از جاذبه های شهر انزلی تبدیل شده که البته تجربه ای دلهره آور را نیز برای بازدیدکنندگان از این منطقه به ارمغان می آورد.

برج ساعت یا مناره انزلی: مناره انزلی یا برج ساعت در گذشته به عنوان فانوس دریایی در بندر انزلی مورد استفاده قرار می گرفت. البته امروزه از مناره انزلی به عنوان ساعت و مشاهده زمان نیز استفاده می شود، به همین دلیل به این بنا برج ساعت انزلی نیز گفته می شود. ابن برج تاریخی در سال  ۱۲۳۰ هجری – قمری ساخته شد و هدف از بنای آن دیدبانی بندر انزلی بود که امروزه این بنا به جاذبه گردشگری محبوبی تبدیل شده است.

حافظیه بندر انزلی: حافظیه بندر انزلی نه تنها یکی از جاهای دیدنی فوق اعاده این بندر محسوب می شود، بلکه یک آثار ملی است و با شماره ۱۵۱۳ در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. این بنا مناسب عاشقان موسیقی است، زیرا به‌ منظور ترنم موسیقی ساخته شده است. حافظیه بندر انزلی در سال ۱۳۱۱ توسط شهرداری این شهر بنا شد که مساحت آن به ۷۶ متر مربع می رسد. از همین روی حافظیه بندر انزلی یک ساختمان تاریخی به شمار می رود و برای علاقه مندان به فرهنگ بازدیدی جذاب را هدیه می دهد.

کاخ موزه نظامی انزلی: کاخ موزه نظامی یکی دیگر از بناهای تاریخی فرهنگی ایران است که در بندر انزلی جای دارد. اما چیری که این اثر را از سایر بناهای تاریخی متمایز می کند معماری خاصی است که در آن به کار گرفته شده. اگر به کاخ موزه نظامی انزلی بروید از طراحی بی نظیر آن که از طرفی به دریای زیبای خزر و از سوی دیگر به درختان سرو مشرف است حیرت زده می شوید. این کاخ در خیابان تکاوران انزلی جای گرفته است که در نزدیکی آن باع بزرگی از درختان سرو قرار گرفته و نمایی فوق العاده را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.

گورستان لهستانی بندر انزلی: گورستان لهستانی واقع در بندر انزلی را می توان یادگاری تلخ از زمان جنگ جهانی دوم دانست. این گورستان با جای دادن تعداد ۶۳۹ نفر از کشته شدگان لهستانی که طی جنگ نازی ها از طریق بندر انزلی به ایران مهاجرت کردند، دومین گورستان بزرگ افراد لهستانی در جهان محسوب می شود. همچنین گورستان لهستانی بندر انزلی از جاذبه های تاریخی بندر انزلی به شمار می رود که حال و هوای جنگ را برای بازدیدکنندگان بازگو می کند.

رستوران هتل دلفین

وضعیت آب و هوای دهکده ساحلی بندر انزلی

اگر به دنبال تفریح در طبیعتی بکر هستید، دهکده ساحلی بندر انزلی یکی از دل انگیز ترین آب و هواهای ایران را دارد. از آنجاکه بندر انزلی در موازات دریای خزر واقع شده است، از آب و هوای مرطوب برخوردار بوده و یکی از پربارش ترین مناطق ایران شناخته می شود. بخش بسیار زیادی از شهر انزلی از دریا تشکیل شده که این بخش برابر است با ۴۴ کیلومتر نوار ساحلی. همچنین میزان بارندگی در این شهر سالانه میانگین ۱۸۹۲ میلی ‌متر احتساب شده است که مقدار ۴۴۰/۹ میلی ‌متر از آن به ماه های شهریور و مهر تعلق دارد. میزان رطوبت بندر انزلی به طور میانگین حدود ۷۱ تا ۹۷ درصد است و درجه حرارت محیط زیست آن میان ۳/۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان می باشد. به طور نسبی، آب و هوای انزلی سالانه ۱۶۲ روز تمام ابری، ۹۹ روز نیمه‌ ابری و ۱۰۴ روز صاف است. به همین دلیل مردم انزلی از آن به عنوان «شهر باران» یاد می کنند. درکل اگر بخواهیم آب و هوای انزلی را شرح دهیم، شهر باران از تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی ملایم برخوردار می باشد.

بهترین زمان سفر به دهکده ساحلی بندر انزلی

درکل، دهکده ساحلی بندر انزلی یک شهر توریستی است و می توان گفت تمام ایام سال رفت و آمد مسافران در آن دیده می شود. اما فصل های بهار و تابسان، بخصوص ایام پنجشنبه و جمعه، از پر تردد ترین زمان های گردشگری این شهر به شمار می رود. همچنین بهترین زمان سفر به انزلی را می توان از اواخر خرداد تا اواخر شهریور معرفی کرد. در فصل زمستان نیز آب و هوای این بهشت اروپایی معتدل است و گزینه ای مناسب برای دوستداران هوای خنک محسوب می شود.

دهکده ساحلی بندر انزلی

رزرو ویلا در ساری

بی شک شهر خوش آب و هوای ساری، جزو بهترین مقصد های گردشگری به شمار می رود و هر ساله تعداد بسیاری از مسافران به این شهر زیبا سفر می کنند. به خصوص در فصل های بهار و تابستان به دلیل ازدحام مسافر به این شهر، یافتن یک مکان مناسب برای استراحت و اقامتگاهی پاکیزه و امن ممکن است کمی دشوار باشد. اگر شما نیز به دنبال اقامتگاهی نزدیک به دهکده ساحلی انزلی که از کیفیت بالایی بهره مند باشد هستید، می توانید به وب سایت لوکس ویلا مراجعه کرده و از بهترین ویلاها که در شهر ساری جای گرفته است مطلع شوید. حتی می توانید با کلیک بر روی لینک اجاره روزانه ویلا در ساری یکی از ویلاهای شهر ساری را انتخاب کرده و هر تعداد روز که مد نظر دارید در ویلا به استراحت و تفریح بگذرانید.

سوالات متداول

دهکده ساحلی بندر انزلی کجاست؟

دهکده ساحلی بندر انزلی در استان گیلان واقع شده است و یک بندر بین المللی می باشد.

دهکده ساحلی انزلی چه امکاناتی دارد؟

تقریبا هر امکانات تفریحی مانند سینما، رستوران، پارک و جاذبه های گردشگری بسیاری در این شهرک قرار دارد. همچنین دهکده ساحلی انزلی از نظز دسترسی به امکانات ضروری نیز جایگاه ویژه ای دارد.

از چه مسیر هایی می توان به دهکده ساحلی انزلی رفت؟

دهکده ساحلی انزلی واقع در بندر انزلی، در منطقه غازیان و میان تالاب انزلی و محله بی بی حوریه قرار دارد. برای رسیدن به این منطقه می توانید از جاده تهران رشت که به فاصله 4 ساعت مسافت دارد گذر کنید.

بهترین زمان سفر به شهرک ساحلی بندر انزلی چه زمانی است؟

معمولا فصل بهار و تابستان از پر تردد ترین زمان های سفر به انزلی محسوب می شوند. زیرا در این فصل ها آب و هوا معتدل و رو به خنک است.

چه جاذبه های گردشگری در نزدیکی دهکده ساحلی انزلی وجود دارد؟

بندر بین المللی انزلی پر از جاذبه های گردشگری جذاب و تاریخی فرهنگی است که از محبوب ترین آن ها می توان به تالاب انزلی، پل غازیان، بقعه بی بی حوریه، ساحل بندر انزلی، آکواریوم بزرک انزلی و بسیاری از جاهای دیدنی دیگر اشاره کرد.

راهنما سایت

آدرس

ایران، استان گیلان، بندر انزلی، منطقه غازیان، بین محله شالیور و بی‌ بی حوریه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه